[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 06:43

@Beli: gecondoleerd, wat naar voor dat kleine mannetje!!
@Renske: :(:)
@Henny en Beli: ik doe geen oog dicht als ik "weg" moet. Van het eiland af dus. Zaterdag ga ik jureren, moet met de boot van 7 u., en ik weet nu al dat ik vanaf 1 uur elk uur/half uur wakker ben om te kijken hoe laat het is, tussendoor nog eens te controleren of ik de wekker wel gezet heb etc. Waardeloos. Zondag gelukkig pas boot 13.00 u weg, dan heb ik er geen last van.

En weer is het heerlijk weer. Beetje frips, maar da's niet erg. Vandaag gaat jongste met haar paard een "echte" buitenrit maken, naar het "grote" bos, en misschien wel even het strand laten zien. Ben benieuwd hoe hij dat vindt. Zondag ging het super in het kleine bos, dus ik heb er alle vertrouwen in. Middelste gaat mee op een pony van een lessertje, en dat is een echte buitenritpony, dus hij heeft steun genoeg als het toch spannend wordt.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:08

Gecondoleerd Beli. Sneu zeg voor je neefje. Mijn tante is een paar jaar geleden op mijn vaders verjaardag overleden aan een hartstilstand. Ze zat toen met Joey en mijn zus haar 3 meiden in de voorkamer, te genieten van de kids om haar heen. De rest van de familie zat in de tuin. De kids hebben dus alles zien gebeuren maar hebben er geen van vieren iets aan over gehouden gelukkig. Wel hebben we ze met de agenten die ter plaatse kwamen laten praten, dat vonden de oudste 2 wel erg fijn. (en interessant natuurlijk ;) ) Ik hoop dat jouw neefje ook zijn verhaal kwijt kan en er verder geen last van zal hebben.

Hier ook rusteloos wanneer ik vroeg op moet voor iets wat anders is dan anders. Vannacht zal dan ook een waardeloze nacht worden. }:0
Laatst bijgewerkt door Freggle_Edge op 12-04-12 07:17, in het totaal 1 keer bewerkt

suikermeisje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:13

gecondeleerd Beli, en wat erg voor je neefje! :(:)

Texelse, kost die boot jullie minder geld dan mensen van buitenaf die ermee mee willen? Lijkt me wel een raar idee, op een eiland wonen (ook nog nooit geweest :+ )

Henny: BB springen ga ik gewoon doen aangezien die dat wel moet kunnen en dan maak ik me zelf niet druk aangezien het een oefen rondje is. Dan rijd ik gerust nog een extra volte. 1 geluk, mijn instructrice van het springen moet in de B en dat is dus vlak erna. Dus die kan altijd nog een tip geven :P

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:18

suikermeisje: wij betalen idd minder voor de overtocht met de boot. Voor een auto, waarin we dan maximaal 9 personen mee mogen nemen, betalen we ±12 euro. Voor een auto met trailer geldt een metertarief. Onze combi komt op 9 meter en we betalen iets meer dan 30 euro. Maar daar mogen we dus ook weer die 9 personenen in meenemen.
Als je nog nooit geweest bent zou ik zeggen; probeer het een keertje uit, en kom naar de sgw Texel in september. 50% van de bootkosten wordt terug betaald, na inlevering van je bootbonnetje bij het secretariaat. De inschrijving opent 1 juni. ;)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 07:55

is wel heel gaaf! Ga het overleggen, mamsie zal het alleen te ver vinden...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:10

wat is ver??? wij tuffen ook naar Chaam, Bathmen, Barchem, Westerbork etc. De enige die niet in aanmerking komen zijn IJsselstein en Vrouwenpolder. Wat maakt het uit of je nou een kwartier langer of korter in de auto zit. Hoe een cross is, is voor ons doorslaggevend. Voor Barchem zou ik nog wel 100 km meer willen rijden dan we nu al doen. En je kunt er ook een lekker weekendje weg van maken, meteen even met peerdlief naar het strand enzo. Zijn er best veel die dat al zo doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:15

Noor, Zet je 1 juni alvast in je agenda? :D
Texelse, gaan jullie een buitenritje maken waar wij toen ook zijn geweest met Jer?
Henny, Luisterboeken zijn helemaal hip tegenwoordig!
Ik ben ook zo'n 'mijn hoofd is vol, dus ik ga malen in bed'-slaper -O-
BV, Raar dat jij er nog niets van heb gehoord! Wat een geweldige 1 m2 plantenbakken hebben jullie op dit moment in de verkoop! Jammer dat mijn terras zo klein is, want ik vind hem helemaal leuk!

TG en ik blijken dus wel op een MB vrijwilligerlijst te staan... Roos heeft hem doorgemaild, dus zaterdag niet toos werkloos :D

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:17

Texelse, hoe lang rijden jullie over bathmen/barchem dan?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:18

Texelse, Toen ik nog een paard had, zou ik qua financieën echt niet elke van cross een weekendje weg kunnen maken. Het was elke maand al zo krap :+

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 08:26

beli gecondoleerd en sterkte voor de komende tijd. echt naar voor je neefje om er bij te zijn

ik ga de paarden maar eens doen. ol rijden en daarna kijken wat baytje doet na een week.
en de weides/stallen mesten en vanmiddag nog even 2uurtjes werken.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:33

@tientjeh: tot de boot 15 min., wachten op het opstelterrein, want we zijn altijd op tijd weg, 10 min., boottochtje 15 min., en dan nog 3 uur rijden, als het verkeer mee zit. Als het druk is over de weg gaan we over de Afsluitdijk, en dan naar beneden via Zwolle richting Apeldoorn en daar de A1 op. Dat is meer kilometers. De kortste route is via de A7 of A9, en dan de A10 naar de A1. Maar liever wat meer kilometers en rijden, dan een kortere route en stilstaan of in een rijtje sukkelen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:38

Klinkt zo simpel Texelse. Maar ik begin daar toch echt niet aan. Mijn vriend en zoon hebben niets met paarden. Ze gunnen mij mijn paarden dagen enorm, maar als ik ook nog eens alle verre crossen mee ga pakken, zien ze mij helemaal niet meer. 2 uur rijafstand is voor mij dan ook de max.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:40

Beli gecondoleerd :(:)

Verder heb ik achterstallig bijleeswerk waar ik nu even geen energie meer heb.
Hengstenshow was helemaal geslaagd, maar alle stress vreet je wel op. Na afloop nog een gezellig feestje dus het was lekker laat.
Op de terugweg nog mega wagenziek geworden dus vervolgens nog lang boven de wc gehangen, en toen ging om half 6 de wekker -O-
Maar ach wel veeeeel gave paarden gezien en was super om het zo eens 'achter de schermen' mee te maken :D

1 paard van VDL sprong trouwens zo hoog dat zijn ruiter er af vloog :D
Volgens mij was het Dallas, nog een jonkie maar sprong echt gaaf.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:49

FE: in 2 uur tuf je ook al een heel eind heen hoor.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 08:56

Zeker weten, en wat ik vroeger al ver vond is nu "lekker in de buurt". ;)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:18

Beli gecondoleerd
Renske vervelend dat het uit is
SM succes in de bb zaterdag

Ik gebruik voor Ferrose wel veel vliegenspray. Ze is erg gevoelig voor vliegen en met gaat het toch een stuk beter.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:24

Morguh!!!

Hier in de buurt zijn echt veel minder vliegen en bijna geen dazen in vergelijking met Twente.

Beli, he wat een nare toestand. Sterkte :(:)
Noor, hoe is het met Jer?

Gister dressuurles gehad met TG, ging erg fijn. Hij heeft niks aan zn nachtelijke avontuur over gehouden gelukkig. Bari was helemaal over de rooie met dressuurles. Ze kan er niet tegen als je klikt en mn instructrice deed dat steeds en ik heb al 86x gezegd dat dat niet kan met Bari. En toen moest ik ook nog steeds halthouden, toen was ze helemaal de weg kwijt. Dus na de les heeft Rem me nog even geholpen }:0

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:25

Goedemorgen :)

Beli: Gecondoleerd :(:)
Caro: Wat een pech bij jou, veel sterkte :(:)
Danielle: haha die sprong dan wel heel hoog!
Texelse: Jullie hebben er wel heel veel voor over om te gaan crossen!
Renske: Ook voor jou veel sterkte :(:)
Margriet: Balen dat roelof nog steeds niet helemaal goed is

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:30

goeiemorgen!
TG wat vervelend zeg met Bari
Danielle wat apart dat het paard zijn ruiter verloor!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:41

Klinkt niet fijn, Ka.... Gaat dat goed als Rem jou lesgeeft?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:42

Uhhh niet altijd :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:46

Morning,

Beli, gecondoleerd en veel sterkte gewenst.
Karen, wat stom van je instructrice zeg!!

Jer stinkt niet meer! Heb de oorzaak ook gevonden, toch van die foute baal kuil/hooi. Zaten allemaal dingetjes vast in de plooi tussen zijn bovenlip en tandvlees zeg maar. Kon ik eerst niet goed zien omdat ik er niet bij mocht, maar het doet nu geen pijn meer denk ik. Dus dat er allemaal uitgepeuterd. Zielig hoor. Apart dat hij er verder eigenlijk geen last van had (koorts/rijden). Maar goed, opgelost denk ik!

Vanavond springles en dan zijn we er wel klaar voor denk ik!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:48

Vliegenspray op de dopinglijst :oo Dan zou het hier echt een hel worden. Zomers kun je hier niet in de buurt van bomen komen zonder je paard vol te spuiten met chemische troep. Ook buiten zetten gaat dan amper. Ik denk dat wij dus maar alvast wat spray in moeten gaan slaan...
SM had je springles met Dakar?
Beli bah wat naar. Sterkte :(:)
Texelse wel een beetje spannend dus. Gaat vast goed!
TG dat klinkt niet als een fijne juf voor Bari. Wel fijn dat TG het goed deed.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 09:52

Anne, volgens mij blijft herzhoornolie wel vrij verkrijgbaar, alleen moet je het dan even zelf mixen!
Waar ken jij Sharon trouwens van. Zag je op FB, dus heb je een vriendschapsverzoek gestuurd :D Je ziet er trouwens heel anders uit dan ik had verwacht!
Noor, Fijn dat je Jer hebt kunnen genezen :P

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 10:00

Noor de super dokter! Fijn dat Jer weer beter is :D