Hij is precies ook niet echt zuinig op zichzelf... Mijn vos destijds was ook zo, ook altijd iets. Veearts heeft meer voor die geweest op 2 jaar tijd, dan voor alle anderen op 10 jaar.
nja heb ook zo een monster staan :s eerst mank van zijn mama te pesten, onlangs een wondje en zondag proberen over de draad te springen en blijven hangen :s gelukkig enkel wat haar weg maar ja...
Anoniem
Geplaatst: 30-08-17 10:58
Dat gaat over met de jaren, Icaro was ook zo. Altijd wel ergens een wondje, haar weg, soms een hechting of een schuurplek. Dat begint nu te minderen, al blijft het lompe (helaas) aanwezig
Antonius
Geplaatst: 30-08-17 13:18
Ik twijfel... zou ik in Waregem de 1* mee rijden? We zijn er wel klaar voor dus op dat vlak zie ik geen belemmering. Maar, heb nu nog nationale licentie, dus zou nog moeten verhogen (€50). De wedstrijd zelf is €300. Opnieuw 4 dagen weg van huis, is ook al school, dus wordt alweer een heel geregel dat dochter bij mijn moeder moet blijven want man is niet thuis op de schooluren. En nu niet dat je voor de prijzen moet willen rijden, maar vind het eigenlijk wel schandalig dat je al top 2 (!!!) moet rijden om een hoger bedrag dan je inschrijving te krijgen... Volgprijzen zijn lager dan op nationaal waar je €50 betaalt om mee te doen. Heb langs de andere kant wel altijd gezegd dat ik toch graag eens minstens 1x internationaal wil uitrijden (was in arville gevallen in jumping 2 jaar terug, na een foutloze cross binnen tijd ) en we zijn nu wel klaar en in vorm... Pfff waarom moet dat allemaal zo duur zijn??
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-17 13:44
Het is wel voor je plezier hè! Het geld op je bankrekening laten staan is ook niet leuk
Kan je de gewone M reeks meerijden in Waregem? In feite is dat hetzelfde als de 1* alleen met internationale deelnemers? + je stal die verplicht is bij een internationale zeker? Dat wordt een duur grapje inderdaad! Ze mogen dan wel iets aan het prijzengeld doen
Antonius
Geplaatst: 30-08-17 14:06
Nee er is geen M. Had het idd zo in arville gedaan, heb exact dezelfde wedstrijd van 1* kunnen rijden, en was stuk goedkoper. Stal is idd verplicht... Stom hé, want zit op 50km van huis.
winnie10
Geplaatst: 30-08-17 14:31
@daaph: veel beterschap voor Jomo! Die van mij heeft ook zo'n lompe fase gehad toen ik haar net kocht, haar hoofd was bijna helemaal kaal van alle kopstoten maar wel nooit tot bloedens toe.
@antonius: Pff internationale zijn inderdaad echt duur he... maar natuurlijk wel leuk om te rijden! Spijtig dat ze ook geen M hebben in Anzegem!
Aruba heeft gisteren de icevibes voor de eerste keer aangehad en ze was precies gehypnotiseerd! Ze is al de hele week verschrikkelijk energiek en ongeduldig zeker als ik haar in de wasplaats zet, ze doet niet anders dan schrapen. Nu had ze die boots aan en was ze zooo rustig, deed precies deugd! Haar lip hing bijna op de grond
Hanne_SP
Geplaatst: 30-08-17 14:37
Ah zalig dat het zo'n werking heeft Winnie!
En dankje iedereen, 't is idd een knappie. Al mogen er meer spieren op. Zeker aan de poep. Maar ik kan niet klagen hoe hij eruit ziet, sportpaard in spe.
En internationaal starten is idd leuk en stoer maar duur idd. Sponsors zoeken? Mijn papa zei van als jij da kan internationaal starten, betaal ik het. Hallooo optimistisch.
Luxor was ook zo in het begin, die had ook veel wondjes. Niet DA-waardig maar genoeg om te zeggen van gij lomp paard. Soms heeft hij er nu nog. Maar altijd zo wat schrammetjes en geen echte sneeën.
Stal is niet verplicht in de 1 ster, maar je betaald het wel. Dus opzich kan dat je vervoer en 4 dagen weg van huis wel helpen. Maar de kostprijs blijft. Je kan eens informeren bij de VLP hoe dat zit met die stallen.
Ik kan de foto niet zien.
Antonius
Geplaatst: 30-08-17 18:02
Je betaalt zoveel als inschrijving en die stal zit erbij... Dus ja, kan wel over huis maar dan betaal ik dubbel aan diesel... Ik zie geen keuring staan voor dressuur, is dat normaal? Want stel dat je pas vrijdag dressuur moet rijden, dan moet je ook pas op vrijdag toekomen?
In waregem is er nooit keuring, behalve bij aankomst langs DA.
madelene
Geplaatst: 30-08-17 20:32
starttijden marchin staan online, daaph, vraagje vorodat ik weer een flater sla. Heb ik het nu goed gezien en is de dressuur en springen voor de L klasse op de zaterdag en de cross op zondag?
Antonius, moeilijk...maar is een beetje als bij mijn bedrijf... als je het geregeld hebt, heb je het geregeld en moet je gaan!! Nu is FI in vorm, en jij bent in vorm!! wie weet...misschien dat ze volgende week een blessure krijgt. (tis niet te hopen hè!!! )
Als je zelf het gevoel hebt dat het goed zit: doen! Al is dat makkelijk gezegd, de rest moet je ook geregeld krijgen natuurlijk. Op dat vlak is volgend jaar mss makkelijker op praktisch vlak?
Wel stom van het prijzengeld en de kosten.
Had vandaag les in Ternat, was zo leuk! Icaro leek in het begin meer te slaapwandelen dan wat anders maar eens we door het water waren werd hij wakker en pakte heel fijn aan. Jammer dat we door de zondvloed niet alles vanuit galop konden aanrijden, al lag het bosstuk er nog goed bij.
Antonius, je hebt de groetjes van els van vaerenbergh trouwens zit in haar groep.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 10:27
Mag L.ara en K.ai in een gewone Breeks starten? Moeten die niet ik BO
Antonius
Geplaatst: 31-08-17 10:28
Voor Deurle of Marchin? Ze zullen een 4 jaar rijden dan wellicht? Met een 4 jaar mag je altijd B rijden.
Nog een klein weekje en de hechtingen mogen uit bij Luxor. Maar hoe hij zich nu gedraagt is hij ready to go. Mss toch maar deelnemen 17 september op wedstrijd.
Alvast veel succes aan de wedstrijdruiters dit weekend!
Antonius
Geplaatst: 31-08-17 13:47
Als alles qua hechtingen goed geneest en je kan tegen 9 sept terug rijden, dan zou ik de 17e gerust starten. Het is maar basisdressuur en hij heeft maar 2 weken stil gestaan, dat moet een voor de rest gezond paard perfect kunnen!