[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:30

Die van ons stond gister binnen, ik denk vandaag ook. Ik hoop dat we het een beetje sneeuwvrij kunnen maken, en anders wordt het een week binnen staan en rondjes stappen rond de stal. Het is niet anders.

kyrkelover

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:42

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
We zitten hier nu aan gemiddeld 50cm sneeuw. Op sommige plekken nog veel meer door de wind en het sneeuwt nog aardig door.
Hier gaan ze steeds een paar uur buiten spelen. Als de snijdende wind vd week ophoudt kunnen ze gewoon buiten blijven.
Training afgelopen weekend gecancelled want was onverantwoord de weg op te gaan. Vd week maar eens een sneeuw buitenrit.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:01

Ik heb vandaag ook alles even buiten gehad. Vanmiddag nog even en dan zo de week maar door. Of elke dag of om de dag..
Dit weer is niks waard.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:03

Cioccolato schreef:
Ik heb vandaag ook alles even buiten gehad. Vanmiddag nog even en dan zo de week maar door. Of elke dag of om de dag..
Dit weer is niks waard.

Eens! En alle "non horsy people" maar roepen dat het zo leuk is, die sneeuw!

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:05

Kreeg van iemand de tip om hoeven in te smeren met Driehoek zeep, heb dat nu geprobeerd. We zullen zo meteen zien

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:07

vosje2010 schreef:
Cioccolato schreef:
Dit weer is niks waard.

Eens! En alle "non horsy people" maar roepen dat het zo leuk is, die sneeuw!

Mijn familie begreep er ook niks van. Al vind ik zelf sleetje rijden toch wel erg leuk. Maar met de paarden is het niet handig.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 15:18

Ondanks sneeuwzooltjes in de ijzers evengoed klompen onder de voetjes. Staan de middag buiten, net als normaal.
Afbeelding
Afbeelding

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:22

Echt joh! Mijn sneeuwzolen werken top! Heb jij ook van die rubberen zooltjes tussen hoef en ijzer laten slaan?

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:14

Ja die heb ik dus ook. Is de eerste keer dat de sneeuw er in blijft zitten, normaal geen last van

SUSANNEx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:05

Mijn hoefsmid heeft vanochtend ook sneeuwringen en kleine stiftjes geplaatst. Werkt super, ga van de week er eens mee het bos in :)

Afbeelding

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 09:08

Ik vind dit weer prachtig! <3 Diëgo is er ook dol op.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 07:25

-O- oh! Krijg melding dat er lang niks meer is getypt hier.. dat kan nie he Hahahah :P

Maaaaaar wat ben ik trots op mijn puppy! Gister voor het eerst onder de man gesprongen :D :D En wat was ze braaf had verwacht dat ze wel iets zou vluchten na de sprong maar nee gewoon hups netjes in de galop door soms en anders een drafje.

Afbeelding

Merci is van 17 april en word dan 4.
Ze is van El Salvador x Cavalier.

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:21

Na een klein jaar meld ik mij hier toch ook weer. Tot dit moment viel het mij allemaal wat te zwaar. Vorig jaar april heb ik veel te snel afscheid moeten nemen van mijn fantastische eventing-topper. Midden in de training voor onze internationale debuut, maar toen ineens werd het duidelijk dat hij een ontstoken kies had. 3 dagen later is deze succesvol verwijderd, maar blijkbaar was de ontsteking zo heftig geweest en waren zijn holtes zo enorm ontstoken dat het allemaal harder is gegaan dan iemand ooit had gedacht. Toen die ineens door een hersenvlies ontsteking alleen nog maar rondjes achteruit kon lopen en op het laatst (tijd in enkele uren) niet meer op zijn benen kon staan. De enige waardige oplossing voor mijn grote vriend was daarmee inslapen. Wat een verdriet, want na 10 jaar kneep nog iedere dag in mijn handjes dat ik zo een fantastisch beest had!

Als snel wist ik wel dat er een nieuwe (jonge) opvolger moest gaan komen, het verdriet staat toch niet in verhouding met het geluk van 10 jaar een echt maatje hebben. Maar pfoeh, wat een zoektocht! Waar de markt sowieso al beperkt was had ik sowieso een enorme eisenlijst (en wat staan er een hoop ezels te koop), maar na 5 maanden vond ik dan eindelijk een 3.5 jarige merrie (oeps) waar ik de uitdaging mee aan wilde gaan. En tot nu toe maakt ze het nog allemaal waar! Stoer beest wat nergens voor terug deinst, dressuur pakt ze makkelijk op, eerste bosrit (in ons eentje) konden we al overal langs in stap draf en galop <3 en (grappig om te zien dat we in dezelfde fase zitten Remke!) laatst haar eerste sprongen gemaakt en ook dat doet ze zo makkelijk en braaf! Dus als deze lijn blijft voortzetten kijk ik er naar uit om mee te gaan doen met de 4 jarigen eventing competitie :) dus bij deze meld ik mij weer om mee te kletsen!

Afbeelding

@ Remke, wat een knappe merrie heb jij ook zeg! En zo fijn dat ze het springen eenvoudig oppakt!

Edit; even een fototje toegevoegd

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:35

M_Vainqueur vond het zo erg voor je. Fijn dat je een leuk nieuw paard gevonden hebt.

Ik vind het stoer hoor, zo met die jonkies aan de slag.

Wij zijn in dec van stal verhuisd. Moeten dus nu ook op pad voor crosstraining. Maar we leggen de nadruk eerst op andere zaken, eerst maar eens kijken waar het heen gaat dit jaar met wedstrijden en dergelijke. Groot voordeel van de verhuizing is dat we een veel relaxter paard hebben. Kleinschalige stal en lekker veel buiten doet hem goed.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:40

Wat leuk die fijne jonkies Remke en M-V, maar wat een heftig verhaal van je andere paard M-V.
Wat een nachtmerrie, kan me voorstellen dat je dan zeker niet zit te wachten op al die crossfoto’s van anderen.

Vanmiddag springles en heb volgende week m’n eerste crossles weer, helemaal zin in, ben wel erg benieuwd hoe het gaat..

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:36

Susan, ik zag het al op facebook dat (ook) jullie verhuisd zijn (toevallig nog iemand anders zag ik ook ineens dat ze weg is in Renswoude). Fijn dat die nu bij de pony staat, en als je op het moment niet vol in de cross en wedstrijdfase zit dan maak je ook maar weinig gebruik van het crossterrein. Gelukkig kun je er altijd nog naartoe rijden. Fijn dat de huisvesting op de nieuwe stal hem goed doet! Kan zo een verschil maken!

En wat betreft wedstrijden, het is allemaal maar de vraag idd of er nog echt iets van gaat komen dit jaar. Gelukkig met mijn jonkie geen haast dus of ik nou zelf train of de competitie mee doe maakt niet veel uit. Maar vind de competitie toch wel echt leerzaam voor ze. De hele entourage erbij maar dan wel echt op de puppy's aangepast. Verlaagt de druk behoorlijk!

Kamsel, heerlijk een crosstraining in het vooruitzicht! Zeker met dit weer :)
(en nee, ik zat niet te wachten op cross foto's, 1 voordeel, toen het gebeurd was waren ook net alle wedstrijden afgelast dus gelukkig weinig foto's online!)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:47

Wat een nachtmerrie Vainqueur! Fijn dat je een leuke merrie hebt nu :)
Doet ze netjes R_emke!

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 21:24

Wow jeejtje M-V wat heftig zeg.. snap dat je het daar moeilijk mee hebt gehad. Maar ook leuke merrie! Lijkt wel beetje op elkaar haha. Ik wou eigenlijk geen jonkie haha ben niet zo'n held meer

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 08:29

Naar zeg Vainquer! Altijd een klap als zoiets plots gebeurd.
Gelukkig een fijn nieuw beest.
En idd de markt is niet makkelijk momenteel en de prijzen gigantisch.

Hier m’n 5 jarige fijn aan het oppakken. Zo een fijn beest. Ze is wel een laatbloeier en veulen gehad afgelopen jaar. Daar had ze flink op ingeleverd, maar nu begint ze er weer echt te komen.
Jonge paarden ga ik niet rijden met dr.
Ik vind dat zelf snel teveel, maar wellicht als ze heel simpel alles doet ik nog verander van mening.
Wil alleen meedoen als ze goed eindigt :)

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-21 22:23

Wat leuk die jonge paardjes! Eventing toppers in opkomst :D

Die van mij mocht vandaag weer lekker mee trainen bij horse&you. Vond ze weer prachtig. Daardoor wel eerste deel wat druk, maar daarna was ze erg fijn. Volgende week gaan we voor een rondje oefencross in Schaijk! Gaan er nog meer?

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 13:48

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:46

Zijn er mensen aangemeld voor tilburg 26/27 maart?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 10:51

27/28 maart :). Wij gaan de 28tigste. Zijn er de vorige keer ook geweest.

Hier mensen naar Schaijk geweest? Wij hebben gisteren 2 rondes gereden. Enorm genoten!

Afbeelding

Sannexspikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:23

Pattypaard schreef:
27/28 maart :). Wij gaan de 28tigste. Zijn er de vorige keer ook geweest.

Hier mensen naar Schaijk geweest? Wij hebben gisteren 2 rondes gereden. Enorm genoten!

[ [url=m/XrVAc3.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oeps ja idd! Leuke foto! Iemand die de bb in schaijk heeft gereden en foto’s /filmpjes heeft ?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 14:53

2-3-4 april organiseert Schaijk weer een training