[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bvw

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:10

Mijn paarden hebben nergens last van. Die staan trouwens nooit in de molen maar lopen nu wel dag en nacht buiten. Als zijn hoeven iets 'doorzakken' zou ik denken dat de smid hem een keer anders moet bekappen.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:12

Goeie avond!
@Evie: Je borsttuig ziet er mooi uit! Hopelijk past hij! En wat betreft je vraag over de hoeven; Jipje heeft altijd mega beroerde voeten, wel wordt het erger als ik hem veel op harde ondergrond laat lopen (straat, hard weiland, enz) Dus misschien dat Bam daar ook meer 'last' van heeft??
@Lotte: Fijn dat Wolin uiteindelijk weer lekker ging nadat je haar duidelijk had gemaakt dat vliegenspul helemaal niet zo 'eng' is ;)
@Noor: Jer pakte dus weer lekker aan zo te lezen! Wat voor bitje rij je hem nu mee dan?
@Heleen: Fijn dat Oliver weer goed is!
@PB: Hopelijk komt er een goede oplossing voor je laarzen!
@Snoekiej: Klinkt erg interessant van de fokvereniging!
@Caro: Wat balen dat de ruin nog niet fijn wil, hopelijk kan de fysio wat voor hem betekenen.

Ik heb voor Jipje ook zo'n dynamic d-trens van sprenger voor de dressuur, hij loopt er eigenlijk wel heel erg fijn op. Voor Anoes ben ik nog wat zoekende, die heeft zo'n klein bekkie dat eigenlijk alles te groot is wat ik thuis heb liggen :o
Ik ben net terug van het werk, was een beetje een raar avondje. Nu nog notulen uitwerken van een vergadering, wat ik eigenlijk al lang had moeten doen :o

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:12

Misschien iets te krap op zijn ijzers?

Met Olivier rij ik zo weinig mogelijk op gras. Die heeft echt probleemhoeven, ik zoek alleen de zandwedstrijden uit met hem. Alleen met crossen, dan krijgt hij wel kalkoenen in, maar dat is maar een paar keer per jaar. Ik zie wel dat zijn hoeven dan weer sneller gaan scheuren.
Ik doe iedere avond olie op zijn hoeven, dat houdt de hoeven wel beter.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:14

Volgens mij heb ik de myler die jij hebt Mo ook. Alleen volgens mij hen ik nog meer tongboog.

Edit heb deze
Afbeelding

Ik vind de dynamic ook echt super. Fijn bitje.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:18

Heleen: Fijn dat het toch weer goed gaat met Olivier, ik ben zelf ook geen fan van totale rust voor een paard. Natuurlijk moeten ze af en toe rust, maar bewegen is gezond denk ik dan maar.

Ik ben zo te lezen niet de enige, toch enigzins gerustellend, ik ga dan maar proberen om zoveel mogelijk graswedstrijden (op de sgw's na) te vermijden.
Ik ga denk ik ook even experimenteren door hem niet in de stapmolen te zetten, maar hem gewoon af en toe zelf te "stappen" in de longeerbak.
De hoefsmid komt donderdag dus ik ben benieuwd.

edit:
Te krap op de ijzers lijkt me niet, wanneer de smid is geweest heeft hij gewoon nog een randje over, maar wanneer zijn hoeven dus weer gaan doorscheuren zakken ze er bijna overheen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:21

PB, Ik had een plaatje van een Bokt-advertentie gepikt, de andere twee bitten (en dus ook de Myler) heb ik niet :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:32

WolinLotte schreef:
Ik wil Wolin eens gaan proberen op een Myler level 1, MBO2 middenstuk. Ben erg benieuwd.. Wolin gaat nog wel eens tandenknarsen en dan wordt ze totaal niet fijn in de aanleuning :n .. ik denk dat het kneveleffect niet prettig is van het bit dat ik heb... Vandaar een Myler.. Ben wel benieuwd.

Als je paard tandeknarst ligt het probleem niet per definitie in het bit !!! Bull loopt ook op Myler, maar tandenknarst op sommige momenten zo hevig dat hij bloed. Dit gebeurde ook op andere geprobeerde bitten !!!! Je moet het probleem waarschijnlijk net als ik elders zoeken. Ik ben gaan bijhouden wanneer hij het extreem deed en dat geeft veel meer duidelijkheid. Bij mij dus met name wanneer er teveel paarden zijn ( 3 maal dressuur wedstrijd, alle 3 de keren bloed in de mond). Spanning is dus de grootste oorzaak daarvan bij mij.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:37

Nu jullie het zo over Wieringerwerf hebben, ik mag alles wel af gaan melden! Ik had me al opgegeven voor WW en Gorssel, maar ik vrees dat ik dit jaar niet meer aan crossen met Vorstin toe kom. Voor je weer helemaal opgebouwd bent, ben je zo een poos verder. Ik dacht eerst nog aan de laatste crossen van het seizoen, maar ik wil dit keer nog rustiger opbouwen dan de vorige keer. Wie weet ben ik toch te snel gegaan.

@ Noor, ik ent standaard voor Rhino. Het paard van mijn zus is er vroeger aan overleden, en ik vind het een hele nare ziekte. Ik doe gewoon ertegen wat mogelijk is.
@ Evie, ik heb een Euroriding borsttuig. Gekocht bij Drunens Ruiterhuis toen ze op een evenement stonden. Simmie heeft praktisch dezelfde, maar van een ander merk uit Duitsland. Loesdau als ik het me goed herinner. Die van mij was 100 euro trouwens. Heel fijn leer! Over die hoeven, zijn ze niet gewoon uitgedroogd? Vorstin heeft dat altijd in de zomer, dus daar smeer ik sinds kort Rainmaker op!

Lekker dat je Jer fijn gereden hebt Noor!
Lekker dat Corion zo goed ging Mootje
Fijn dat je weer op Wolin hebt gezeten Lotte!
Mooi dat Olivier weer de oude is Heleen
Succes met je notulen uitwerken Benthe!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:38

Jeetje, Bianca. Dat is best heftig :oo Is het angstig zijn trouwens beter geworden na de castratie?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 23:19

Snoekiej: OK, dat is inderdaad goed te doen, de Rossner is 70 euro en ook erg fijn leer en bont, ik had in Almelo nog een 5-punts met bont in mijn handen, waar het leer voelde als schuurpapier en het bont meer weg had van lichaamsbeharing :x , voor 90 euro...
Bianca: Zo hard knarsen dat hij bloed in zijn mond? Dan heeft hij wel erg veel spanning zeg :(:) .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 06:49

Goede morgen!

Bianca goed dat je dat bij houd zeg! wel sneu voor bull!
Snoek ja snel afmelden anders kost het je geld!

Evie ik moet van mijn HS elke dag zijn benen goed afspuiten dat voorkomt scheuren :) want hoeven hebben ook vocht nodig!
Jackson staat altijd keurig op zijn voeten, als hij er iets "te" lang op staat heeft hij geen last van scheuren :n zijn hoeven vallen ook niet over zijn ijzers heen :n
Dus zou het toch in de gaten houden, en mischien toch eerder laten beslaan??
Zou gewoon met afspuiten beginnen want zwarte hoeven zijn nou eenmaal erg sterkt en brokkelen ook snel.

Zo kon niet uit me bed komen zeg :=
Zo weer richting werk, was wel lekker zo'n "lang" weekend :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 06:53

Goeiemorgen :wave:

Jeetje Bianca, k wist niet dat sommige paarden het zo erg deden. Gelukkig heb ik er geen last van.... maar lijkt me behoorlijk lastig.

@ snoekiej: ik zou dan gewoon voor een goede opbouw kiezen en niet 'koste wat het kost' (of hoe je het ook moet zeggen) weer willen crossen. Straks begin je te snel en ben je weer terug bij af.
Maar k kan me wel voorstellen dat het ondertussen allemaal wel lang duurt en je gewoon weer lekker op wedstrijd wilt en wilt crossen.

@ heleen: hebben jullie veel zandwedstrijden in de buurt dan? Dat is hier nl bijna nergens...

En ik ga weer een dagje van verveling in vrees ik :O

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 06:57

Rowo sterkte thuis! hoe voel je je? kan je een beetje uit de voeten?
Wij hebben hier in ZH best veel zand banen :)
lisserbroek, aerdenhout (nh) wateringen, bij ons thuis, maasdijk, maassluis, en nog wel meer accomodatie's :)

Ik ga richting werk :wave:

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:00

Evie: Dan staat hij denk ik wel erg nauw beslagen op zijn voeten. Zeker als hij er ook overheen groeit. Dat mag eigenlijk nooit gebeuren.

Succes met vervelen Rowo.

Ik ga vlug rijden. Wordt weer goed warm vandaag en onweer met regen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:02

Ja heb net even op buienradar gekeken maar zie nog niks geks, dus ik pak de brommer :=

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:09

Ik kan niks, das het vervelende. Alles doet pijn... enige wat ik met de paarden kan is stal vegen, buiten zetten en toekijken. En ik ben al zo'n slechte stilzitter. Maar helaas heb nog teveel pijn.

Hier in het oosten zijn eigenlijk alle concoursen op gras. Slechts enkele hebben zandbanen. Maar ja... met zoveel deelname als hier is op zand amper mogelijk of je moet het over heel veel dagen kunnen spreiden.

Ik zag op buienradar dat er vnvd weer noodweer aan kwam :\

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:29

Goedemorgen dames,
Sim en ik hebben een nep Sprenger dynamic uit Engeland :)

@ Snoek: Nudine wordt nu ook geent tegen Rhino (abortusversie zeg maar), maar ik kan niet de hele stal verplichten om te enten. Ik ben nu eigenlijk de enige die op wedstrijd gaat, dus bij het eerste onraad hou ik Jer thuis. Ik wil dit jaar graag een levend veulen namelijk..
@ Mootje: ik heb het keurig bij 1 glas gehouden. Vond het best een prestatie van mezelf ;) Normaal gesproken is drank op een doordeweekse dag sowieso tegen mijn principes!

Ik hoop dat het slechte weer pas na half 8 losbreekt (liefst nog even later) want heb tot half 8 crosstraining en wil graag veilig thuiskomen...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:31

Rowo, Balen dat je nog zo weinig kan :(:)
Gisteren had ik nog een discussie gehad over starten op gras / agterberg. Ik zou elke week kunnen starten op Agterberg bodems in een straal van 30km, maar ik wil juist ook op de 'knollenvelden' starten. Als je bekijkt op wat voor velden er soms gedressuurd en gesprongen moet worden tijdens een SGW, kan ik maar beter mijn paard hieraan laten wennen op reguliere CC's!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:38

Dat is waar Mootje. Hier in de buurt zijn de meeste wedstrijden ook op gras hoor. Jer heeft ook geen last van zijn hoeven, ik moet alleen altijd goed in de gaten houden of hij geen rotstraal en / of mok ontwikkeld, want daar is hij erg gevoelig voor. Hij heeft vaak de dag na het crossen (van zijn beschermers) al plekjes!!
Ik heb gister mijn HS trouwens gebeld, maar hij heeft het een beetje in zijn rug (goh). Ik hoop dat hij toch snel kan komen.

Rowo, balen zeg. Kan me voorstellen dat je helemaal kaput verveeld... :(:)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 07:55

Hier is idd bijna alles op zand. En soms zijn de banen zo groot dat er 2 parcoursen kunnen staan.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:07

Goeiemorgen!
@Rowo: Wat balen dat je maar zo weinig kunt en er nog zoveel last van hebt :(:) al vrees ik dat het ook nog wel even zal duren voordat je een beetje pijnvrij bent met gebroken ribben :o Succes maar weer vandaag!

Hier heb je eigenlijk nergens zandbanen om te starten in de zomer, dus wij doen het vaak genoeg met 'knollenvelden' ;) Daarnaast scheelt het een hoop dat ik thuis ook regelmatig in de wei rij.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:09

Alleen in Almelo staan 2 parcoursen op zand en sinds juni ook Haaksbergen. Verder is alles gras en moet zeggen dat ik het ook prima vind.

@ benthe: k heb me maar voorgehouden dat het ergens eind aug wordt dat ik er weer een beetje op het paard kan zitten. Dus dat duurt nog wel ff......

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:12

Rowo, van solliciteren komt nu ook niets terecht, zeker! Of heb je al een baan, of ga je doorstuderen?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 08:13

Ik kon blijven bij mijn stage -en afstudeeradres. Eerst vakantiewerk en vanaf september vast voor een paar dagen. K zit dus in de ziektewet... Wat dat betreft heb ik geluk.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 09:18

Mootje schreef:
Jeetje, Bianca. Dat is best heftig :oo Is het angstig zijn trouwens beter geworden na de castratie?

Soms denk ik weleens van wel, maar ik merk dat er ook behoorlijke terug val momenten zijn. De reactie is naar mijn idee wel wat minder heftig nu hij gecastreerd is. Het pakken gaat aardig, maar nog steeds loopt hij voor vreemden wel weg alleen dan zetten ze hem in de hoek en kunnen ze hem evengoed door te krabben op zijn kont naar voren lopen en hem pakken. ;)
Ik heb gemerkt dat hij met inrijden van de dressuur steeds harder gaat knarsen en als hij een paar keer geschrokken is van een ander paard of veel te ijverig begint te lopen dan bijt hij volgens mij op zijn wang of voorlip en dan krijg je het bloed erbij. Thuis doet hij namelijk (vrijwel) nooit dat constante geknars en ik heb gemerkt dat op ander terrein met de crosslessen die ik heb gevolgd het knarsen ook heftiger is, dus ook vreemd terrein en andere paarden erbij. Want met een springles thuis is Bull wel wat voorwaarts vaak, maar geen knarser. Ik ga ervan uit dat dit met de tijd vanzelf beter gaat als hij wat meer ervaring krijgt.