[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:26

Wieringerwerf heb ik een tijd geleden al opgegeven :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:33

Ja heb ik ook al op gegeven.. moet allen nog even snel PH doen!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:34

PH? welke dag ga jij?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:36

Noor, 1 glaasje? Kan jij dat... Bij mij gaat meteen de fles op ;)
Damelza, Diep in zee ben ik totaal geen voorstander van ivm de bodemgesteldheid. Bij Boonzaaijer weet je dat de bodem van de zwemvijver gewoon goed is. De bodem in de branding is altijd maar de vraag!
Sim, Wat voor bitje? Ik ga proberen volgende les met een 'normaal' bit te rijden.
Snoek, Ik ben echt benieuwd hoe het boekje wordt :j
Corien, Ik heb (net als Sim) helemaal niets gezien van de huldiging :D
Caro, Balen dat je ruin nogsteeds niet goed loopt! Hopen dat de masseur iets kan vinden! Bij mij komt Happy Athlete volgende week dinsdag.

Ik las iets over Rhino enten. Een vriendin van mij ent mijn paard 2x per jaar, standaard Influenza, Rhino en Tetanus. Waarom? 2x Influenza en Rhino zijn verplicht en Tetanus is van de zaak :D

Vanavond les gehad. Mijn instructeur was helemaal blij dat ik doorheb dat mijn paard heel anders gaat lopen als ik rechtop zit :D Denk je dat het goed gaat, komt meneer met allemaal nieuwe oefeningen _O-

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:37

Mootje, een nepvariant van de Sprenger Dynamic RS.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:38

Damelza eehm de dag voor de B paarden :Y
Mootje ;) ja jij bent ook geen oranje fan :P

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:38

We zullen ook zeker niet diep gaan, heel langzaam het water in. Renswoude was dat toch? Daar wil ik binnenkort een crosstraining volgen. Moet alleen nog even kijken wanneer ik kan..

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:39

CoriienRN schreef:
Damelza eehm de dag voor de B paarden :Y
Mootje ;) ja jij bent ook geen oranje fan :P

jij bedoelt de officiële cross denk? Ik doe de oefencross en de officiële :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:39

Ja ik doe officeel.
Mensen ik ga richting bed! :wave:

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:41

oh ik dacht omdat jij aan mij vroeg of je je daar nog kon opgeven en toen daarna zei dat jij je ook al had opgegeven, dacht ik dus dat jij ook de oefencross ging doen :P

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:42

@Noor: Wat voor bitje heb je nu voor Jer dan?
Ik wil Wolin eens gaan proberen op een Myler level 1, MBO2 middenstuk. Ben erg benieuwd.. Wolin gaat nog wel eens tandenknarsen en dan wordt ze totaal niet fijn in de aanleuning :n .. ik denk dat het kneveleffect niet prettig is van het bit dat ik heb... Vandaar een Myler.. Ben wel benieuwd.

Wolin hááááát vliegensprays, heb dus expres al van die gels aangeschaft, gaat prima, maar vanavond was het even een miep-avond.. Moest toch even heel erg duidelijk zijn dat dat niet gewaardeert werd >;) .. Stukje buiten gestapt en daarna wat los gewerkt in de binnenbak. Dan gaat ze heel diep lopen om maar geen contact te hebben met de hand, uiteindelijk ging het heerlijk.. Gewoon flink wat gestapt en in de stap wat rek- en strekoefeningen :) ..
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 13-07-10 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:42

Nee bedoelde de training voor Weringerwerf!! :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:43

Simmie schreef:
Mootje, een nepvariant van de Sprenger Dynamic RS.

Ah ok.. :)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:44

training in Wieringerwerf weet ik niks vanaf :P Ga wel die oefencross meedoen, en dan daarna mijn B-debuut maken :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:46

Sim, Klinkt goed dat bit :j Hoe duur is de nepperd? Ik ga volgende week met het middelste bit proberen te rijden:
Afbeelding

Ik weet niet hoe dit paard op dubbelgebroken reageert. Ik rijd hem nu met een HM D-trens.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:48

Heb 'm in Engeland besteld en de kosten incl. verzenden waren 66 euro. Heb wel de verzendkosten met Noor gedeeld uiteraard.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:48

Ik rijd hem met een dubbelgebroken bitje met plats tussen stukje :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:49

Plats tussenstukje? :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:50

gelukkig zijn het geen platjes _O-

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:51

Ik heb liever een dubbelgebroken bit, een enkel gebroken bit is minder vriendelijk.

Olivier gaat gelukkig weer goed. Ik heb hem zelf uitgebreid getest en zie geen problemen meer. Vanavond heb ik een rustig buitenritje gemaakt.
Ik ben nog even heel voorzichtig en ga hem volgende week weer rustig opbouwen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:52

Mootje schreef:
gelukkig zijn het geen platjes _O-

Nou, dat is toch maar de vraag.....
:D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:52

Heleen, What about de vier weken vakantie voor Olivier?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 21:59

bvw: Ik zal wel even kijken, hij oogt vrij groot en als hij Bam (1.73) makkelijk past is hij voor een klein paard denk ik te klein, maar ze hebben hem ook in maat cob.
Pb:Toevallig vandaag ook weer die bitten bekeken, ik wil denk ik toch ook zo'n dynamic ipv de Ultra, wat dunner en het D-gedeelte lijkt me ook fijner.
Caro: Vervelend zeg van de ruin :(:) .
Damelza: ik zou voor zo'n week ook wat voorzichtiger zijn, verstandige keuze.
Snoekie: Lijkt me erg interessant zo'n fokvereniging. Hadden jij en simmie die borsttuigen nou uit Engeland? Ik had daar eerder ook gekeken, maar daar waren die dingen ontiegelijk duur :oo.
Noor: Dat is niet lui hoor,dat is gewoon eengoede kosten/baten afweging ;) . Is lekker verkoelend voor het paardenbeest, kost minder tijd dan poetsen, en uiteindelijk is je paard nog schoner ook. Toen het zo heet was deed ik dat bijna elke dag :o en morgen doe ik het weer, vanwege de regen staat Bam in de paddock en die komt er telkens gepaneerd als een schimmel uit :+ .

Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben, aangezien de meesten hier fanatiek crossen:
Mijn paard heeft sinds ik een nieuwe hoefsmid heb (al een jaar) keurige hoeven gehad, alleen sinds het voorjaar krijgt hij onwijze scheuren in zijn hoeven die steeds verder doorscheuren en waarbij zijn hoeven ook steeds iets meer "doorzakken" over de rand heen.
Mijn hoefsmid denkt dat het komt doordat ik veel met stiften op gras rijd (cross) , maar zelf denk ik ook dat het door de stapmolen kan komen (staat hij sinds een paar maanden veel in: stappen op het harde is goed voor de pezen en Bam is nog steeds wat "volslank")

Hebben jullie dit probleem ook? Zo ja wat kan je ertegen doen behalve goed in de olie zetten en de hoefsmid bijtijds te laten komen? En staat je paard veel in de molen of helemaal niet?

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:01

Dat was de bedoeling. Maar afgelopen weekend stonden zijn knieën ineens weer op slot. Dat heeft hij snel als hij niet gereden wordt.
Daar kwam bij dat hij eigenlijk maar 1 dag wat kreupel heeft gelopen en daarna voelde zijn been weer goed. Ik heb zelf allerlei testjes gedaan, waar hij probleemloos doorheen kwam.
Dus toen zijn knieën op slot stonden leek het me verstandig om weer voorzichtig wat te gaan doen met hem.
Ik heb een paar dagen naast hem gewandeld, toen weer op zijn rug door het dorp gestapt en vandaag dus even een klein stukje gedraafd.
Ik ga hem nu dus heel voorzichtig weer wat rijden, vooral over de weg. Volgende week weer kort wat loswerken in de bak, als dat goed blijft gaan, bouw ik hem rustig verder op. Ik hou het zelf goed in de gaten, en als ik het niet vertrouw, stop ik gelijk en laat ik heb scannen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 22:04

Citaat:
Ik ben benieuwd of jullie dit ook hebben, aangezien de meesten hier fanatiek crossen:
Mijn paard heeft sinds ik een nieuwe hoefsmid heb (al een jaar) keurige hoeven gehad, alleen sinds het voorjaar krijgt hij onwijze scheuren in zijn hoeven die steeds verder doorscheuren en waarbij zijn hoeven ook steeds iets meer "doorzakken" over de rand heen.
Mijn hoefsmid denkt dat het komt doordat ik veel met stiften op gras rijd (cross) , maar zelf denk ik ook dat het door de stapmolen kan komen (staat hij sinds een paar maanden veel in: stappen op het harde is goed voor de pezen en Bam is nog steeds wat "volslank")

Hebben jullie dit probleem ook? Zo ja wat kan je ertegen doen behalve goed in de olie zetten en de hoefsmid bijtijds te laten komen? En staat je paard veel in de molen of helemaal niet?

Dit probleem heb ik ook. Hebben wij misschien dezelfde hoefsmid?
Volgens van Nassau (hoofcare) kan het ook komen door een te lange hoefwand. Ik wil eigenlijk een paar foto's maken om deze op te sturen ter beoordeling naar van Nassau. Doorzakken over de rand heeft mijn paard dan weer niet. Mijn paard staat in de zomer niet in de stapmolen, maar wordt wel elke dag op het harde aan de hand gestapt. Een HTK middel is een mengeling van olie en azijn op de hoef smeren, of het helpt weet ik niet. Mijn HS is van mening dat dat soort dingen allemaal niet helpt. Rain man staat ook goed aangeschreven op bokt (van de paardendrogist).