[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:24

Ten eerste, simmie gefeliciteerd, echt super voor je.

_Noor schreef:
@ Rowo: hier in het noord-westen waait het echt hard hoor! Ook stevige windstoten.
En zo ont-zet-tend koud!!!!!!!!!!!

Ik heb besloten dat dit een mooie avond voor de studie is :Y)

Het waait hier inderdaad zeer stevig door :( Ipv studie mag ik sinterklaas kado's inpakken. Ik kreeg net een foto van mijn 3jarig nichtje op mijn oudje, wordt denk ik wel een paardenmeisje :D Ze was met iemand mee geweest naar een manege en zeer teleurgesteld dat ze niet even mocht rijden. Ze wil nu alleen nog met mij mee, dan mag ze tenminste op "haar" pony rijden.

Winterhanden lijkt me verschrikkelijk. Ik had van de week zulke koude handen dat ik dacht dat ik van mijn stokkie ging toen het bloed weer door mijn vingers ging stromen. Zag allemaal zwarte vlekken en kreeg het heel benauwd, was wel even spannend bovenop een paard.

Hier nog iemand die niet veel kan doen, ik kan me er ook niet druk om maken, als ik er weer op stap zijn ze toch braaf en daarbij gaat het om een oudje en een drachtige merrie. Baal alleen wel dat ze nog op ijzers staat. Had niet verwacht dat het zo vroeg al zou gaan sneeuwen. Ze weet zich wel goed te redden met der ijzers in de sneeuw.

Sussie85

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:30

Roos: fijn dat je weet dat ze altijd braaf zijn als je weer opstapt. Bij ons waren het vandaag al bommetjes aan de hand. Ze bleven wel luisteren hoor. Maar kap erop en snurken maar, met af en toe nog een passage erbij. Gelukkig weten ze dondersgoed dat als ze aan de hand meelopen dat ze dan naast moeten blijven. Ik denk alleen dat Weltsieger niet van plan is om te stappen als ik er weer op ga. Maar als ik dan gewoon ga draven is er ook niets aan de hand. Pancho wil wel eens een kleine rodeo weg geven als hij even stil heeft gestaan.

Wat leuk dat je nichtje helemaal weg is van je oude pony. Leuk van die fans toch! :D

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:38

Sim: proficiat met je echte baan nu ;). Heb je al gelijk een vast contract?
Laura: proficiat met je eerste prijs! Zonde van Trakkie trouwens, het is zo'n knapperd!
Roos: suc6 met cadeaus inpakken..

Ik lees verder allemaal rij ellende.. Het weer zit inderdaad niet mee. Ik wou dit weekend voor het eerst sinds december weer eens op het paard stappen, maar met die kou en sneeuw zal dat niet veel worden vrees ik. Zonde, ik begon er weer zin in te krijgen :D.
Ik ga zo ook maar eens aan het dichten en surprises bouwen..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:41

@ Noor: hier is het ook k-k-k-oud hoor! En het waait ook heel erg hard, maar omdat ik veel buitenaf rijd met veel bomen heb ik echt totaal geen last gehad van de wind met de trailer.

@ Sussie: groot gelijk dat je gewoon op concours gaat. Dan maar onvoorbereid toch? Wat je zegt: betalen moet je toch en dan maar gewoon een trainingsrondje van maken. Zou ik ook doen!

@ Margriet: dacht altijd dat jij een bak aan huis had? :o Maar balen van je koude handen en voeten zeg.. steekt het niet door en gaat dan over?

@ Roos: ik heb hetzelfde met de ijzers. Beetje dilemma; eraf halen of eronder laten. Hoe gaat het verder met je merrie? Nog goed in orde? En wat super leuk van je nichtje :D

@ Mirte: kan me voorstellen dat je baalt. Ik wordt ook gek als ik niet kan rijden.. sterkte ermee!

@ Karen: die agenda heb ik nu ook. Is de nieuwe ook leuk? Moet ook nog een nieuwe hebben...

En net vriendlief maar ff lief aangekeken of ie me wat centjes kan lenen dat ik toch maar een nieuwe rijjas kan halen en goede warme laarzen. Wil al jaren Dubarry's maar die moeten nog maar ff plaats maken voor goedkope varianten. En mijn rijjas van vorig jaar kruipt steeds omhoog, echt vet koud! Iemand nog tips?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 20:47

EB, Wat fijn dat de presentatie zo goed ging! Succes met de laatste loodjes van je pws :D
Sussie, Balen dat je niet meer rijden kan thuis.
Margriet,Echt vervelend dat alles bevroren was!
Mirte, Succes met je gesprek morgen. Balen dat je nog niet mag rijden!
Lau, Shortbread is :9
Noor, Ik zou ook de weg niet opdurven nu!
Roos, Wat een leuk nichtje :j
Sannn, Wat ontzettend balen van de wond bij Vero :(:)

Pols deed warempel geen pijn met rijden, maar wat is paardrijden toch moeilijk :P Paard ging uiteindelijk wel lopen!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:49

Rowo, bij mijn merrie gaan ze zeker af. Ze heeft nu alleen voor en ik had in de planning staan om ze de volgende keer af te laten. Wie rekent er nu op dat we eind november al sneeuw hebben :( Merrie gaat wel goed, je ziet er niet veel aan. Ze heeft wel een beetje buik,maar dat had ze vorig jaar ook toen ze weinig tot niets deed.

Floor, wat jammer dat je nu niet kan rijden. Ze geven wel dooi door voor het weekend, maar denk niet dat alles al weer zo snel berijdbaar is.
Ik hoop nog meer dan anders dat het snel stopt met die ellende. Vriendin en stalgenoot moet maandag geopereerd. Ik doe dan ook haar paard en het zou prettig zijn als ik dan niet hoef te zeulen met water. Dat scheelt al een hoop werk.

Mootje, goed nieuws van je pols. Heeft hij ook weer de normale kleur en vorm?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:52

Bedankt voor de felicitaties allemaal. Heb nu een half jaar contract. Voorlopig onder de pannen dus.
Net thuis van werk, gegeten en nu ga ik lekker met Kneipp onder de douche.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:56

@ Sim: super dat je iig een contract aangeboden hebt gekregen :D Gefeliciteerd! Voor hoeveel uur per week is het?

@ Roos: pas op met wat je zegt ;) 5 jaar geleden lag hier ik weet niet hoeveel sneeuw eind november :))

@ Mootje: super dat je geen last had! Is ie nog dik, of dat niet?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:58

rowo schreef:
@ Sim: super dat je iig een contract aangeboden hebt gekregen :D Gefeliciteerd! Voor hoeveel uur per week is het?

Vast voor 17 uur per week, maar gemiddeld maak ik wel 25 uur. Kom nooit aan 17.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:58

Alleen maar beter toch? Beter zo dan andersom :P Maar beetje flexibel ingedeeld dus. Heb je wel vaste dagen?
Laatst bijgewerkt door rowo op 01-12-10 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 20:59

Mandy, ja ik heb hem nu ook, samen gekocht toch? :D Maar de nieuwe is een stuk kleiner, past wel beter in mn tas :D

gr_roos

Rowo, dat is helemaal aan de andere kant. Ik woon bijna in de Noordzee, hier is het in de winter altijd iets warmer, al is het meestal maar 2 of 3 graden. Ik kan me niet herinneren dat ik sneeuw gehad heb in November, wel de laatste jaren vaak sneeuw op /rond mijn verjaardag (1 maart)

rowo

Was ook maar een grapje :) Hier is het altijd kouder idd. Maar nu is het volgens mij bij jullie ook koud genoeg.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:01

Ik heb het altijd koud, dus wat dat betreft ben ik niet helemaal objectief :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:02

gr_roos schreef:

Oh haha... kan ik je de hand schudden. Want ik heb het ook altijd koud :o

Moet overigens zeggen dat ik de hele morgen (van 8 tot 12) buiten ben geweest bij de paarden, maar heb het niet koud gehad.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:04

Vanmorgen was het ook nog een stuk minder koud dan eind van de dag volgens mij.

Sim: Super zeg! Heel erg gefeliciteerd!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 21:07

Hier was het -7 toen ik naar mijn werk reed en -7 toen ik naar huis reed.... Brrr :brr:
Pols is al dunner! Hij was niet blauw geworden. Alleen bij dat uitstekende botje is het erg gevoelig.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:09

rowo schreef:
gr_roos schreef:

Oh haha... kan ik je de hand schudden. Want ik heb het ook altijd koud :o

Moet overigens zeggen dat ik de hele morgen (van 8 tot 12) buiten ben geweest bij de paarden, maar heb het niet koud gehad.

Ik heb het vandaag ook niet koud gehad, maar mijn bewegingsvrijheid was wel behoorlijk beperkt door de vele lagen kleding die ik aan had.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:11

Mandy, mn berichtje gezien? Ik heb hem trouwens in de supermarkt gekocht, via die site is het verzenden zo duur.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:12

Hehe, ja dat is idd zo Roos. Maar liever minder bewegingsvrijheid dan koud lijden :))

@ Laura; voor mijn gevoel was het de hele dag even koud. Veel TE koud :+

@ Karen: die van dit jaar is idd wel erg groot... ik zal eens ff checken hoe de nieuwe eruit ziet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:12

Brrrrrrrr! Ik heb er geen ander woord voor :brr:
@ Roos: leuk dat je nichtje je oudje zo leuk vindt! :)
@ Mandy: dat scheelt wel, het is hier alles polder dus de wind kan lekker waaien (om het zomaar te zeggen :P ) Spaar nog maar even door voor je Dubarry's dan, want ze zijn het waard hoor! Ik heb wintertenen, maar gewoon helemaal geen last meer gehad sinds ik deze laarzen heb!! Heb nu trouwens een Anky-winterjas van de collectie van vorig jaar (gekocht op Jumping), lekker warm maar de kraag kan niet helemaal dicht als ik een sjaal om heb, beetje jammer.
@ Mootje: fijn dat je pols geen pijn deed met rijden!
@ Sim: lekker dat je voorlopig goed zit én dat je wat extra uren kan pakken!

Ik ben héél blij dat we maandagavond zo fanatiek de bak/nu paddock sneeuwvrij hebben gemaakt. Paarden hebben steeds nog lekker buiten kunnen staan. :) Mijn beide paarden staan nu alleen voor op ijzers, volgende rondje gaat Nudien er vanaf en Jer nog een keer alleen voor denk ik. Even kijken hoe zijn hoeven eruit zien tegen die tijd!
Moeders ging met Nudien wandelen net, die bleef elk rondje als een ezeltje bij de deur staan. :+ Veel te koud voor de aanstaande mama. Dus die vertrok vrij snel weer naar binnen. Ik had ondertussen een vaatje buskruit aan de hand, net als bij Sussie: kap erop, snurken, af en toe een dikke bok en malle sprongen. Hij was gelukkig wel voorzichtig met mij <3 Heb ook maar wat gedraafd aan de hand.

Edit: da's toch wel het voordeel van een kantoorbaan hoor. Vriendje heeft vandaag weer de hele dag op de markt gestaan, ik denk dat ie straks als een blok in slaap valt als ie hier in de warmte komt! :(:)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:21

BRRRR, op de markt Noor? Dat is met dit weer echt een rotbaan zeg. Arme hij!
En jij hebt dus ook Dubarry's? Ik twijfel wel wat ik moet, maar t is zoooveel geld en weet niet of de goedkopen net zo warm zijN?
En je paardje was dus heel erg fris vandaag :))

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:30

rowo schreef:
Alleen maar beter toch? Beter zo dan andersom :P Maar beetje flexibel ingedeeld dus. Heb je wel vaste dagen?

In principe wel 2 vaste dagen. Andere 1 of 2 varieren.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:31

Dubarry's zijn het geld dubbel en dwars waard. :j Ik ben er in ieder geval erg blij mee! Moet zeggen dat ik met deze kou wel mijn snowboots aan heb.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 21:36

Blijven je tenen niet warm in de Dubarry's met dit weer dan?