[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mettee

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:55

Bah wat balen madelein..
Onze oude trailer is verkocht en wordt vrijdag opgehaald! Zijn we dus ook weer vanaf :)
Gaan vrijdag waarschijnlijk ook kijken en proefrijden bij een paard! Echt zin in :)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 13:28

Balen Sanne, Succes :(:)
Leuk Mette, ben benieuwd. Gave foto :)
Oliefanter, misschien is ze toe aan wat meer werk???
Hallo Tientjeh, hoe is het met jou?
Yvetjes, balen van haar van haar voet, maar gaat wel weer over. Kan je straks lekker weer rijden
Percy, heb foto's van Zundert al paar keer bekeken, had ook wel gewild. Nog even geduld hebben, komt het voor ons ook :)

Hier alles goed. Paard is erg braaf <3 *\o/* <3 , dus genieten. {:} is ook altijd fijn, ben ik helemaal blij mee. Verder hier niet echt nieuws

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 14:34

Dat is goed balen Madelein, hoop dat het snel beter gaat. Die Styles zijn inderdaad wel erg duur maar worden ook door de professionals gebruikt dus dat zegt wel iets.

Misschien inderdaad strenger worden Olifanter en wat meer aan het werk zetten.

Die trailer is snel weg Mette.

Wanneer heb je de eerste (oefen)cross op de agenda staan Tiahastrona? [naam] en Daimler gaan in Etten Leur van start.

Afgelopen maandag moesten ze op school proefrijden om op de open deur dag mee te mogen doen met een dressuur en/of springwedstrijd en [naam] dacht dat ze het dressuurgedeelte te slecht had gedaan maar ze zat bij de beste 4 en mag zondagochtend L2 starten op de open deur. Springen doet ze mee in 1.10m. Goede voorbereiding op het L straks.

Wordt een druk weekend. Zaterdag met Shetan oefencross en zondag de open deur dag.

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 15:25

Ik heb nu alleen in mei Berenstein opgegeven, even kijken of dat lukt. Anders zeg ik af. Hoop t wel, maar ga alleen als het lukt. Dan maar alleen trainen dit jaar, heb tijd zat, ze moet nog 4 worden. Ze is nu 2 x mee geweest naar verenigingsles, kan ze wennen aan andere paarden en locatie.

Dressuur moet ik L, en mag alles versneld promoveren. Gaat ze sowieso dit jaar lopen (als er geen gekke dingen gebeuren). Springen en cross iig oefenen, als het goed gaat officieel

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:16

Dan is ze dus net zo oud als Shetan. Het komt nu toevallig zo uit dat er twee weken achter elkaar crosstraining is maar verder doen we het met hem ook nog rustig aan.
[naam] kan gewoon B starten want die is één keer L2 en één keer L1 met Daimler.

Berestein lijkt mij ook wel erg leuk maar dat komt volgens mij niet goed uit.

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 08:44

Zo gaat hard hier...
Ik ben nog niet zo bekend met springzadel, helaas kan ik daar niet over mee praten. Ik lees het wel aandachtig mee het is wel onze volgende invenstering.

@Olifanter, misschien dat ze lichaamelijk ergens wat vast zit waardoor er andere klachten of gedrag geuit wordt.
@yvetjes en Madelein beterschap voor de paarden, lastig dat soort dingen...
@tia, linkt goed lekker aan het rijden!
@Percy, zo je dochter gaat als een speer. Tof!

Dit weekend niet veel in de planning met paard, krijg onverwachts mijn vader uit Frankrijk op bezoek, dus daar gaan we even van genieten.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 15:58

Even een snelle opmerking van mij:
Dierenarts is net geweest en pees is goed gelukkig!!! Bultjes zitten in de huid, daar is hij zeker van. Buigproef was wel dubieus maar kan vele oorzaken hebben ( oa zijn ataxie, is hetzelfde been namelijk). Verder totaal niet kreupel ook niet op het harde, niet op de volte en niet rechtuit. Dat, samen met het verhaal en dat het been niet dik en warm is geweest, maakt de verdenking op een pees letsel zeeeeer klein :).
De bultjes moeten nu wel langzaam weg gaan dan, over 3 weken moeten ze weg gaan. Maar mag gewoon door trainen! Jippieeeee!!!
Ik doe wel nog even een paar dagen wat rustiger aan, kan sowieso weinig kwaad na alles wat we gedaan hebben de afgelopen tijd.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:05

Super madelein :D

Ik ga morgen naar een paard kijken whaaa spannend :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:25

Gelukkig maar Madelein. Ben blij voor je!

Succes morgen Mette, spannend. Wat is het voor een paard?

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 18:32

hij is 1.69 groot en loopt m1 dressuur.
Springen nog niet gestart op wedstrijd maar als hij goed kan springen is dat niet zo'n probleem

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:59

spannend Mette!! Veel plezier!

Ik heb berenstein ook op de planning staan thia, leuk!

Ik heb trouwens wel ons rondje BB afgezegd voor zondag. Dus wij gaan dit weekend niet weg. Ook wel eens lekker ;)

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 21:51

spam :D

Afbeelding

Afbeelding

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:35

@Madelein, fijn nieuws!
@Mette, ben benieuwd klink goed.
@Tia, wauw ze springt ruim leuke foto's.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:32

Wanneer is Berestein precies? Toch eens kijken of het in de planning past.

Ziet er goed uit Tiahastrona, leuke spam en dat kleurtje is natuurlijk :9

Spannend Mette. Wel een overgang van pony naar 1.69m.

Ik begin Shetan steeds leuker te vinden, echt zo'n heerlijk paard in de omgang.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 09:25

Berestein is 11 mei. Ik heb me gister ingeschreven, alleen het is vol dus sta op de wachtlijst.

Mocht ik nog mee mogen doen ga ik zondag misschien een dressuur proefje rijden. Springen wil ik even een paar dagen niet om ed zijn been toch wat te ontzien, maar 2 proefjes kan hij natuurlijk makkelijk lopen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 20:38

Weer thuis van het paard kijken :o
Wauw wat een groot beest was dat hahaha, maar wat een super lieverd! Het was de eerste keer dat ik op een paard zat dus het voelde wat onwennig maar later ging hij best fijn lopen en we hebben ook even een sprongetje gemaakt, deed ie ook super! Op de weg was hij ook gewoon lekker relaxed, echt een top paardje!

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:05

Tiahastrona: Leuke foto's!

Mette leuk dat je bent wezen kijken, ga je er nog een keer heen?

Vanmiddag oefencrossje in diepenheim gereden. Ging fijn, ook wat hogere dingen meegepakt en dat deed ie ook braaf. Heksenoog snapte die niks van haha. Dus na twee langslopers maar uit draf gedaan en toen ging die wel.
Afbeelding

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 18:40

Ja! Zijn nu druk bezig om een stal te regelen en ik hoop dat dit hem wordt hahah!
Dus we gaan hopen dat hij er nog is aangezien ze nog 2 mensen ervoor kregen deze week..

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:34

Spannend Mette :j . Hoe ziet ie eruit?????
Rianne lekker gecrossed :D Heksenoog ziet er ook klein uit, pas ik denk niet eens doorheen haha

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 20:42

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:35

Lijkt een leuk paardje maar het is wel een héél kort filmpje :D Is wel even wennen hé, van pony naar paard.
Is het niet wie het eerst komt, het eerst maalt. Oftewel als potentiële koper nr. 1 zegt dat hij/zij het paard wil dat die daar ook recht op heeft?

Als ik een paard verkoop en iemand wil hem hebben bel ik de andere potentiële kopers af mits ik de koper ook zie zitten natuurlijk.

Fijn dat het zo goed ging Rianne, leuke foto maar dat heksenoog lijkt inderdaad best klein.

[naam] had vandaag ook crossless. Van Rob Jansen in Baarle. Eigenlijk wat veel, twee weken na elkaar maar Rob Jansen is zo'n fijne instructeur dat we deze kans niet wilden laten lopen. Nu krijgt paard wel even rust maar het ging vandaag weer super.

Even niet want hij was bijna niet te handhaven met opzadelen. We waren ook nog laat omdat we heel naar nieuws hadden gehad de avond tevoren en [naam] nog even zat te bellen daarover toen we weg moesten. Shetan had deze keer ook geen zin om op de trailer te stappen dus het zat niet mee.

Maar uiteindelijk ging hij super. Rob bleef het paard complimenten geven. Hij sprong gewoon alles en de waterbak ging hij ook zo in. Zal maar niet zeggen wat ik denk want dan ga ik opscheppen ;)

Het was een rare dag vandaag. Dat het paard het zo leuk deed konden we even goed gebruiken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:38

Haha ik ging in draf en ineens werd ik heel hoog opgegooid, even vergeten dat het een paard was :D
Het was echt heel gek inderdaad maar ging steeds beter! We zijn nu echt al de hele avond een stal aan 't zoeken, maar is het ook mogelijk om een tuinhuis te nemen? Misschien een gekke vraag maar zou dat kunnen? Of is dat niet sterk genoeg

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:45

Hangt van het paard af. In principe niet sterk genoeg maar als hij niet gaat trappen dan zal het wel kunnen. Als jullie het paard leuk vinden en dat is het enige obstakel kunnen jullie hem dan niet alvast betalen en hem daar tijdelijk laten staan?

Ik heb onze pony met een aanbetaling van tien procent nog bijna een maand hier gehouden omdat dat de kopers beter uit kwam. Netjes contract opgesteld zodat iedereen zekerheid had en dat was geen probleem.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:48

Zaten wij inderdaad ook aan te denken, om alvast een aanbetaling te doen.. Maar mama wil liever eerst een oplossing vinden voor de stal haha, ze zit al de hele dag te zoeken dus komt vast wel iets voorbij voor een betaalbare prijs.. Stallen zijn zo duur..

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 22:54

Hebben jullie ze aan huis staan? Eén buiten laten (weer valt goed mee), containerstal is ook betaalbaar. Zou daar geen paard om laten schieten. Succes in de zoektocht!