[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:10

peanutbutter schreef:
Hij kwam wat krap op de eerste. De laatste punt ging eigenlijk wel heel makkelijk, en die was juist heel lastig.
Maar dat is altijd zo bij Hetje. Als het moeilijk en dik is gaat hij pas zn best doen. Hindernis hierna was een dikke picknicktafel en toen deed hij ineens zn best. :+
Maar je ziet ook wel dat de eerste punt nogal laag is, dan kan hij zo lüllig springen.... En in het springparcours knalde hij zo over de hindernissen dat ik van mn moeder maar wat moe moest maken voor de cross.

Toch leuk om zo de verhalen te lezen en de foto's van de hindernissen te bekijken. Had je voor de eerste punt een extra galopsprong gemaakt ofzo, omdat je zo dicht kwam? De ruiters die ik er doorheen heb zien gaan, kwamen namelijk niet de dicht, ze reden allemaal volgen op vier en dan op drie. (Ben erg benieuwd naar de ervaringen van de ruiters, om zo het parcours volgend jaar nog meer te optimaliseren)

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:31

Hilde_ schreef:
Euh vooraan op de korte zijde en je zat op dezelfde rij als mij :Y)

Ok, grappig :D
Heb het alleen helemaal niet gezien :o

WolinLotte

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 17:48

Mandy: Keurig gereden zeg :j !!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 18:34

ik ga vanavond waarschijnlijk weer op Helvetia :D
Zal ze wel heel erg leuk vinden, ze heeft nu al een jaar niet meer gereden en het is een echte werker.
Hopelijk komt ze dan ook sneller in vorm want ze is nog steeds aardig dun

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 19:03

hoii bokkertjes!
het is best lang geleden dat ik nog iets heb gepost maarja jullie kennen dat wel hé...

vriendje, wedstrijden, rijden , school ,...

ondertussen heb ik al 3 crossen gestart in de lrv met hero & ferro en het gaat zeer goed :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 19:57

Goedenavond!
College viel gelukkig wel mee :)

Rowo, met Vorstin gaat het wel redelijk. Ze heeft nergens pijn, en verveelt zich nu al. Morgen gaan we de zadels bekijken en een behandelschema opstellen.
Super Bvw!
Rosalie, ik heb hetzelfde. Heb van de week besloten dat ik een WoW zadel wil, maar die zijn ook niet bepaald goedkoop :o

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 20:22

Dorien: Hij zat wat te etteren op de stijl voor de punt, daardoor kwam hij wat krom voor de punt en kregen we 5 galopsprongen.
Verder echt complimenten voor de cross. Hij was super mooi om te rijden en nergens een naar gevoel over gehad. Alleen hindernis 4 vond ik niet zo prettig aanrijden.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:06

Lotte lekker slapen :+
Bvw mooi dat hij in 1 x de waterbak in liep :)
Rowo leuk flimpje!!
TG jij ook ziet er mooi uit :)
Pb jij ook fijn gereden, ziet er goed uit :j en fijn dat je knie nniet opspeelde :)

Ik heb heerlijk gereden, en drus druk nu naar een wedstrijd werken :)

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:25

Shanoek, waarom een WoW? Gewoon nieuwsgierig hoor. :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:27

Ben ik idd ook wel benieuwd naar. Wow is wel echt heel erg duur (wel goed hoor, daar niet van).

@ bvw: super van de waterbak met Wiso. Maar hoe krijg je het voor mekaar de verkeerde hindernis te springen :+

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-09 22:29

Omdat een zadel op lucht mij ideaal lijkt :)
Door de lucht past het zadel zich automatisch aan aan de rug van je paard. Zo weet je altijd dat het goed zit. Ik ben al dat getwijfel zat, en ik wil gewoon het beste voor Vorstin :)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:31

Maar er zijn genoeg goedkopere, en goede zadels die ook perfect kunnen passen :) Scheelt een hoop geld. Jij hebt toch maar 1 paard dus kunt het helemaal passend maken.
Wow hoor je wel hele goede verhalen over.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:34

Ik kan me er niet zoveel van bij voorstellen, dat lucht een dempende werking heeft.

Ik ga zo goed als zeker in januarie een Black Country zadel bestellen :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 22:59

Wij hebben een WoW gehad en héél snel weer weggedaan.
Het beviel absoluut niet.
Ken zo nog een hoop meer mensen die hetzelfde hadden.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-09 23:50

Ben alweer even terug van oefenparcours. Sofietje liep lekker fijn en ontspannen haar rondje :). Lekker gereden dus.

Net nog even samenvatting voor artikel gemaakt die ik vanavond perse nog moest opsturen. Nu nog even een deel van verslag van groepsgenootje doorlezen en dan ga ik lekker slapen :).
Morgen weer een druk dagje voor school. Verder ga ik een grote buitenrit met Sofie maken als het beetje droog is :).

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 01:18

Ik ben niet voor een WoW gegaan, heb er ook naar gekeken, buiten dat het veel geld kost en ik het concept in eerste instantie wel goed vond, kan ik me ook niks voorstellen bij een dempende werking van lucht..
Een dempende werking van lucht heb je alleen bij een springkussen, een zak met minder lucht; als je er in springt, wijkt het lucht voor de kracht waarmee jij in de kussen komt, uiteindelijk zit er nog wel genoeg lucht in, zodat jij niet de grond raakt, alleen lucht verplaatst zich vliegensvlug! In een kussen van een zadel, wordt deze gewoon zodanig opgeblazen dat het naar de rug ligt van het paard en lucht kan niet gaan 'klonteren'. Op de rug van het paard kan je geen zak met lucht op leggen :n , want zodra jij land met je kont in het zadel, wordt de lucht verplaatst en komt er net zoveel druk op de rug als met een gewoon wolgevuld kussen, alleen is de dempende werking van een GOED gevuld wolkussen langzamer en dus zachter. Het is gewoon erg belangrijk dat je wolgevulde kussens niet hard zijn en dat het kussenkanaal minimaal 4 cm breed is om ruimte over te laten voor de ruggengraat.
Een wolgevuld kussen wat je dus kan inknijpen, heeft wel een dempende werking.. (wol is trouwens temperatuur regulerend, wat inhoud dat wol lucht vast houdt, daarom hebben échte bontsjabrakken (zoals Mattes) ook een dempende werking)

Ik ben voor een Massimo gegaan, al vind ik een Passier ook erg goed!! Massimo staat bekend om de brede kussenkanalen en wordt bij Endurance-ruiters veel gebruikt, die moeten toch heeeele lange afstanden afleggen met een zadel. Ben echt zoooooooooo superblij met dit zadel :D . Wo loopt echt fantastisch ermee!!

Edit: Snoekiej: In Boekelo heb ik voor een hele poos met die man uit de Devoucoux-stand staan praten, ik was toch wel benieuwd naar hun idee over zadels passen (in geuren en kleuren uitgelegd hoe scheef Wo is, met haar manier van lopen nagebootst }:0 .. Wo de wokkel :P ) en ik kreeg echt supergoeie uitleg over zadels passen en dit sloot volledig aan op de manier waarop er bij Wo het zadel is gepast, door mijn nieuwe zadelpasser :) (ben blij dat ik Van Rijs niet meer heb :oo !! )
Als je dan voor een duur zadel wilt gaan, zou ik je ook even laten informeren door de man van Devoucoux in Nederland, hij zit geloof ik in Almere en heet Habib (?). Ik heb nog ergens zijn kaartje en nr van hem. Hun denkwijze en kijk op de anatomie van het paard was erg logisch, zo hoor je nog maar weinig zadelpassers vind ik :j .

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:44

Goede morgen :)

Heb zelf toen bij laurens van lieren op een wow zadel gereden, vond het wel erg fijne zadels, wel wennen :j
Hij rijd al zijn paarden met een WoW.

Tis maar net wat je zelf wil.

Bij mij op stal gaat er ook iemand een WOW kopen voor haar groter paard heeft al genoeg problemen gehad met "gewone" zadels.

Kim fijn dat het rondje lekker ging :)

Ik ga richting werk :wave:

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 08:58

Lotte: Ik zweer inderdaad ook bij Passier. Is heel degelijk en top kwaliteit.

Alleen de Nederlandse man van Devoucoux vind ik niet prettig. Wij hebben altijd Godfried (komt ook op de Academy etc) en die is echt top. Als hij het niet weet dan zegt hij dat ook en gaat net zo lang door met zoeken tot er een oplossing is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:33

Goeiemorgen :wave:

Ik ken Wow verder niet, dus kan er niet over oordelen. Ik heb een Passier (al hele poos echt hele goeie kwaliteit), Bates en een Albion :+:

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:46

Goeiemorgen!
@ Snoekiej: Veel succes vandaag bij de DA. Maar als je speciaal een zadel wil wat met lucht gevuld is kun je in je huidige zadel in plaats van een wol vulling toch ook flair laten 'inbouwen' ? Is waarschijnlijk wel een stuk goedkoper.
@ Kim: Fijn dat Sofie zo lekker sprong.
@ TG: Jij hebt ook wel een topweekend gehad zeg! Gefeliciteerd met alle prijzen en winstpunten!

Wat een ramp vanmorgen om op stage te komen. Zusje kwam gisteren met de medeling dat zij de auto vandaag nodig had waardoor ik vanmorgen met de bus moest. Kwam de bus al te laat, hadden we een mega opstopping in Zwolle en miste ik hierdoor ook nog mijn aansluiting :( Nu eerst maar is even een grote kop thee drinken om weer een beetje bijkomen van die hele reis :P

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:48

:wave:

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:52

Zo, ik ben nu op school,en doe net alsof ik bezig ben met Latijn B-).... :+

Met wow-zadels heb ik geen ervaring, ik hebeen KN-dresuurzadel en vindt hem heerlijk zitten , en een vriendin va mij vindt hem echt vreselijk zitten :+ . Verder een Kieffer -veelzijdigheidszadel en die is wel ok, ik hou alleen niet van die korte beugels (ik gebruik hem als springzadel)

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 09:53

Mijn moeder heeft een Barnsby op lucht. Die is er super tevreden over, ik moet er altijd aan wennen. :Y) Vind het in het begin altijd een beetje een springkussen. :D Kan dan slecht mijn evenwicht vinden, maar het is wel een ideaal zadel.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:17

ik heb 3 rossner zadels en die zitten goed op mijn paarden dus hoef ik gelukkig niet aan dure zadels te beginnen!
Ik vind alleen het dressuurzadel van rossner wel heel beroerd zitten, ik kan de uitgestrekte draf er echt niet op uitzitten. Het zadel geeft geen steun, gelukkig zijn de springzadels perfect!

Helvetia gister weer gereden! Ze had er echt heel veel zin in en was af en toe net een stuiterballetje. Je zou dan ook echt niet zeggen dat ze al 20 is en je kan je al helemaal niet voorstellen dat het Wiso haar moeder is. Wiso sjokt altijd...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-09 11:26

Mooi uitgelegd Lotte!!

Die BC die ik ga bestellen heeft echt hele goede wolkussens. En ik laat er dan nog een speciaal K-panel ondermaken omdat TG toch best wel een smalle en vrij hoge schoft heeft met weinig spieren. Waarschijnlijk doordat het huidige dressuurzadel hem geen mogelijkheden geeft om te groeien. En met dat K-panel kan ie alle kanten op :D