[SGW] [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re: [HK] Gemuts van het SGW gepeupel (deel 4)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:23

Onide schreef:
Zorg nou maar eerst dat je zelf weer kunt lopen!
Ken je inventor? Ben wle benieuwd!

Haha! ja baas!! Haha!

nee ken hem niet... is die inmiddels al op stal gearriveerd? Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 10:34

MJ; success bij de smid.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:13

Nou, ik ben ook weer op het werk gearriveerd.
Os reageerde niet gevoelig op de druk van de tang. Verder niks raars aan zijn hoeven te zien. Ze zagen er juist weer goed uit.
De smid vond wel dat Os al echt lange tenen had en ook erg laag op zijn verzenen stond.
Misschien had een week eerder bellen wel beter geweest. Nu zat er 7 weken tussen, Os zijn hoeven groeien echt enorm hard, zeker 's zomers.
Os heeft door die lage verzenen natuurlijk sowieso dat zijn zool dicht bij de grond ligt, heel anders dan onze pony, die heeft echt holletjes onder zijn ijzers.
Het zou daarom best kunnen dat Os veel gevoeliger is op stenen enzo.
Dus er zit nu een leren zool tussen hoef en ijzer, eens kijken of dat helpt.
Eronder zit een stuk spons, die moeten we een keer of twee per week nat maken zodat zijn zolen soepel blijven.

Toen ik hem naar het land bracht zag ik niks. Vanmiddag maar eens een stukkie wandelen, zie ik dan niks dan gaan we er maar weer op denk!

Ik hoop dat dit het is. Zo niet, dan hebben we het maar uitgesloten.

Os heeft trouwens twee ongelijke voorvoeten (bedankt vader triton, heeft ie aan al zijn kids meegegeven geloof ik), de smid houdt daar ook rekening mee. Maar is natuurlijk niet positief.

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:33

vanmiddag gaat ice naar de dierenarts. de zwelling in de knie is nog niet over, en dat had wel zo moeten zijn eigenlijk... ik kan zelf niet mee, want ik zit op stage. maar gelukkig wilde mn moeder wel alleen met hem gaan.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:40

He bah Jiska, das niet zo mooi.
MJ: Ik hoop dat het probleem nu opgelost/kleiner is. Ik had nav je vraag over natuurlijk bekappen je topic daarover (en de daarin voorkomende links)ook even doorgelezen maar moet eerlijk zeggen dat dat me toch niets lijkt. (maar ik vermoed zomaar dat je zelf ook al wel tot die conclusie was gekomen Knipoog )

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:40

En ik ga volgende week naar de Lingehoeve met Pico. Dacht dat ze weer wat beter ging, maar gister was het om te huilen aan de longe. Van een soepel, goed door het lijf bewegend paard is ze veranderd in een stugge, krabbelende oma, heel triest om te zien. Ze kan niet eens nageven op de slofteugel. Giga gevoelig op de rug ook nog en dat na een maand rust. Heb er nu zo onderhand wel helemaal genoeg van; neem der niet mee terug voordat ze weten wat ze heeft.

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:41

... even een echte SGW vraagje ........

Ik heb me opgegevens voor de SGW in Arendonk in Belgie. Ik mag kiezen tussen B en Bo. Bij de laatste klasse worden er geen wp's geregistreerd want het zou dus een soort HC klasse zijn.

Weet iemand over er in de klasse Bo een eindklassement is en eventueel ook prijzen zijn te winnen?

** edit type ***
Laatst bijgewerkt door Bitwise op 27-09-06 11:42, in het totaal 2 keer bewerkt

sjuuleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:42

Poeh marieke, wat een ellende.
Het is hier een ziekenboeg voor mens en dier!! bah

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:44

Bitwise: in een open klasse wordt meestal geen prijzengeld gegeven. soms wel iets van goederen. maar meestal alleen een lintje...

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:45

Altos schreef:
MJ: Ik hoop dat het probleem nu opgelost/kleiner is. Ik had nav je vraag over natuurlijk bekappen je topic daarover (en de daarin voorkomende links)ook even doorgelezen maar moet eerlijk zeggen dat dat me toch niets lijkt. (maar ik vermoed zomaar dat je zelf ook al wel tot die conclusie was gekomen Knipoog )

Heel goed gedacht! Uiteindelijk kwamen tussen de prachtige verhalen ook wat andere ervaringen (en een paar per pm) dus ik weet even genoeg!

We gaan het eerst zo maar proberen, je moet toch ergens mee beginnen.

Marieke, wat ben jij al een poos aan het zoeken met Pico zeg, ik hoop echt dat je nu heel snel de oorzaak vindt want dit zal vreselijk zijn!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:47

Balen Jiska Verdrietig

Marieke, dat is slecht nieuws Boos!

Lex, kan ik je niet mee helpen, heb nog geen open gestart in Belgie.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 11:48

MJ, ben heel benieuwd of dit wat gaat opleveren. Ik zou er zelf wat aan twijfelen eerlijk gezegd, maar ik hoop dat ik mis zit.

Ach, en NB zit denk ik veel zinvols in en ook veel onzin.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:52

ja, ik weet ook niet of dit het is, maar anders kunnen we het tenminste uitsluiten. Je moet ergens beginnen. Het blijven toch wel vage klachten.

_Anja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:56

Jeetje wat een pech allemaal hier!! En ik maar denken dat ik de enigste was..Hé bah heel veel sterkte en succes allemaal!!

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:58

de enigste ben je misschien wel anja (kan ik zo niet beoordelen van achter de computer Clown ) maar je bent in ieder geval niet de enige Knipoog

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:59

Haha! Ik denk wel dat ze heel enig is MJ.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:05

Ik denk het ook Haha!

MJ: Hopelijk helpt het voldoende!
ik zou me trouwens niet te druk maken om ongelijke voeten, sinds ik er op ben gaan letten kom ik zoveel paarden tegen die dat hebben dat ik daar niet meer zo zenuwachtig van wordt.

Marieke: wat naar zeg Ach gut Ik heb even een stukje geschiedenis gemist geloof ik, maar ik begrijp dat het al veel langer speelt en dat je al wat afgedokterd hebt?

Vief: idd een erg briljant plan!

Onide: Inventor is gaaf! Lijkt me een superfijn leerpaard!

Heb vanmorgen les gehad, dus als ik geluk heb en het morgen ook lukt ben ik vrijdagmorgen de eerste uren vrij! (en maandagochtend wsl ook) Was wel heel heftig vanmorgen Bloos

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:05

scum:er wordt gewoon een klassement opgemaakt met prijzen, wat de prijzen inhouden dat weet ik niet, maar Jiska vertelde het net al. Ik denk dat dit per wedstrijd verschillend is.

Marieke: jeetje wat erg, eerst rex nu pico, als ze nu maar weten wat het is, dan kan je er wat mee
hetzelfde geld voor mj, maar ik zou niet te veel naar verhalen van andere luisteren, maar gewoon een deskundige erbij halen(wat je ook doet nu)luister naar je gevoel!!

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:21

Dit gaat meer een medisch forum worden met al die zieken en gewonden. Ik ben blij dat ik eindelijk weer uit de lappenmand ben. Ik wens iedereen een voorspoed herstel.

@Love: Dan zat het ook wel niet meetellen voor de VLV

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 12:21

merkwaardig genoeg telt het dus wel voor de VlV

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:24

ja ik heb met gigi in beverlo 2 punten gehaald haha Haha!

Jiska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:26

lielle: het is wel de bedoeling dat het gaat veranderen. maar is het een beetje lastig omdat je bijvoorbeeld met een paard wat *** heeft gelopen de Open klasse MOET starten. dan zou je punten mislopen daardoor terwijl je geen keus hebt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-06 12:27

Anderzijds mag je altijd in de open klasse starten, ook als je daarin als combinatie in Nl niet startgerechtigd bent.

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:33

ja klopt je krijgt gewoon vlv punten! scum!!Alleen doen er in een open rubriek vaak veel minder mee waardoor je minder punten krijgt

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 12:38

Onide schreef:
Ik ben er trouwens uit welk paard ik voor Tineke mag rijden; Inventor (Mytens x Ulster) (Z1 dressuur, Z springen, Z SGW) 16 jarige ruin
Kan ik vast wat van leren Ja

Ik ken Inventor wel, fijn crosspaard maar niet de makkelijkste (danku papa Mytensxx). Vorig jaar heb ik m nog een keertje gezien, maar toen had ie al een hele poos niet meer fanatiek in de sport gelopen, maar alle knopjes zitten er nog wel op. Vast een paard waar je nog wel wat van kunt leren.
btw leuke foto's van je Flappie. mocht een springcarriere misgaan kun je altijd nog gaan dressuren met hem Haha!

@Jiska, hopelijk kan de dierenarts iets vinden.
@Marieke, balen dat het met Pico nog helemaal niet wil,ben benieuwd wat er aan de hand is. Lijkt bijna wel een bepaalde vorm van (een oude) spriebevangeheid. Zelf het ik hele goede ervaringen met het "wondermiddel" Equitop Myoplast. Een eiwitconcentraat van zoetwateralgen (zwarte bolletjes). Zorgt ervoor dat spieren na inspanning iets sneller herstellen. Maar ook paarden die het werk (nog) niet genoeg aan kunnen een spiervoedende ondersteuning. Het zorgt ervoor dat afvalstoffen beter uit de spieren worden afgevoerd en een betere spieropbouw. Dit is verkrijgbaar bij de dierenarts.