[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annetje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:58

Hm dat klinkt inderdaad niet veilig... cross je daar wel mee dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 21:59

Noor, waar ben je? Jer past ook wel in dit rijtje :+

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:01

onze Pablo was precies zo, daar lag ik ooit hard vanaf toen hij na een rijtje kruisjes razendsnel omdraaiend vanwege een paardenetende boomstam :x En dat was een dapper crosspaard :j Maar buiten rijden in je eentje was levensgevaarlijk.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:02

Yep en dat doet hij fantastisch! In galop heeft hij geen tijd om zo te zeuren. :Y)
Als ik les heb bij Jeroen Heijmans, dan ga ik onder de man. (lees loop er meestal de helft naast) Zijn stal is namelijk nog geen km verderop en ik vertik het om daar de trailer voor aan te koppelen. In een flinke draf wil het soms lukken om er te komen met slechts 1x afstappen. Als hij niet verder wil, dan kan ik hem vaak wel in zijn achteruit ergens langs krijgen, ook zo een logica. }:0 Verleden keer hadden ze de witte strepen extra wit geverfd, dus EDge in stsaking. Ik hem omgedraaid en hij loopt er achteruit overheen, verschijnen natuurlijk inene die strepen onder hem, haha, 4 benen omhoog maar toen was ik al aan de andere kant. Had ik hem ook eens gefopt. :D

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:03

Heb jij les bij Jeroen FE? Ken jij dat paard Celtic wat te koop staat in real life??

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 22:03

mootje. Ik ga ook zeker een deze dagen even zoeken voor goede loop schoenen. ik wilde eerst kijken of ik wel aan de gang kon blijven.
hier is het op dit moment -14
freggle kan beter rijden dan fietsen..ohoh hoe dat?
corien is naar snowworld geweest. Buiten is dat toch ook?:P
sim ik ga voor je duimen

zo op het werk was het heel rustig. echt zo saai. maarja ik zou ook niet met me diertjes weg gaan als het niet nodig is.
net paarden allemaal water gegeven. zo irritant als alles dicht zit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:10

Hahaha FE zo hebben wij eens een pony van de meiden over een bruggetje gekregen. Hij was vast niet van plan om die brug over te gaan, want tussen de planken door zag je het water ook nog glinsteren en kabbelen. Achteruit er op gezet, en op een gegeven moment kwam hij op een plek dat het water weer zag, toen draaide hij razendsnel om en vooruit de brug weer af en toen waren we dus waar we wezen wilden.... grapjas.. die kon ook midden in een Z-proef een meter opzij springen omdat er "opeens" een gele paardebloem in de rijbaan stond... Heerlijk beest, niet de simpelste, maar een heeeeeele beste~!! Laatste wat we er van gehoord hebben dat hij in de les bij Laurens van Lieren liep, maar dat is al weer een jaar terug.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:10

Sannn, nee die ken ik niet, zal woensdag eens opletten.
Itsme, paardrijden is tweede natuur. Fietsen niet, ik voel mij al zielig als ik naar dat ding kijk. 2010 voor moederdag van manlief een prachtige fiets gekregen en die wil ik graag mooi houden. Hij staat te blinken in de schuur. Niet teveel gebruiken, zo blijft hij netjes. Het mooiste is die als die gebruikt wordt door de katten, die graag slapen op de deksel van de grote mand. Die kans wil ik ze niet ontnemen door telkens met de fiets op pad te gaan. :o

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:12

Sannn, interesse? :P

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:15

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:16

@ Annetje fijn dat Vies verbeterd!
@ Danielle echt super gaaf je armband!
@ Suikermeisje heb je nog gesleed?! Heb je dan een slee achter je pony ofzo?
@ Joki das mazzel! Succes morge!
@ Texelse vreselijk van je hondje! Beterschap met alles!

Snap dat de meeste het weekend de wedstrijden hebben afgezegd!
Die sneeuw is echt niet snel weg met die koude grond!
Mijn straat strooien ze nooit dus is door het platrijden en vriezen een ijsbaan!

Net lekker met de hondjes het bos ingeweest! Ze zijn altijd helemaal blij met hun Harry's Horse dekentjes op! Echt te schattig!

Vandaag heerlijk gereden! Meneer was weer gekalmeerd! Ook stiekum een paar x over een balkje wat er lag gedraafd!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:17

Ik denk dat mijn paard ook prima in het lijstje "apart" past :')

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:21

@ Sannn leuk dier.
@ Anthea die van jou past idd wel in het rijteje "apart" hahaha

Op mijn schimmel kan ik thuis iedereen zetten. Bokt niet en schiet er ook niet vandoor. Loopt dan braaf haar rondjes. Als je met 2 paarden naar buiten gaat en je zet er een minder ervaren ruiter op dan is zij ook braaf. Op wedstrijd is zij wat rillerig en sensibel. Voor de cross is zij super. Dan ziet zij niks en gaat ervoor.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:23

Sann: Vind het een beetje een gewoon paard :o Op type niet echt mooi qua rug en hals en springen en galopperen ook gewoon.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:23

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:26

Onze Raimaer kan thuis iedereen op, op wedstrijd en in de cross is het wel een wat ander verhaal. Op Ojee rijdt iedereen weg :j

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:38

Lielle schreef:
En van stoute paarden zoals die laatste van Mootje houd ik helemaal niet.

Corion was toch juist leuk?! Muti en ik hadden de trailer al bijna aangekoppeld toen ie te koop kwam :P

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:39

ik heb hem in Lelystad en Ede heel erg vies zien staken, en daar ben ik niet zo van gecharmeerd.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:41

Avond!

Lees hier veel over gladdigheid, niet rijden en bevroren bakken.

hier ook even afwachten. Had me bijgeschreven voor springen voor morgen, maar vind het hier spekglad op de weg.

En over aparte paarden. Uk is een sul op stal, zo ontzettend braaf! Met rijden zal hij nooit gemeen zijn, maar het is wel een pittig ding om te rijden en hij geeft niet gauw op. Daarnaast heeft hij een korte galoppade, waardoor afstanden ook niet altijd even kloppend zijn. In combinatie met zijn heetheid niet even simpel. Maar verder heeft hij geen rare fratsen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:41

Wij hebben alleen maar stoute paarden gehad, wij weten niet beter.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:42

henny, heb een B-pony en loopt voor de kar. En die liep nou dus voor zo'n sleetje voor kinders waarbij je heel laag bij de grond zit. Ging goed haha en vooral hard :P

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:42

Avond :)

Nou, ik gooide vandaag hoge ogen met de millionaire's shortbread in de klas. De cake die een ander groepje mee had was ineens niet meer te vreten :+ docente was ook helemaal blij, ze zei dat ze dat altijd in Engeland at wanneer ze daar was. Maar ze mocht niet meer, want dan paste ze binnenkort niet in haar trouwjurk haha.

Oh op die manier Mo! Ja, dan is het wel een heel duur grapje om taart te gaan kopen. 40 man op de afdeling ook, bedenk daar eens iets voor wat je makkelijk mee kunt nemen :+ . Ik zou ook wel in staat zijn geweest om 5 kwarktaarten mee te nemen, want dat vind ik ook zoooo lekker.
Danielle, jij hebt echt monsters ipv paarden geloof ik. Ook echt allebei tegelijk de deken kapot... :+
Leuk dat GG zo goed gaat Vief!
Beterschap Caro!
Texelse, wat een gedoe allemaal :(:)
Wow, mooi hoor Danielle!
Hier nog nooit een echt brave gehad, ze hebben allemaal wel een kronkel. De shet was braaf, tot ik wat 'echt' kon rijden ipv hobbelen. Beau is sneaky stout, maar is gelukkig niet meer zo'n dooie. Achja, ze moeten ook wel een beetje vreemd zijn, anders vind ik er al snel niets meer aan :+
De sneeuw... tsja :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:43

Niet altijd hoor :+
Dienke, Mel en Lielle hebben hem op zijn slechtst gezien....

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:44

Mootje schreef:
Noor, waar ben je? Jer past ook wel in dit rijtje :+

Hahaha ik zat te lezen en toen dacht ik aan Jer inddd :D Toen ik met Sim op pad was vond ie wite strepen op de weg ook heel bijzonder :') Maar zoals muti zegt: wij zijn wel wat gewend wat aparte beesten betreft :)

Wij hadden vanavond een mede-marktkoopman te eten. Die moest nog helemaal naar Delft maar er stond zo'n file dat Ronald hem eerst maar even mee naar huis heeft genomen.

Edit: FE mooie verhalen :D Wolles van Vief is ook zo'n grappemaker en met Nudine ging ik ook altijd hele stukken achterwaarts :') Jer is echt te link langs de weg, die moet om een of andere reden eerst een stukje in de trailer en dan is er niks aan de hand.
Laatst bijgewerkt door _Noor op 03-02-12 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 22:47

Margreet, wat noem je stout? Raimaer moet je ook altijd in de gaten houden (vooral als je ernaast staat) anders gaat die ook haar eigen ding doen. Maar een vermanende blik of een streng 'eh' is inmiddels wel voldoende om een schijnheilige 'ik was helemaal niets van plan' te krijgen. Maar ze is goudeerlijk en 100% betrouwbaar.

Mootje, stouter dan dat zou voor mij al helemaal niet meer acceptabel zijn. Hij naaide jou gewoon waar je bij stond en niet op een eerlijke manier.