[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 22:57

He jammer BT, word er nieuwsgierig van!
Welkom thuis Talida! Was vast geweldig!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 00:21

Simmie schreef:
Ik ga straks nog maar eens een springles doen. Effe oefenen en kijken of ik dat gepruts van afgelopen week al afgeleerd ben. Bloos

En?

Bij mij viel het weer alles mee vandaag Haha! Was wel een beetje stressen allemaal, maar heb het allemaal weer gehaald(kon daarna ineens ook nog aan het werk). Kwam er pas om half twaalf vanavond aan toe om even te gaan zitten, de krant te bekijken en wat te drinken. En aangezien ik om half zes al op was kan ik dus wel zeggen dat ik een drukke dag had Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 00:27

GvdT schreef:
Als we medisch bezig zijn wat is een souffle? en een syntonisch geluid? Beide staan genoemd in mijn verwijsbrief voor Utrecht.
Souffle is globaal gezien een ander woord voor ruis.
Syntonisch zegt me niets(staat ook niet in mijn medisch woordenboek, alleen syntonie en dat is een psychische stemmingsstoornis Knipoog ). Staat er niet systolisch oid? Dat zou betekenen dat je de ruis hoort tijdens de contractiefase van het hart. En daar kan ik me dan wel weer iets bij voorstellen.
Citaat:
Ook staat er dat ze vermoedelijke p.m.de aorta Ik dacht zelf aan problemen met.
Plaats misdrijf werd ook al op mijn werk genoemd Clown Ik neem aan dat mijn DA niet op bokt zit, dus p.m. hoef ik niet als een pm op te vatten Knipoog

Pm is meestal een afkorting voor post mortem(na de dood) of punctum maximum(plaats waar het het meest uitgesproken is). Ik zou er dus in deze context voor gaan dat de souffle het beste te horen is bij de aorta.

Ik zie dat MJ me al voor was Clown En die heeft van syntonisch ook al systolisch gemaakt zie ik Haha!
En Floor was er ook al uit zie ik. Ach, heb ik ook nog een beetje hersengymnastiek gehad vandaag.

Anne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 03:28

En wederom waarschijnlijk laatst! Goh Gomir, zometeen haal ik je nog in wbt de minste uren slaap!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 06:24

En wederom eerst Haha!

ben brak Boos! en moet vandaag naar Haarlem voor het jaarlijkse congres van de orde van advocaten (vind het net klinken als de heksenvergadering) Komen wel leuke sprekers, Luijtendijk enzo, maar ik heb nog geeeen zin Slapen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 06:42

Goedemorgen.
Ik ben voor t eerst een xtje niet brak Lachen

TypicalDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 07:30

Ook een hele goeie smorgens! Derdst trouwens! En ik ga weer aan het werk Haha! . Vanavond crosstraining op de manege, heb der nu al zin in! We hebben gistermiddag heel wat leuks neer gezet.
Nou toedeloe! Doei!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:12

vierst .. zometeen weer naar stage. dan direct door naar barchem op parcours te verkennen.
had gister springles en gigi sprong aardig goed. misschien kan ik dan toch een keer de cross in ... Lachen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-06 08:14

vijfst *LOL*

Marieke, wie is Luijtendijk? Ik ben niet brak trouwens, wel pas om 11 uur thuis Bloos!

Ik heb ook wel redelijk gesprongen, had Vosje meegenomen naar Rob. In het lijntje blijft hij balken pakken maar het parcours ging niet slecht.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:17

zesst.... Tong uitsteken

Ik had gister ook springles... voor mij totaal onverwacht... ik kwam met dressuurzadel de les in.. haha
Springt echt voor geen meter met dressuurzadel!
Vorige week had ik door min of meer mijn schuld een giga misser op een hoge steil die gesprongen moest worden na 3 in-uitjes.
Dat kon ik gister nog merken, Oes was echt super voorzichtig!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:30

Zevende dan maar Tong uitsteken

Ook wakker en zo maar even lekker ontbijten!
Dan naar school, door naar de stad, naar Sambal, spullen voor m'n wedstrijd klaarzetten en dan door naar een verjaardag van een vriendin Dromen

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:48

Achts Lachen!
En gezellig op school....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 08:58

Negenst Haha! Online sprong fijn gisteren in de wei. Vandaag en morgen alleen nog wat rustig dressuurwerk doen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:03

Mn 2e springles met utah ging ook wel redelijk. WEl een keer een balk en hekje van dichtbij bekeken. Maar verder was ze eik super braaf. Ze maakt zich alleen ZOOOO lang met springen, dus aant eind van een 3 sprong zit ik dan aant eind van mn teugels, en in cross tempo.. ach we zullen het wel ooit leren Knipoog

Laatste dag van de vakantie, had allerlei plannen, maar nu moest paps ineens naar de voetbalclub, en ben ik voor jan met de korte achternaam zo vroeg mn bed uit gekomen.. Zo onze rik maar eens verblijden met een schoon hok. En dan maar aan De verborgen glimlach van Nikki French beginnen Haha!

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:16

Helaas heb ik wat minder fijn nieuws...
Ik ging dinsdag rijden en ging goed in het begin, daarna begon hij weer kort te lopen van voor! Dit doordat zijn hoeven 'te lang' werden op zijn ijzers, maar de hoefsmid kwam die avond (had al eerder moeten komen, maar de vorige keer wist hij niet van een afspraak). Dus Joery woensdag rust en beetje gekeken aan halstertouwtje maar hij liep nog niet goed! Mijn hoop begon dus al weg te zakken voor zaterdag...

Gistere weer wat grondwerk gedaan en wat los laten lopen maar hij liep nog niet echt goed! Ik ga vanmiddag stappend een buitenritje maken en dan daarna even kijken hoe datie loopt in draf en galop!

Morgen zou het 8 weken geleden zijn dat de hoefsmid is geweest, dus Joery moet voor 7 weken gedaan worden! Als de hoefsmid gewoon die keer was gekomen toen hij er niks van wist was er niks aan de hand geweest...
Oow hij hoeft echt nooit meer te komen ik heb al een andere op het oog!!

Maar mijn hoop om morgen te kunnen rijden is al flink laag... oow ik baal zoo Huilen !! k*t hoefsmid...

Loes_Joery

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:20

Maar ik ga weer! Men les is afgelopen!
Ik laat jullie vanavond weten hoe het afgelopen is! Ik ben hard aan het duimen!!
Doeg...

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:24

oh wat balen zeg Loes, maar misschien valt het nog mee Ach gut ik zal ook voor je duimen Knipoog

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:25

klote loes!!
Ik hoop dat het meevalt!!!
We duimen mee..

enne: de lappenmand was vol hadden we gezegd!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:33

Hmm, dat is wel typisch voor hoefsmeden Loes (om niet volgesn afspraak te komen). Ik hoop dat het nog goed komt.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:36

Dat is niet leuk Loes! Ik help ook duimen!
Hopen dat het meevalt..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:36

He wat balen Loes!
Ik duim ook met je mee Ja

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 09:43

Jakkes Loes! Waarom kunnen die mensen nooit op tijd komen? Volgens mij heeft 9 van de 10 hoefsmeden daar last van. Die van mij komt gelukkig altijd keurig op afspraak, al is ie standaard een kwartier te vroeg, maar daar hou ik nu gewoon rekening mee Haha!. Ik hoop voor je dat Joeri vanmiddag goed loopt!!!

Vieva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:20

goedemorgen mutsen Haha!

Zit lekker op school, this pauze en mocht binnen blijven! Haha! Dus lekker bokken Vingers aflikken

L_J: Balen zeg dat die K*t hoefsmid eerst niet is gekomen Boos! Hopen dat het snel over gaat en je alsnog nog mee kan doen in ysselstein! Ja Ach gut

Gisteren super gereden, hem lekker helemaal los gemaakt, enhij ging zelfs zijn benen hoger op gooien! Ja Echt fijn voor het eerst doet hij dat Haha!

Gisteren ook de andere pony's en paarden gezien die op stal zijn komen staan van de eigenaren van luuk Lachen Echt leuke, heb mij 2 maatjes erbij gevonden! Lachen
Er zijn er nu 4 bij gkomen, waaqrvan 1 voor de verkoop ( een d-pony ) en 1 die ze bij rijd voor een meisje!

De D-pony voor de verkoop, mag ik mee rijden en is echt een moppie, het is een vosje van 1.47 en heeft een apart blesje met 3 witte voetjes, hij kan niet aan de teugel lopen, maar ze zeggen dat hij L heeft gesprongen en is 4 jaar, is gecastereerd op zijn 3e, en heeft dus een hele mooie nek! Dat is mijn 1e moppie erbij ! Tong uitsteken

De 2e is een hele mooie donkerbuine ( bijna zwarte ) d-pony van 1.48 met lange benen. 4 witte sokjes en een mooi blesje, hij kroelt de heletijd in mijn nek Haha! En kan echt super lopen in de 2e draf Haha! hij is 5 jaar! Haha!

Dus heb 3 maatjes, Lucky D, Bigg Boss ( het vosje voor de verkoop ) en Cherokee ( de donkerbruine bijna zwarte d-pony ) Haha! Zo moest het een kwijt Haha!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:25

Leuk Vieva Pling

Ik heb net even bij Canter ( Haha! ) crossbeschermers voor de voorbenen bestelt, ik had alleen nog maar voor de achterbenen maar nu Yentil meegaat naar Nijeberkoop wil ik ze zeker hebben en ik moest ze toch al hebben.
(Heb er ook gelijk een logo bij besteld Tong uitsteken )

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 10:38

Ik heb ook niet zulk leuk nieuws, zit met behoorlijk wat pijn achter mijn computer. Bruintje(=chardonnay)had gisteren niet zo veel zin om te trainen.
Losspringen ging heel goed, hij liep ook heel fijn deze week in de dressuur.
Toen naar de waterbak gereden en hij zag al waar we waren dus draaide een keer om, toch over kunnen halen om richting de waterbak te stappen. Water deed hij heel goed, zelfs 1x erin gesprongen achter een ponytje aan!!Daarna durfde de pony overigens niet meer en chardonnay dacht ook niet dat hij het alleen zou kunnen.
Dus toen dacht ik rijd gewoon lekker verder het bos in en we komen later wel weer terug bij het water. Bruintje dacht iets anders, op het moment dat ik in gallop over het pad wegreed draaide hij ineens om en ik lag eraf!! Heel hard overigens, toen ik bruintje bij de trailer opgehaald had ging ik weer verder, sprongen gingen goed, maar het was erg druk in het terrein en had al 2x een op hol geslagen pony achter me aan.
Bruintje is nogal een kleverd dus op een gegeven moment had hij geen zin meer om het slootje te springen (wat ie al 2x had gedaan)ik wilde niet meteen toegeven, maar bruintje werd boos en liep dwars door de bossen heen op links weg!!!Doordat ie langs bomen en bossen liep viel ik er weer af dit keer nog harder!!Toen had ik het wel gehad met dit ontzettend lomp sterke beest !!haha. Heb nog even de coffin gesprongen en daarna gedressuurd.
Ik moet toch een andere manier vinden om met die sterkheid om te leren gaan, maar daar heb ik het hele weekend voor om over na te denken.
Zondag maar genieten van mijn goed in de hand staande Tino haha!

Ik wacht overigens ook maar even met bruintje uitlenen,haha wil niet dat iemand anders er afvalt!

Loes: dit is echt onwijs balen!!Ik hoop zo dat ie vanavond goed is, anders moet je nog een maand wachten op je volgende cross!!