[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:37

Bij mij op stal loopt iedereen met ANWB laarzen. Ik heb gewoon mijn rijlaarzen aan met dunne sokken :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:37

Mijn tenen blijven er pirma warm in!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:40

Met rijden doe ik gewoon mijn rijschoenen met chaps aan. Maar zo in de stallen en met longeren etc is het wel erg fijn om geen koude tenen te hebben.

Had al ff de Divoza site gecheckt voor de 'look a likes' van Dubarry. Maar blijkbaar is mijn maat uitverkocht. :\

Edit: iemand ervaring met de HKM Belmond laars?
Laatst bijgewerkt door rowo op 01-12-10 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:42

Geen idee :+ Ik had nog snow boots staan van vorig jaar en die heb ik aangehad vandaag. Zal het morgen eens testen.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:53

rowo schreef:

Die heb ik een aantal maanden terug gekocht. Ze zitten super fijn en lekker warm :D Ben er erg blij mee.

Net even op Sofie gezeten. Dit viel nog wel tegen. Galop zit beter dan draf :+.
Morgen nog maar weer even :).
Bobo maar niet meer gedaan. Die is al zo fris aangezien hij zich buiten niet uit kan leven. Dus dat leek me niet zo'n goed plan. Want dan had hij zich uitgeleefd als ik erop zat. Paard even los gooien kon ook niet want er waren nog meer in de bak.
Morgen maar even kijken wat we met hem gaan doen.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:59

@sim gefeliciteerd met je contract
@ Kim fijn dat je weer even kon rijden. Mijn ruin leeft zich helaas wel uit in de wei. Galoppeert en bokt als of de bodem normaal is. Loopt wel wat anders dan normaal maar ziet er maf uit. Die gaat vrijdag even mee naar de manege en mag zich even uitleven aan de longe..

Ik heb tijdens het rijden thermosokken aan met mijn jophurs en chaps. Heb geen rijlaarzen. Voor andere dingen bij de paarden heb ik of die winterboots van de Aldi/Lidl aan of mijn Br winterlaarzen mountain nog wat..
Ik maak mij ook niet echt zorgen om rodeoshow als ik er na een tijdje weer opstap. eerst kwartier tot half uur lekker longeren tot ze uitgeraasd zijn en dan stap ik erop. Niks aan het handje (normaal gesproken)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:00

Normaal stap ik zo op de schimmel. Ben dat vrolijke gedrag van hem wel gewend haha. En hij doet niet super gek ofzo. Maar nu ik een paar dagen niet gereden heb (wel gelongeerd), lijkt het me niet zo goed idee. Ook omdat mijn buik nog niet 100% goed is.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:04

Kim, doe inderdaad maar voorzichting met die jonge springveren. Wel fijn dat je weer kan rijden.

Haha! Dat wordt wat met al die hyper actieve paarden.
Wendel en Capri zijn niet zo van het bokken, ze zijn hoogstens wat druk. Ben vanmiddag ook na 5 weken weer opgestapt zonder te longeren. Borex bokt wel maar dat mag nog als je 4 jaar bent. ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:07

Dat heb ik met Bobo dus ook Evelien ;). Bobo die mag nog een keer bokken. Die doet het echt uit vrolijkheid. Weet ook precies wat hij doet, dus dan ben je er op voorbereid. Sofie bokt ook niet. Ja soms een keer als ze boos word met vliegende wissels :P. Al had ze er wel zin in vandaag :).
Bobo stond wel een beetje raar te kijken toen we thuis kwamen en hij kon de trailer weer uit zonder wat gedaan te hebben. Elke keer als ik op stal kom steekt hij z'n koppie naar buiten van: nou mag ik ook even spelen? O:) Droppie.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:08

Ik volg het voorbeeld van Sim: Een afspraak met Kneipp onder de douche :))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:15

Mootje schreef:
Ik volg het voorbeeld van Sim: Een afspraak met Kneipp onder de douche :))

Welke heb jij?
Ik nam vanavond oranje/lindebloesem. Hmmmmm!
Morgenochtend die met Rozemarijn.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:21

TeeGee schreef:
Mandy, mn berichtje gezien? Ik heb hem trouwens in de supermarkt gekocht, via die site is het verzenden zo duur.

Via de pink ribon site is het verzenden van de agenda nu gratis!

Ik heb ook de anwb laarzen met de bontsokken van dubarry erin met dit koude weer. Die heb ik aan als ik de paarden binnen en buiten doe en tijdens het lesgeven. Geen koude tenen! Verder heb ik ook nog mooie leren jodphurs met bont gevoerd van Hobo. Met mijn chaps erbij is dat ook gewoon een hele nette combinatie om te rijden. Daarnaast heb ik nog de mogelijkheid om met mijn oude petrielaarzen te rijden, daar kan ik extra dikke sokken in aan. Genoeg mogelijkheden dus. Nu nog een berijdbare bak.

Mootje: fijn dat je pols geen pijn deed met rijden!
Noor: aanstaande mama nudien had geen zin om gek te doen, maar Jer dus wel! Brrr met dit weer op de markt, ik moet er niet aan denken!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 22:34

Ik ben begonnen met adem vrij (munt).... Toen gescrubd met een sinaasappel scrub en daarna de rozemarijn. Als ik 's ochtends douche gebruik ik nooit Kneipp, want dan krijg ik allemaal opmerkingen van collega's :+

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:35

Gefeliciteerd Sim!
Gelukkig dat je pols meevalt, Mootje.
Koud baantje heeft je vriend, Noor. 's Zomers wel leuk, lijkt me.
Bedankt voor je reacties in dat topic Lautje ;)

Ik wil ook weer eens lekker kunnen rijden. Heb over 1,5 week voor het eerst sinds 8 maanden een ZZL wedstrijd in de planning, maar dan moet ik eerst weer eens kunnen rijden. Doordeweeks echt geen tijd om naar een binnenbak te gaan.
Mijn werk is ook wel erg koud nu, in koude tochtige stallen. Zometeen eerst weer naar stal met jerrycans om de paarden water te geven :brr: :brr:

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:43

Met Kneipp onder de douche? WTF is het? :o? :o

@ Kim: pas maar op met die jonge jolige beesten. K zou liever er een week langer niet op zitten dan te snel beginnen. Heb je nu nog last dan van het rijden van Sofie?

@ Heleen: jij hebt nu idd ook niet bepaald het meest fijne beroep :+

Bij ons doen de paarden echt niets buiten. Ze lopen wat rondjes en staan veel stil. Alleen de 1e keer met sneeuw draafden ze ff.... Die kunnen hun energie dus ook niet kwijt.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:45

Kneipp douchespul. Heerlijk. Ik heb zelf het liefste de eucalyptus

Ik heb Daimler zelfs nu een dekentje omgedaan. Moest vanmorgen echt lachen, Olivier en Uitje gingen dat nieuwe paard echt eens van dichtbij bekijken. Ze herkenden hem niet met deken op. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:48

Goede avond!

kan maar 1 ding zeggen mensen :brr: :(:) voor iedereen :)

Ik krijg vrijdag een make over :P kwa haar dan.. hoop dat het wat word heb al aardig wat plaatjes wat ik leuk vind.

Jack is de hele week al gereden, morgen maar even proberen er zelf ook even op te klimmen na me instructor ;)

Sim *\o/* gefeliciteerd :D beter iets dan niets..
Mootje fijn dat je pols minder dik is!
Noor :brr: baantje! bikel!
heleen succes met je wedstrijd stoer hoor :D hoop dat je idd kunt trainen!
kim rustig aan maar met je lichaam! jonge stuiterballen ;)
evelien fijn dat carpie zijn wond goed geneest!
Caro balen van je winterhanden!

Ik heb de laarzen van mondouri, huis merk van divoza en kan je zeggen ze lopen heerlijk en zijn ook echt warm :j
heb en leging van de zomer aan onder me broek, me KL sokken die dunnen met dikke badstof sokken heerlijk, alleen gaat dat niet in me laarzen passen :+
Heb jack nog een dek er bij op gegooit, zijn ongevoerde regen deken, twas echt :brr: op stal paard stond bijna te klapper tanden hihi

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:49

rowo schreef:

Volgens mij heb ik die, iig HKM. Zit een soort bont in.
Heerlijke laarzen! Heb alleen de voering gesloopt (Heeee en los draadje, die trek ik er ff uit :o? ) maar die heb ik ook alweer zelf genaaid. Heb ze ook gewoon aan naar school sinds gister :o . Veel docenten hebben Dubarry's/look a like's aan, dus ik dacht, die kan ik ook wel aan.
Ik heb heerlijk warme voeten, ga geen kou lijden, dan maar iets minder stijlvol :+ . De eerste dag met sneeuw ging ik op mijn hakken, open schoenen, dat nooit weer :')
Wil voor het echt koude weer nog graag die bontsokken van de EJ kopen.

Mooi dat je kon rijden met je pols Mo!
Fijn dat je weer hebt gereden Kim!

Ik zal gaan slapen, morgen eerste uur vrij dus ik ga even een beetje uitslapen.
Trusten iedereen!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:50

Ga zo ook ook lekker onder de wol :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:51

@ Mandy: ja hoor, lekker warme voetjes in de Dubarry's. Je hebt idd ook van die extra sokken die je erin kunt doen maar die heb ik niet nodig!

Vriendje heeft inderdaad een koud baantje nu :P Maar ach, hij is er inmiddels aangewend. Is 5 jaar geleden met een klein karretje begonnen en inmiddels flink gegroeid en uitgebreid, volgens mij wil hij niet meer anders ;) Onder de mensen én zelfstandig!

Ik had een afspraakje met Dove, beviel ook prima ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:51

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:53

Rowo ja is goed :) vrijdag pas ;)
vind het wel eng hoor, hihi ben echt een ze*kerd betreft kapsel := :o

Die laarzen lijken op die van mij zijn echt heerlijk :)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:56

Ja dat zijn ze! Ik rijd er ook gewoon mee, al worden ze daar niet veel mooier van. Heb ze eigenlijk elke dag aan. Zijn makkelijk in het onderhoud, en de zool is goed stevig. En er zit goed profiel onder. Bij aankoop kan je er wel het beste anti-rainspray of hoe dat heet op spuiten.
Had ze even schoongemaakt zodat ze niet meer naar paardenmest ruiken, maar normaalgesproken heb ik ze ook altijd in de stallen aan.

Idd Corien, we willen wel een foto zien van het resultaat!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:57

_Noor schreef:
@ Mandy: ja hoor, lekker warme voetjes in de Dubarry's. Je hebt idd ook van die extra sokken die je erin kunt doen maar die heb ik niet nodig!

Die sokken lijken me niet alleen mega warm, maar vind ze ook nog eens erg mooi!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 22:57