[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:02

Goeiemorgen Doei!

Heb stallen ed al gedaan Gaaaap T is weer heerlijk koud buiten Scheve mond

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 09:47

Morguh!!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:11

goeiemorgen.. tis idd koud vanochtend -12 dat ik opstond...

Ik ga idd nog stage lopen bij rom vermunt.. hoort nog bij school, maar die tijd hier in deurne, die zit er echt op...

ik ben gefilmd, als ik filmpje heb zal ik wel even online zetten

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:17

Het was weer -15 vannacht. Ik ben het echt wel zat nu!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:39

Zo lekker warm binnen, het is wel mooi buiten zo.
Al die bomen helemaal wit en dan zo de zon erop heerlijk.
Zo even naar school voor een college en ga vanmiddag kijken of ik weer even een buitenrit kan maken met pd.

Ga vanavond bij dat ene paardje kijken wat ik tegen kwam.
Mijn moeder vond hem ook zo leuk.
Mijn vader wat minder want hij is ver boven mijn budget.
Ga alleen kijken, rijden kan niet want hij heeft een wondje precies waar het zadel ligt.
Maar vaak is de eerste indruk al belangrijk.
Ook omdat hij pas 3 is, is het rijden voor mij niet echt belangrijk maar meer hoe hij is in de omgang.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:46

Goede morgen

ga snel paardje doen en dan met jetske mee naar les..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:46

Scum schreef:
Het was weer -15 vannacht. Ik ben het echt wel zat nu!

Ik ook al Boos! En ook die stomme sneeuw die maar niet weg gaat. Paarden worden vervelend omdat ze zich in de wei niet uit kunnen leven en daarnaast moet je steeds naar de manege om te rijden...
Ik wou dat het weer boven 0 was Scheve mond

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:47

Pff dames heb het met julie te doen balen man Boos!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:54

Ingridje, ik wil niet rottig doen maar is een 3jarige voor jou wel de geschikte keuze? Ten eerste ben je dan nog een flinke tijd aan het wachten voordat je echt aan de gang kunt, en je zult nog een hoop moeten opleiden. Ik zou het erg sneu vinden als je voor de derde keer pech zou hebben met je paard.
En zwaar boven budget lijkt me toch ook wel echt ene probleem.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 10:56

Lielle schreef:
Ingridje, ik wil niet rottig doen maar is een 3jarige voor jou wel de geschikte keuze? Ten eerste ben je dan nog een flinke tijd aan het wachten voordat je echt aan de gang kunt, en je zult nog een hoop moeten opleiden. Ik zou het erg sneu vinden als je voor de derde keer pech zou hebben met je paard.
En zwaar boven budget lijkt me toch ook wel echt ene probleem.

Kan me er eigenlijk alleen maar bij aansluiten! Zeker voor jou zou ik geen onervaren 3jarige kopen, maar eerder 1 van rond de 4 of 5 ofzo die al wat kent. Daar kun je makkelijker mee aan de slag en ook goed trainen. Met een 3 jarige moet je rustig aan doen.
En ver boven je budget??? Zou je dat wel doen na alle financiele tegenvallers met je vorige paarden. Ik zou het echt NIET doen

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:08

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:12

Heb het idee dat het niet echt hoog staat vor het L?

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:13

nee het is op school.. dat staat meestal op 1.05 1..10.. de oxer nummer 8 staat wel normaal aan de maat even als de insprong van de laatste dubbel.. de rest staat normaal.. tis nagemeten door de jury, maar wij ook altijd het idee dat het niet heel hoog staat..

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:13

Ik snap jullie opmerking,
maar ik denk dat ik zelf en de mensen hier in mijn omgeving die mij persoonlijk kennen hier het beste hun oordeel over kunnen geven.
Dus vandaar mijn keuze omm toch op zoek te gaan naar een jong paard waar ik helemaal onderaan mee moet beginnen
Ver boven mijn budget, het gaat om 1000 euro.
Vind ik vrij veel geld, maar als me ouders hebben gelukkig wel ingezien dat als je zo rond kijkt dat ook het gemiddelde bedrag is voor een paard tegenwoordig. Of je moet een 14+ kopen en daar zit ik niet op te wachten.

marielle123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:14

goedemorgen allemaal..!

Zo eerst nog even 1 knippen. En dan omkleden en naar EK Allround schaatsen in Thialf.! ahahaha Haha!
Ik zal nog wel een leuke foto plaatsen..

iedereen alvast een fijn weekend gewenst.!! Vork

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:16

Ik denk dat dat persoonlijk is ingrid.. Ik heb mijn 1e paard gekocht voor 3000 euro, die heb ik ingeruild zonder bijbetaling of tegemoetkoming op de merrie die ik nu heb.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:19

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:21

Ik zou persoonlijk ook kiezen voor een drieja-jarige en daar hele goede bgeleiding bijzoeken. Een brave driejarige is braver dan een 5 jarige of een veertienjarige die niet braaf is.
Maar voor mij is het makkelijk praten want ik heb als sinds mn 10e driejarige gehad en er meer dan 100 zadelmak gemaakt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:24

het is maar bedoeld als tip Ingridje aangezien je niet echt een gelukkige keuze hebt gemaakt de afgelopen keren.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:29

Het gemiddelde paard kost zeker niet 10000 nu. Zeker met de crisis zijn de prijzen flink gezakt.

PB; jij hebt idd veel meer ervaring dan Ingrid, dus dat jij dan voor een 3 jarige kiest snap ik wel.
Maar een 5 jarige die heel braaf is zal er ook vast te vinden zijn.

Verder weet ik als geen ander hoe moeilijk de zoektocht naar een fijn en gezond paard is. Naar Kaatje heb ik bijna een jaar gezocht. Maar ik heb wel net zo lang doorgezocht tot ik een paard vond dat binnen mijn budget was, gezond, de gewenste ervaring, stokmaat en karakter had.

Op dit moment is het echt een kopersmarkt dus ik denk dat als je geduld hebt met zoeken je echt wel jouw ideale paard tegen komt Ingrid.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:31

Goeiemorgen!
Volgens mij is het hier niet zo koud, maar het ziet er buiten wel prachtig uit! Witte bomen en een strakblauwe lucht! Gelukkig is het ook niet glad Lachen
Ik heb vanochtend een beetje uitgeslapen. Ik had eigenlijk het 1e en 3e uur vrij, maar ik heb mezelf voor deze keer het 2e uur ook maar vrij gegeven. Ik heb aan een stuk door geslapen, dus ik kon het wel gebruiken Lachen

Rondje ziet er goed uit Luxtet!
Ik ben het wel met de rest eens Ingrid. Een 3jarige opleiden is zeker niet iets wat iedereen kan, en je moet er veel geduld voor hebben. Je moet best lang wachten tot je ermee aan de slag kunt. Ik heb Vorstin als jaarling gekocht, en zelf ingereden met begeleiding toen ze 3 was. Toen ze 4 was heb ik pas voor het eerst lichte crosstrainingen meegepakt, en toen ze 4,5 was begon ik met springen. Echt een cross rijden heb ik pas met haar gedaan toen ze 5 was. Kijk gewoon verder, er staan genoeg leuke paarden op internet. Voor jouw budget zal er ook vast wel eentje te vinden zijn die helemaal aan je eisen voldoet.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 11:36

goedemorgen

het is idd niet zomaar wat, een 3jarige. ik heb het erg getroffen met het karakter van dit paard, omdat die gewoon super braaf is.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 12:34

3 jarige kan ook eerst heel lief zijn en daarna heel erg stout Clown Koek was in het begin een enorme schat....en dat is ie nu nog wel, maar ik heb er ettelijke keren naast gelegen, terwijl ik best wel gewend ben om jonge paarden te rijden. Bij iemand met minder ervaring was ie nu wrs levensgevaarlijk geweest. Ik had wekelijkse begeleiding van Rob om hem door zijn 'moeilijke periode' (lees: vuil weigeren, steigeren, bokken en wegrennen) heen te helpen.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:05

Ik zou in jouw geval ook niet zo snel een 3-jarige nemen Ingridje, want ik denk dat je heel graag aan de slag wil en dat kan dan voorloopig nog niet, heb je daar voldoende geduld voor??

Verder had ik juist zo'n respect voor je keuze om een geblesseerd paard niet weg te doen maar ik begrijp nu dat PD toch weg gaat?? Dat zou ik dus niet doen, of zelf zorgen dat ie een fijne oude dag heeft of een spuitje, als ze eenmaal gaan zwerven kunnen ze heel verkeerd terecht komen....

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-09 13:18

Ik ga helaas voor jou Ingrid met de meeste mensen mee.

Je lijkt me niet de meest geduldige persoon en dan bedoel ik niet met driftig, maar wel met overvragen en ik vraag me af of je rijtechnisch ver genoeg bent om een 3 jarige in te rijden.