[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:34

Zo Karen dat is een hele uitgebreide reageer sessie! Overigens heeft mijn vader gene tijd om te klussen ;) Vandaar dat het ook al zoveel jaar duurt. Daarnaast kan het ook niet meer met zijn astma.
Mootje: Jury's zijn wel vaker niet gecharmeerd van Trakkie. Het is natuurlijk wel een heet mormel.

Heb straks springles met Hetje en zijn nu uitgebreid het weer overzicht aan het bestuderen. Maar het lijkt erop dat ik kan gaan.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:43

Laura: wat jammer dat de jury Trakkie niet zo kon waarderen. Helaas hou je dat toch met een jurysport. Zo weet ik dat ik met Pancho bij een jury nooit een winstpunt kan rijden (betekend niet dat ik bij haar niet start). Zij vond een winnende M2 proef niet eens B-waardig. Deze jury was op dat moment niet de jury maar stond naast mij te praten met een andere jury en was ondertussen mijn vader met Pancho helemaal tot de grond toe aan het afkraken. (Nu zal ze dat niet meer doen met mij ernaast, maar toen kende ze ons nog niet zo goed) Helaas blijkt uit ervaring dat ze Pancho nog steeds niets vindt. Maargoed, blijkbaar was de jury die jou gejureerd heeft wel helemaal weg van Hetje. Gefeliciteerd met je prijs en het winstpunt! In welke klasses ben je gestart? Beide M2?
Sim: gefeliciteerd! Fijn dat je daar kan blijven werken!
Heleen: pff wat een topic weer! Peesblessures zijn lastige verhalen, maar om iemands kunde zo in twijfel te trekken dat slaat echt nergens op.
TG: T studeerd voor managepaard en hij begint het al goed te snappen :D
Mootje: Corion is dan vast niet bang voor koeien!
Caro: succes bij de fysio!
Snoekiej: fijn dat de laatste sessie je nog verder geholpen heeft!

Onze paarden gaan vanwege de kou vanmiddag pas buiten. Met sneeuw en kou hebben ze het toch zo gezien. Ik pak me in ieder geval goed in als ik naar buiten ga en de paarden krijgen een extra wollen deken bij op onder hun staldeken en regendeken.
Laatst bijgewerkt door Sussie85 op 01-12-10 11:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:44

ik ben blij dat ik in de US zit, het is hier duidelijk minder koud, en geen sneeuw :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:45

Hier gaan ze straks om de beurt een kwartiertje naar buiten. Springles toch maar verplaatst naar volgende week en ga nu lekker taarten bakken en cupcakes voor sinterklaas en mijn oma.
Ga deze taart maken
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:46

Die taart is gaaf Laura! Ik ben niet zo handig en creatief met taarten maken. Alleen cake maken kan ik goed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 11:48

Jij blijft ook maar van hot naar her vliegen, hè Lielle ;)
Lau, Zo'n heethoofd heb ik nu ook.... Vooralsnog gaat het goed, maar ik start dan ook in de B :D Succes met lessen! Wie neem je mee?
Sussie, Jammer dat zo'n jury zich zo laat kennen hè?
Caro, Succes bij de fysio! Met wat voor auto rijd jij voor de trailer of heb je een VW?

Wij hebben een nieuwe collega... Van een afstandje was het wel wat, maar met voorstellen viel het toch tegen ;)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:50

yep. Leuke baan met redelijk wat reizen, volgende reis is wsl Bangalore :D en Israel staat ook weer op het programma. Alleen dat vliegen blijft eigenlijk een drama :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:51

Haha,van dichtbij dus nog niet zoveel Mootje :D

Ga niet lessen is net besloten. Zou met Hetje gaan, maar met sneeuw op komst...
Sussie: Dit is niet zo'n moeilijke hoor. Gewoon taart bakken, bedekken en paar sterretjes erop. Maar het ziet er wwel spectaculair uit in zijn eenvoud.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 11:51

Dat zijn betere temperaturen daar Lielle!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:00

Lielle: neem maar wat lekkere temperaturen mee naar hier als je terugkomt! :D
Laura: voor mij ziet het er vreselijk lastig en ingewikkeld uit. Maar taarten bakken kan ik dan ook echt niet. Die mislukken altijd. :o
Mootje: jah echt jammer van zo'n jury. En helaas ga ik haar nu ook in het Z tegen komen, want ze heeft sinds begin dit jaar haar Z jurybevoegdheid. Gelukkig rij ik met Pancho in het Z echt puur voor de lol, want ik weet dat hij toch niet verder komt als het Z1.

Zag net ook op buienradar dat ze vanavond en vanacht veel sneeuw voorspellen. GATVER! :(

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 12:02

Bah, Ik vind sneeuw stom!
Sussie, Pancho springt geen vliegende wissels, toch?
Lielle, Dat zijn nog eens leuke bestemmingen! Ik zit dit jaar tijdens mijn offshore-periode of op de Noordzee of ergens bij India!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:04

als die sneeuw zaterdag maar weg is, heb geen zin om ergens op een verre luchthaven te stranden.

Mooie taart Lau, maar dat is jou wel toevertrouwd.

En juryleden, tja. Sommigen mogen jureren maar hebben er toch maar weinig verstand van. Ik heb vaker bij de jurycursus voorgereden, en daar word je niet altijd vrolijk van. Twee jaar een paard dat Z geklasseerd was (werd op S&T voorgesteld in een L2 proef :x ) en zwaar onregelmatig was in de draf, werd rustig op 200 punten gezet, hoofdjury gaf er 170 :oo

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:05

Mootje, dan is India toch de betere optie lijkt me. Iig aan land interessanter :))

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:08

Klopt Mootje en die gaat hij helaas niet leren ook. Hij snapt er gewoon echt helemaal niets van. We zijn er met een aantal instructeurs mee aan de slag geweest. Uiteindelijk ook nog een zeer gerenomeerde grand prix instructeur (een echte opleider) en die zei ook na een aantal lessen: geef het maar op deze gaat het nooit leren. En dan zijn er mensen die zeggen ook zonder een fatsoenlijke wissel kun je winstpunten halen in het Z2, maar ik vind dat ik daar dan niets te zoeken heb. Ik ga dus lekker de mooiste wedstrijden van het jaar (zijn er een stuk of 4-6) rijden en ervan genieten. En ook in het Z1 kun je nog verder groeien samen. Uitgeleerd ben je nooit ook al kun je geen klasse meer hoger.
Wanneer weet je waar je heen gaat tijdens je offshore-periode? En waar gaat Corion dan heen?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 12:18

Sussie, Projecten bij ons hebben een voorbereidingstijd van 1 tot 3 jaar, dus we weten al wat we komend jaar gaan doen met beide schepen. Veel projecten zijn in de Noordzee (Engels en Deens plat). Ook hebben we een project in de Ierse zee en twee projecten in India. De offshore periode is 3 tot 5 weken. Ik denk dat de planning in maart wordt voorbereid, dus dan weet ik meer!
Dan gaat mijn paard naar mijn instructeur (die heeft altijd wel een box vrij). Ik breng hem ook altijd weg als ik op vakantie ga of op cursus moet!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 12:25

Dat duurt dan nog even voordat je meer weet. Lijkt me erg appart om midden op de noordzee te zitten met echt alleen maar zee om je heen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 12:31

Haha, dat is inderdaad zo! Gelukkig hebben we grote schepen (180m lang) met veel ruimte en mogelijkheden (computers, pingpong, televisie, fitness & sauna). Ik heb ook een week op een schip van 40m gezeten, en dat is een stuk meer afzien!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:55

Goedemiddag!

Laura: Mooie taart!! En wat goed van Hetje. Jammer dat de jury niet zo gecharmeerd was van Trakkie
Mootje: zo'n groot schip is nog best luxe!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 13:58

Middag :D
Ik sluit me aan bij de superbijleesactie van Karen ;)
@Mootje: Dat zou me ook niet echt trekken op zo'n boot moet ik eerlijk zeggen....
@PB: Balen van je punten van Trakkie en dat die jury jullie als combinatie niet ziet zitten.... Ik heb ook wel zo'n jury hier in de regio.

Met mijn rug gaat nog niet denderend, roze smarties in combinatie met witte helpen ook niet veel helaas... Vannacht weer een beroerde nacht gehad. Zolang ik maar in beweging blijf dan wil het wel, maar als ik stil ga zitten/liggen dan is het geen pretje. Vrijdag weer naar meneer de fysio.

Thuis in de stallen helaas ook weer een gedeelte van de waterleiding bevroren.... weer slepen met emmertjes helaas en ik heb echt alle hokken vol staan, dus dat is wel flink wat werk -O-

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:00

Hoeveel boxen had je ook al weer, JN? Balen dat de leidingen bevroren zijn!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:00

@ Lau wat een gave taart.
@ Mootje ik heb een Kia Sorento met 4 wieldrijf voor de trailer.
@ JN hier is sinds het weekend de boel al bevroren. Gelukkig maar 3 stallen bezet.

Hier ligt gelukkig geen sneeuw maar is het door de wind errug koud :brr: :brr: .
Ben net naar de fysio geweest en heb meer respect voor mijn paard gekregen. Zij had 2 behoorlijke en vooral pijnlijke zadeldrukkingen. Je zag heel duidelijk de reactie voor en na de behandeling.
Tijd terug heeft zij zich waarschijnlijk oversprongen met de springles en we denken dat het daar vandaan komt.
Heel apart want de zadels zitten wel goed.. Hals en borst zaten ook vast. Ook zit er nog een plekje bij het achterbeen maar die is niet behandeld. Dat was te gevaarlijk :o . Ben blij dat ik er niet meer op heb gezeten na mijn laatste CC. Paard is nu weer klaar maar moet nu even weten dat zij geen pijn meer heeft. Ga vrijdag haar even longeren

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:01

Mooi taart! Daar heb ik nou echt geen geduld voor haha! Koekjes bakken gaat nog net. :P
Mo, wel fijn dat je paard altijd bij je instructeur terecht kan.
Caro: fijn dat ze in ieder geval weer uit de knoop is, die paarden zijn altijd zo hard voor zichzelf.

Het is echt stervenskoud buiten, niet normaal. Ben blij dat ik weer binnen ben.

Morgen weer sneeuw, mm dan wordt het waarschijnlijk niets met mijn springles vrees ik....

Misschien ga ik mijn paarden van de zomer naar huis halen, lijkt me toch wel heerlijk! Er komt dan een goede buitenbak en er is een binnenbak op nog geen km afstand. :)

Fijne dag nog allemaal!
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 01-12-10 14:03, in het totaal 1 keer bewerkt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:02

Wij hebben 12 stallen thuis Mootje, deze zijn verdeeld over 2 gebouwen en het voorste is lekker warm en achter is het een stuk kouder, waar het dus ook bevroren is helaas.....

Dat klinkt niet fijn van de merrie Caro, hopelijk voelt ze zich nu een stuk fijner!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-10 14:07

:wave:

Zal vnvd ff bijlezen. Heb het nu alleen vluchtig gedaan.

Zie een hele mooie taart geplaatst door PB. Respect als je die kan namaken. En van Hetje een dressuurpaard heeft gemaakt :D
Dat Mootje een zere en dikke pols heeft (goh zou het besmettelijk zijn hier? :+ )
Dat Benthe emmers moet slepen (niet grappig met zoveel stallen)
Dat Sim door de proeftijd heen is (gefeliciteerd!!!)
En dat Caro's paard respect verdient omdat ze toch wel erg last van der lichaam had.

Ik heb vanmorgen beide paarden al in de manege gereden. Nu op mijn werk....
T is echt mega koud, alhoewel ik het vanmorgen niet koud gehad heb met rijden. Bij ons hoeven we overigens gelukkig bij -20 nog geen water in emmers te geven. Bij ons bevriest het namelijk nooit :D

Vnvd heb ik niks en zal ik goed bijlezen :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-10 14:07

JN, Voor 12 paarden water sjouwen is inderdaad een k*tklus!
Eef, Dan krijgt je moeder het druk, of blijf jij dan heen en weer pendelen om te voeren?
Caro, Balen van je merrie! Hopelijk gaat het nu weer de goede kant op.