[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 08:57

Lielle schreef:
maar de clinic is op 10 mei :D

Ik wilde wel komen kijken LiELLE! Even zien of ik niet allerlei andere activiteiten heb die dag.

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 09:00

Lielle schreef:

hmmm, waar is die ook alweer? :o

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 09:03

heleenxx schreef:
Wat leuk dat je ook aan trec doet Elise! Ik doe het al sinds 2007, heb met mijn andere paard Olivier ook nog een paar keer in de T3 mee gereden, dat is er een erg leuk paard voor. Hopelijk gaat Daimler het ook nog een beetje leren :+
Moet je ook maar eens proberen Splash!

Wil ik ook zeker een keer doen :j Alleen weet ik niet zo goed hoe ik moet beginnen, dus ik ga in Kaatsheuvel maar eens kijken.

CalvinenGino schreef:
Splashlief intressant! Ik ben benieuwd wat een hele goede hartslag bij een paard is na 10 min na de cross. Dus wanneer je kan zeggen je paard heeft echt een goeie conditie.
Vertel je ons je ervaring :)

Doe ik :)

Ik vind het erg lastig dat er geen vaste richtlijnen zijn, zoals bij de endurance. (Dan moet de hartslag gewoon onder de 60 zijn).

Yucca

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:02

Leuke foto's zie ik voorbij komen :D Ik krijg er helemaal zin van in zaterdag, dan heb ik weer de eerste crosstraining van het jaar.

Welke beschermers hebben jullie? Ik heb nu een stel Shires eventing boots, alleen zit hier geen hard deel in en dat wil ik toch graag wel. Iemand advies/ervaringen?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:02

CalvinenGino schreef:
Lielle schreef:

hmmm, waar is die ook alweer? :o

Hernen (omg Nijmegen), bij Rob Janssen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:02

Suelza schreef:
Lielle schreef:

Ik wilde wel komen kijken LiELLE! Even zien of ik niet allerlei andere activiteiten heb die dag.

leuk!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 11:15

Lielle schreef:
Hernen (omg Nijmegen), bij Rob Janssen.

hmmm, is een anderhalf uur rijden, opzich wel te doen..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 11:28

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:05

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:52

Ziet er goed uit! :)

Yucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:56

Jenny_S schreef:
Ik ben gister ook weer gestart met crosstraining met mijn fries.
Was wel weer even spannend hoe ze zich zou gedragen :D

kort filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=1E_0Ffi_bvo

Leuk! Vooral de laatste 40 seconden ;) :Y)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:50

Zo heb ik laatst ook een hele crossles gefilmd :+ was er heilig van overtuigd dat groen opnemen betekende. Maar ze doet het leuk hoor Jenny! Heeft ze zich goed gedragen?

AmberB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 17:01

Hier ook nog mijn filmpje :o volgens mij hebben we wel beetje dezelfde dingen gedaan.
Ik rij misschien wel een beetje te voorzichtig, maar was de eerste keer :o Je ziet ook wel soms dat ze het nog wat spannend vind

https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=K3I8hqKNeso

Edit: ook met commentaar van mijn moeder en oma :') en zoals jullie zien ben ik niet een ster in videobewerking

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:29

Yucca schreef:
Jenny_S schreef:
Ik ben gister ook weer gestart met crosstraining met mijn fries.
Was wel weer even spannend hoe ze zich zou gedragen :D

kort filmpje
https://www.youtube.com/watch?v=1E_0Ffi_bvo

Leuk! Vooral de laatste 40 seconden ;) :Y)

haha ja zo zijn alle filmpjes aan het eind :D

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:30

SusanH schreef:
Zo heb ik laatst ook een hele crossles gefilmd :+ was er heilig van overtuigd dat groen opnemen betekende. Maar ze doet het leuk hoor Jenny! Heeft ze zich goed gedragen?

haha dat is niet handig nee
en ja ze heeft zich redelijk gedragen, enorm heet en heb de blaren op mijn handen staan want wilde niet al te ongecontroleerd overal over heen gaan
Laatst bijgewerkt door Jenny_S op 10-04-14 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 18:30

AmberB_ schreef:
Hier ook nog mijn filmpje :o volgens mij hebben we wel beetje dezelfde dingen gedaan.
Ik rij misschien wel een beetje te voorzichtig, maar was de eerste keer :o Je ziet ook wel soms dat ze het nog wat spannend vind

https://www.youtube.com/watch?edit=vd&v=K3I8hqKNeso

Edit: ook met commentaar van mijn moeder en oma :') en zoals jullie zien ben ik niet een ster in videobewerking

zo heb ik ook gereden hoor, beetje op safe

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 22:50

Leuk filmpje! Je kan in ieder geval beter film bewerken dan ik (maar dat kan al snel haha).

Wij (mijn vriend en ik) zijn vandaag met de paarden het Dijkgatbos in gegaan. Even oefenen op het water, dat kan daar wel goed! Ik heb zelf ook nog de betonnen bielzen gesprongen :) zitten die ook in het L parcours van Dijkgatbos dat jullie weten? Mijn vriend heeft iets rustiger aan gedaan, wel alles gesprongen behalve de bielzen. Hengstje maakte zich wat druk op het water nog, dus daar moest het even niet te gek voor.

Maar tevreden! Gaan we snel nog een x doen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 07:53

Die buizen zitten niet in het L. Die zijn voor het M.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 08:01

_Sim_ schreef:
Die buizen zitten niet in het L. Die zijn voor het M.

Oke, dat valt mij mee, want ze lijken hoger dan ze in werkelijkheid zijn.

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:27

Gisteren heerlijk wezen trainen bij Rob Janssen. Ik was door mijn lancering van laatst toch wel wat gespannen, maar bij Rob trekt dat zo snel weg! We hebben echt heel fijn gereden!! Zuc had bijna geen "spartel"-momentjes meer. Ben echt aan het nagenieten!!!

Zo en nu ga ik nog even goed jullie berichtjes van de laatste dagen lezen en dan snel naar stal.

Wat zouden we toch zonder onze paarden moeten? Ik kan me niet voorstellen dat ik me zonder net zo goed zou vermaken als met! Later als ik groot ben en niet meer kan rijden, dan wil ik toch nog paarden hebben. Ga ik wel A-Welshjes fokken ofzo :+ :D (Ziet zichzelf al met rollator de stal in schuifelen :'))

Zucchero

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:33

AmberB: dat gaat toch super!! Ziet er fijn en gepast voor de ervaring uit!

JennyS, jammer dat er verder niet meer is gefilmd dan het eerste stukje en de jas van je moeder (?) :')

Laatst had mijn lesjuf stukjes van mijn springles gefilmd, bleek ze achteraf op het knopje "camera draaien" geraakt te hebben. Hihi had ik dus minimaal 5 filmpjes van haar gezicht terwijl ze geconcentreerd naar mij keek en aan het filmen was _O- Gelukkig had ze ook 2 goede filmpjes gemaakt en de belangrijkste was gelukt. :P

Iedereen verder lekker genoten! :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 10:45

Mijn man had zich een beetje vergist, die dacht dat hij van de week nog wel een crosslesje mee kon pakken bij ons op stal. Maar hij mag een week voor de cross het crossterrein niet meer op om te trainen omdat hij zelf mee rijdt in de L. Nu maar even iets anders zoeken waar hij nog wat boomstammetjes kan springen.

Zucchero: haha grappig, mijn man en ik zagen laatst een span voorbij komen, zei hij gelijk als we later oud zijn en niet meer kunnen rijden gaan we samen mennen. Dat is het leuke van paarden, je kan er tot op hoge leeftijd mee doorgaan.

Edit: net even gekeken, we gaan zo naar Bussloo. Is vrij toegankelijk, en vlak bij Dieren waar we een seizoensplek op de camping hebben. Als het wat is kunnen we ook vanaf de camping er heen om te rijden.

_E_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:52

Het is ook zulk heerlijk weer om te trainen enz he!

Heb in Markelo en Westerbork heerlijk kunnen rijden, en de verslaving weer helemaal te pakken! Heeft iemand misschien een idee hoe snel de inschrijving bij castenray is gegaan? Of ze een lange wachtlijst hebben in de klasse B?

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 11:58

Ik heb me deze week afgemeld voor de B in Castenray dus er is sowieso een plekje vrij (geen idee of er een wachtlijst is).

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 13:01

Haha, leuk filmpje Jenny! Vooral die jas :Y) . Nee hoor, ziet er goed uit.

Wat leuk Amber! Je ziet dat ze het echt spannend vindt, maar gaat er dan toch dapper overheen!

Ik mag donderdag voor het eerst dit jaar weer crosstrainen met Daimler, in Lelystad. Hij zal het ook wel weer spannend vinden. En op 2e paasdag gaan we ons springdebuut maken! :)