Tis iets vree raar

Ruiter in kwestie staat op equibel bij de handicaps op Z sinds 19/8/2017, dus recent en ga ik ervan uit dat dit klopt.
Echter als ik de resultaten opzoek op nationaal niveau zie ik geen enkele keer Z uitgereden de afgelopen 2 jaar.
Op FEI zie ik in 2017 3x 1* gereden waarbij 1 MER verdiend met ander paard dan diegene die nu M gelopen heeft in Brugge.
In 2016 2x 2* met 2 MER verdiend en 1x 1* met 1 MER. In 2015 1MER op 1* niveau.
Dus eigenlijk begrijp ik niet waarom de ruiter als Z handicap staat op equibel, tenzij je internationaal dus maar 2 MER nodig hebt ten opzichte van nationaal 3 MCR...?
Maar als die 2 zouden tellen om als ruiter hoger gekwalificeerd te zijn, telt dat dan ook niet voor het paard? Maw is dit nu een Z of M paard? Want als het een Z paard is, had ruiter sowieso niet binnen wedstrijd mogen starten.
Nie simpel hé

Hanne: ik heb ook eens eentje gehad met een sarcoïd onder zijn buik. Veearts heeft dat toen onder volledige verdoving weggesneden, is nooit teruggekomen en nauwelijks een litteken. Hij heeft dat wel wat later op het jaar gedaan, idd om vliegen te vermijden...
Winnie: het is toch eigenlijk enkel op coffins dat Aruba stopt? Of heeft ze ook al op iets anders gestopt? Want als het enkel op coffin is, en de rest doet ze wel vrij vlot, dan geloof ik niet dat dit iets medisch is. Daphne, de jouwe stopte willekeurig op alles en niets bij manier van spreken. Maar volgens mij heeft Winnie Nokere in L foutloos uitgelopen, wat ook geen simpele cross is, dus dan vermoed ik toch probleem tussen de oren.
Dat dik been is wellicht van wat te staan trampelen aan die coffin? Zo wat opzij hupsen en dan zichzelf aangetikt? Hopelijk niets erg!
Daapph: ik vind junior ook wel een aansprekende! Hopelijk wordt hij even goed als grote broer!