is wel een mooie cross he in marchin jammer dat stijn niet wilt gaan we gaan de week nadien naar deurle. Ik zag ook net dat er eind oktober een oefencross is in heusden. Misschien is deze wel haalbaar om weer te starten in de 60 gewoon een rustig rondje. Dan zit ze toch al 3 maand terug in het werk. Wat denken jullie? of zou het toch te vroeg zijn? nu word ze 2-3 keer per week een half uurtje gewerkt waarvan de helft stap is en de helft draf met aan beide kanten een keer galop. Dit bouw ik op met per 2 weken 10 minuutjes langer ( 5 min stap en 5 min draf) Ik volg een beetje het schema die ik gekregen had van de dierenarts na haar peesblessure.
oei dat is moeilijk beoordelen vanaf hier. ik zeg altijd, met een peesblessure, ben je al gauw 6 maanden verder voordat alle kracht erin terug is. Maar ligt ook eraan hoe zwaar de blessure is geweest, en hoe snel geneest het paard. Laat anders de dierenarts nogmaals beoordelen...en misschien eerst een springwedstrijdje doen en kijken hoe ze daar uit komt.
de blessure is ondertussen 1.5 jaar geleden ze heeft in de winter (2016-2017) terug al 6 maand dressuur werk gedaan maar is dan in zwangerschapsverlof gegaan vanaf maart dan nog een maandje los aan de longe gehangen en sinds april platte rust. het schema die ik nu een beetje gebruik heb ik vorige winter gebruikt omdat ik dan groen licht gekregen had van de dierenarts dat alles in orde was. je ziet er ook helemaal niks meer aan. Dus eigenlijk moet ik geen rekening meer houden met de peesblessure want die was volledig genezen. zowiezo zou ik wel nog ergens gaan oefenen en zeker al eens een springles meenemen voor ik zou op cross zou gaan
Ik volg, enkel de Belgische combinaties en paar die ervoor rijden. Maar idd die score van Bettina woooow! Giel kreeg mooie punten wel spijtig van de foutjes. Anders zeker heel gemakkelijk een <50 score. Lara zal ik wss niet zien rijden, maar zal dat later wel herbekijken dan.
madelene
Geplaatst: 18-08-17 12:44
Oooh...dan zou ik zeker een keer gaann starten. Ik was alweer vergeten hoelang geleden dat was. So sorry
ik volg ook. wel een monster score toch? en dan hebben jung en klimke nog niet gereden
hihi geen probleem hoor zou leuk zijn mocht het lukken om mee te rijden in heusden maar ik forceer niks dan moet ik alleen nog een nieuwe bodyprotector aanschaffen. die van mij was al te groot en nu met af te vallen is helemaal grappig.
Klimke heeft wel al gereden. 30.30 en tweede. Nu ben ook wel benieuwd naar Jung. Al denk ik niet dat hij het zal overtreffen.
Anoniem
Geplaatst: 18-08-17 13:42
Is het EK dan ergens live te volgen? Heb dat weer gemist geloof ik Zag inderdaad die score van Bettina op FB langskomen, petje af! De cross zelf zou ook nogal pittig zijn als ik het zo kan volgen. Ben benieuwd. Wordt die morgen gereden? Dan ben ik thuis en kan ik meekijken tussen de huishoudelijke klussen door
Had gezegd niks te starten dit najaar tenzij mss een jumping voor Icaro wat kilometers te geven. Kom ik al data tegen voor de winterwerking waar ik normaal elk kaar aan meedoe in dressuur, en zie dat ze deze keer een andere dressuurproef rijden nl. de N1.3. Lijkt me hele fijne proef, leunt aan tegen L1 wat voor volgend jaar op het programma staat in LRV. Dus al bij al kriebelt het toch wel... Al kan afwachten tot januari ook geen kwaad.
Hanne_SP
Geplaatst: 18-08-17 13:51
FEI tv haha 'k Ben wel blij met de nieuwe proeven dit jaar, werd beetje saai die E5 en E7. Nuja E7 zit er nog in ma soit haha
Anoniem
Geplaatst: 18-08-17 13:55
Toch liever die E7 dan die E5 met al dat gewissel van cirkels De initiatieproeven zijn dezelfde als wat jij gereden hebt zag ik en voor niveau 2 staat de N2.2 op het programma.
Ga er wel eens springwedstrijdje meedoen op 60/70. 80 niet omdat het in die binnenpiste nogal vol gebouwd wordt en het zou niet de eerste zijn die dan onderuit schuift in een (te korte) draai. Geloof dat zowel paarden als pony's hetzelfde parcours doen.