[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 12:19

Ah gelukkig. Wij hebben groei hormonen ingespoten omdat het omdat moment het enige was wat we konden doen. Had toen nog niet beslist om ze vol te steken. Maar denk dat dit maar gedaan word bij grote beschadiging. Anders rusten. Van ons mocht er ook niet op de weide maar toen ook ze gewoon op de weide gestoken en anders niks mee gedaan. En veel tijd geven denk ik

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 12:21

Idd veel tijd geven. Op zen minst half jaar voor je echt terug kan opbouwen..

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 17:40

volgens mij krijg je met die coldpacks een grote kans op onderkoeling

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:36

Oei winnie geen goed nieuws ;(
Ik heb icepacks die ik gebruik om na de cross op fi haar benen te zetten om ze zo snel mogelijk zo goed mogelijk te koelen (zij had ook peesblessures op beide voorbenen). Ik steek die wel in zo speciale getten zodat er zo een soort netje tussen de pack en het been zit. Ik zet dat 20 min op, dan voel je dat het been goed koud heeft, maar zeker niet ijskoud... beetje vergelijkbaar als jij bij jezelf zo een icepack opzet met een handdoek tussen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:07

Heb al goede dingen over ice vibe boots gelezen maar nooit zelf gebruikt. Koelen kan geen kwaad zolang je niet teveel koelt, dan krijg je juist nog meer schade aan de weefsels, in het slechtste geval vrieswondes.
Ik duim iig mee dat de prognose sowieso zo goed mogelijk uitdraait qua hersteltijd!

Gisteren stevig avondje gehad, mijn haar doet pijn :+ Godzijdank is lochristi niet te ver qua afstand en moet ik enkel mijn eigen proefje rijden vandaag.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 12:11

Ik zag onlangs ergens een soort van been beschermers die je moest in een emmer waren leggen en na de in spanning rond de benen kon doen om te koelen. Leek me ook handig. Die coldpacks zijn handig maar je moet ze wel koel kunnen houden tot je ze nodig hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:30

Ja das wel waar.

Vanmorgen allerijl vroeger moeten vertrekken, moest ineens viertal L meerijden. Op een patattenveld. Ik heb vandaag al stof gefret... iedereen is potzwart. En koppijn :+
Eigen proef ging niet naar mijn zin, verwacht er niet teveel van.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 08:58

Ooh Winnie join the club :( Ferro heeft dezelfde blessure. Ik gebruik ice vibe boots (in de winter back on tracks), klei, arnicagel en geef MSM poeder bij. Helaas al ervaring met 2 peesblessures door zichzelf aan te tikken.

Wij zijn wel vrolijk aan het opbouwen nu. Hij heeft 1 maand volledige rust gekregen wel met weidegang, daarna 2 maand lang 1x in de week aquatrainer en stappen en nu 2-3 keer per week 20minuten stappen, 5 minuten draven. Ferro loopt soepel en blij.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:02

Hoeveelste was je Varekaj? Met hoofdpijn op wedstrijd gaan, ik ken het gevoel :+

Ik had een wedstrijdvrij weekend. Allez, 't is te zeggen, eerst gaan jureren voor de lrv en daarna mee met de boyfriend gaan groomen. Dus echt wedstrijd vrij was het niet. Dat groomen is ook best vermoeiend! Ofwel kwam dat door het feestje van de dag ervoor :Y)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 09:51

hahaha Florence, mss beetje beide, groomen is best vermoeiend :D.

Veel beterschap voor Aruba Winnie, Voldoende rustgeven en hopelijk tegen de winter terug wat opbouwen...

Steve heeft die icevibe boots, maar eigenlijk ligt die trilfunctie nooit aan :P meteen kapot. en steek er wel ook niet de icepacks van de ice vibe zelf, die zijn niet zo goed. Ik steek die er tussen van Stübben, dat zijn de enige goeie vind ik.

Gisteren oefenrondje gaan springen met Winston, had twee balken, woeps haha maar heb me wel geamuseerd en had een goed gevoel. De eerste balk was wel mijn schuld, reed nogal ongelukkig naar die hindernis, de tweede was eigenlijk niet echt nodig. Het was leuk om terug op jumping te gaan :D.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 10:37

ik vind groomen ook best lastig :p ik slaap altijd goed na een dagje cross of jumping.

zolang je ervan geniet PP :) ik ben wel stiekem jaloers op alle wedstrijden die gereden worden maar ja het zal wel terug komen :)

ik ook heel het weekend mee gaan groomen naar jumping waregem. Eerst zaterdag met een vriendin die reden 1m20 en 1m30. proef was maar liefst 1u30 in vertraging :o. natuurlijk ook voor 1m30 bijna 2 uur vertraging om 21 uur zijn ze aan de proef begonnen in kunstlicht. wij zijn rond 23 u vertrokken en dan moest de barage nog beginnen ( je leest het goed ;) het was aparte barage :p)
Zondag ben ik dan met stijn meegegaan voor 1m15. Laat ons zeggen dat het niet zo een succes was :) we zullen het warm hebben deze winter met alle balken die hij had :p geen ruiter fouten maar wel een lomp paard. Maar je kan het paard ook niet kwalijk nemen als hij nooit oefent op het springen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 11:51

Ik krijg ook zo'n zin om een jumping te doen! :D Al zullen wij ons eerst wagen aan de trainingsparcoursjes. :P

Gisteren Luxor eens op de gevoelige plaat laten zetten. Wat is hij zo veranderd! En wat is hij knap haha! :D

Dik jaar geleden
Afbeelding

Nu <3
Afbeelding

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 13:23

Amai! Precies een ander paard! Ziet er goed uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 15:16

Spekjeeeeees! Ale spierspekjes haha, hij ziet er goed uit Hanne!

Viertal L waren we 3e en individueel 7e van de 20. Kreeg weer de opmerking "moet veel ronder, neus te ver voor loodlijn, meer oprichting" maar dat had ik verwacht. Heb bewust beetje de kantjes eraf gereden :+ was vreselijk warm, al dat stof, hij was nukkig en ik moe/duf.... Ben eigenlijk content dat het seizoen er bijna op zit. Al die dressuur steekt beetje tegen.

Ik groom heel graag! Is wel doordoen, veel in de gaten houden en opletten wat het soms vermoeiend maakt, maar ga altijd tevreden en voldaan naar huis.

Woensdag crossles, hopelijk gedraagt hij zich iets beter.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-17 19:21

Wat een verschil Hanne! Knap!

Jeerje om 23.00 nog de barrage beginnen... ge zou al blij zijn dat uw paard een balk trekt :')

Ik vind groomen ook wel leuk. Maar rij toch liever zelf :')

Fijn dat je weer bezig bent PP! Is er ook weer even inkomen hè!

Haha Varekaj, moest je meer gaan springen in het seizoen hè :P dan is het niet zo saai.

Ik ben vandaag beginnen met werken, ik mis de vakantie al...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 19:30

Ik dressuur op zich wel graag, we lopen alleen beetje vast op een paar punten en zo midden in een seizoen is dat relatief klote. Ben wel blij dat ik L1 mag starten. Dat maakt nu beetje klungelen richting crossen, najaar/winter kilometers maken in springen en winter/voorjaar terug dressuur oppikken. En wanneer de kans zich voordoet ook cross opbouwen :)

Iig volgende zomer niet meer uitsluitend dressuur.

Het voordeel aan laag niveau rijden is vaak vroeg opstaan, maar dat toch liever dan om 23u nog moeten opstappen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:06

Ik had vandaag nog eens binnen springles. Was wel aanpassen voor blits, hij keek wat fel naar de kanten. Maar uiteindelijk deed hem wel zijn best!

Hij had wel nog een oplopende oxer nodig. Het stond eerst vanvoor even hoog, maar vanaf 125 gooide hij toe. Als vanvoor dan wat lager was sprong hem wel.
Nu we springen ook nooit echt zo hoog, maar toch iets om aan te werken, dat ik hem ook wat meer ruimte kan geven.

Afbeelding

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 21:29

Denken jullie dat dit genaaid moet worden?
Spoiler:
Afbeelding

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 21:57

Ik gok op ja

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-17 22:01

DA is al onderweg.
Vind dat zo moeilijk om in te schatten altijd.. zeker als het zo laat is... diene mens wilt wss ook graag in Zenne zetel zitten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-17 22:43

Yep, hechten. Normaal geneest dit soort plekken wel mooi. Huid is niet beweeglijk, dus zou goed moeten komen.

En die DA komt liever nu een keer te veel dan later een keer te weinig hoor. Er zijn heus mensen die voor minder bellen.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 07:13

ik heb ook een keer een paard gehad met zo'n wond, weet je wat een goed idee is om te koelen!??
Ik had toen een washandje met ijs aan het frontriempje van het hoofdstel vastgemaakt, en zo lag dat op de wond en kon het prima koelen zou er zwelling zijn.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:11

Goh ja Daaphh, tis nie plezant om 's avonds de veearts te laten komen, maar ja, hoort er voor hem wel bij hé. Dat weet je nu eenmaal als je een eigen praktijk hebt, dat je dan ook geregeld van die spoedgevallen krijgt... Mijn veearts rekent daar overigens wel avond en weekendtarief voor aan, dus als het niet echt nodig, zal hij wel niet gebeld worden.
Is dat Jomo trouwens?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-17 08:56

Ik denk ook dat het weekendtarief was, het wzs 95€...

Ja dat is Jomo

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 08:57

ik denk ook naaien of nietjes.

plezant is het niet maar ze hebben er wel voor gekozen om als veearts of dokter aan de slag te gaan. Mijn dierenarts heeft meestal ook een nummer op zijn antwoord apparaat staan van de veearts van dienst.

goed gedaan trouwens daaph :) 1m25 dat is hier al een tijdje geleden :) heb er ook het paard en de ambitie niet meer voor :)