[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:50

Zo ik ben net thuis en alles lekker gelijk gevoerd.

Joki± Gelukkig dat verhuizen goed ging.
Anne: Balen van dat schuren. Altijd sneu voor de paarden.
evie: Fijn dat de elyteis gebracht.
Sannn: Mooie foto op het smalletje!
Noor: Trakkie moet er nu nog 2 of 3 voor het Z. was al sinds januari niet meer gestart. :o
Moet zeggen bij beide paarden was de 2de proef vele malen beter, maar daarwerdgewoon een stuk strenger gejureerd.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:55

goeieavond,

Evony had een mega afwas.
Dank je Texelse! Jij had toch ook facebook, hoe kan ik jou vinden???
Corien ik had geen vergadering maar een verjaardag, is veel leuker ;) Jou paardje ook al zo vervelend? Zeus was vandaag voor het eerst fijn. Maar wel met noodrem, slof dus. :D
Caro ik vind event creme altijd zo overdreven staan hoewel ik het zelf erg graag zou gebruiken (ben nu al bang voor Geert's reactie) maar hebben jullie het met trainingen ook op?
Netjes gereden dus Laura! Gefeliciteerd met je wp
Zeus vind regen geen probleem. Warm weer dan is ie vervelend maar dan heeft ie ook het meest last vd pollen.
Oooh jou oog Sannn! Pijnlijk. Fijn dat je vlietland L kunt starten!
Sim ik snap jou niet? :D Welke foto van J zijn verschrikkelijk? Ik ben niet nieuwsgierig hoor :D oh ik lees het al, dan ken ik het toch niet :D
Die foto wat Sim heeft geplaatst is ook erg mooi van je Sannn.
Fijn dat je paardjes zich goed voelden Joki!
oooh goeie service he Eef_bam! hahahahahaha

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:55

Snoek: beetje dubbel gevoel dus! Gelukkig weet je nu wel wat er aan de hand is.
Corien: had Jack er zin in? :P
Lau: Hetje wordt nog een heus dressuurpaard. :D
Sussie heeft lekker gereden
Sann: mooie kleurtjes inderdaad! Leuk dat je L kan starten.
Eef: dat is inderdaad goede service.

Ik ben ook wezen dressuurprikken, hij was een stuk rustiger dan zondag maar nog steeds knetter heet. :+ Was tweede in de tweede proef met 188. In de eerste proef was hij heel los en daardoor kort in de hals, er stond heel mooi op mijn coupon 'minder hand en meer been' Uhhh minder hand en meer been? Die ziet het ook duidelijk niet, minder hand dan geen aanleuning is niet mogelijk en meer been helemaal niet. Hoe meer been ik geef hoe losser en heter hij wordt. Maar goed, we hebben er weer een puntje bij en op twee spuiten kalmeringspul reageert hij toch ietsiepietsie.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:56

Ik heb ook mijn dressuur debuut (L1) met What opgegeven, ben zeer benieuwd hoe dat gaat.
Trakkie zou vandaag toch weg zijn Laura? Of heb ik dat nou weer verkeerd begrepen?
Mooi dat je het in huis hebt voor Oudkarspel Evie.
Jammer dat Vies zo schuurt Annetje.
Mooi dat de verhuizing goed is gegaan Joki. :)
Gefeliciteerd met je prijs Evelien!

Gaan er hier veel naar Renswoude kijken? Weersverwachting is goed!
Laatst bijgewerkt door Sannnn op 31-05-11 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:57

Sannn: Die klaten smsten gisteren af en zouden vanmorgen voor de tweede keer terug komen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 22:57

Oh zo, ik dacht dat ze nadat jullie gebeld hadden alsnog kwamen. Maar dan heb ik dat verkeerd begrepen dus. :) Jammer.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:03

Evie, heb je er aan gedacht dat je electrolyten al moet beginnen te geven een paar dagen voor de inspanning? Op de dag zelf of 1 dag er voor heeft niet zoveel zin. Aangezien je je paard pas zaterdag weer ophaalt.

Jemig, Eef, 2 spuiten! Maar gefeliciteerd met je punt en prijs.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:12

Evelien: gefeliciteerd met je punten en prijs! maar twee kalmeringsspuiten voor een dressuurproefje :+ .
Sim: Ik geef de Electrolyten zaterdag, zondag en maandag. Volgens de gebruiksaanwijzing moet je het zo gebruiken, een dag voor, de dag zelf en de dag daarna. Hoelang van te voren geef jij het/vind jij dat ik het zou moeten geven?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:12

Eef, is dat geen doping om je paard kalmeringsspul te geven? Gefeliciteerd met je prijs! Wat zijn jullie allemaal fanatiek aan het dressuren zeg.

Lau, ik vind het ook sneu als hij jeuk heeft. Dat het er niet zo mooi uitziet vind ik niet erg. Zieligste/vervelendste vind ik nu zijn borst. Dat is dit jaar voor het eerst dat hij daar jeuk heeft. Ik mag er ook niet aanzitten, want dan bijt hij. Hij heeft er ook kleine wondjes zitten en hier en daar wat haar minder, ik denk dat hij er zelf veel aan zit.

Eef dat is nog eens service! Ken ik ook niet!

barbara fijn dat het verhuizen tot nu toe bevallen is! Altijd spannend.

Onze cavia is vanmiddag trouwens overleden. Zo apart. Ding is er al zo lang en wij denken al weken dat hij dood gaat en vanmiddag was hij opeens al helemaal hard en koud. Beestje is echt gestorven van ouderdom. Wel mooi op zich.

Ik wil me trouwens opgeven voor de oefencross in Helden (10juli), maar nu weet ik niet goed welke hoogte ik het beste kan doen. Je kunt kiezen tussen 60 en 80. Wat vinden jullie het slimste? Mij lijkt 60 wel erg laag, maar op zich kan ik dan wel perfect aan het vertrouwen en het ritme werken.
De week ervoor (30jun) wil ik naar Alice om daar een rustig trainingsrondje te rijden en twee weken later (23jul) rijd ik de BB in Ermelo. Bij Alice wil ik gewoon rustig rijden en gaat het me puur om de ervaring en een keer ergens anders weer een afsprong + de waterbak nemen, Ermelo en Helden wilde ik wel echt als 'cross' rijden.
Nu ik dit zo typ zit ik trouwens wel de twijfelen of dit niet teveel is zo?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:36

Goedenavond,
Had net nog vergadering van de fokvereniging, weer op stal geweest dus. Morgen terug naar de opticien voor mijn lenzen controle, even werken en Vorstin longeren.

@ MM, ik heb niet gelijk Tildren gedaan omdat mijn verzekering dat dan heel wss niet dekt.
@ Evony, da's een hoop afwas!
@ Corien, veel plezier vast op het strand morgen
@ Lau, gefeli met je winstpunten!
@ Sannn, mooi oog heb je :+ Over de pijn heeft ie niet direct iets gezegd, alleen dat het pijn doet dat het bot actief is.
@ Noor, fijn dat je coolboots onderweg zijn!
@ Annetje, met rontgenfoto's en echo ja! Balen dat Vies weer last heeft van de insecten!
@ Joki, fijn nieuw stekkie dus
@ EB, fijn dat je het nu hebt.
@ Eef, gefeli met je wp!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 23:44

shanouk je weet nu waar het probleem vandaan komt en je had je op het ergste voorbereid maar het is wel erg dubbel zo!

anne ik heb wiso altijd (en dan ook echt altijd) helemaal ingepakt en ik voer haar twee keer per dag TWM horsemix. Ze heeft nu zo goed als geen last van de vliegen. Vooral het inpakken vind ze zelf erg fijn. Is maar goed ook want als ze me niet helpt met haar pakje aan trekken is het bij haar onmogelijk!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 00:30

Even een korte reactie van mij.
Snoekiej ik kan me voorstellen dat je gemengde gevoelens hebt. Toch is het denk ik wel fijn om te weten wat ze heeft en dat ze het ongewenste gedrag vertoonde als reactie op haar lichaam. Ik hoop echt voor je dat de behandeling werkt!!!!! Al heb ik zelf helaas andere ervaringen met paarden met lichte artrose.......

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:02

bvw Vies staat ook altijd onder de deken. Na het rijden gaat hij meteen weer op en voor het rijden haal ik hem er zo laat mogelijk af. Jammere is alleen dat ik naar de springles rijd (20 minuten stappen) en toen dus geen deken opgelegd had.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:12

EB: juist voor een dressuurproefje, voor het springen en crossen is het niet erg dat hij heet is. Dat is het nadeel van die bloedpaarden, die blijven lopen. Ik ben blij als ik laat kan starten want dan kan ik hem nog thuis rijden op de dag van de wedstrijd.
Annetje, is geen doping hoor gewoon spul van NAF. Kun je bestellen bij de paardendrogist. :) Als het helpt, ach waarom niet.

Het is inderdaad erg sneu als ze zo'n jeuk hebben. Op de vorige stal stond een pony die voltes in de wei liep van ellende en de eigenaren deden er niets aan..... Ongelovelijk.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 07:41

Goeiemorgen!

anne dat is vervelend! Hopelijk trek de jeuk snel weg

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:06

Evelien gefeliciteerd met je wp en prijs. Maar wat heeft die van jou veel kalmeringsspul nodig voor zo iets simpels. Ik denk trouwens dat ik ergens wel begrijp wat die eerste jury bedoelt met meer been. Zolang je niet kan drijven is een paard dressuurmatige niet te rijden omdat je dan de energie niet kan controleren; je kan je paard dan niet van achter naar voren rijden want je kan niks met achter, het enige wat je kan is voor tegenhouden. En ik snap zeker dat dit niet eenvoudig is, maar als je tot drijven komt zal je paard beter gaan lopen. Het is net zo iets (in mijn ogen) als wanneer Ferrose een springparcours doorrent; ja ik kom er over heen en meestal blijft het dan ook wel liggen maar als ik punten zou krijgen voor mooie sprongen dan had ik 0 punten :+ En dan gaat dressuur net om de dingen mooi uitvoeren :Y)

Anne geen idee wat je moet opgeven. Als de 80 een dikke 80 is zou ik voor het vertrouwen voor 60 kiezen, maar ja dat is van tevoren niet in te schatten.

Vanmiddag oefenparcours, ben benieuwd hoe ze zich vandaag gedraagt.
Laatst bijgewerkt door Joki op 01-06-11 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:10

Moggel!
Ik zag inderdaad dat het erg warm wordt dit weekend. Evie, ik geef Jer vanaf vrijdag electrolyten en dan maandag alleen nog als hij echt tekort heeft gedronken.
Anne, klinkt als een goed programma hoor!
Eef, gefeliciteerd met je wp! :D
Joki, fijn dat de paarden zich meteen thuis voelden!

Was redelijk op tijd op het werk :) Daarna door naar een vriendin daar eten en hapjes maken, want vanavond hebben we een avond van het bestuur van de voetbal van vriendje (hij is wedstrijdsecretaris), dus dat zou wel gezellig moeten worden. En het is geen zondag, dus wijn mag :D Maar morgen heb ik al op tijd les met Jer, dus ik zal me inhouden. :P

Texelse, ik kon me al niet voorstellen dat we daar doorheen moesten. Dan mag je er wel een veearts bijzetten ;) Ben erg benieuwd hoe het worden gaat! Ronald bouwt toch?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:11

Morgen :wave:

Zie dat jullie gisteravond weer flink wat gekletst hebben.
Hoop vanavond wat bij te kunnen lezen, maar ben er bang voor. Vanochtend om half 6 na vier uur slaap nog even aan mijn scriptie zitten tikken, want gister toch maar bedacht dat ik gewoon voor de eerste deadline moest gaan (beetje jammer dat ik zoiets verzin als de deadline inmiddels zo ongeveer onmogelijk geworden is 8)7 :+) maar goed, mocht het niet lukken, dan heb ik iig alvast een goeie opzet voor de herkansingsdeadline.. Zo is het natuurlijk ook wel weer :D

Verder met paarden knuffelen, Oscar rijden, schoonmaken, mijn uni-werkjes en nog een jasjespaster een nogal drukke dag :=

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-11 08:15

Mooie foto van de kleine, Vief! Succes vandaag. Ben je ook alweer met Woll aan de gang?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:18

Goedemorgen!
Lau en evelien dus gedressuurd.
Anne balen dat vies zo'n jeuk heeft.
Sann mooie kleurtjes onder je oog. Die ene foto is idd mooi.
Joki veel plezier vanmiddag!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:34

Noor: Dankjewel :) Heb de foto die ik als avatar heb in groot formaat om af te drukken.

Nee, heb geen haast, ze heeft al een halfjaar vakantie gehad zo ongeveer, dus wil nu liever niet te vroeg beginnen. Bevalling was nog best zwaar, dus wil alles goed de tijd geven om te laten herstellen. Daarnaast krijg ik haar nu nog niet zo ver bij het veulen vandaan om ook maar in de buurt van de bak te komen. Vrijdag komen mijn ouders even hierheen. Kunnen we dat gaan oefenen :)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:40

Goedemorgen.
Leuke ava Vief!
Succes vandaag Joki.
Leuke dagje voor de boeg Noor.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:50

Goeiemorgen!
Shanouk, wisselende uitslag dus. Hopelijk gaat de behandeling aanslaan bij jullie!
Vief heeft weer een druk programma vandaag ;) En een leuke ava heb je :)
Lau en Evelien hebben gedressuurd, gefeliciteerd met jullie dressuurpunten!
Sann haar oog ziet er charmant uit :P
Noor heeft een gezellige avond voor de boeg!
Joki heeft de paarden verhuist en dat is prima gegaan.
Vies heeft erg last van zijn jeuk... geen idee wat er mee te doen.

Ik heb wel echt heel beroerd geslapen vannacht, ik viel zo ongeveer net voor de wekker in slaap... lijk nu dus meer op een zombie :o

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 08:56

Goedemorgen :D
Vief: leuke foto :D
Noor: gaat aan de wijn want het is geen zondag :D (dat argument kan je vaaak gebruiken!)
Joki: fijn dat de verhuizing goed ging!
JN: aaah jij ook al? Ik heb echt wallen onder mijn ogen niet normaal :oo

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-11 09:00

Noor: gaat weer aan de borrel.
Joki: heeft haar paarden verhuist en gelukkig hebben ze het naar hun zin.
Anne: vervelend dat Vies zo'n jeuk heeft.
Benthe: heeft slecht geslapen.
Vief: heeft een leuke ava van GG!
Evelien: nette punten! Gefeliciteerd met je prijs!

Zometeen gaan we de as van opa uitstrooien bij het crematorium. Daarna snel omkleden, eten en werken. Ik mag vrijdag en zaterdag extra vroeg beginnen: 7u en 6.30u. Zal wel even zwaar worden vrees ik. Ben niet zo heel goed in vroeg opstaan.