[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:06

Goeiemorgen :Z
Ik ga zo naar stal. Helaas niet naar het strand, de auto staat bij de garage -O- Misschien wel morgenochtend vroeg.

Fijn dat de paardjes het zo goed doen Karen
Woow Mootje, jij hebt echt veel schoenen :wow:
Balen dat je het zo druk hebt Vief
Moooi veulie Texelse
Ibonn, heeft wel wat geholpen denk ik, ik ben veel minder gestresst als ik op wedstrijd ga! Maar ik zoek nu ook wel een beetje de kleine wedstrijdjes uit hoor, en ik probeer te denken dat het niet uitmaakt hoe de rest rijdt, ik moet voor mezelf goed rijden.
Druk Sim :(:)?
Gaaaf dat je Z2 debuut gepland staat Noor!
Tientjeh, een nieuw zadel zakt in, dus die moet na ong een half jaar opgevuld worden.

bvw

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:06

goeiemorgen!
ik heb braaf bijgelezen maar sluit me aan bij de bijleesactie van MM

texelse wat een gaaf veulen! Echt een schoonheid

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:08

Maakt niets uit Evelien. Ik denk dat het zowiezo niet schoon blijft. Zolang de bodembedekking maar schoon is.
Staat Caap trouwens op zaagsel vlas of stro?

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:09

Ik heb tegenwoordig helaas ook te maken met openingstijden van de stal. Is wel heel erg wennen als je ze altijd bij huis hebt gehad! Door de week sluiten ze om 22 uur maar in het weekend is ie ook maar van 10 tot 18 uur open. Ik vind het nog steeds helemaal niks maar goed... Natuurlijk kan je wel gewoon eerder weg en later terugkomen met wedstrijden. Ik snap het van de pensionhouder wel hoor, die zijn toch verantwoordelijk voor wat er op hun terrein gebeurd dus dan snap iknwel dat ze zelf ook een keer rust willen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:09

Eef, ik heb daar toevallig laatst op gelet, maar de zweetafdruk is eigenlijk heel mooi egaal aan beide kanten. Ik heb alleen het idee dat het zadel wat dieper op de rug ligt dan voor een tijdje terug. Kussen zijn nog wel heel zacht, maar dat waren ze vanaf het begin eigenlijk al en nog steeds.

Nouja, beter een keer voor de zekerheid laten komen, dan dat hij niet goed ligt.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:11

Vragen kun je altijd Jantine. Maar als de zweetafdruk mooi egaal is draagt hij nog wel over het hele vlak gelijk.
Ik heb mn springzadel nog maar 1x bij gevuld maar mn dressuur zadel is sneller plat waardoor hij niet fijn meer lag voor Zeus dus die is al 2x bijgevuld, hoewel die nieuwer is.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:11

Dan ligt het verder in ieder geval goed Jantine. :) Waarschijnlijk hoeven ze het dan alleen een beetje bij te vullen.

Marijke, normaal staat hij op sto maar doe er maar in wat voor jullie het makkelijkst is. :)

Mijn dressuurzadel moet ook al voor de tweede keer, hij zakt wat naar voren. Wat dat betreft is het heel makkelijk als je in een winkel werkt waar ze een goede zadelpasser hebben.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 15-09-11 10:13, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:12

Zou inderdaad gewoon even bellen Jantine, bij mijn dressuurzadel was de eerste keer controle en opvullen gratis.

Mijn nieuwe springzadel is nog steeds splinter nieuw, ik hoop dat Bari snel weer op stal komt. Die past hem vast wel :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:15

Je hebt het maar druk met al die beesten Karen. :D

DA komt nou maandag ipv vandaag, beetje jammer want wil eigenlijk wel weer aan de slag met Scene.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:16

Ik rijd altijd in mijn eentje, terwijl er toch zo'n 40 paarden staan :) In principe mag en kan alles. Nick staat 's middags in de paddock met een paard dat niet alleen kan (Kevin van Apple). Als ik een keer 's middags wil rijden, geef ik dit aan en gooien ze het paddockschema om....
Ik zou het zelf ook niet echt prettig vinden als er 7 dagen in de week tot een uur of 11 's avonds mensen op mijn terrein lopen. Alleen op zaterdag en zondag zijn ze rond 18.00 'dicht'.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:22

Dan ga ik effe kijken of schoonpaps nog stro heeft, mocht hij het niet hebben of het is niet wat dag krijgt hij een zaagselbedje. :)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:41

op dit moment staat bij ons maar 1 pensionpaard. En die is van een vriendin van mij dus het is alleen maar lang leve de lol ;)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:49

Op dit moment hebben we niet meer zoveel paarden op stal staan ;).
Bobo staat bij iemand anders die hem doortraind voor de verkoop. En de oude merrie van mijn vader met twenter staan dag en nacht buiten. Dus nu alleen Sofie en de shetlander op stal :). En af en toe een paard wat bij ons gefokt is maar nu verkocht is, die komt overdag af en toe bij ons in het land. Maar als ik wil rijden, dan haal ik Sofie gewoon uit het land, ze vind het allemaal prima! Wel zo fijn, dan kan ik gewoon rijden wanneer het mij uit komt. Na die tijd kan ze de wei weer in.
Verder hoeven we geen rekening met mensen te houden of mensen met ons. Wel zo makkelijk ;).

Texelse: Lief veulen! :)

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:50

Kim, dat is inderdaad lekker zo!

Hier ook geen mensen op stal. We hebben zelf 3 paarden. Uk, paardje van zusje en het gepensioneerde paard ( 28) van mijn vader. En een bak en springspullen aan huis. Daarnaast alle mogelijkheden om het bos in het gaan. Dus idealer kan het eigenlijk niet.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:52

Mijn springzadel moet ook even nagekeken worden, die heb ik ook nieuw gekocht en begint ook wat te zakken. Zal eens horen of dat misschien ook onder een servicebeurtje valt ;)

Onze staltijden zijn in principe van 8-22 uur en op zondag liever niet voor 10 uur, maar wordt totaal niet moeilijk over gedaan eigenlijk. Heb daar meer dan eens een fles wijn leeg zitten tikken en dan was het ook na 10en :P

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:54

Oh, ik wou dat ik bij mij ook het bos in kon. Helaas: alleen wat bermen en wat klei-paden die of te nat of te hard zijn -O- .
Ik ga nu wel regelmatig in het weekend naar mijn ouders (in Wijchen) met Giga. Dan ga ik daar de Hatertse Vennen in: ken ik nog van vroeger (dus dan verdwaal ik niet) en is heerlijk rijden. Moet er wel 3 kwartier voor met de trailer op pad (en dus ook weer terug), maar dat heb ik er toch wel voor over.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:09

wij hebben 1 meisje in t ''pension'' voor de rest is alles van ons zelf. Bos achter en voor ons wat ongeveer 5 minuutjes stappen is :D

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:28

:wave:

Wij hebben geen openingstijden bij ons op stal. Een van de pensionklanten heeft een drukke baan en komt vaak rond 9 uur nog rijden, is verder prima.

Cinderella is vanaf juni ongeveer zadelmak, dus 3 maanden nu. Ze ging net weer heel fijn. :D

Sterkte met je scriptie Jeroen, ben blij dat ik er vanaf ben. :D O:)
Shopse Marijke!
Spannend Noor!!
Mooi veulen Texelse! Wat voor een is het?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:30

Zou het soms best gezellig vinden om ergens op stal te staan. Dan heb je gewoon wat meer contact en kan je een keer samen buitenrijden enz.

Maar aan de andere kant, wat is er luxer dan paarden aan huis.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:33

Dat is zeker luxe :j
Het is inderdaad hier altijd heel erg gezellig op stal. :D Hangt natuurlijk ook wel van je pensionklanten af.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:35

@Hilde: Egg Land's Ithalo (Ochard Boginov x Marietons Jasper) x Le Matsjo x Boyko
Ithalo is door ons zelf gefokt en er wordt nu geprobeerd of we hem kaar, en goed genoeg, kunnen krijgen voor de hengstenkeuring in februari. Veulen is het gevolg van een ongepland amoureus uitstapje van 2 dames naar de wei waar onze mannen staan. En omdat er maar 1 man nog compleet is, was het puzzeltje niet zo moeilijk.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:46

even een berichtje hier, druk aan het feesten in de feestweek hier, morgen paard naar binnen, en dan lekker op vakantie!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:47

texelse schreef:
@Hilde: Egg Land's Ithalo (Ochard Boginov x Marietons Jasper) x Le Matsjo x Boyko
Ithalo is door ons zelf gefokt en er wordt nu geprobeerd of we hem kaar, en goed genoeg, kunnen krijgen voor de hengstenkeuring in februari. Veulen is het gevolg van een ongepland amoureus uitstapje van 2 dames naar de wei waar onze mannen staan. En omdat er maar 1 man nog compleet is, was het puzzeltje niet zo moeilijk.

Oh, lekker zo'n uitstapje :Y) .
Nu snap ik ook dat het veulen zo laat is 8-) .
Zo'n eigen fokproduct is natuurlijk wel heel gaaf.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 11:51

ithalo heeft zijn naam al waargemaakt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 12:03