. Ik heb een spring en een dressuur zadel. Echter heb ik het idee dat ie er misschien uitgegroeid is. Ik heb 10 februari een afspraak staan, alleen zijn de prijzen meestal dus danig dat ik niet even 2 zadels kan aanschaffen
. Omdat ik dus graag spring en cross en dit verder goed door wil pakken dit jaar denkt ik dus dat als ik wat anders moet een spring of eventing zadel moet kiezen ipv dressuur. Alleen nu de vraag : zijn er voor en nadelen aan als je alleen maar met spring of eventing zadel rijdt? Bijv dat je hoort dat je geen dressuur met springzadel moet rijden ?? Heb al veel zitten lezen, heb ook gelezen dat eventing zadel dan beter is dan een springzadel, omdat deze een platter stuk in het kussen heeft waar ze last van hebben met dressuur. Nu rij ik voornamelijk alleen in het bos, maar wil en moet ik van mezelf toch meer dressuur rijden 
Hoe doen jullie dit ?
Dus ik zou dan ook eerst een nieuw springzadel aanschaffen en daarna voor de dressuur gaan!

. Countrymill aan de tel. Even kort gevraagd en zij zegt dat het zadel heel het jaar zacht blijft en ze met sjims bijgevuld kunnen worden en dan denk ik bij sjims hmmm, dit kan dus inderdaad niet makkelijk aangepast worden !?
Zo zacht en van nature stroef op een fijne manier ipv belemmerend.