[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Margon

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 23:22

viefdepief schreef:
Ik ga niet naar Leidschendam, wie gaan er allemaal wel?

*zwaait* IK Wordt mn allerlaatste oefencross met de pony en met mn paard duurt het nog wel even voordat ik kan gaan crossen.. dus we gaan lekker een laatste rondje rijden

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 00:09

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 06:57

Ik heb gisteren weer een springwedstrijd gehad (Hardenbergse Ruiterdagen), maar ik was gisteravond te moe om een verslagje te typen dus moet het nu maar even

Het was een mooi parcours, hartstikke mooi aangekleed en veel te kijken. Met losrijden sprong ze lekker en ze deed dat in de ring gelukkig ook Resultaat; foutloos rondje maar 1 strafpunt voor tijdsoverschrijding Vond het wel vreemd want ik reed een normaal tempo zoals ik altijd doe. Misschien ben ik ergens buitenom gegaan ofzo, anders zou ik het ook niet weten. Maar er waren wel meer met tijdfouten.
Toen het 2e parcours. Ging opzich ook wel lekker, ze sprong weer erg goed, maar door wat fouten van mij (ik zat teveel met de afstanden te kl*ten) gingen er 3 balkjes naar beneden. Maar toch erg tevreden over gisteravond!

Ik heb niet gewacht op de prijsuitreiking aangezien ik als 20e was gestart en er 80 meededen... Ik ga vanmiddag wel weer even kijken want er is M,Z en ZZ springen en dan kan ik gelijk vragen of ik nog een prijs heb.

Ik ben gisteren na de wedstrijd nog even naar de springles geweest. Dat ging ook hartstikke lekker!
Nog in ieder geval 1 x B starten en als dat lekker gaat dan ga ik maar eens een x L starten!
Heb je met 1 tijdstrafpunt trouwens 1 winstpunt? Denk het wel he, maar ach, de winstpunten maken me nu toch niet meer uit aangezien ik nu toch wel L-startgerechtigd ben.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:30

lekker andrea!! op naar het L!!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 10:50

Goed gedaan Andrea, jammer van die ene tijdfout, maar toch nog netjes hoor!
Denk ook dat je nu 1 winstpunt hebt, maar weet het niet helemaal zeker.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:53

Weet iemand hier hoe je in Word je pagina liggend kan maken
Ik vergeet het echt altijd..

SGWukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 12:54

Bij bestand, pagina instelling

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 13:08

Dankje wel het is gelukt

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 15:11

lubbie schreef:
Simmie schreef:
Missmuts: fijn dat je met Oeste weer vol aan de gang kan en dat de pees zo mooi genezen is!

Jiska: gefeliciteerd met je 4e plek. Goed gedaan.
Hoe zit dat nou ook al weer precies met die klasses in Belgie? Ik weet dat ze daar heel veel verschillende klasses hebben en dat dat anders loopt dan in Nederland.

Ba, Bb, Bo
J (jonge paarden)
La, Lb, Lo
Ma, Mb
Z, Zo
PL, PM, PZ (geen pony beginnelingen)

De o reeksen is voor als je paard al in hogere klassen heeft gecrossd of de ruiter zelf
de a en b heb ik geen idee

A en B zit volgens mij geen verschil in. dat zijn de verschillende ringen. Want met ice zat ik in de A groep en met Lamour in de B groep (of andersom )

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:52

Ik heb eigenlijk even een heel ander vraagje..
Ik zit dit jaar in mijn examenjaar van de havo en wil hierna graag iets met paarden gaan doen..
Maar ik zit dus met mijn nek blessure..Ik ben er mee bezig maar tot nu toe ziet het er niet naar uit dat ik weer fatsoenlijk aan het rijden kom..
Nou ben ik dus op zoek naar opleidingen die met paarden te maken hebben die je kunt doen zonder te moeten rijden..
Dierenarts of iets dergelijks weet ik natuurlijk al maar zijn er misschien mensen hier die iets anders weten?
het zou mij veel helpen!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 18:57

Er is volgens mij ook Paardenmanagement, misschien is dat iets?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:23

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 22:58

viefdepief schreef:
Ben vandaag even creabea geweest
viewtopic.php?f=68&t=447387

haha, leuk. Je kan zo op bestelling doen: eeh doe mij maar een Ed King Hill & Bergerac

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:08

jimny schreef:
haha, leuk. Je kan zo op bestelling doen: eeh doe mij maar een Ed King Hill & Bergerac

Das dan €10, heeft u nog voorkeur voor een kleur?
En Uw maat is ook wel handig (mag eventueel met PB)

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:19

leuke foto's Margon en je oranje outfit vind ik ook super!
volgend jaar SGW-instruktie week???

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 23:37

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:10

Wat leuk dat je foto's al zo snel online waren, bij mij duurt het altijd erg lang...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:16

Leuke foto's Andrea. Gaat wel lekker zo te zien.

Ik ga vanavond weer voor het eerst springen met Djinny. Gewoon wat gymnastieken om te zien of ze dat lekker aanpakt. Heb er veel zin in. Djin ook wel denk ik, want gister in het bos lagen er wat takkenbossen hier en daar en toen we die sprongen voelde dat wel goed aan. Maar ja, dat is in het bos en daar is ze altijd erg loperig. Een springles vergt toch wel wat meer dan zo'n enkel sprongetje.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:28

Gaat vast wel goed komen met je springles

Hier staat een 3-jarige pony, als we ze naar binnen willen doen moeten ze door de bak richting de stal (lopen zelf (los) naar binnen, nouja dat is de bedoeling ) Gister had mijn vader wat takken langs de bak gesnoeid. Toen we de 3-jarige naar binnen deden bleef hij eerst een poosje in de bak rondrennen en toen ontdekte hij de takken, gelijk erop af en wat eraan knabbelen, toen ik eraan kwam om hem richting stal te jagen, rende hij met tak en al weg, hij raakte helemaal in paniek van die tak die maar tegen zijn voorbenen aan bleef tikken
Echt zo grappig, pas na twee rondjes kwam ie erachter dat hij de tak toch echt zelf vast had

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 11:35

Gisteren is Ret weer gescand, verslag staat hier: viewtopic.php?f=34&t=438532&p=9549967#9549967

Wel verbetering dus, maar nog niet helemaal uit de lappenmand. Ik kan er prima vrede mee hebben, we weten waar we het voor doen!

Zag ergens voorbij komen dat de pees van Oeste weer helemaal goed was, top!
Hopelijk kan ik in december hetzelfde zeggen...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:04

Fijn dat het aan het genezen is
Wel balen dat je nog zo lang moet wachten voordat je weer lekker met je paardje kan rijden, maarja het is nou eenmaal niet anders en eerder beginnen en dan een grotere kans hebben op een blessure is natuurlijk ook niks.
Arme jij als je er na zoveel maanden pas weer opmag
Ik zou me doodvervelen denk

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:08

Fijn Karin dat het de goede kant opgaat met Retje! En ach, voor je het weet is het december! Nu je weet dat er verbetering in zit is het veel makkelijker, denk ik, om het geduld op te brengen om nog 4 maanden rust te hebben. (en ik spreek uit ervaring!!)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:13

Hihi, ik verveel me niet hoor! Ik heb een paar weken geleden een sportmodelletje Tiroler volbloed van mijn stalhoudster te rijden gekregen oftewel een Turbo-Haf. Viola heet ze. Wel anders dan een Dravebier, maar het beestje houdt ook van lekker doorlopen. Mijn stalhoudster vroeg of ik Viola ook in de endurance wilde uitbrengen (leuk voor de afwisseling, ze loopt normaal in het tweespan, lange tochten en oefenmarathons) en dat wilde ik wel. Over twee weken starten we voor het eerst, in Kootwijkerbroek. Ik rijd haar 2-3x per week, is genoeg naast de dagen dat ze in het tuig loopt. Ik denk wel dat Ret zich meer verveelt dan ik, maar goed, dat is tijdelijk. Straks in de winter mag hij weer...

Met de Haf mag ik ook de Tripalon rijden, maar dat doe ik maar niet. Ik beleef met mijn eigen paard al weinig lol aan een dressuurproef en van een springparcours krijg ik lichtelijk de zenuwen, alleen de cross vind ik leuk. Dus met een 'vreemd' paard waag ik me daar maar helemaal niet aan.

Mijn zusje gaat trouwens hoogstwaarschijnlijk wel Tripalonnen met haar bijrijdpaard! Paard heeft geen crosservaring, vindt springen wel erg leuk en mijn zusje redt zich daar wel mee.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 12:39

Leuk dat je met dat paardje mag starten! En natuurlijk ook hartstikke tof dat je zus(je) weer gaat crossen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 13:15

Wat leuk Karin, heb je misschien een foto van je tijdelijke knollie?
Zijn haflingerachtigen eigenlijk goed in endurance? Zijn ze niet te zwaar gebouwd hiervoor?