[SGW] [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel 5)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Scum

Re: [HK]SGW-mutsen in de eindsprint naar de winterslaap(deel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:24

Hoe gaat het nu met Os en je zus MJ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:26

Biem schreef:
Nickeltje schreef:
Ik geloof dat ik best wel verwend ben... Mijn oude shet van 24 heb ik nog, mijn grotere pony van 26, nu mijn paard en het tweejarig veulen daarvan staat hier ook netjes oud genoeg te worden...
Geen van allen hoeven weg...

Maar wij hebben geen eigen land.. jij wel? Lachen

Ja... 2 hectare en 9 stallen... waarvan er op dit moment eentje leeg staat, terwijl we wel 10 paarden/pony's hebben staan...

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:27

Vief: dan zou ik het ook niet doen, ik denk dat je een jaar gewoon lekker wilt rijden toch?

Nickeltje: fijn dat het met het pessoabit goed ging!

Ik heb vanmiddag springles gehad van ene Henk (achternaam weet ik niet meer), uit Denekamp ergens. Beetje oudere man, schat ergens in de 60 en ouderwets haha. Maar was wel leuk en ze sprong best lekker! Moet eraan werken dat ze niet teveel gaat "lopen", meer op het achterbeen plaatsen, dus daar gaan we aan werken! (m'n eigen instructeur zei precies hetzelfde)
Verder ook nog korte wendingen geoefend en dat liep perfect, als ik boven de sprong al naar rechts kijk, springt ze heel makkelijk al naar rechts, hoef ik verder niet eens veel meer te doen Lachen

Vanavond weer lekker uit, vakantie vieren!! Haha!

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:28

Nickeltje: Verwend nest Clown
Anndrea: Moooi dat je les goed ging, en veel plezier vanavond Lachen

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:30

Morgen ga ik met 2 hindernissen in de bak wat oefenen, maar ik heb tegenstrijdige tips gehad.

Bij de indoor training in Wanroij werd gezegd dat als ze onder me uit loopt naar een hindernis, ik haar voor die hindernis een paar keer op de volte moet trekken, of tot stilstand zetten en dan opnieuw aanrijden.

Maar Rob is hier juist heel erg op tegen omdat ik dan in de hand zou werken dat ze in andere situaties makkelijk zou gaan weigeren...

Ik weet het niet??

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:34

MJ: Fijn dat je lessen zo goed gaan Haha!

BV: ik wil eigenlijk ook naar Bruins vanavond, maar ik ga met een hele grote groep en er is maar 1 iemand met rijbewijs. We gaan nu naar Bill's Bar, want daar gaan vanuit hier bussen naar toe.

Vief: Jammer dat het niet klikte.. Ik zal eens even voor je rondkijken, misschien kom ik wel wat leuks tegen.

Ik heb vandaag voor het eerst met Sunny lesgehad van Uriel. Ik heb echt 5 kwartier bijna alleen maar dressuur gereden. Uriel vindt het heel belangrijk dat een paard de rug ontspant en dan boller maakt. Dat als je been geeft je paard ronder wordt en meer sprong omhoog gaat maken. Klinkt allemaal heel logisch, maar met Sunny was het wel erg moeilijk. Die heeft juist zijn hals zo hoog mogelijk. Uriel heeft er eerst zelf een halfuur opgezeten, daarna mocht ik. Na een tijdje ging het al heel goed, dus nu maar proberen zo verder te trainen!

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:36

Zo. Kheb beide poownies weer gereden Lachen

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:40

Nickeltje: Ik vind halthouden voor de hindernis echt verschrikkelijk. heb ik 1 keer geprobeerd met een pony, maar die dacht dat ze er nog overheen moest, dus belandden we midden in de oxer. Met Schimmel moest ik op de paardenclub altijd een volte draaien voor de hindernis, omdat ze zo fel was. Hoe meer voltes ik ging draaien hoe gekker ze werd. Heb dus met beide dingen niet zo goede ervaringen. Ik rijd nu pas een hindernis aan als het pard goed voor elkaar is.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 18:41

Nickeltje: dat is bij elke instructeur ook weer anders volgens mij...
Ik ben er persoonlijk niet zo voor een paard voor de hindernis stil te zetten of af te wenden. Er zijn paarden die dan veel makkelijker gaan weigeren.
Ik vind dat je dan een stuk verder van de hindernis moet halthouden (bijv. op een lijntje van 6 galopsprongen na de 1e hindernis), of een stuk voor de hindernis em de volte oprijden.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:21

Ik ga naar een feestje Lachen

Doeixx(F)

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 19:32

Veel plezier!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:28

Doei!

Net nog een paardje wezen kijken Tong uitsteken
Zat even wat op marktplaats te kijken en toen zag mijn vader wel een leuk paard. Stond ook in de buurt. Was alleen wel duur (12.500) en we gingen er ook niet heen om hem te kopen. Maar gewoon om even wat te kijken en te voelen Lachen Om te kijken wat ik wel/niet wil. Maar was wel leuk, alleen vond ik het paard niet wat Bloos Wel even lekker in een binnenbak gereden en Stephan Haarman reed hem nog even voor en toen ook nog even zijn paarden bekeken (gingen daar in de bak rijden namelijk)

Fijn dat je zo'n geslaagde les had Renske!
Lekker is dat he als ze er eerst even zelf opkruipen Knipoog

Ik ga even bankhangen doegg Doei, doei

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:34

Je bent niet op zoek naar een paard om te kopen Vief?

Ik heb vandaag niet echt lekker gereden. Sien was afgeleid omdat Spook naast de bak stond en de buurman aan het bladzuigen was Vork. Lette amper op mij en was niet aan mn been. Had een eind met de hond gelopen en daardoor amper kracht in mn rechterbeen/knie..dus rijden wilde niet zo. Zou ff proef voor volgende week oefenen maar doe ik morgen wel.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:43

Biem schreef:
Mijn ouders betalen voor mijn pony alles Vork
*als ik bijvoorbeeld nieuw sjabrak wil dan betaal ik het wel zelf.. Maar laatst bij Divoza hadden mijn ouders betaald Lachen

Wat vinden je ouders dan, dat je je pony mag houden en krijg je dan een paard erbij of vinden ze dat je pony wegmoet?
Mijn ouders zeiden altijd dat mijn zus en ik allebei 1 paard/pony mochten, dus als die niet weg mocht kwam er gaan nieuwe.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:45

Scum schreef:
Hoe gaat het nu met Os en je zus MJ?

die rijdt elke andere week ook priveles bij sander, maar dan alleen dressuur. Zij is ook heel enthousiast. We hebben te lang verkeerd gereden en werden daar door instructie nog eens in versterkt. Bijv. door mensen die alleen maar zeggen wat je paard verkeerd doet. Nu zegt iemand wat wij verkeerd doen, dat is uiteindelijk hetgeen wat je kan en moet veranderen.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:46

Pinacolada schreef:
Je bent niet op zoek naar een paard om te kopen Vief?

Misschien. Maar als ik een leuk paardje voor iemand anders kan rijden is dat ook goed Lachen
Het is namelijk wel zo dat ie volgend jaar dan waarschijnlijk al weer verkocht moet worden..

http://www.youtube.com/watch?v=rEufpCwUHtE

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 20:48

Zou wel leuk zijn als je snel een leuk (verzorg)paard vindt Vief, je hebt al zo lang niet echt kunnen trainen ondertussen! Ik kan me voorstellen dat het weer gaat kriebelen!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:10

Bedankt voor reacties op mijn vraag.
Halthouden heb ik zelf nog nooit geprobeerd, op een volte trekken wel, maar dan wordt ze dus inderdaad ook alleen maar heter...
Ik denk dat ik haar pas op een hindernis ga sturen als ik haar echt lekker heb, maar als ik er dan op af stuur, ik die lijn niet meer ga veranderen, maar misschien na de hindernis dan zo snel mogelijk halthouden ofzo...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:10

Biem schreef:
Nickeltje: Verwend nest Clown
Anndrea: Moooi dat je les goed ging, en veel plezier vanavond Lachen

Bloos

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:39

Vief: Inderdaad niet zo'n fijn beeld op het filmpje.
Paard kopen en zo snel weer verkopen is alleen leuk/interresant met 3 jarige die je dan kan inrijden en verkopen.
Waar ga je volgend jaar studeren?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 21:59

@ vief: is dat paardje waar de film van is gemaakt dat paardje wat nog maar weinig kende?
En idd wat JJ zegt... misschien dan een jonkie kopen en die een jaartje opleiden! Meestal kun je jonge paarden wel redelijk goed verkopen (moet ie natuurlijk wel een beetje kunnen lopen).

Gelukkig hebben wij de paarden bij huis... Mijn allereeerste pony kan dus gewon blijven. Ik denk ook dat mijn moeder van m'n vader gaat scheiden als die wordt verkocht *LOL*

Bitwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:24

Vief, succes met het zoeken naar een nieuw pony. Ik zag dat je meerder filmpjes op youtube had gezet. Daar kan ik dus niet achterblijven. Ik heb er een stuk van mijn rit in Princehage op gezet:

http://www.youtube.com/watch?v=eXpakF_0oek

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:39

viefdepief schreef:
Net nog een paardje wezen kijken Tong uitsteken
Zat even wat op marktplaats te kijken en toen zag mijn vader wel een leuk paard. Stond ook in de buurt. Was alleen wel duur (12.500) en we gingen er ook niet heen om hem te kopen. Maar gewoon om even wat te kijken en te voelen Lachen Om te kijken wat ik wel/niet wil. Maar was wel leuk, alleen vond ik het paard niet wat Bloos Wel even lekker in een binnenbak gereden en Stephan Haarman reed hem nog even voor en toen ook nog even zijn paarden bekeken (gingen daar in de bak rijden namelijk)
Niet om lelijk te doen, maar ik heb dus echt een enorme hekel aan zulke mensen...Bloos Als ik een paard te koop heb wil ik alleen serieuze mensen op mijn erf hebben. Kost me iedere keer een hoop tijd en je zet toch iedere keer je paard(en) er nog even extra netjes voor als er mensen komen.

Heb toen ik ontario te koop had staan ook tig mensen gehad, die alleen maar kwamen om weer eens fijn te rijden en van tevoren al wisten dat ze niet zouden gaan kopen of mensen die idd uit wilden vissen wat ze wel en niet wilden voor als ze echt serieus op zoek zouden gaan naar een paard. Daar wordt je dus helemaal gestoord van als je er zo een stuk of 5 hebt gehad...

Klinkt goed Renske Ja

Ik heb superfijn gesprongen vandaag. Otje was af en toe wel knetterheet als er weer eens iets gebeurde rond de bak, maar ik kwam daarna wel weer aan rijden toe. Moest wel een paar keer een volte rijden tussendoor om dan weer even te corrigeren na zo'n stuiterpartij(mag tot 1 april toch ook nog in de ring Tong uitsteken ), maar dan kon ik daarna wel weer simpel rondsturen.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-06 22:42

Nickeltje schreef:
Bedankt voor reacties op mijn vraag.
Halthouden heb ik zelf nog nooit geprobeerd, op een volte trekken wel, maar dan wordt ze dus inderdaad ook alleen maar heter...
Ik denk dat ik haar pas op een hindernis ga sturen als ik haar echt lekker heb, maar als ik er dan op af stuur, ik die lijn niet meer ga veranderen, maar misschien na de hindernis dan zo snel mogelijk halthouden ofzo...

Wegtrekken doe ik nooit, maar als ik voel dat ze aanzetten of gaan lopen miepen gewoon correct een volte insturen werkt eigenlijk altijd wel goed. Mooi met binnenbeen naar je buitenteugel drukken en pas weer aanrijden als de ontspanning er weer is.

Na de hindernis snel stilzetten vind ik juist weer heel rot. Paarden gaan daar dan vaak op anticiperen en beginnen op de sprong al strak te worden en de rug hol te maken of ze gaan juist vluchten in de landing.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-06 00:01

Doei!