[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:16

denk als ik het aan stijn vertel dat hij ook tevreden zal zijn dat hij niet gestart is in brugge.
Ik persoonlijk rij ook niet graag in brugge. heel stom nog maar 2 of 3 occ gereden en daar nog nooit rond kunnen rijden zonder zogezegd uitgesloten te worden ( op occ mocht ik iedere keer doorrijden was zonder klassement) mijn paard loopt er nooit goed.
En na de val van stijn vorig jaar zal stijn daar ook niet meer zo graag rijden :p

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:53

Seg vraagje, iemand die vorig jaar op 2* reed en 2x een MER behaalde, mag die dan dit jaar binnen wedstrijd M rijden? Moet dat geen open zijn?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 15:55

Ik dacht als het een ander paard is niet.

Gelijk dirk met junior, in de B moet die wel in de O reeks rijden maar vanaf J en M niet meer. Dacht ik hè!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:58

Ja maar die waar ik het over heb, heeft met dit paard vorig jaar 2x een MER verdiend, dus nu deed ze met zelfde paard M mee. 2* staat toch gelijk aan Z, dus zou ze met 2 MER's toch niet meer binnen wedstrijd M mogen rijden? Of is dit pas met 3 MER?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 16:17

Ik denk sowieso als je een Z rijdt dat je MO moet rijden

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:40

Ik wou even de reglementen voor je napluizen, staan ze niet eens online (op dit moment :+ ) met wat pluizen vond ik wel dit:

Art. 506.1.1.3 Een paard dat een ruiter in niveau M wil uitbrengen en dat reeds
hogere reeksen (Nationaal en/of Internationaal) heeft uitgereden met een
cross zonder hindernisfouten, moet ingeschreven worden in de reeks Mo :
zelfde reglement als reeks M, met afzonderlijk klassement en facultatieve
prijzen, maar zonder handicappunten. Het is niet verplicht steeds in deze
reeks te blijven. Uitzondering : een juniorruiter mag ten allen tijde in de reeks
M starten, ook al heeft hij als combinatie al op een hoger niveau bevestigd.

Was het misschien een juniorruiter? Anders zou het dus inderdaad niet correct zijn volgens dit artikel. Maar hey in vloog in Ma.rchin ook in de 80 open, terwijl ik begod nog maar één B cross gestart heb ooit, en deze niet eens uitgereden heb :P

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:14

volgens mij mag mijn vriendin met 2 mer's in de 1* niet meer L starten...dus dan zal het met 2 mer's in de 2** niet meer M starten zijn

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:21

Ja heb die coffin vroeger al zoveel gedaan. Ik trainde die van de M zelfs toen ik nog maar B reed... kvind het zo spijtig dat dat vroeger dan allemaal met de vingers in de neus ging en ik nu zoveel moeite heb... ik kan moeilijk terug naar de B gaan he...

Ik was nog van plan om Deurle, Anzegem en Merksplas te rijden. Maar eerst zien of ze de komende dagen beter loopt. Maar eerlijk gezegd heb ik op dit moment zelfs geen zin om dit jaar nog een cross te rijden.

Ik denk dat je inderdaad 3x MER moet hebben op 2* niveau dan? Omdat dag gelijk staat aan Z en je bent pas Z ruiter na 3x MER

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:04

In de M is het in elk geval zo dat je 3 x mer moet hebben om M ruiter te zijn. Ik weet het omdat stijn geen 3 mer 's heeft in de M en zo binnen wedstrijd in de L mag rijden.

Winnie: als je niet anders kan zou ik toch B rijden hoor. Voor het vertrouwen. Mss ook eens verder kijken want zoals ik me herinner stond jij altijd vooraan in de prijzen en ging het inderdaad altijd goed. Kan niet anders dan denken dat er mss iets is met Aruba? Hopelijk niet maar wel raar dat ze plots is beginnen stoppen...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:48

Ja het is inderdaad heel raar... Ik vermoed dat ik haar ergens eens in de steek gelaten heb waardoor ze haar ergens niet goed over voelt...

Net geweest en haar been stond nog heel warm en ze mankte ook nog even hard als gisteren. Kga de dierenarts bellen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:54

Oh Winnie :(:) Hou ons op de hoogte

Balen van de stop Antonius! Maar op naar de volgende en weer bijgeleerd hé. :)

Een vriendin van mij is naar de cross gaan kijken en ze zei ook van bepaalde sprong abnormaal veel weigeringen en zelfs vallen. Idd heel selectief zo te horen.

Hahah Varekaj, wat een stoot. :') Grachten zijn dus goedgekeurd. :P

Luxor krijgt morgen kleine ingreep, jammer genoeg een maligne huidtumor (sarcoïd). Het wordt weg gesneden. Gelukkig was ik er zeer vroeg bij en op een gunstige plaats. Zal wss 10 dagen ofzo niet mogen rijden voor de hechtingen, maar ik hoor wel morgen. ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:58

Super van Colo en Iskander zeg! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 19:58

Ow toch maligne Hanne? Gelukkig op tijd inderdaad.

Ja, grachten zijn goedgekeurd :+

Winnie, duimpjes draaien hier ook mee voor goed nieuws.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 20:58

Terug even B starten is geen afgang hè! Beter direct terug naar vertrouwen dan nog blijen aanmodderen...

Kijk ook eens naar de rug. Blits deed ook alles Top maar hij had wel pijn aan zijn rug

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 21:38

Afbeelding

5de x onder het zadel en al gelijk door het "water"'

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:21

Doet ie flink zeg! :D

Ja helaas, 'k schrok wel toen ik het hoorde van de DA. Nuja 't is een eenvoudige ingreep en kans zou klein moeten zijn dat het terug zou keren met dat de DA ruimte heeft om wat meer weg te snijden. Zolang Luxor van zijn verband en hechtingen zal blijven zal ik al tevreden zijn. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:29

Als er niet teveel vliegen zitten of dazen zal dat wel lukken zeker? Hier is het een paar dagen rustig geweest met die rotbeesten, nu echter weer massaal aanwezig -O-

Flinke junior :D

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:30

Ik zou toch ook even grondig laten nakijken Winnie. Het feit dat ze vroeger zo makkelijk liep en nu niet meer lijkt bijna dat er toch iets fysiek speelt, denk niet dat het een vertrouwenskwestie is. Maar ik heb geen rontgen of echo-ogen natuurlijk :o paarden in mijn eigen omgeving die "plots" minder liepen bleken toch vaak ergens fysiek last te hebben en daarom in de staak te gaan. Inclusief die van mezelf. Maar het sluipt er in voor je het weet en dan zegt iedereen meestal "komaan beter aanpakken, mes tussen de tanden etc"... Zeker aangezien ze nu effectief met een dik been staat. Wat natuurlijk ook toeval kan zijn :(:) Verzorg ze maar! En snap wel dat je nu zelf ook niet veel zin meer hebt om nog te starten.

Proficiat Florence met jouw prestaties, ze zijn precies terug goed op weg *\o/*

Schattig dat junior het al zo goed doet Daph, komt helemaal goed :D

En Brugge is inderdaad een héle selectieve cross, daar met een stop buiten komen is zeker geen schande :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:31

Moesten die beesten nu kunnen praten hè, 't zou heel wat makkelijker zijn. Al was het maar "auw" zeggen, dan wist je toch al iets.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 22:34

Vliegen en dazen zijn niet zo'n groot probleem. 'k Heb gisteren nog gezien dat hij met zijn tanden op die plek zat te krabben. Mag hij niet meer doen na morgen haha! Maar als het goed geneest zal het wel goed zijn. ;)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-17 22:52

Doe hem zo een lampenkap op gelijk de honden Hanne :')

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 23:31

:') :') :') ik beeld het mij al helemaal in

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:39

daaph: leuk he als ze zo goed aanpakken! ik vind het trouwens een mooi paard :D hij zal zeker nog veel veranderen.

hanne: onze vos heeft dat ook. hij heefth et op zijn neus gehad (net waar de sperriem ligt) die hebben we behandeld met speciale bijtende zalf. je mocht de zalf enkel gebruiken op de plek waar hij het had en er rond dikke laag vaseline doen anders vreet die zalf alles weg :s hij heeft het nu wel niet meer.
Hij heeft wel nog 2 plekken ter hoogte van zijn heupbeen lang elke kant maar zolang ze niet veranderen raad de veearts aan om ze te laten zitten.

brugge is altijd een selectieve proef. je ziet veel van het parcours en ze maken er altijd een spectal van voor de toeschouwers vind ik ..

varekaj: ik denk dat ik je toegevoegd heb op fb :p ik zag dat we veel gemeenschappelijk vrienden hebben die hier op bokt zitten vandaar :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 07:45

Had al zo een vermoeden dat jij het was :D

Kan het mij ook inbeelden met die lampenkap. Beelddenker aanwezig!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 08:29

Antonius: ik vond dit net terug :
Een Z atleet met een Z paard mag deelnemen aan de M reeks, op voorwaarde dat hij tijdens het lopende jaar en de 2 jaar daarvoor, geen MER behaalde in een CI2* of hoger. Indien wel, dient hij deel te nemen in Mo.

mss heb je hier iets aan?