[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:22

Mootje: Gefeliciteerd met je vriendje <3 Hij heeft het wel goed voor elkaar, zelf de hort op en zijn ouders klussen :=
Karen: Hoop met je mee dat je vandaag je nieuwe bit krijgt!
Laura: Thanks voor je pb.. en wat een leuke toekomstplannen :)
EB: Succes met je presentatie!
Kim: Sterkte met je opdracht vandaag, hoop dat je hem af krijgt!

Gister een gezellig maar gek dagje gehad met een vriendin al zijn we wel even goed geschrokken toen het nieuwe paardje kijken eindigde met een bezoekje spoedeisende hulp.. Gelukkig viel het allemaal mee uiteindelijk.. Zit nu nog bij mijn ouders, die een weekendje weg zijn, beetje mijn broertje gezelschap houden :) Zo even naar Enschede op en neer om nog even lekker wat met Woll en Oscar te doen. Ook maar eens kijken of mevrouw vandaag wel met haar tanden van de DA kan blijven (krijgt vandaag de laatste Rhino-prik en van de vorige was ze niet zo gecharmeerd }> )

_lautje_

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:28

Jeroen: Geloof mij maar ik ben heeeel streng.Op mijn oude stage stond ik bekend als de strenge juf :Y)
Daar komt bij dat ik al vaker voor de klas heb gestaan. Heb mijn propedeuse HBO leraar geschiedenis gehaald voor ik naar de uni ging en daarvoor een half 2 dagen in de week les gegeven (op ivbo niveau met kinderen die alles deden wat god verboden had). Weet dus waar ik aan begin :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:30

Vief, Dat vond ik ook al :j En waarschijnlijk kopen zijn ouders ook nog zijn oude huis, zodat zij een eigen stekkie in NL hebben :+
Weule, Zo snel gaat het ook weer niet hoor ;)
Sim, Volgende week zit ik aan boord (aan de kade bij DFDS op de maasvlakte), die week erna in Wageningen voor een cursus en daarna skiën in Frankrijk!

Ik kan trouwens niet meer bellen met mijn telefoon…. Ik hoop echt dat ik snel mijn nieuwe telefoon heb ;(

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:33

TeeGee schreef:
Annetje, misschien ligt het springzadel beter op Vies?
Dat zou kunnen :j Ik denk ook dat het te maken heeft met mijn eigen zit. In het dressuurzadel kan ik nog steeds niet echt stil zitten en dat bellemmert het paard natuurlijk ook in de bewegingen. Als ik er echt actief op ga letten, dan loopt hij wel al fijner namelijk. Maar het zou goed kunnen dat hij het springzadel gewoon ook fijner vindt. Ik vind ook dat hij sinds dit zadel veel fijner springt.

Springles was trouwens niet wat ik zoek. Ik zoek dus nog verder en heb net een telefoonnummer van iemand ontvangen die ik ook nog kan uitproberen.

Succes met leren Lau! Gaat je vast lukken. Paar vragen meer goed dan de vorige keer en je hebt het al gehaald. Leuk dat je docent wil worden! Ik heb ook mijn HBO propedeuse gehaald bij de docentenopleiding (wel Nederlands) Ik zit eraan te denken om die opleiding toch af te maken, ik vind het voor de klas superleuk. Jammere is alleen dat ik het Nederlands geven op de middelbare school dan weer niet leuk vond. Het was een gigantische sleur, je kon niet van het boek afwijken, niet leuk eits vertellen enz... daar was gewoon geen plaats voor. Alles stond té strak ingepland.
Ik moet wel snel afstuderen. Heb na dit jaar nog 3 jaar en dan zit ik aan mijn 10 jaar en moet ik duizenden euro's terug gaan betalen :=

Moo heeft een vriendjeeee <3 Leuk joh!

viefdepief had een spannend dagje paard kijken en uitproberen. Wat was er gebeurd?

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:33

oeh... laura, ik wordt er bijna bang van ;) (of je weet wat ze uithalen omdat je zelf ook een grote boef was...)

@ mootje: had ik dan toch iets verkeerde gelezen ;) ???

ik ga buiten bezig... ciao!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:42

Goeedemorgen :D

Mirthe: klinkt als een hele slimme actie hahah!
Noor: is goed verwend door moeders *\o/* en heeft wat minder goed nieuws over een paard? :(:)
TG: wat voor myler heb je besteld? ik heb die van mij er ook een tijdje opgereden maar of ze er nou fijner van werden, vond het daar te veel geld voor voor een bit waarbij ik geen verschil merkte.
Lau: succes met leren voor privaat!
Annetje: oee succes alvast met afstuderen! Wordt er even gas achter zetten :+

De bak is eindelijk weer goed ontdooit, kan dus eindelijk weer rijden *\o/* Al laat ik ruby nog even alleen buiten staan met marieke, ik zou zelf ook wel echt een aantal dagen goed stijf zijn na zo iets dus ik ga haar morgen denk ik rustig aan longeren.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 11:49

Sim, ik bedoelde vandaag :D Ik dacht dat je weer 4 dagen vrij was maar je mag weer 4 dagen uitslapen?
Vief, whats geburt met paard kijken?
Evony, een level 3. Als ie niet bevalt kan ie weer terug en dat kost dan 3,50 euro per week geloof ik.
Annetje, wat jammer dat springles niet zo beviel, hopelijk vind je wel iets fijns.
Mootje, balen van je telefoon. Mn schoonmams kent je paps kan dat?
Lau, leuke plannen :D succes met leren!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:08

TG, :j dat klopt. Paps ging met mij mee op cc en schoonmams ging met Mark mee op cc :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:27

@evony, ik heb van een engelse gast de horse&hound gekregen, daar stond het nieuwe model van de tretons in..
@sann ik had ook graag gezien hoe je in de modder was beland..haha :D
@mistid..HTC ken ik niet?
@BV, die laarzen zijn echt te lelijk voor woorden!!haha en laura..neeehheeee..echt niet aanschaffen hoor!!
@weule, succes met je dressuurproeven zaterdag, wat start je?
@texelse, ik woon al in een uithoek, maar jullie zitten echt ongunstig voor trainingen..pfff! succes met de pony's
@caro29, ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat in mekaar steekt om in duitsland te rijden..
@muts_marijke, okey, dan is het goed, als je inderdaad maar weet dat het maar voor 1 jaar is..en voor dat geld koop je idnerdaad geen nieuwe auto..heb je nog een jasje uitgekozen? Ik heb ook de hele week (en volgende week ook) vertegenwoordigers gehad, maar die nemen allemaal niks mee :n (en al helemaal geen paardenspullen uiteraard, haha)
@annetje, oooohhh..ok duidelijk..en hij isniewitnienee..maar dat maakt toch niks uit, ik heb ook een schimmel gehad, deed ik alleen maar wassen bij speciale gelegenheden..
@noor, succes met je bezigheden..drukdrukdruk..
@laura, ik wist niet dat je voor de klas wilde gaan staan..leuk hoor..wilde ik vroeger ook, maar met mijn stel hersenen toch maar in de horeca gebleven..

zo ik ga nog even wat administratie doen en dan lekker rijden..gisteravond in de verenigingsles vooral stap geoefend, en dat wil ik vandaag nogmaals oefenen, cooper begon aardig te "draken"..stap=niet leuk.. _-:(

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:36

Madelene: oe ik ben erg benieuwd, zal ook eens gaan googlen hahah!
Succes met de administratie ;)
zijn de nieuwe de comforts? die zonder die veter? Vind die namelijk echt veeeeel minder :\

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:41

madelene schreef:
@annetje, oooohhh..ok duidelijk..en hij isniewitnienee..maar dat maakt toch niks uit, ik heb ook een schimmel gehad, deed ik alleen maar wassen bij speciale gelegenheden..
:D Ik kan wassen wat ik wil. Meneer is geen schimmel en dus ook écht niewitnie! Haha
Ik krijg heel vaak te horen dat die van mij een schimmel is en als ik zeg dat dit niet het geval is, krijg ik meestal naar mijn hoofd geslingerd dat hij nu inderdaad wel een beetje viezig is }:0 Zelfs op wedstrijd. Maar meneer hoort nu eenmaal zo!
Vies heeft enkel witte billen (maar ook daar zitten dikke stippen op) en drie witte voeten (en een gemarmerd been, waarvan iedereen ook steeds denkt dat het vies is) en de rest is een beetje roan achtig. Vies is geboren als zijnde vos, met witte billen met hier en daar een stipje. Hij kleurt alleen zoveel door dat hij steeds lichter en lichter wordt en bijna wit lijkt.
Als ik een wit dekje op leg dan zie je pas goed hoe gelig/voskleurig hij eigenlijk is. Zijn manen en staart zijn ook niet wit, maar blond.

Ik heb wel een duidelijke foto van toen ik hem ging uitproberen, daar is hij nog veeeeeel donkerder dan nu en dan zie je zijn eigenlijke kleurtje een beetje beter:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-P33YAFF7.jpg
En nu is hij: http://www.mijnalbum.nl/Foto-EUDTZLGE.jpg (lekker suffe foto :') )

En helemaal gewassen, op gepoetst enz... op wedstrijd: http://www.mijnalbum.nl/Foto-MRUFWQGC.jpg Nog steeds niewitnie :n Ik heb ook wel eens op concours het commentaar gehad dat ik mijn paard moest wassen en dan een dikke vette 5 voor verzorging waar de rest een 7 had... en dat terwijl mijn paard toch echt zo hoort. Ik kan er ook niets aan doen!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:51

Wat belachelijk Annetje! Wat voor kleur staat er op je coupon/startkaart dan?

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:52

nee, helemaal mee eens..jij kan er niks aan doen..wel mooie foto's hoor!! en hij is zeer apart in zijn kleuren.

evony ik zag er wel veter aan, maar ben nu wel aan het twijfelen of het tetron's zijn?? dit is de naam veredus guarnieri http://www.zebraproducts.co.uk

www.equtech.com had hele mooie "waistcoats" voor de warme dagen als je je jasje mag uitdoen en er toch mooi wilt uitzien..goed idee..

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:56

TeeGee schreef:
Wat belachelijk Annetje! Wat voor kleur staat er op je coupon/startkaart dan?

(even gecontroleerd) Vos-sjabrakbont. Dus niet schimmel ofzoiets. Ik ben toen niet naar de jury gegaan om verhaal te doen, ik had een baggerproef gereden en iets van 170 punten ofzoiets gehaald. Dan ga ik niet zeuren om dat ene puntje van verzorging.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:57

Goedenmorgen,

Laatste dag vakantie al weer |( Gaat snel zo'n weekje.
@Annetje: Wat een verschil op de foto's. Eerst was hij inderdaad nog een stuk bruiner en nu meer wit. Maar ik vind hem er gelikt uit zien op die foto van de wedstrijd, als een jury goed kijkt zien ze wel dat het zo hoort, dus ik vind een 5 belachelijk.
@Mootje: Leuk zeg, hopelijk ga je een leuke maar ook lange tijd tegemoet met hem :)

Ik ga straks proberen om broertje lief zo ver te krijgen om weer een keer te rijden thuis. Over 2 weken heeft hij namelijk bixie wedstrijd dus hij moet zijn B1 proef nog oefenen.
En dan vanavond of morgen ochtend nog aan de longe en dan morgen sinds oktober weer dressuurwedstrijd. Ben benieuwd, zal er wel niet veel van bakken. Niet echt goed getraind.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 12:59

Madelene: Veredus is een heel ander merk, dus dat zijn ze niet, toch bedankt :D
Sanuarie: ik heb 5 maart wedstrijd en de afgelopen maand welgeteld 5 keer kunnen rijden, hopelijk kan ik deze week nog wat doen maar ik ga er niet vanuit dat het iets gaan worden volgende week zaterdag :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:02

okey, beetje in de mixup..

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:05

Okj, na hopelijk kan je deze week dan nog wel weer goed trainen, las dat je bak weer ontdooid was, dus dat is al mooi :D
Ik heb al die tijd springwedstrijden gereden en ook iets van 4 weken geen dressuur gereden thuis , dan had ik donderdag springles en zaterdag concour springen en verder geen tijd om te rijden of de bak was hard.
En afgelopen week wel aardig veel dressuur gereden maar hij is nu dus beetje vast en weer scheef.....
Gelukkig is hij al weer minder scheef dan een week geleden.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:10

Ach het is maar een B wedstrijdje, dus opzich maakt het niet uit want ik mag haar versneld promoveren tot het M1 maar goed als je gaat wil je het natuurlijk wel een beetje redelijk doen :+ dus deze week gewoon een beetje op B niveau trainen en dan zie ik het wel hahah!

Madelene: haha kan ik me voorstellen er komen ook steeds meer van die ''aparte'' laarzen bij ;)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:27

Ohh, lekker rustig aan inderdaad, ik rijd nu al super lang B en hoop toch echt nog een keer 2 puntjes er bij te rijden en dan ga ik wel verder naar het L1 want het ligt aan heel veel dingen of hij wel fijn loopt of niet en dat is dag van dag anders. Verder kan hij wijken enzo dus...
Ik ga liever verder in het springen en dan af en toe een cross wedstrijd en dan rijd ik dat dressuurproefje wel.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:32

Middag!
@ Caro: geen oornetje gezien!
@ Mootje: leuke vooruitzichten dus!
@ Sanurie: succes alvast voor je wedstrijd
@ Annetje: apart dat sommigen denken dat je paard een schimmel is. Bezoekje opticien is geen overbodige luxe lijkt me! ;)
@ Vief: oei, dat was schrikken zeg!

Inderdaad erg slecht nieuws voor mijn schoonzusje. Dat is wel einde oefening vrees ik. KS op verschillende plekken en atrose in de nek...

Zooooooooo, vriendjelief en ik zaten helemaal op 1 lijn wat betreft de badkamertegels :D . Hij pakte direct de tegels die ik stiekem al had uitgekozen: antraciet op de vloer en matwit op de wanden :) Alleen nog op pad voor een badkamermeubel en dan is dat ook weer rond!
Daarna naar Ooteman. Heb van moesje nieuwe MH High Riders gekregen en laat nog een stel Petrie Glasgow's op maat maken, die hou ik dan voor dressuurwedstrijden en het springen. Verder een héél lief veulenhalstertje gekocht <3 Nu nog een veulen :P

Even wat eten en dan weer verder het program!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:39

*****EGO BERICHT*****

Heb net eindelijk bericht gekregen van de KNHS wat betreft de parcoursbouweropleiding!!

En :) :) Ik ben uitgenodigd :D

******Einde Egobericht*******

Mandy: Tim F. mag ook op de opleiding volgen.

De paardjes staan lekker buiten. Stallen zijn schoon. Nu ff gauw eten en de laatste dingen doen buiten, dan Vyandra nog ff rijden.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:40

Dienke, gefeliciteerd! :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 13:41

Nou Noor mooi dat je vriendje en jij de zelfde smaak hadden.
Druk programma zie ik al.

Ik ga zo even eten en dan longeren of rijden met broertje lief.
Dan misschien straks nog even naar de manege naar een vriendin kijken want die moet vanmiddag/vanavond al rijden.
En dan zie ik het wel weer.
Nu ook eerst even eten

Dat is leuk !!!! BV

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 14:13

Gefeliciteerd BV!
Noor: fijn dat jullie het zelfde idee hadden over de tegels :D scheelt een hoop hahaha!
Sanuarie: ik ben een verdressuurde sgw muts :+ Rij erg veel dressuur wedstrijden buiten de sgw's om en af en toe een spring wedstrijdje.

Zo ruby en marieke staan lekker buiten, ruby swingt lekker door de bak (mooie gangen :~ ) en dat is toch wel fijn om te zien na die gebeurtenis dat alles nog werkt!
Haar kogel rechtsachter is nog wat dik (been dat helemaal klem zat onder het schot) maar gelukkig niet warm.
Morgen en over morgen heel rustig longeren een kwartiertje ofzo, maandag rust en dan komt dinsdag mijn instructrice die me dan mooi weer even op weg kan helpen met haar :D