[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-07 09:15

Goeiemorgen Doei!

@ biem: wat een knappe beslissing zeg!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:18

Goedemorgen Doei!

Knappe beslissing Biem Ach gut

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:26

Biem; wel knap dat je hem dan toch verkoopt.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:41

Goedemorgen!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 09:53

Morgen Doei!

Biem: Jeetje wat moet dat een moeilijke beslissing geweest zijn Ach gut
Ik vind het ook knap van je!

Ik ga eten, aankleden en naar de paardjes Doei!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:32

Goeiemorgen!
@Kim: Gefeliciteerd dat je bent toegelaten!!!
@Biem: Ik vind het knap van je dat je die beslissing hebt genomen, wie weet begint het volgend jaar wel weer te kriebelen.

Ik heb vanavond weer dressuurles en ben nu druk bezig met verslagen maken.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:45

Lielle schreef:
Ingridje16 schreef:
Zo nouja ik ga ook lekker slapen.
Ga iedergeval jullie advies opvolgen, heb het er ff met me ouders over gehad.
En nouja die gaan morge de advocaat bellen over of we het recht hebben om het zwart op wit op papier te krijgen dat de gene die Voll koopt hem niet meer terug mag brengen onder wat voor voorwaarden ook. Als dat kan gaat ie de verkoop in.
mag ik eerlijk zeggen dat ik dit ook geen echt goede weg vind? Je bent dan toch wle verplicht om heel erg duidelijk te zijn waarom hij weg gaat anders maak je jezelf schuldig aan hetzelfde wat jou overkomen is.

Ja we laten hem opnieuw keuren en dan word z'n rug ook nog extra op de foto gezet
en onderzocht zodat we zeker weten dat er lichamelijk niks is.

Biem; Knap zegt dat je die keuze hebt gemaakt Ach gut

Psst: Ik denk dat dat gedrag ook komt door verveling, maar ik probeer al zoveel mogelijk af te wisselen.
Omdat het nu vriest en de padocks bevroren zijn en dus geen zwembad, staat hij nu wel de hele dag buiten.
Niet elke dag meer longeren, maar ook gewoon ff losgooien. En omdat ie nu al een paar dagen de hele dag buiten staat kan die dan ook zijn energie kwijt. M'n vriendin had hem maandag gedaan en toen had ze hem laten vrijspringen. Nou springen. Over 20 cm Clown Vond ie ieder geval helemaal geweldig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 11:52

Goeiemorgen!

@Biem; knap zeg, is vast moeilijk geweest.

@Ingrid: was er eigenlijk al iemand geweest die naar zn rug heeft gekeken en eventueel behandelt? Als er na het keuren niks aan het de hand dan heeft ie toch gewoon een heropvoeding nodig??

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:06

Ja als er na het keuren niks aan de hand is, is het gewoon puberaal gedrag wat hij vertoont. Maar hij is vanaf het begin al zo, en ik ben niet op zoek naar een paard wat ik eerst nog moet opvoeden omdat die bijna levengevaarlijk gedrag vertoont. Dus dan gaat die alsnog weg.

en mischien werd het hem gewoon allemaal teveel, nieuwe stal, ander eten, andere ruiter en als die dan ook nog in de groei is waar die last van heeft.

En nouja ik heb gewoon nog niet die ervaring om een paard van 1.85 in me eentje op te voeden want het enigste wat ie doet is bij de lucht in sleuren. En de mensen op stal willen me ook niet helpen want ze vinden dat er niks mee te beginnen is.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:14

Ingridje16 schreef:
Ja als er na het keuren niks aan de hand is, is het gewoon puberaal gedrag wat hij vertoont. Maar hij is vanaf het begin al zo, en ik ben niet op zoek naar een paard wat ik eerst nog moet opvoeden omdat die bijna levengevaarlijk gedrag vertoont. Dus dan gaat die alsnog weg.

en mischien werd het hem gewoon allemaal teveel, nieuwe stal, ander eten, andere ruiter en als die dan ook nog in de groei is waar die last van heeft.

En nouja ik heb gewoon nog niet die ervaring om een paard van 1.85 in me eentje op te voeden want het enigste wat ie doet is bij de lucht in sleuren. En de mensen op stal willen me ook niet helpen want ze vinden dat er niks mee te beginnen is.

? Ik snap je niet. Je zegt (heel eerlijk) dat je niet de ervaring hebt om zelf een jong paard op te voeden, maar je wil wel graag weer een jong paard terug? Of ben je daar al op terug gekomen? Ik kan je namelijk op een briefje geven dat vrijwel ieder jong paard "lastig" wordt als je er verkeerd mee om gaat. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een sneu verhaal voor het paard....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:19

Ingrid, als de rug goed is kan er nog heel veel anders mis zijn, dus zo simpel ligt het niet. verder ben ikhet helemaal met Miriam eens.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:19

TeeGee schreef:
@Ingrid: was er eigenlijk al iemand geweest die naar zn rug heeft gekeken en eventueel behandelt?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is er inmiddels al een keer naar zijn rug gekeken of moet dat nog voor een eerste keer gebeuren?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:25

Goede morgen Haha!

net klaar met werk..

zo me paardje doen..

kan er echt niks mee Boos! kan er geen zadel op doen.. want ik kan niet longeren en dat moet echt voordat ik erop stap..

nou ik gaat snel byebye

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:27

Is Voll eigenlijk springgefokt? Ik weet dat mijn springinstructeur vaak wel lastige paarden koopt om een poos te trainen en te corrigeren en dan weer door verkoopt (daar zit natuurlijk de winst voor de handel).
Aan zo iemand zal je Voll het makkelijkste kunnen verkopen lijkt me, iemand die beseft dat het een paard met problemen is en iemand die professioneel en goed met paarden bezig is om dat te kunnen corrigeren.

In ieder geval zou ik hem niet aan een particulier verkopen, die wil je dat niet aandoen lijkt me.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:29

Miriam schreef:
Ingridje16 schreef:

? Ik snap je niet. Je zegt (heel eerlijk) dat je niet de ervaring hebt om zelf een jong paard op te voeden, maar je wil wel graag weer een jong paard terug? Of ben je daar al op terug gekomen? Ik kan je namelijk op een briefje geven dat vrijwel ieder jong paard "lastig" wordt als je er verkeerd mee om gaat. Ik vind het eerlijk gezegd ook wel een sneu verhaal voor het paard....

Voll is 5 en net ingereden. Ik was opzoek naar een jong paard die wel goed ingereden was. Van rond 5-8 jaar.
Elk paard heeft z'n streken en die zijn meestal gewoon op te lossen met de goede hulp.
Dat Voll net was ingereden hebben ze ons niet verteld bij de koop, daar werd namelijk wat anders verteld.
Ik kreeg te horen dat hij al 2 jaar onder het zadel was en al gewoon een B proefje kon lopen en dat ook al had gedaan.
Ik heb daar proef gereden en daar was niks aan de hand. Hij was onwijs rustig.
Toen die zo bij mij begon te flippen ben ik is gaan zoeken, en toen kwam ik op de hyves van de bijrijdster van Voll blogs tegen.
Daarin stonden verhalen dat Voll pas 3 maanden onder het zadel was toen ik hem kocht.
We hebben gebelt met ons probleem en toen hebben ze toegegeven dat ie idd pas 3 maanden onder het zadel was.
Maar dat ze dat bij de koop niet hebben gezegt omdat ik op zoek was naar een betrouwbaar paard die de basis al had.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:31

ja maar tis ene heel moeilijk punt.. ik denk zelf dat het niet lukt.. die mensen hebben zo iets zoek het maar uit en ik neem hem niet terug.. met een rechter lukt het ook niet zo makelijk, of helemaal niet..

ik gaat nu echt bye

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:32

Ik snap niet dat mensen zo liegen bij de verkoop van een paard, ik zou dat echt niet kunnen

Echt schandalig!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:32

miss_jumpy schreef:
TeeGee schreef:
@Ingrid: was er eigenlijk al iemand geweest die naar zn rug heeft gekeken en eventueel behandelt?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, is er inmiddels al een keer naar zijn rug gekeken of moet dat nog voor een eerste keer gebeuren?

nee is nog niet gebeurt, de advocate zegt dat we daar beter even mee kunnen wachten totdat zeker is dat het een rechtzaak word. We zijn nu nog aan het onderhandelen.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:39

Tuurlijk, laat hem maar lekker wachten als-ie pijn in zijn rug heeft.....
Je paard is nu de dupe. Ik zou toch proberen snel te handelen. Of doorverkopen met een eerlijk verhaal er bij of zelf naar hem laten kijken....

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:46

Net met mijn schimmeltje een buitenritje gemaakt. Waren zaterdag voor het eerst echt een rondje om geweest en
had besloten dat ze vandaag wel voor het eerst het bos in kon Ja Hadden voor de zekerheid de longeerlijn eraan.
Eerst een klein stukje over een parallelweg langs de dijk. Zul je net zien kwamen 3 grote vrachtwagens langs maar
ze deed er niks op uit Haha! In het bos waren boomstammen nog wel spannend en toen ze tussen twee kleine paaltjes
door moest (denk een meter uit elkaar) moest ze daar heel debiel over/doorheen springen *LOL* Verder was ze echt super
braaf. Op het laatst nog even los een paar keer over een breed zandpad wat heen en weer gedraafd en dat vond ze ook
erg leuk! Ze was nog niet eens buiten geweest vandaag dus vond dat ze zich keurig gedroeg. Wel fijn, kan ik binnenkort
mooi nog een paar keer het bos in nu de bak zo hard is.

Eet nog even een broodje en ga dan naar m'n werk Doei!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:48

Jee vief wolletje maakt echt snel vorderingen!
Zijn de zandpaden bij jullie echt nog helemaal zacht?
Of zijn ze gewoon mooi vlak?

Bij ons was het vrij ongelijk een een beetje hard dus daar durf ik niet meer graag te rijden.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:54

Alles is helaas wel hard. Alleen de bosgrond was op sommige plekken niet zo hard. Maar dat
zandpad was inderdaad super glad. Is ook een aanrijdroute naar een groot landhuis wat daar
in het bos licht dus dat pad is eigenlijk altijd wel mooi Lachen

Had trouwens nog wat grappigs. Mijn moeder en ik hadden een thermosfles met thee mee. Was
ook wel nodig van zo'n voornamelijk stap buitenrit bevries je echt! Wol had het gelukkig wel lekker
warm alleen het kwijl wat aan der snorharen zat was helemaal bevroren en mijn moeder had het
ook goed warm want mevrouw had er aardig de pas in Knipoog Maar toen we weer thuis waren dus gelijk
even wat thee gepakt en dat vond ze echt heel interessant. Steekt ze opeens zo haar tong in het
theekopje Tong uitsteken Daarna natuurlijk gelijk gekke bekken trekken. Maar leuk was het wel dus dat heeft ze
nog wel een stuk of 10 keer gedaan. Echt heel grappig om te zien hoe ze haar tong in dat glasje wurmde!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:55

Wolletje is dus gewoon een theedief Haha! .
Heb je zeker geen foto van?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 12:57

Haha ja *LOL* Heb altijd van die grapjassen. Mijn c-pony was gek op koffie Verward
Maar had helaas geen camera mee! De volgende keer als ik thee meeneem ook wel even het fototoestel klaarleggen Lachen

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-07 13:16

Theeleut Haha!