[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 08:45

^) Da's waar.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:04

goeiemoggel ladies!!!

geert en marijke gaan shoppen, ik vind shoppen ook best wel leuk hoor, alleen shoppen met mij is minder leuk, want ik weet altijd precies wat ik wil (of eigenlijk wat ik niet wil, en dan ben ik stronteigenwijs... :P )

verder zag ik ook dat Vief terug was uit het buitenland!!

zal eens de paarden verzorgen dadelijk en daarna paar uur aan mijn scriptie werken.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:10

Goeiemorgen :wave:

Veel plezier met shoppen Marijke. Shoppen is zo vervelend :+

@ Jeroen: werk ze met je scriptie! Komt het nog niet je neusgaten uit?

Mootje schreef:
Goedemorgen!
Zondag wordt een latertje voor me.. 17.00 Crosstraining. Eigenlijk gaat de stal om 18.00 dicht, dus ik moet de staleigenaren nog even lief aankijken O:) Zal wel geen probleem worden!

Gaat de stal serieus om 18.00uur dicht? Wat een belachelijke tijd zeg.... wat nou als je wedstrijd hebt? Of je hebt een feestje overdag en wil s avonds rijden?

Ik ga zo maar eens aan het werk. Wederom geen zin vandaag!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:11

Spannend Noor! Komt vast goed!

Mootje, aan de ene kant wel lekker voor de paarden dat de stal dicht gaat om een bepaalde tijd. Wel lastig als je laat les hebt. En hoe gaat dat door de weeks?
Bij ons rijden sommige echt op belachelijke tijden.

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:15

18.00 lijkt me wel erg vroeg...., voor velen ook niet te combineren lijkt me?

@ rowo: scriptie zelf is/blijft leuk... gedoe eromheen komt mij wel de neusgaten uit (school, termijnen, verplichtingen, papieren ... pffff)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:16

Die sluitingstijd van 18 uur zal wel alleen voor het weekend of alleen de zondag gelden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:17

_Sim_ schreef:
Die sluitingstijd van 18 uur zal wel alleen voor het weekend of alleen de zondag gelden.

Dat snap ik, maar dan nog.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:19

Was een reactie op TG die vroeg hoe het door de weeks ging.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:20

18 uur is inderdaad wat vroeg, maar bijvoorbeeld 20 uur zou ik wel een mooie tijd vinden. Bij ons trekken ze vaak om 22 uur nog de paarden van stal om te gaan rijden. Alle lichten aan, hoop kabaal, ik vind wel dat er na een bepaalde tijd gewoon rust moet zijn eigenlijk.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:24

Rust op stal idd, maar ook voor de pensionhouder.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:24

Dat is ook laat inderdaad Karen! 18.00 is er vroeg. 21.00 lijkt me een mooie tijd! Dan kan je ook nog redelijk redden om na het werk nog te komen rijden.

Wanneer ik rijd, is altijd smorgens voor half 11 of anders na 17.00. Tussendoor lopen ze in de wei en ga ik er ook niet mee lopen trekken. Deze tijden zijn bij ons thuis gewoon een ongeschreven regel. Als je te laat bent, heeft mijn vader ze buiten gedaan.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:25

Morgen :)

Wij hadden een tijdje ook wat stallen verhuurd maar idd die kwamen op de raarste tijden die mensen, om half 11 nog een keer gaan rijden, of 5 uur sochtends :x

Worden paarden idd alleen maar onrustig van!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:31

Ik trek ze overdag rustig van de wei als ze er al op staan. Ga niet om de weidegang mijn rijtijden aan passen. Maar goed, van de wei trekken is ook maar een kleine moeite.

Ik rijd ook altijd na mijn werk en dan dan vaak 9 uur klaar met beide. Dus das prima. Na 9uur zit ik zeer zelden nog op het paard. Als het zomers heel warm is, zit ik wel om 6 uur s ochtends er al op.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:34

Hier haal ik ze niet van de wei als ze er al staan. Heeft ook geen enkele zin, daar de bak naast de weide is en als de andere daar lopen en ik ben aan het rijden, dan kan ik beter niet rijden, want dan word het toch niet wat. Wij hebben gewoon duidelijke afspraken wanneer we rijden en wanneer ze op de wei staan. Als ze een keer wat langer op stal blijven, moet je daarvoor bellen. Is voor iedereen duidelijk.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:35

Oh, het is maar goed dat jullie niet bij mij op stal staan := .
Wij hebben een avondrooster: voeren, rijden, uitmesten: gebeurt allemaal 's avonds tot in de late uurtjes. Ik ga regelmatig om 21.00 uur nog op pad met Giga en ben dan om 23.00 uur of later thuis. Tussen 23.00 en 0.00 uur krijgen ze altijd nog wat te eten en haal ik nog een keer de drollen uit de stallen.
Maar volgens mij is de ponyfamilie zo onderhand wel gewend aan dit rooster.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:37

Ik rij juist wel graag laat en zeker op een pensionstal is het dan pas rustig om serieus aan de slag te gaan. ben verwend, deel niet graag een rijbak met meerdere ruiters :o In mijn ogen hebben die paarden de hele dag rust, kunnen ze best s' avonds een uurtje lopen, ook al is het wat later op de avond. Paarden wennen best wel aan de drukte om hen heen, zie het probleem niet zo. Ljikt mee eerder een mensen-probleem dan paardenprobleem ;) Pensionhouders willen eerder rust dan de paarden :D

* typo aangepast, Ipad typt niet leker :o

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:45

Leliaardje, dit wordt welgeteld de 4e crosstraining van heel het seizoen. :D Ik train ook niet heel vaak crosshindernissen maar het gat tussen WW en Neede vind ik net wat te groot om geen crosstraining van te voren te doen. Verder heb ik eigenlijk heel vaak les, 2 keer per week dressuur en meestal 1 keer springen.

Noor, spannend joh!! Komt vast helemaal goed. :)

18.00 dicht vind ik wel heel vroeg. Bij ons zijn de openingstijden de hele week tussen 8 en 22 uur. Als je eerder weg moet, moet je het even laten weten en dan is het ook geen probleem. Druk is het bij ons nooit, dat scheelt.
Ik rij Caap meestal na 13 uur, daarvoor staat hij lekker in de wei.

Marijke gaat lekker shoppen, have fun

Jeroen, sterke met je scriptie. ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:48

afgelopen weekend zijn er heel wat filmpjes gemaakt op de sgw texel. Ik werd geattendeerd op deze site. Staat van alles op, is een duits site, maar van onze sgw staat er ook een heleboel op. Misschien leuk? En anders gewoon niet openen. :D
http://texel.de/nl/videos.php?page=2&vi ... nDaeocWE0k

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:53

Gadver!!!!! ik zat in de trein en die man naast mij was zijn neus aan het leeg eten. :r
Zat in de stilte coupe maar had even duidelijk gevraagd of hij kon stoppen met uit zijn neus eten en ben weggegaan.
bah bah bah ben er misselijk van. :o

Ik haat treinen :')

einde klaag post :D

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 09:57

:9

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:00

Even een vraagje hier, hopelijk weet iemand van jullie het.

Ik heb vorig jaar mei mijn nieuwe springzadel gekocht. Is helemaal een nieuw zadel. Ik heb het idee dat hij nu wat wijder begint te liggen. Zou deze een keer wat opgevuld moeten worden of zeg ik nu hele rare dingen? Heb niet het idee dat hij echt te diep ligt, maar wel anders dan in het begin. Voordat ik bel en ik domme dingen zeg :D Mijn andere vzh zadel heb ik al ruim 2 en half jaar en die ligt nog hetzelfde als in het begin.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:01

Goeiemorgen

@ Sanurie veel plezier op school. Succes met je springles.
@ Bij Roetgerink Karen. Ik wil iets moois voor mn broers bruiloft. En ik heb nog een waardebon van Douglas. Wil ook nog een mooie foundation voor mn rode vlekken kop in de winter ;)
@ Mootje wel een lekkere tijd voor de les. Kun je ook nog wat anders doen smorgens. Waar ga je trainen?
@ Noor wat gaaaaaf je Z2 debuut! Komt vast helemaal goed... ook al is het een varken :+
@ Weule Geert gaat (graag) mee met winkelen maar hij koopt nooit iets. Hij is echt lastig met wat hij mooi vind. Moeten jullie maar een keer samen en dan ga ik wel een keer een dagje met Dienke op stap :j
@ Mandy is het werk niet leuk? Of is het niet leuk omdat je vaak alleen zit?
@ Karen ik vind 22.00 idd wel laat om pas te beginnen met rijden maar als je op een grote pensionstal zit en je wil de bak effe voor jezelf heb je denk ik geen andere keus. Ik probeer altijd tegen een uur of half 8 erop te zitten. En met een beetje ''pech'' moet ik dan de bak delen met 3 man. Wat gelukkig bijna nooit voorkomt :D
@ Leliaard wij hebben 1 x in de week van 21.00 tot 22.00 les. Drinken dat meestal effe wat en dan staan ze ook pas om 22.45 weer in hun stalletje. Schoonpaps doet ze altijd tegen half 12 nog wat hooi. Maar brokjes hebben ze dan al om 19.00 gehad.

Ik heb zo onwijs lekker geslapen :D straks naar de orthodontist, stalletjes doen en shoppen!
@ Evelien, Geert is druk bezig met de stal! Hij moest nog geverft worden. Heeft nog nooit een paard eerder ingestaan dus het wordt belachelijk wit ;) (met een zwarte onderkant)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:02

@ Jantine, na zoveel rijuren moet je hem bijvullen. Waar heb je hem gekocht? Want bij sommige winkels is de 1e keer opvullen gratis.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:03

Bij LC horseware in Holten heb ik hem gekocht. Zal haar vandaag eens bellen of ze een keertje tijd heeft om hem in ieder geval na te kijken.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-11 10:05

Jantine, hoe is de zweetafdruk? Mooi egaal bezweet of zijn er stukjes droog? Normaal gesproken moet een nieuw zadel na een tijdje nagevuld worden, de wol gaat namelijk een beetje zitten. Dit hoeft niet altijd, kussens kunnen beter wat zacht zijn dan zo ontzettend hard.

Marijke, ben benieuwd hoe schoon de stal nog is als Caap er een nachtje in heeft gestaan. :))

Edit: je was me al voor haha!

Ik moet echt nodig opruimen en schoonmaken maar dat is zo niet mijn hobby. :o
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 15-09-11 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt