Ben er intussen ook uit dat zijn staakgedrag in springles hoogstwaarschijnlijk toch is door niet durven ipv niet willen door paar dingen op buitenrit gisteren. Vooral geduldig blijven, rustig aansporen, bemoedigend toespreken en uitgebreid belonen (zowel stem als kriebel/klopje) en dan voel ik het vertrouwen zo terugkomen.
Ga dus stapje terug in het springen en weer meer buitenritten meepakken. Zoals G*iel het zij "bij het handje nemen en meepakken" en dan moet dat wel in orde komen.
Oei ja pech voor joris. Paard heeft een kneuzing na de cross. Ook xavier is niet meer gestart. Daarnet nog een stuk van betinna 's cross gezien. Het zag er mij al gevaarlijk uit op sommige hindernissen en toch doorrijden tot het helemaal fout gaat :-s
Ik ben zo net sinds meer dan een jaar ofzo nog eens gaan wandelen ze vond het allemaal best spannend maar wel flink. Ze is ook het water niet verleerd. 2 grote plassen tegengekomen en zonder probleem erdoor heen. Had ook een leuke foto genomen onderweg die ik wel wil delen
Hoe is het in Brugge geweest voor iedereen? Zag dat antonius 3de stond
Anoniem
Geplaatst: 20-08-17 21:30
Ow 2 belgen uitgevallen dan? Zag dat we alsnog 6e waren, lang niet slecht.
Viertal vandaag 3e plek op 5 deelnemers, mede door een omloopfoutje van de commandant, die was een onderdeel vergeten lezen. Jammer, maar het had geen verschil gemaakt naar de stand hogerop. Overweeg wel om ze het viertal te laten steken waar de zon niet schijnt. Iets ivm "de beste stuurlui staan aan wal" en "mirakels verwachten".
Eigen proef 6e plek op 19 ruiters. Braaf gereden, was wel hele mulle ondergrond, op een patattenveld (letterlijk). Vlak voor ik de ring in mocht ging Icaro eventjes tegendraads doen dus direct aangepakt, helaas was hij daardoor net iets te plat in de proef zelf. Had zelf ook even een black out, op het nippertje omloopfout kunnen vermijden maar al bij al wel tevreden.
Stunt van de dag: ik wil hem na het rijden even laten grazen aan de zijkant van een smalle gracht. Hij staat ernaar te koekeloeren, ik zet een pas naar de gracht en zeg "kom dan" omdat hij mits 1 pasje voorwaarts dan erbij kon. Lanceert meneer zich over de gracht... godzijdank bleef hij netjes stilstaan bij landing en was mijn touw nét lang genoeg. Mijn tikkertje moest toch eventjes bekomen...
florence123
Geplaatst: 21-08-17 07:41
haha Varekaj, ik zie het al gebeuren. Gelukkig was hij niet weg of je mocht erachter lopen.
Wat fijn Mila! Ze zal snel terug met alles weg zijn.
Hier een foutloos rondje voor Colorado en Iskander in 1m. Colorado nog enkele keren in 1m starten en dan mag hij terug naar 1.10, hij is alleen verschrikkelijk hevig tijdens het inrijden. Het is erger dan vroeger, geen idee hoe het komt. Eenmaal in het parcours kalmeerde hij dan wel, terwijl hij vroeger in het parcours net heviger werd. En Iskander, tjah dat beest blijft me verbazen, die springt rond als een routinier in het parcours, kijkt naar niets, begint mooi mee te denken qua afstanden
heb af en toe al eens een zeer laag kruisje of rechtje genomen en normaal kijkt en twijfeld ze erg en nu zonder probleem erover. hopelijk blijft het zo aanhouden
leuk als de jonkies zo mee werken!
zag dat antonius een stop had in de cross...
florence123
Geplaatst: 21-08-17 07:49
Hebben jullie trouwens dat gehoord van die 2 veulens die op de wei zijn verminkt? Hoe zielig, echt wie doet nu zo iets? Het ene veulen is afgemaakt. Ik ken de eigenaars
Anoniem
Geplaatst: 21-08-17 07:56
Antonius een stop? Moh! Da's nu iets wat ik niet zou verwachten, dat gaat altijd zo vlot en soepel.
Fijn toch als ze een klik maken en beginnen meedenken en aanpakken
Heb de berichten gezien van die veulens. In 1 stond waarmee ze aangepakt zijn, lagen die materialen nog in de weide? Dat kon ik er niet uit opmaken. Iig wel verschrikkelijk om mee te maken. Soms vraag ik me af of ik er goed aan doe om de mijne 24/7 in de weide te laten, de weides liggen niet aan huis.
Ik ben heel blij dat ie de gracht springt, maar volgende keer toch liever als ik erop zit
mila_furrie
Geplaatst: 21-08-17 07:59
ik heb het gelezen snap niet hoe je zo iets kunt doen. echt zielig :s Vaker zie je voorbij komen dat er paarden verminkt worden in de weide, ben ik dan blij dat onze paarden elke avond op stal komen.
Stond zo op eventingmaster, maar brugge is niet zo een makkelijke cross naar mijn mening.
hah ja en als je er dan op zit zal hij daar dan staan staken zeker :p
Antonius
Geplaatst: 21-08-17 09:07
Ik baal zooooo hard, had idd een stop, gewoon mijn schuld, een grote bezembak en ik kreeg géén afstand... Zag het gewoon niet. Ben beginnen inhouden en de afstand kwam gewoon niet. Ze moest wel stoppen, ze stond er met haar borst tegen. Was met die stop maar 10 sec buiten tijd, dus zou anders binnen tijd gekomen zijn en zou 2e geweest zijn. Ben echt kwaad en teleurgesteld in mezelf. Liep gewoon niet zoals Nokere. Daar ging alles vanzelf, zo 'smooth' en nu heb ik verschillende keren weer teveel teruggereden en moeten zoeken naar die afstand... K*T
madelene
Geplaatst: 21-08-17 09:31
haha varekaj...ik zie je al staan!! wat zal jij een gezicht hebben getrokken.
florence, klinkt goed. En die van mij is inderdaad met inspringen ook rustiger, en in het parcours heftiger. Maar wat deed Colorado dan? fijn van iskander!
en die veulens ik zag het in de krant staan...afschuwelijk. ik heb de mijne 24/7 op de wei, maar wel aan huis, alhoewel dat volgens mij tegenwoordig ook niks uit maakt
Antonius..kan gebeuren hè niet te veel drukte om maken. Als je weet dat het een foutje van jou is....nog altijd beter dan een foutje van Fi Volgende keer weer beter!!
idd volgende keer beter he! zoals madelene zegt beter dat de fout bij jou ligt dan bij fi!
zag dat winnie uitgesloten was :s hopelijk niks erg
Antonius
Geplaatst: 21-08-17 09:48
Fi maakt weinig fouten, 't ligt altijd aan mij Echt zo stom hé, gewoon laten galopperen en ze trekt haar plan wel, maar ja, ik wil dan die controle houden en dan zie ik het nie... GRRRRR
Die veulens, is dat zeker dat die verminkt zijn? Ik heb op foto een veulen gezien met een kap onder zijn oog en die andere met zo een grote snee op zijn borst. Ik zou dat zo niet durven zeggen dat dat 100% zeker verminking is... Kan volgens mij ook van prikkeldraad of iets anders komen dat in de wei ligt... Maar los daarvan, mijn paarden komen ook elke nacht op stal en ik zou het niet anders meer willen...
Florence: je paarden doen het echt wel goed hé, en amai seg, den Iskander, top zulle!!!
Mila: Ik zou die kleine crossjes wel al meepakken. Je bent tegen dan toch alweer even aan het rijden, en het zijn maar kleine crossjes hé, gewoon rustig tempo rijden, niet meteen voor de tijd gaan, dan moet dat wel lukken. Toen Fi anderhalf jaar stil gestaan heeft met haar peesblessure en dan veulen, ben ik in november terug beginnen rijden en ze heeft dan Waregem in april Bo gelopen. Wel wat langer tijd dan jij nu, maar 60 is ook nog geen 90, ook qua snelheid...
Varekaj: haha k zie u daar al staan aan de gracht Mag je nu nog geen L rijden?
ik begrijp u volledig ivm met sleutelen :p ik kan er ook wat van. maar ja is sterker dan jezelf he :s
ja ik zou wel graag heusden mee doen al vind ik het mooie cross maar in de 60 zou ze inprincipe vlot moeten passeren. al is het maar om kilometer te maken. al doe ik alles in draf. het zou ook de bedoeling zijn om volgend seizoen te kunnen starten in de B in waregem ( waar ik nog nooit kunnen rijden heb )
ze heeft wel nog geen ijzers. Zou ze liefst nog tot na de winter zonder ijzers laten omdat we toch in de winter binnen rijden...
Antonius
Geplaatst: 21-08-17 10:57
Heusden is een groot stuk op zand, eigenlijk maar 1 grote wei waar een 4-tal sprongen staan. Als je dat op gemak rijdt, zou dat wel moeten lukken zonder ijzers. Met ijzers zonder vijzen zou ik niet durven, maar blootvoets hebben ze toch wel wat grip. Heb daar jaren terug nog 90 gereden met een paard van een eigenaar zonder ijzers, lukte ook, en zelfs binnen tijd gereden
ja inderdaad ik zou ook liever zonder ijzer dan met ijzers zonder vijzen
winnie10
Geplaatst: 21-08-17 12:41
@antonius: ik heb je stop gezien! echt zo spijtig!
Ik uitgesloten op de coffin hindernis nr 3... was voor mij de moeilijkste hindernis van het parcour en kwam al veel te vroeg... kben zo teleurgesteld maar kweet dat het weeral mijn schuld is. Kheb niet genoeg gereden. Maar op den duur moet ik aan zoveel denken voor een moeilijke hindernis. Wat ik wel en niet mag doen zodat ze zeker niet stopt waardoor ik dus op den duur niet meer kan nadenken. Kheb het echt een beetje gehad... kheb dit seizoen 2 crossen foutloos uitgereden, 1 cross met 2 weigeringen en al de andere crossen ben ik niet eens aan de finish geraakt...
Heb me er dan nadien wat kunnen overzetten en dan was ik van plan om na de wedstrijd nog eens te rijden. Ik begin in te rijden en ik begin te draven en ze staat mank... haar been stond klein beetje warm maar niet extreem en ook niet echt dik ofso. Tzit echt niet mee precies. Kga nu 2 dagen afwachten. Mss is het maar klein verstuikingetje, maar als het morgen niet verbeterd is ga ik de dierenarts bellen.
coffin al hindernis 3 amai ook vroeg in het parcours. is het parcours veranderd dan mss? vroeger was dat pas meer op het einde?
hopelijk niks erg. goed koelen met koud water kan zeker geen kwaad en stappen op straat kan ook geen kwaad. begrijp uw frustratie. Jullie waren vorig jaar nogthans echt goed bezig toch?
Antonius
Geplaatst: 21-08-17 13:43
Nu was de start waar de auto's parkeren. Qua sprongen was het zeker moeilijk genoeg, qua technisch rijden wel iets simpeler dan nokere vond ik, alleen vond ik het gisteren niet echt 'eerlijk' naar de paarden toe. 3e sprong was die combi van 2 bomen met coffin ertussen. Hindernis 5 was een afsprong met daarna nog 2 trappen naar beneden in het water (waar vroeger de VIP tent was). Volgende was een trakhener met op 4 foulé's een smalletje. Dus zo vroeg in het parcours al de moeilijkste sprongen... Alé ja, zegt genoeg, ik stond 3e en ben 10e geëindigd van de 32 met een stop... Normaal gezien zit je nooit meer in de 1e helft met een weigering. Ook de tijd was blijkbaar een hele moeilijke opgave, wat ik dan weer minder snap. Zonder mijn stop was ik binnen tijd en Fi is maar 1m62 en ik heb dan nog voor de helft van de sprongen veel te veel terug gereden. Ben tussen de hindernissen door wel voluit gegaan, maar goed, dat moet ik meestal wel doen.
Winnie, ik had nog aan jou gedacht, de coffin zo vroeg in parcours... Jullie hebben hem hier toch getraind tijdje terug ook? Dan zou ze toch eigenlijk niet meer zo mogen stoppen dat je ze er niet over krijgt. Bij een nieuwe sprong, ok, maar als je hem getraind hebt... Pfff sucks! Eens andere trainer?
Anoniem
Geplaatst: 21-08-17 13:59
Fi geeft wel flink gas tussen de hindernissen door voor zover ik al gezien heb, die schakelt makkelijk en kan dat tot het einde ook makkelijk volhouden. Die staat conditioneel heel sterk vind ik. Correct me if i'm wrong. Zou wel eens het sterke punt kunnen zijn tov anderen. Jij houdt je tijd in de gaten, zorgt dat ze ervoor zit en zakt dan niet teveel af naar het einde toe omdat de pijp nog niet uit is. Wie in het begin vol gas geeft en naar het einde dan met ne "platte tuub" de route moet zien af te werken zal wellicht veel meer tijd verliezen, omdat die hindernissen ook meer kracht en inspanning kosten. En ze is niet groot, maar ze kan zich echt lang maken in haar passen. Dat is een groot voordeel, ze dekt veel grond.
Het ingeslapen veulen had een dubbele beenbreuk, het andere mogelijks schade aan de schouder.
@ Antonius: ik heb gisteren inderdaad de laatste puntjes bij elkaar gereden en ik mag in principe over naar L1. Het zijn echter maar 2 wedstrijden meer voor het provinciaal kampioenschap. Nu nog L1 starten maakt niks meer uit voor het einde van het seizoen, dus liever rustig aan de B2 uit cruisen met eventueel het provinciaal er nog bij als ik geselecteerd ben. Ik richt me dit najaar liever eventjes op het springen en stilletjes aan richting L1/L2 "opwarmen". Vanaf januari gaan we dan weer intensiever aan de slag, eventueel met weer een oefencross ertussen. 't Zal beetje afhangen hoe het oefenen voor een cross verloopt.
Edit: ik ben stiekem héél erg blij dat niemand die stunt op foto of video heeft Had zoiets NOOIT van hem verwacht. Denk dat mijn kop goud waard moet geweest zijn.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 21-08-17 14:41
Ohh Winnie balen zeg! Maar als Anthonius met een weigering nog 10de was... ik vind Brugge sowieso geen leuke cross.. gebeurd altijd zo veel vind ik. Meer als op andere wedstrijden..
Welke wil je nog starten Winnie? ( als er niets mis is natuurlijk )