[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:27

Haha ja ik zit ook vol spanning te wachten!! Vandaag nog eens dressuurles bij W.Illy S.nyers gaan volgen en het is al weer een pak verbetert! Hopelijk kunnen we dat zaterdag ook laten zien.
Wat goed trouwens dat je op de cross bijgeleerd hebt, of toch van vorig jaar hebt kunnen verbeteren. Toppie gedaan, wou dat ik ook eens eerste stond na den dressuur :P ik ben niet zo een echte dressuurruiter helaas

Die bloembak vond ik ook echt de moeite, blits had er geen probleem mee(gelukkig) maar ik vond hem wel erg hoog. Netzoals het kerkje.

Mijn dressuurprotocol stond niet zo heel veel op.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:30

De bak op zich was niet moeilijk, maar voor Koko die enkel Merksplas als nationale gereden had, was Deurle toch wel van een ander kaliber :)

Inderdaad super mooi geworden hé, vind het echt chique! Maar ook de cross zelf blijft evolueren, ik vind dit echt een aanrader. Vroeg of laat zullen ze nog wel M erbij organiseren ook :D

Haha, zo grappig dat je zoveel commentaar had in je protocol, dit was bij mij in heusden namelijk het punt van discussie... Ik werd 'afgerekend' omwille van gebrek aan impuls hoewel dit letterlijk 0x vermeld werd op protocol. De jury antwoordde dan maar dat de schrijvers vrijwilligers zijn en dat ze anders schrijfkramp krijgen als ze teveel moeten schrijven :')
de ene jury heeft precies meer compassie met zijn schrijver dan de andere :D

Koko krijgt trouwens een rustige week, enkel morgen en donderdag nog wat rustig dressuur rijden, wil hem graag fit hebben zaterdag aangezien het blijkbaar een conditioneel zware cross wordt heb ik gehoord :+

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 12:51

Ja voor conditie is theux zwaar. Maar normaal is blits zijn conditie wel goed genoeg

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:21

:wave:

Mag ik me hier melden? :o
Ik zocht Gi.el Van.houche op op bokt en ik kwam hier terecht! En ik herken hier al iemand! :)

Een klein beetje uitleg voor de nieuwsgierigen...
Mijn paard is een 16-jarige volbloed ruin die wel vaker een identiteitscrisis heeft. :Y) Ook ex-renpaard. :)
Dit jaar in de paasvakantie hebben we een eventin.gkamp gedaan in W.aregem. Omdat ik heel erg graag eens wou proeven van de eventing! :j En het was erg geslaagd! Op het einde van dat kamp was er zo'n miniwedstrijdje met een dressuurproef op de ene dag en springparcoursje en crossje aaneensluitend. Elk 7 hindernisjes. Die stonden op een hoogte van 80cm. En jee wat was hij enthousiast! Moest hem behoorlijk inhouden. :+ Lesgevers zeiden dat ik zeker verder moest oefenen! Nuja niet echt de tijd en moment gevonden om iets te regelen. (wou niet midden in een jaar betalen voor een club)
Maar deze zondag weer gaan crossen, eventingtraining van Gie.l dus! Ik kijk er alvast naar uit, en ben benieuwd hoe mijn paard gaat zijn! En als dat weer positief wordt, zou ik toch wel graag er in verder gaan! :D

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 18:47

Altijd leuk hier iemand nieuw tegen te komen :D

Lijkt op foto's in je profiel inderdaad een echte allrounder te zijn! Heb je al training bij G.iel gevolgd? Denk dat hier in het topic nog iemand zit die de trainingsreeks volgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:10

Klopt Antonius, dat ben ik :D
@Hanne, ik herken shuddy, jij zat/zit ook op bokt.be klopt? Daar zwerf ik ook rond maar onder een andere naam. Zondag ben ik er normaal ook bij, alleen heb ik nog geen timing gehad. Ik doe de 4 trainingsdagen. Mijn paard is op die ene trainingsdag in augustus na nog compleet groen op crossvlak en ik ook, maar het ging best vlot.

Zag in je profiel dat je WVUR start? Vriendin van me ook :)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:40

Ja inderdaad zat vroeger regelmatig op bokt.be, maar nu kijk ik maar af en toe eens. :P
Ik heb nog nooit training gehad van Gi.el maar Gie.l is fokker van een merrie van iemand die ik ken, en via haar ben ik zo ongeveer gekomen op die stage. :j
Ik doe maar 1 training mee omdat Deurle dichterbij is en de rest is wat ver. :)

En inderdaad ik start WVUR! Nog niet veel hoor. :P 1x in Moors.ele en ook eens in Vla.mertinge. 'k Heb voor dit jaar nog een G01 licentie en mag dan maar 3 dressuurwedstrijden rijden.
Wie is je vriendin? Mss herken ik haar naam. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:42

Om het even over die stage te hebben: ik kreeg net een mailtje dat het zondag doorgaat in Deurle, en ze raden vijsgaten aan omdat het grootste deel doorgaat op gras.

Mijn paard staat vierkant op ijzers, maar zonder vijsgaten. Ik ga regelmatig met hem stukken galopperen op gras, geeft geen problemen. Nu zit ik in twijfel: smid bellen voor vijsgaten en dan taps halen (maar welke kies ik hiervoor) of helpt het ook als ik de ijzers er gewoon af laat nemen? Mijn ervaring met taps draaien is 0,0 aangezien mijn paarden altijd blootsvoets stonden ofwel staan ze ook met ijzers redelijk stevig op hun voeten...

@ Hanne: Ze zit hier op Bokt als Optiwolk :) Kan je de naam wel eens meegeven in PB.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 19:48

OEI, smid is vandaag geweest. :=
Kan moeilijk nog ijzers met vijsgaten vragen... Vriendin van m'n smid is nog gaan trainen gisteren en had ook geen tappen en zei dat het best wel kon.
Van een timing gesproken. :+

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:09

Weet er iemand welke fotograven er zondag in Deurle waren :)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:14

Hij moet deze maand toch komen op stal, maar of dat deze week nog gaat lukken? En hoe onderhoud je tapgaten?

Vraag me af wanneer we de exacte uren gaan weten.

WiPaLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:17

Die vijsgaten moet je gewoon uitkuisen voor je de vijzen er wil in draaien, is verder niets van onderhoud aan.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:23

Normaal krijgen we vrijdag onze uren? Wanneer wist je het van je vorige training? :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:35

Dag Hanne!

Afhankelijk van je uren kan ik wss komen kijken!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:36

Vr cross trainig is het wel te doen hoor zonder vijzen vermoed ik :J.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:45

Hmm ik train toch nooit zonder vijzen... Zeker een onervaren paard kan onzeker worden omdat hij geen stevige grond onder zich voelt. En het terrein lag afgelopen weekend echt wel nat, dus toch glad in de bochten...

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 21:56

Uren Theux online!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 21:59

Ik train ook nooit zonder schroeven. Eens kijken naar de uren! Spannend

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:00

Oh leuk Helene! :D

In War.egem heb 'k op crosskamp gegaan zonder vijzen, maar daar is er meer zand dan er echt gras is. En in groep is m'n paard niet zo gek, enkel als hij wedstrijdje mag doen. :+
Moest m'n smid morgen pas komen, dan direct ijzers met vijsgaten maar om deze week weer smid te betalen. :=
Moest ik gisteren het mailtje hebben gekregen... :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:04

We moeten achter elkaar in de cross!!
Vrees toch dat het voor den blits gene vette zal zijn. Zitten toch wel een paar ruiters tussen waarvan ik zeker ben dat de 4y verder zullen staan dan blits

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:18

De keren dat ik train doe ik altijd zonder, en als ik met S mee ben op crosstraining draait gij er ook geen in eigenlijk.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:35

Als ik op gras train doe ik ze altijd in. Als de ondergrond in de bos goed is durf ik ze wel uit te laten.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 22:42

Goh ja Daaphh we kunnen maar rijden voor wat we waard zijn he!
En ook de betere ruiters moeten het op het moment nog waarmaken.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-14 22:44

Jaa das waar, ach ik rij gelijk ik hem altijd rij.
Zullen wel zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-14 08:19

Ga kijken of de smid deze week nog kan komen, dan laat ik er zetten. Is nu ook geen immense kost en heb nog 2 stagedagen hierna. Kan van pas komen.

Vorige keer had ik op donderdagavond de timing. Hou er rekening mee dat het kan uitlopen, ze nemen echt tijd om iedereen goed aan bod te laten komen. Kan wel dat je groepsgenoten veel meer ervaring hebben.