[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:01

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:02

Thanx ga gelijk even kijken ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:06

Mooie kast :oo Ik word er hebberig van... Ach, Godfried komt morgen al langs, daar kan ik al voldoende geld kwijt!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:08

Weet je al wat voor zadel het wordt ongeveer?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 13:11

Hij gaat eerst kijken of mijn huidige zadel passend gemaakt kan worden. Anders heeft hij 4 CC springzadels bij zich (een BR, pessoa, passier en prestige geloof ik)!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 14:22

Sodeknetters, wat is het warm! Net de stallen gedaan dus de paarden kunnen naar binnen als het losbarst. Ga weer even een studie maken van buienradar, even kijken of ik nog wat met mijn paarden kan doen. Even longeren misschien.
Crosstraining vanavond gaat niet door, nu ga ik morgenvroeg even een rondje doen in WW!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:06

Dankjewel iedereen voor de felicitaties! Ik heb een hele leuke verjaardag gehad :) Rijles was ook erg leuk, ik wist het beter als de instructeur _O-

Balen van je laarzen PB!
Nee was niet op mijn pols terecht gekomen Benthe, maar anders maakte dat nog niet veel uit want ik had mijn brace om gedaan. Misschien heb ik hem daarmee wel onbewust zitten terug te werken.
Gefeliciteerd met je aankomende mini-Woll Vief!
Veel plezier in Scheveningen dit weekend Kim!
Haha Sussie, dat hoefde ik niet te testen want ik weet zeker dat het nog niet heel is. Ben alleen te eigenwijs om toch weer gips te halen...
Pff dat klinkt niet fijn Evie! Leuk dat het borsttuig er was, ik wilde hem ook maar hij is er alleen in het zwart (heb voor Meno en Ul bruin tuig)... Dan kan ik hem met crossen voor Yoer gebruiken, die mag wel een nieuwe, maar vind het aan de andere kant best zonde dan van mijn geld. Is het bont mooi dik in het echt? Mijn arm is niets erger geworden van de val gelukkig.
Balen dat je merrie zo snel door een dubbel gaat Caroline! Ik doe de dubbels thuis niet meer hoger dan een meter, heb toch een klein deukje in mijn ego. Op wedstrijd had ik er gelukkig geen last van.
Jammer Damelza!
Klinkt heel erg leuk inderdaad Shanouk!
Ik heb ook een HTK middel gehoord dat je creme spoeling op de hoeven kunt doen Evie!
Noor, Yoeri is ook zo ontzettend gevoelig tijdens mok. Dan kan hij nieteens kogelbeschermers om. Nou tikt hij ook niet aan dus die gebruik ik niet meer. Crossbeschermers zijn dan achter geen probleem, die verdeelt de druk ook wat meer.
Hier kan je ook niet heel vaak op zand springen. Volgens mij morgen wel. De meeste terreinen zijn hier wel gewoon mooi :)
Een site lijkt me erg handig Noor! Nu je over site begint, onze ponyclubsite is vernieuwd en ik sta heel leuk in de header :P :)) http://www.pcvries.nl/ zo'n site ik ook mooi overzichtelijk :)
Handig PB! Wij hebben een ijzeren kast die ook in de trailer past, passen 2 zadels en heel veel extra spullen in, neem hem ook altijd mee op kamp. Mooi ding trouwens!
Het is hier ook 'lekker' warm.

Vanochtend Ul en Zonanta gereden, toen vond ik het wel welletjes, want had ook nog uitgeslapen. Toen was het door de hitte niet meer te doen.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:10

Goeiesmiddags dames!!

Even bijlezen :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:17

Buitenradar klopt ook niks van.. :( staat er om 10.30 dat het om 14 uur zo omslaan en 17 uur regen en onweer. om 20 uur storm ?? Hier is het nog steeds prachtig weer ?? had ik net zo goed wel een paar kozijnen kunnen afschilderen.... :(
vanavond ff lekker naar Bull, beetje rijden... Heb mijn eventingset uit Engeland ook binnen, kan ik die gelijk even passen... :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:20

Bianca: hier is het slechte weer al wel gearriveerd. Het regent flink door en onweert ook met flinke windstoten. Leuk dat je eventingset binnen is!
PB: als je veel spullen moet meenemen is zo'n kast in de trailer wel handig jah. Fijn dat je hem voor een leuke prijs kon vinden.
Noor: jammer dat je crosstraining niet door gaat.
Mootje: succes bij de zadelmaker. Hopelijk past er wat.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:20

@Rowo: jee wat schrikken, nogmaals beterschap!
@Bianca: huis schoon?? :P
@bvw: lekker dat de vissen weer uitzicht hebben :D
@Shanouk, flinke ontwikkelingen dus! Ik duim nog steeds voor jullie!
@Mirthe: alsnog gefeliciteerd!!
@Kim: alsnog gefeliciteerd!!
@Vief: gefeliciteerd met drachtige wolles! Nog veel plezier daar!
@Sussie: Myoplast is ook super voor de spieren.
@Evie: al weer fit??
@Mandy: Wierden is ook zand :D
@Noor: leuk idee van die site! En net resultaat hoor!
@PB: mooie kast zeg!!! Wil ik ook nog een keer, we hebben echt een grote trailer maar zonder zadelkast.
@Billy1: Amsterdam was echt gaaf!!

En dan nu mijn verhaaltje :D

Heerlijk rustig weekend gehad, behalve zondagavond. Toen bij mn vriend in de kiosk gewerkt op het Leidseplein, gekkenhuis!!!

Paardjes gaan lekker, TG train ik thuis voorlopig door en dan begin augustus maar weer aan de dressuur op wedstrijd. A.s weekend gaan we met de paarden naar Markelo, weekendje ponykamp :D

Verder weinig nieuws, lekker druk op werk :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:44

Hier is het noodweer losgebarsten. Was echt binnen 10min van stralend blauw naar donder en onweer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 16:45

Hier is het sinds een half uur noodweer -O-

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:07

Hier is het noodweer om kwart over 5 losgebarsten, ik werd om 4 uur gesms't dat de crosstraining niet doorging, dus ik ben razendsnel nog even in de buitenbak gaan rijden voor de storm, toen ik klaar was begon het te regenen.

Ben blij dat ik vanavond niet hoef te rijden in dat kleine binnenbakje waar ook nog eens les was, en kon toevallig ook nog in de auto meerijden met een vriendin vanaf stal, dus ik ben nieteens echt nat geworden :D .

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:11

Mazzel, Evie... Ik heb vanavond nog les en één of andere _-:( sjouwt al het springmateriaal naar buiten, maar opruimen hóó maar... En de stalhouder maar klagen, maar zeggen dat je het terug naar binnen moet brengen... Nee hoor :roll:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:13

Hier regent en onweert het wel, maar het is niet echt noodweer. Dat komt misschien nog.
Vorstin was vandaag al aardig gewend. Op stal was ze veel rustiger dan gisteren. Ik heb haar lekker gepoetst en gestapt. Met stappen is ze wel wakker, dus dan moet je er echt scherp bij blijven om te zorgen dat ze geen gekke sprongen maakt. Nooit geweten dat het zo moeilijk is om je paard echt geen stap verkeerd te laten doen! Ze gaat nu wel op nog minder bix. Ik had al afgebouwd van 3 kg + 0,5 haver naar 2 kg bix, maar we gaan nu naar 0,75 kg bix. Net genoeg om te zorgen dat ze niet onwijs invalt en spieren verliest, maar dan is ze tenminste wat rustiger. Ik geef dan wel een schep muesli bij en ze mag een heleboel hooi.

Hopelijk gaat er een zadel passen Mootje!
Veel plezier vast op ponykamp TG :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:17

Ik weet wat je bedoelt Snoek. Toen ik 6 mnd met Nudine moest stappen heeft ze in het begin muisjes gehad. Toen ging ze echt van volle wedstrijdconditie naar boxrust met een paar keer per dag stappen. Was echt niet grappig!

Begint hier nu ook te regenen. Ga de paarden even binnenzetten!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:18

Avond!

Even een ego berichtje van mijn kant...

SGW rijden is voor mij eventjes afgelopen, in ieder geval voor dit jaar. En het paardrijden zal helemaal wat minder worden, want er komt gezinsuitbreiding. Ik ben namelijk 11 weken in verwachting :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:20

Vandaar dat je niet startte in Maarsbergen onverwachts!!!

Wat super tof joh!! Heel erg feliciteert!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:20

Gefeliciteerd! Echt heel leuk voor je! Geniet er maar van :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:21

Inderdaad, durf nu het risico van crossen op M niveau niet meer te nemen ( en ook niet meer op ander niveau). Het brengt toch wel veel risico´s met zich mee. Springen op concoursen doe ik nog wel. Maar start vanaf nu alleen nog voor flexibel in de B.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:23

Jeeeeetje jantien!!!! gefeliciteeeeeeerd :D WAT GAAAF EEN SGW baby :D

HIer hoost het ook heerlijk.. love my binnen bak :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:25

Kan begrijpen dat je het risico niet neemt.

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:35

Gefeliciteerd!!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 18:46

Wat leeeeeeeuk Jantine! :D Gefeliciteerd!