[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:22

Leuk dat de kalender er al is, heb al goed doorgekeken waar ik heen zou willen mocht werk het toestaan!

Wij zijn vandaag nog van start gegaan op de oefencross in Renswoude, leuk opgezet. Bijzonder dat het gewoon mocht met Corona, maar was allemaal goed geregeld! Zelf lekker gereden en mooi foutloos rondje gereden.

Ons doel voor volgend seizoen, in eerste instantie nog wat B wedstrijden meepakken. We oefenen nu veel op springen zodat we hopelijk volgend jaar de balkjes laat liggen haha. En dan wou ik op Ede een rondje L gaan doen.

DewiFoto

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:37

Super leuk de nieuwe kalender. Ik ga pas een planning maken als corona voorbij is. Afgelopen seizoen bijna niet kunnen crossen door alles. Dus als we weer mogen beginnen we weer lekker in het L en zien we wel wat er gaat komen.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 12:38

Klopt dit jaar was al een verloren zaak, maar had toch nog 3 springwedstrijden en 2 crossen op de planning waarvan de laatste eventueel een B cross had kunnen worden.

Maar paard gaat uiteraard voor, we hebben gelukkig wel heerlijke buitenritten kunnen maken doordat we onbeperkt mochten stappen.

En ik had bij de derby de dag ervoor eigenlijk al een keer het parcours moeten lopen en idd wat combinaties moeten bekijken, ik heb er iig van geleerd hahah

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:17

Leuk!! Er zit weer leven in het topic :D

Mijn doel heb ik nu heel helder voor ogen. Ik wil in 2021 een aantal crosslessen doen met mijn veel te onzekere pony. En ook weer fanatiek meedoen met alle oefencrossen in de buurt. Op facebook ga ik dan denk ik telkens vragen of ik achter iemand aan mag rijden om mijn pony vertrouwen en plezier te geven in het crossen. Als het lukt om mijn pony te houden tijdens het studeren, dan is mijn doel om over 3 jaar op ons eigen houtje foutloos een oefencross te rijden en daarna over te gaan naar de B!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 13:37

Ons plan is eerst de corona crisis maar eens uitzingen en dan pas verder kijken. Paard is ook net verhuisd. Eerst maar eens even aarden op de nieuwe plek.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:03

LuffB schreef:
Melisje: balen dat vorig jaar het seizoen zo abrupt eindigde voor je, maar voor zover ik weet heb je dit afgelopen seizoen niet veel gemist. 2020 was een jaar van starts en stops voor iedereen denk ik zon beetje. Slim dat je je paard laat scannen voordat je weer volle bak er tegenaan gaat, dan weet je goed hoe de situatie is als je ermee begint. Hopelijk is alles gewoon helemaal goed!
Ook wel heel fijn dat ze je bij middenbeemster zo helpen met parcours he. Bij mij helpt het altijd om een aantal combinaties voor mij ook te zien en dan telkens voordat ze de hindernis springen al zelf te bedenken waar ze daarna heen moeten.

Joyce; heb jij al een winstpunt in het B springen ooit gehaald? Mocht dat namelijk zo zijn, dan heb ik goed nieuws. De B eventing springparcoursen zijn 90 cm :). Mocht je hem nog niet hebben gehaald, ja dan moet je idd helaas eerst die 1m overwinnen met een winstpunt als resultaat. Fijne is dat dat voor oefencrossen helemaal niet nodig is natuurlijk en net zoveel plezier geeft!

Nee helaas niet -O-

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 14:15

Ik ga me dit weekend ook vermaken met een - voorlopige - planning maken voor 2021. De indoorcrossen sla ik over, want daar staat het meestal zo vol dat er van lekker galopperen tussen de hindernissen niks komt en dat is juist wat voor mij belangrijk is. Komend seizoen ga ik proberen sneller te rijden zodat we de tijd kunnen halen. Afgelopen seizoen toch nog 4 foutloze crossen (maar niet binnen de tijd) kunnen rijden ondanks mijn eigen blessure in maart.

DewiFoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 16:19

Prima2Donna schreef:
Leuk!! Er zit weer leven in het topic :D

Mijn doel heb ik nu heel helder voor ogen. Ik wil in 2021 een aantal crosslessen doen met mijn veel te onzekere pony. En ook weer fanatiek meedoen met alle oefencrossen in de buurt. Op facebook ga ik dan denk ik telkens vragen of ik achter iemand aan mag rijden om mijn pony vertrouwen en plezier te geven in het crossen. Als het lukt om mijn pony te houden tijdens het studeren, dan is mijn doel om over 3 jaar op ons eigen houtje foutloos een oefencross te rijden en daarna over te gaan naar de B!

Als ik je een keer ergens achter mij aan wil rijden moet je het maar laten weten. Ik rij soms ook wel wat oefencrossen gewoon omdat het leuk is. En aangezien we "redelijk" uit dezelfde regio komen.. laat het gerust weten.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 17:27

Al een foutje gezien op de kalender.
Ysselsteyn is 1,2,3 oktober 2021
Niet 9 en 10 oktober

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 22:57

Dat herken ik wel Nummie, dat alles samen tegelijkertijd doen nog best lastig is.

Ja dat dacht ik ook LuffB! We zijn sinds deze week begonnen met galoptraining in het bos zodat we wel wat makkelijker het goede tempo gaan vinden en een wat hogere snelheid wat normaler voor ons wordt.
Fijn doel omschrijf je. Als je er zo open in staat komt het vast goed!

Wat balen dat je paard zichzelf had aangetikt Melisje_92! Hopelijk weer helemaal fit komend seizoen in. En hopelijk hebben we dan ook een echt seizoen :+.

Leuk dat je zo toch ook lekker bezig bent JoycexEnya!

Vriendin van me rijd met een koudbloed kruising mee, zou nooit een 1 m parcours door komen. Maar veel oefencrossen hier in de buurt kunnen ze op BB niveau leuk mee komen en hebben ze gruwelijk veel plezier mee. Blijft ze evengoed plezier in hebben ook al komen ze niet hoger.

Balen van je blessure Kelan! Hopelijk gaat je herstel verder voorspoedig!

Mooi dat je fijn hebt kunnen rijden in Renswoude Cookie2222!
Heb nog steeds gemengde gevoelend bij dat het daar dit weekend door gaat. Volgens de opgezette grenzen van de overheid mag dit helemaal niet. Maar goed, hier niet de plaats voor die discussie denk ik. Ik denk iig zeker dat veel mensen een heel leuk weekend gehad hebben hiermee :).

Slim om het zo aan te pakken Prima2Donna. Hopelijk helpt je pony dat met zijn onzekerheid.
Mocht ik je ooit ergens kunnen helpen dan stuur me gerust een berichtje.

In Tilburg is op 27+28-02-2021 een oefencross. Bij goed weer gaan ze ook naar buiten.
Heb ons net ingeschreven, het loopt al snel vol. Van de zomer daar ook naar een oefencross geweest, was echt super daar! Hebben toen ons rondje in de stromende regen gereden, kwam er echt gruwelijk hard uit toen. Maar nog gruwelijker genoten van onze ronde!

Dan zou Ysselstyn samen vallen met Ophemert als die datums welk kloppen. Dat zou zonde zijn! Qua reistijd zijn die beide voor ons wel te doen.
Hoe ver reizen jullie +/- max voor een cross? En hoe maken jullie een planning op?
In de zin van hoe vaak iets achter elkaar? Max. per maand iets?
Eerst keer dat ik echt een schema opzet om voor het crossen te gaan. Dit had ik nu bedacht. Maar dit zijn puur de crossen zonder nog trainingen of verdere oefencrossen die nog onbekend zijn. En de indeling van de klasses op welke dagen is ook nog niet bekend natuurlijk, ik moet regelmatig op zaterdag werken en kan wel wat blokken maar vast niet alles :P.
Heb ook geen idee van de crossen op welk niveau er wat staat, of er een B-, B of B+ staat en hoe de bodems zijn e.d.
27+28-02-2021 Tilburg
6+7-03-2021 Schaijk
28-3-2021 Chaam
11-4-2021 Etten-Leur
18-4-2021 Renswoude
01+02-05-2021 Grandorse
15+16-05-2021 Schaijk
24-5-2021 Hulsberg
13-6-2021 Ede
26+27-06-2021 Leende
10+11-07-2021 Renswoude
17+18-07-2021 Schaijk
31-7-2021 Utrecht
14+15-08-2021 Oudkarpsel (Als we kampioenschappen zouden mogen rijden en er iets te zoeken hebben. Wordt weekendje weg dan want is iets van 2,5 uur enkel rijden meen ik)
22-8-2021 Arensgenhout
02+03-10-2021 Ophemert
9+10+10-2021 Ysselstyn

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:12

Wat doen jullie eigenlijk qua galoptrainingen?

Crealief

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-20 23:40

Pattypaard schreef:
In Tilburg is op 27+28-02-2021 een oefencross. Bij goed weer gaan ze ook naar buiten.
Heb ons net ingeschreven, het loopt al snel vol. Van de zomer daar ook naar een oefencross geweest, was echt super daar! Hebben toen ons rondje in de stromende regen gereden, kwam er echt gruwelijk hard uit toen. Maar nog gruwelijker genoten van onze ronde!

Ik kan deze oefencross helemaal niet vinden.. :(

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:15

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 00:33

f4bjheu schreef:
Wat doen jullie eigenlijk qua galoptrainingen?

Wat wil je graag weten?

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 01:04

zat te denken richting schema's iig
weet niet of er ook bijzonder chille locaties zijn?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:08

Ik doe geen galop training. Doe wel cross trainingen. Heb er geen moeite mee grhad in de L. En ook M startklaar miste ik het niet.

Wij rijden het hele land door voor crossen. Texel doen we dan wel mer overnachting. De rest eigenlijk niet. Hulsberg was de verste met 245 km enkele reis.

Verder plan ik de wedstrijden die ik wil rijden. Streep die aan, of schrijf ze op. En dan ga ik kijken of ze ook uit komen qua data, tegelijk of direct na elkaar etc. En dan ga ik kiezen. Daar om heen plan ik trainingen. Meestal train ik 1 of 2 keer voor het seizoen uit en in het seizoen eigenlijk weinig...
Met een jong paard plan ik totaal anders. Begin ik met oefencross zoeken en plannen. En meer trainingen. Kan ik geen oefencross vinden of bb, toegankelijk b? Dan train ik extra.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:47

Patty, ik doe altijd minimaal een weekend tussen wedstrijden in. Dit ook ivm de pezen en het hele gestel genoeg rust te geven. Qua reistijd ging ik nooit te ver omdat het nooit zeker was of ik de finish wel zou halen :+ Iets met een paard wat nog wel eens ertussen uit piept :') . Als Harvey het beter gaat doen dan zou ik bijv ook wel wat verder dan 1uur/5 kwartier willen reizen, dus als de kans van lekker rondkomen wat meer aanwezig is hahaha.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 11:53

Ik doe ook een week ertussen, max 2 wedstrijden per maand. En voor mij geld een beetje zelfde als bij paljaslaura, ik wil niet te ver, omdat mijn vorige paard altijd problemen gaf zit dat nog wat in mijn hoofd. Maar wil dit jaar ook naar Texel gaan en er een lang weekend van maken :D
En kwa galoptraining, ik heb zelf een weiland de buiten rand uitgemaaid en daar wat lage hindernissen staan. Eens in de 2-3weken doe ik dan een galop training in het seizoen; tijd en tempo beetje afhankelijk van wat ik wil trainen maar meestal wel een ronde van 4min erin (1 rondje is precies 2min is goede normaal tempo galop). Maar mocht ik veel trainingen gepland hebben dan laat ik de galoptraining vervallen zeg maar; wil niet overdrijven.

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:38

esje01 schreef:
Al een foutje gezien op de kalender.
Ysselsteyn is 1,2,3 oktober 2021
Niet 9 en 10 oktober

Dit is geen foutje, Ysselsteyn zit op eerste weekend van oktober. Andere data is Boekelo en bijna niemand wil tegelijk met Boekelo.

Qua galop training doe ik begin van nieuwe jaar /februari wel wat. Paar keer met hartslagmeter en kijken hoe hij ervoor staat qua conditie.

Maar meer zodat ik weet hoe het met hem gesteld staat. Voor B L crossen kunnen ze prima op basis conditie rond gaan.

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 12:59

Elke: dus er staat inderdaad een fout in de kalender? Ysselstein is volgends de kalender op 9 en 10 ( altijd in dit weekend) maar esje01 schreef dat dat een foutje was. Jij noemt het geen foutje, nu ben ik in de war. Boekelo is 7 t/m 11 oktober volgens de kalender

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:06

Elke, op de KNHS kalender staat Ysselsteyn tegelijk met Boekelo..

Mijn paard is wat minder gunstig gebouwd (breed, korte pootjes) ik pak tijdens een buitenrit wat extra galop en snelheid mee en ga een keer extra naar het bos.
Twee achter elkaar heb ik wel eens gedaan. Merk er aan mijn paard niks van, maar vind het zelf niet prettig.
Drie achter elkaar doe ik sowieso niet.

Renswoude vind ik ook bijzonder, ben bang dat de buitenwereld weer het beeld krijgt van de elitaire paardenmensen die zich nergens wat van aantrekken..

Mijn plan voor volgend jaar is niet alleen mijn paard maar ook mezelf heel te houden..
Lekker weer B crossen en als dat goed gaat zien we wel verder.

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 13:51

Ik heb gestart in Renswoude vandaag.

Beetje dubbel qua gevoel. Want ik had inderdaad de volle overtuiging dat het afgelast zou worden.
De organisatie zelf trouwens ook.
Maar het was netjes opgezet.
Iedereen hield zich netjes aan de gestelde maatregelen.

Overigens heb ik echt een heerlijk B rondje gereden met aan het eind wat L hindernissen.
Paard heeft alles zonder twijfels heerlijk gesprongen. Enige “dingetje” was het verlaten van de rijbaan naar het weiland.
Daar moest ze even over denken. :+

Dus zeer geslaagd qua training en gevoel.

Afbeelding

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 19:57

Oke ik kom mega binnen vallen, maar ik ben op zoek naar een eventing paard, 4-11 jaar oud. Liefste een ruin. Potentie voor het hogere werk. Weet iemand nog iets staan? :D

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:22

Wat fijn Natasja!

Ik heb je een pb gestuurd sensibel :)

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:51

xsensibel schreef:
Oke ik kom mega binnen vallen, maar ik ben op zoek naar een eventing paard, 4-11 jaar oud. Liefste een ruin. Potentie voor het hogere werk. Weet iemand nog iets staan? :D

Paard erbij? <<)