Sussie85 schreef:billy1 schreef:Ik wil heel graag in het ziekenhuis een opleidingsplaats tot operatie assistent bemachtigen maar dat is nog niet zo gemakkelijk. Zeker omdat die opleiding in sept begint en de selecties al geweest zijn........
Ik heb meegedaan bij de selectie voor anesthesieassistent. En dat gaat op dezelfde manier als operatieassistent. Voor een opleidingsplaats beginnend in september moet je in januari uiterlijk begin februari je sollicitatiebrief schrijven naar het ziekenhuis waar je die opleiding zou willen volgen (open-sollicitatie). Voor een opleidingsplaats beginnend in maart moet dat in augustus. Dan de eerste gespreksronde volgt dan in maart of september. Helaas heb ik ondervonden dat het lastig is om ertussen te komen, omdat ze liever mensen die al in de gezondheidszorg zitten aannemen. Dat zijn dan meestal verpleegkundigen die doorstromen. Ik ben tot de laatste ronde gekomen, maar zat niet bij de laatste 3 die de opleiding mochten gaan doen.
Anesthesie lijkt mij ook erg leuk!
Het is alleen zo dat ik niks kan vinden over een opleiding die begint in maart, overal staat alleen september. Van een ziekenhuis hier in de buurt kreeg ik al een mail terug dat wanneer ik voor sept 2012 mee wilde doen ik in dit najaar nogmaals een brief moest sturen...... Maar ik heb naar nog 5 andere ziekenhuizen een brief gestuurd dus er is nog een klein beetje hoop. Na jaren niet te weten wat ik wil, ben ik hier nu bij gekomen en nu wil ik dat ook echt!
Voor mij vanmorgen geen dauwtrappen maar idd dauwslapen