[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Quinn

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:47

Gefeliciteerd tientjeh

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:51

GEFELICITEERD Tientjeh! Wat ontzettend leuk. Snap dat je de crossen maar even overslaat.

Ik heb net heerlijk op Bobo gereden :D. Gister kwam ik er niet aan toe, maar vandaag liep hij zo fijn :+: .
Helaas is het nu niet weer meer om te rijden. Dus vandaag krijgt Sofie een dagje vrij. Maar die had gister al lekker een buitenritje gemaakt :).

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:52

Hier hebben we nu een stralend zonnetje!
Zo nog even dressuurles met Maat. Is wel nodig denk ik. :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:54

Nou hier niet meer. :Y)
Het slechte weer is hier nu aanbeland :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:57

Hier regent en doet het ook nu..

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:04

Hier is het ook losgebroken...beter nu dan dat ik weer de halve nacht wakker lig

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:04

Hier valt het gelukkig mee.. het onweert nog en het regent. Ff wat harde wind gehad, maar dat was het ook.

En jantine, nogmaals gefeliciteerd! :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:11

Onwijs gefeliciteerd Jantine! Wat leuk joh :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:17

Jantine wat super! Gefeliciteerd :D
Wanneer ben je nu precies uitgerekend?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:22

Ja wilde het ook vragen! wanneer jantien is uit gerekent!
Woon je al op je zelf dan jantien?

Hier schijnt de zon ook weer :+

Ik ga lekker naar bed, ben verrot :=

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:26

Mijn zusje is ook zwanger en die heeft een perfecte timing. rond 26 december uitgerekend. Niet zo handig...
Hoop Jantien dat jij je goed voelt want mijn zusje is alleen maar aan het overgeven en is al 6 kilo afgevallen ipv aangekomen. Zij is iets van 16 weken en vanaf het begin heeft zij een hechte relatie met de emmer..

Hier is het ook al weer over. 2 katten waren buiten met het noodweer en ze weigeren nu binnen te komen..

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:32

Caro dat klinkt ook niet echt fijn :=

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:41

Nee, zij wordt nu getest op een virus omdat zij in december naar Vietnam is geweest. Iedere week gaan ze nu bloed nemen en als er niet gauw verbetert dan wordt het ziekenhuisopname. Het is niet de bedoeling dat je 6 kilo afvalt. Mijn zusje heeft normaal maatje XS dus moet je nagaan wat voor spriet het nu is met een beetje buik..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:45

Jeetje Carolien, das toch ook niet wat om zo ziek te zijn :n

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:56

He Jantine wat een verrassing!!! *\o/* *\o/* GEFELICITEERD *\o/* *\o/*

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:57

tientjeh schreef:
Avond!

Even een ego berichtje van mijn kant...

SGW rijden is voor mij eventjes afgelopen, in ieder geval voor dit jaar. En het paardrijden zal helemaal wat minder worden, want er komt gezinsuitbreiding. Ik ben namelijk 11 weken in verwachting :D

Gefeliciteerd!! Wat leuk zeg!! :D Een kleine op komst!! :):)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:58

Gefeliciteerd Jantine!
Hier is het inmiddels weer droog en opgeklaard. Alleszins meegevallen met het noodweer.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:10

Jee (tante) Caroline dat klinkt niet fijn! Hopelijk verbetert het snel!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:14

Gefeliciteerd Jantine :D !
Caro: Echt vervelend voor je zus :(:) , hopelijk kunnen ze vinden wat het is, want voor de baby lijkt het me ook niet optimaal als de moeder zo ziek is.

Omdat ik 2 crosstrainingen had had ik deze week geen springles, maar aangezien die allebei niet door zijn gegaan :\ heb ik maar even mijn instructeur gebeld, en nu kan ik zaterdag nog even lessen en mag ook gelijk zijn zadel proberen, vriendin waarvan ik vaak het zadel mag lenen is op oefencross, en is ook gelijk een mooi kansje om alvast uit te vinden wat voor zadel ik zelf dadelijk wil aanschaffen :) .

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:17

bianca1980 schreef:
WolinLotte schreef:
Ik wil Wolin eens gaan proberen op een Myler level 1, MBO2 middenstuk. Ben erg benieuwd.. Wolin gaat nog wel eens tandenknarsen en dan wordt ze totaal niet fijn in de aanleuning :n .. ik denk dat het kneveleffect niet prettig is van het bit dat ik heb... Vandaar een Myler.. Ben wel benieuwd.

Als je paard tandeknarst ligt het probleem niet per definitie in het bit !!! Bull loopt ook op Myler, maar tandenknarst op sommige momenten zo hevig dat hij bloed. Dit gebeurde ook op andere geprobeerde bitten !!!! Je moet het probleem waarschijnlijk net als ik elders zoeken. Ik ben gaan bijhouden wanneer hij het extreem deed en dat geeft veel meer duidelijkheid. Bij mij dus met name wanneer er teveel paarden zijn ( 3 maal dressuur wedstrijd, alle 3 de keren bloed in de mond). Spanning is dus de grootste oorzaak daarvan bij mij.

Nou, dat vind ik wel heel heftig hoor..

Tandenknarsen is spanning, vanuit het kaakgewricht, dus dat komt ergens vandaan.. niet persé van het bit, dan wel van een lichamelijke tekortkoming. Maar tandenknarsen is altijd een teken van spanning of discomfort. Dus ik wil kijken of een ander bit veranderingen teweeg brengt. Verbetert het niet, dan hebben we dat geprobeert.

Over scheurende hoeven.. Ik weet niet op wat voor ijzers jullie/jouw paarden staan? Maar zijlippen zijn echt funest voor paardenvoeten. Veelal omdat deze de hoef 'op slot' zetten en de hoef niet meer kan expanderen bij het neerkomen, dit drukt de hoefwand kapot en gaat dus scheuren.
De hoeveelheid garnituur van een ijzer bepaald hoe goed de hoef van 'ademen' op een ijzer.. Veel smeden kiezen voor weinig garnituur vanwege het snel kunnen aftrappen, ip hoeft dit geen probleem te zijn als het paard op tijd naar de smid gaat, anders zakt het paard inderdaad over het ijzer heen.

Wolin staat op het break-over ijzer van de van Nassau smeden.. opzet wordt er door mijn smid zelf in gesmeed. Dit is een liploos ijzer.
Ik smeer helemaal niks op de voeten, dat sluit alleen maar af. Vroeger deed ik laurierzalf op de kroonrand bij ons oude paard. Wolin krijgt silicea tabletjes, dit zijn celzouten (van dr. Schlussler). Wolin heeft hier echt een mooie sterke en soepele hoornkwaliteit van gekregen. Ik ben van mening dat het goede van binnenuit komt ;) . Goede voeding is dus ook erg belangrijk.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:18

Simmie schreef:
Gefeliciteerd Jantine!
Hier is het inmiddels weer droog en opgeklaard. Alleszins meegevallen met het noodweer.

Hier is 't nu ook even droog.. als ik richting de kant kijk waar Wolin staat, hangt daar nog een gigantisch zwarte lucht :P .. Er is nog meer op komst := .

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:20

Jantine, gefeliciteerd.

Simmie, hier is het ook meegevallen. Is nu al weer een uurtje droog. Weinig wind en 1 klap onweer.

Noor, weet jij al hoe laat je moet zaterdag? Ik stond op 9.18 en 9.48, maar ik hoorde dat ze de hele lijst gaan omgooien. Ik hoop dat mijn tijden niet veranderen. Kan ik mijn paard tussendoor naar huis brengen en wat bij slapen. Heb nog af en toe behoorlijk last van pfeiffer.

Zijn er hier mensen met een vrachtwagen, Billy in ieder geval, die mij kunnen en willen vertellen wat ze ongeveer per jaar kwijt zijn aan onderhoud? Mag uiteraard per pb.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:25

hier is ook geen noodweer geweest, gelukkig!
Achteraf had ik dus best naar les gekunt maar liep liever geen risico!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:43

Wl: Ik was degene met de vraag over scheurende hoeven, maar Bam heeft voor 1 lip aan de voorkant en die scheuren vreselijk, achter heeft hij zijlippen en die scheuren juist nauwelijks :?

Vandaag viel het me ook op dat zijn hoeven echt mega lang zijn voor een paard dat 5 weken geleden gedaan is, als je ze zo ziet lijkt het eerder 2 maanden geleden, mischien ook wel een reden dat ze zo scheuren, hmmm gelukkig komt de smid morgen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:46

Mijne komen echt niet elke 2 maand bij de smid :o