[SGW] [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rowo

Re: [HK] SGW mutsen aan de macht, hier is deeltje 8!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 17:58

En wat nou als je um eerst gewoon te koop zet op internet. Kijken wat voor reacties er dan komen?

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:07

Ja dat had ik me pa ook al voorgelegd, maar die kwam dan weer van ja dan komen de nieuwe kopers straks weer terug bij ons omdat dat paard niet goed is net als wat wij nu bij Voll doet. Dan schiet je ook niks op.
Hij wil het alleen als er dan zwart op wit word getekent dat het paard onder geen enkele voorwaarden terug mag.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:19

Ingridje16 schreef:
Ja dat had ik me pa ook al voorgelegd, maar die kwam dan weer van ja dan komen de nieuwe kopers straks weer terug bij ons omdat dat paard niet goed is net als wat wij nu bij Voll doet. Dan schiet je ook niks op.
Hij wil het alleen als er dan zwart op wit word getekent dat het paard onder geen enkele voorwaarden terug mag.

Misschien het proberen waard? Maar ik denk wel dat mensen achterdochtig worden als je zoiets voorstelt.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:21

Ja inderdaad, denk dat je er toch wel bij moet zetten dat hij niet voor de onervaren ruiter is, en ze willen natuurlijk ook eerst proefrijden. Dat gaat ook niet goed denk ik.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:23

Ingridje misschien moet je maar vor lief nemen dat je hem voor weinig verkoopt aan een opkoper of dergelijke. Ik denk nl dat de kans dat je dit gaat winnen nihil is. En dan moet je gewoon met je ouders overleggen over wat dan te doen en ee nieuw paard hoe dat financieel te regelen is.
En als je een nieuw paard neemt, koop er dan 1 bij een gerenomeerd adres. En dan kan je rustig een jong paard nemen, maar neem dan wel 1 die een stuk kleiner is. Want paarden die zo groot zijn als Voll hebben op deze leeftijd vaak gewoon last van hun lijf. Hebben extra tijd nodig en moeten echt goed gereden worden om dat lijf voorelkaar te krijgen.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:27

Ingridje16 schreef:
Ja inderdaad, denk dat je er toch wel bij moet zetten dat hij niet voor de onervaren ruiter is, en ze willen natuurlijk ook eerst proefrijden. Dat gaat ook niet goed denk ik.

Wie weet komt er iemand op te zitten die echt zo goed kan rijden en hem terecht kan zetten.

Ik zou het iig niet meer wagen aan dat paard. Ga verder helemaal mee in het verhaal van PB.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:30

Idd.. Als ik dat zou horen zou ik al niet eens meer komen
Maar ik denk dat PB een goed punt heeft. Misschien is een paardje die wat meer kan ook wel zo verstandig Lachen
Ervaren paarden zijn echt niet saai Knipoog en je leert er veel van! Denk dat het ook een stuk makkelijker is vooral omdat je de overgang pony-paard maakt. Toch wel erg fijn als je er gewoon gelijk lekker mee kunt rijden en voor de rest ook al veel gezien heeft.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:38

Het probleem met een paard dat al wat kan is weer dat één die echt goed en fijn is héél veel kost. En anders gaat een goeie met ervaring niet weg.
Moet wel zeggen dat wij momenteel wel een paard hebben staan met ervaring (Z1 + 10), wat een gruwelijk fijn beest en goed is gereden en nog redelijk in de prijs zit. Maar dat is puur omdat de eigenaar te weinig plek heeft en moet verkopen.
Is een fokmerrie geweest uit 1 van de beste lijntjes die je kan voorstellen (jet Set d x exilio xx x liselotte v. Hurricane, hengsten Nero en Jacardo komen uit deze lijn en meerdere volle broers van dit paard lopen GP), is ontsettend braaf en simpel te rijden en is nog mooi ook. Alleen wel weer 10 jaar oud. En ik moet wel zeggen zo iets als dit is een buitenkansje.
Dus een ervaren paard is ook moeilijk te vinden.
En er is in principe niks mis met een jong paard, als ze maar een goed karakter hebben wat past bij de ruiter.
Een paard kan nog zo braaf en mooi en goed zijn, als het niet past bij de ruiter wordt het nooit wat.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:44

Ach ik weet het niet. Als je gewoon goed zoekt is er voor een leuk prijsje best wel een geschikt paardje te vinden. En niet iedereen kan beschikken over een echte topper toch? Als je er maar lekker mee kunt rijden en er een goeie klik mee hebt Lachen Denk alleen dat het in Ingrids geval gewoon niet slim is om een paardje te kopen wat nog niet zoveel kent Maarja dat is mijn mening Bloos

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:48

Ben het helemaal met je eens Vief.

@Ingridje: is er bij jou geen prof in de buurt die Voll weer een beetje op de rit kan krijgen?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:51

Dat is zeker zo. Helaas willen alleen een hoop mensen alleen wel die echte topper en verwachten daardoor ook vaak teveel voor een prijs waarbij dat niet haalbaar is. En een topper moet je vaak ook niet willen als gewone ruiter, al was het maar alleen omdat je anders telkens gestalkt wordt op concours Tong uitsteken

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:51

Hoi, Ik heb zonet alles wat doorgelezen maar wat een gedoe met zo'n paard als Voll! Ik hoop dat de situatie voor jullie allebei snel wordt opgelost.

Ga zo naar springles, zal wel weer een actief lesje worden met de vrieskou in d'r neus!! Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 18:57

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 18:59

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:03

Kim gefeliciteerd, hartstikke leuk voor je!!!

Ingridje, misschien wil je vader wel zo graag dat Voll weg gaat dat hij iets wil bijdragen aan een nieuw paard?!
En anders denk ik ook dat je dat verlies maar moet accepteren, nu heb je ook geen plezier van je "geld".

Ik denk trouwens dat je hele lieve betrouwbare ervaren paarden kan kopen die al wat kunnen. Alleen het zal niet altijd een topper zijn, maar heb je zelf zulke ambities dan?! Als je voorlopig maar lekker aan de slag kan en zorgeloos kan rijden denk ik dat dat al weer een hele grote stap vooruit is!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:05

Helemaal met MJ eens! Mijn eerste paard was ook 'al' 6 en had een aantal keer L gelopen onder Steven Veldhuis. Ideaal leerpaard voor mij geweest waar ik super veel plezier aan heb gehad.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:10

Ach jullie hebben ook gelijk daarin. Ben alleen zo gewend aan 10 jarige koters die met hun mama bij ons komen om een pony te kopen die over een aantal jaar dan naar het 'EK moet'. De meeste mensen hebben natuurlijk niet die ambitie, maar wij zien zo vaak dit soort dingen dat ik haast begin te geloven dat ieder kind van 12 binnen enkele jaren EK moet rijden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 19:12

Die bestaan idd veel PB! Soms erg jammer, maar als je zelf ook echt die ambitie hebt, wel fijn als je ouders er achter staat. Ik ben zelf blij met lekker rondtuffen in de basissport..

Ik ga zo maar es lessen Doei!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:16

Ik weet niet of kinderen echt die ambitie hebben. Tenminste kinderen van 10 jaar of jonger. Heb vaak het idee dat met die leeftijd nogal eens ter meerdere glorie van de ouders is.

CoriienRN

Ingrid heel vervelend voor je maar ik zou op safe gaan en een goed gesprek met je ouders gaan hebben, zou persoonlijk ook als ik hem kwijt kan weg doen, jammer voor je geld maar je hebt nu allen maar ellende..
2 ik denk voor 98% zeker dat de oude eigenaar hem echt niet terug neemt, zo makelijk is dat niet. en wat je zegt er gaat dan ruim 1 of 2 jaar over heen en dan, allen maar koste voor je paard terwijl als je hem nu weg zou doen.. al een leuk paardje kan hebben en gelijk wedstrijden zou kunnen gaan rijden.
Sorry dis mijn mening. succes er mee

zo ben de stad in geweest niet goed voor je protomonee
nieuwe broek
2 truien
en laarzen Haha! vet cole en 2 sjaals Haha!
lekker die uit verkoop was maar 130 kwijt in totaal voor alles Haha!

viefdepief

Ik vond het ook fijn dat Lips al verder was (Z drs. en Z spr.)
Volgend jaar wordt hij wel 15 maar denk dat je er echt nog wel wat jaartjes plezier aan kan hebben Ja
Was met mijn pony dan ook al wat verder (M spr. en Z drs) en kan me voorstellen dat wanneer je zelf ook nog niet zo ver bent het helemaal lastig is om met een onervaren paard aan de slag te gaan.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:18

ja maar je leert er veel van Knipoog dus ik zou daar ook geen probleem mee hebben als ik zo'n paardje moes kopen

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 19:32

Ik heb altijd 'groene' paarden en pony's gehad. Was 10 toen ik mn eerste wedstrijdpony kreeg en die heb ik zelf zadelmak moeten maken (wel samen met Jan (intructeur waar ik nu nog bij les)) Kreeg mn eerste 'ervaren paard' in Noldus (ZZspr, ZZ-licht dress). En deze heb ik in het begin niet eens zelf gekocht, maar kreeg ik gewoon te rijden van onze hoefsmid als kerstcadeautje en de boodschap heb er veel plezier mee. Paard was toen 8 en dat hadden wij nooit kunnen betalen. (Heb hem later wel gekocht) Maar onze smid wou er geen afscheid van nemen, omdat hij zo speciaal was.
Maar heb alleen maar pecht ermee gehad en had mezelf voorgenomen nooit weer een ouder paard te nemen.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-07 20:04

En ouder paar vind ik niks, ze kosten meestal al wat meer omdat ze al goed doorgereden zijn en niet meer van die rare fratsen hebben, en ook vind ik het zelf leuk om met een groen paard te beginnen en die met hulp van anderen door te rijden.
De basis moet er al wel inzitten anders kan ik er ook niks mee. Ik was voor Voll al aan het kijken voor een paard van rond de 6 jaar.
Dat vind ik een goede leeftijd dan hebben ze wel al wat gezien en kunnen ze ook al wat maar ze zijn nog niet helemaal doorgereden.
Ik heb Twinkel ook zelf ingereden, maja dan heb je het wel over een tinker, dat is toch wat anders.
Ik vind het toch leuker met een groen paard die kan je dan nog naar je eigen hand rijden en die kan nog lang mee.
Ben misschien wel eigenwijs maar ik heb liever die uitdaging.
Ik vind het niks om op een paard te gaan zitten wat al alles kan, daar heeft dan een ander moeite voor gedaan.
M'n ouders betalen niks mee aan het paard, dat is ook al eerder gezegt en dat snap ik ook best want dat zou niet eerlijk zijn tegenover mijn broers en zusje. Mijn ouders geven al meer geld aan mij uit door mijn dure hobby's en ze vinden de stallings kosten wel genoeg.
Het is 85% kans dat we de rechtzaak winnen omdat wel duidelijk bewijzen hebben dat het paard niet voldoet aan de eisen. Het kan alleen wel 3 jaar duren en als je al die jaren stallingskosten moet betalen is dat 12x250x3, dat is al meer dan het paard gekost heeft, en dat is echt veel geld voor een paard waar je niks aan hebt. Het is ook zonde van het paard want misschien ligt het inderdaad wel aan mij en aan het 13 jarige meisje en heeft hij gewoon een andere ruiter nodig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-07 22:12

Ik geloof eerlijk gezegd niet dat je 85% kans hebt om te winnen, want HOE wou je ooit bewijzen dat ie niet deugd? En dat het een gebrek is wat ie al had?
En oudere paarden hoeven echt niet veel te kosten!! Er zijn zoveel leuke paarden, van 6 jaar ongeveer die al wat kennen en echt niet veel meer dan een duizend of 4 kosten. Gewoon even goed zoeken.

Ik maak er verder ook geen woorden meer aan vuil, had het iig heel anders als jou en je ouders aan gepakt!
Laatst bijgewerkt door rowo op 18-12-07 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt