Ik ga heel gauw heel hard een opdracht maken, moet hem om 17:00 per se inleveren, en ik ben straks naar de dierenarts.
Ik heb nu een Euroriding Diamant, maar dat is voor mij niet het beste zadel. Mijn springzadel (Passier Paragon) vind ik wel heel fijn

..
.

Beentje met mok was al een paar daagjes ook iets dikker en vanochtend behoorlijk dik, dus morgen komt de DA een kweekje van de mok maken om te achterhalen met welk middel we het het beste kunnen behandelen. Na 1,5 uur in het bos gestapt te hebben was er trouwens niks meer van te zien. Dus dat is denk wel positief
)
en een spalding springzadel ook echt een super zadel en ze hebben ook allebei zo'n fijn leer... Maar bij het Spalding zadel heb ik er ook een bontje onder liggen wel een echt goed bontje dat juist beter was voor de rug en meer schouderruimte gaf. Gekocht op advies van de zadelmaker was dan ook niet zo goedkoop
Pluizig en grijs is wel typisch Woll natuurlijk! Mok is inderdaad maar stom. Gelukkig niet zoveel ervaring mee gehad. En ze heeft het maar aan 1 pootje.

Ook de beugelophanging is zeer belangrijk, i.v.m. het zwaartepunt van de ruiter. En uiteraard ook de singelplaats en het type singel, deze bepaald hoe je zadel ligt en in gebruikt wordt, je zadel kan goed liggen, maar de singel is fout voor je paard.. dan heb je niks aan je goedliggende zadel. Ik ben echt een voorstander van een anatomische singel met twee zijden elastiek, een paard expandeert, net als wij.. als ze inademen, een singel wat niet meeveert kan dus voor een paard een probleem vormen..!! Verkleefd fascia en afgeknelde buikspieren of een borstbeen waar piekbelasting op uitgeoefend is zie je dus erg veel bij paarden waarbij singels worden gebruikt die te smal zijn of zonder (beiderzijds!!!) elastiek.. een singel met maar aan één kant elastiek kan je zadel scheef trekken.
Ben echt blij ermee!! Heb gelijk een all-in-one printer er bij besteld, dus ik kan er weer tegenaan