[SGW] [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Re: [HK] Bij de crossers in Deel 15,is geen orgaanvlees te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:47

Jaaa, allemaal een weekendje naar Texel in september. Ik ben er ook en er is Texel Culinair, dus ik zeg: we gaan zaterdag stappuhhhhhhhh! En nog een mooie buitenrit maken!

Leuk Lau!
Ik had inderdaad ook de sms van Shanoek!
Bvw, knip knip ballen eraf als hij er toch niks aan heeft! :D

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:48

Jullie hebben weer veel gepost!

JN, vervelend van je hand zeg! Kun je geen drukverbandje eromheen doen zodat de zwelling niet nog erger wordt?

Jitske heeft goed nieuws gehad

Iets over de KNHS. Zover ik weet heb ik daar nooit problemen mee gehad, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik nog maar 1x op die site gekeken heb naar mijn winstpunten enzo... wie weet klopt er ondertussen niets van.

Sussie heeft een paard dat van suiker is maar toch heul snielugh moest werken in de regen :D Vies geeft echt niets om regen gelukkig

Die stallen vind ik trouwens wel mooi, maar ik zou toch wel bang zijn dat Vies daaruit gaat. Als hij het al bijna voor elkaar krijgt om bij ons door zijn raam te klimmen... Zo'n muurtje is perfect om op af te zetten en eens lekker door de gang te gaan wandelen.

Ben benieuwd naar Snoek! Ik heb in elk geval voor d'r geduimt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:51

ik ben benieuwd naar shanouk haar verhaal!

sannn hou je dan maar een beetje rustig! Hoe is het met je oog? Alle kleuren van de regenboog?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 16:51

TeeGee schreef:
Ziet er goed uit, alleen wel enge stallen. Wel heel fris en licht.

Ah joh, daar springt een paard toch niet zomaar overheen?? Of hebben jullie stoute paarden? Ik zou Jer daar wel in durven te zetten hoor!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 16:52

mijn oude pony konden we niet in zo'n stal houden, die sprong keurig netjes zijn stal uit!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:01

Mijn oog is nu heel lelijk, helemaal rood en dik. :+ Moet me idd rustig houden, maar wil What wel even rijden. Zal wel meevallen met die hersenschudding vind ik. Moeders denkt er alleen anders over. ;)
Ik zet What echt niet in zo'n stal neer, die springt er zo over heen. Hij heeft onderhand genoeg geflikt dat ik wel even goed nadenk. :P Vero daarintegen kan dat wel, dat is geen probleem.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 17:04

Even longeren geen optie, Sannn? Rustig aan hoor!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:20

Noor, TG is heel lief alleen een beetje groot en onbenullig soms. Ik had hem zaterdag na crosstraining een en stal met een lage deur en die probeerde hij er ook uit de rammen. Hij was bang dat ik hem zou achter laten :(:)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:56

Zo, even snel een berichtje vanaf de telefoon in Barça :D het stortregent nu en we moeten zo richting het vliegveld. Beetje mixed feelings na het weekend.... Aan de ene kant gezellig, maar aan de andere kant ook een hoop irritaties.... Genoeg stof tot nadenken ;(

Morgen lees ik bij als ik ik thuis ben :wave:

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:57

Oeps Mo, dat klinkt niet erg jofel. Zo'n vakantie is wel DE manier om elkaar echt goed te leren kennen! Dat blijkt. Hopelijk komen jullie er wel uit.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:01

Ja, inderdaad. Volgens mij komen we er wel uit hoor. Althans, dat idee heb ik :) we zitten op sommige punten gewoon niet op 1 lijn en zijn allebei en beetje erg koppig....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:02

Oh, is dat het. :D
Die koppigheid komt me bekend voor. Is mee te leven hoor. :j

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:23

Mootje :(:) komt wel goed schatje (roosviceetje??)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 18:45

Hey iedereen,
Bedankt voor het duimendraaien, het heeft wel een beetje geholpen. IVM de verzekering kan ik niet het hele verhaal op internet gooien, maar Vorstin heeft kissing spines (niet in ernstige mate) en lichte artrose in het SI gewricht. Allebei niet ernstig, ze zou het ermee moeten kunnen doen, maar de KS is actief. Ze is nu ingespoten (mesotherapie) met ontstekingsremmers en pijnstilling en heeft Tecar-therapie (http://www.delingehoeve.nl/beheer/uploa ... 0Tecar.pdf) gehad. Ik heb nog pijnstilling en een supplement meegekregen. Ik moet haar gewoon rijden zoals altijd. De spieren moeten oprekken en sterker worden, om de KS onder controle te houden. Over twee weken moet ik bellen, en dan kijken we verder. Dan krijgt ze (als de verzekering het dekt) misschien een scinti en/of een tildren infuus. Prognose is onduidelijk: Het kan niet genezen, maar het moet wel een stuk beter kunnen worden als het nu is. Springen en crossen mag in principe, maar het is vooral kijken hoe het verder gaat en waar ze van verbeterd en verslechterd.

Leuke foto's Bvw
Wauw, wat een supermooie foto's Vief
Fijn dat je je tentamen gehaald hebt Benthe
Leuk dat je gaat springen Karen
Fijn dat je al zo snel weer mag beginnen met rijden Jitske!
Dat klinkt wel leuk Mirthe
Balen van je tentamen Kim
Leuk dat je gaat starten met Belisar Lau!
Balen van je oog Sann, da's niet fijn :=
Bijna weer thuis dus Mootje!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:12

mixed feelings Snoek??

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:17

Inderdaad, beetje mixed feelings Shanouk? Tildrenbehandeling viel volgens mij qua kosten wel mee.

TG ik ben ook op Texel en er achter gekomen dat stalling niet heel makkelijk te vinden is. Mijn vaste adres heeft een pensionklant voor de zomer dus geen plek. Ik heb nu een plek met 24/7 weidegang. Dat wilde ik ook het liefst, bij mij staan ze ook 24/7 buiten en zeker als de merrie drachtig raakt vind ik dat wel een fijn idee. Ik heb het idee dat er in een stal toch eerder wat over gedragen wordt :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:42

Ik ging er heen met het gevoel dat ze ook wel eens kon eindigen als weidepaard, dus in die zin valt het mee, maar dat het niet kan genezen is wel klo.te natuurlijk. En het blijft afwachten allemaal. Maar ik heb iig duidelijkheid, dat is wel erg fijn. Was een fijne kliniek ook.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 19:51

@ Sussie balen dat Weltsieger er geen zin in had met de regen. Waardeloos als het op concours in eens regent dan of niet.
@ Eef_bam ik heb nog wel wat te rijden voor je. Als je smorgens vertrekt heb ik er hier wel 5 staan en dan savonds terug is je dag voor bij ;) Wanneer komt Bam terug dan? Wat een gave stal in Texel!
@ Evelien ik laat echt nooit de vlechten er in zitten. Ben een onwijze zeikerd met knotjes en dat moet goed zitten. Heb het er met een klein halfuurtje mooi inzitten dus dan vlecht ik wel 2 x
@ Texelse wat zijn boetjes kolken en tuunwallen? Vrouwenpolder vinden wij ook te ver. Incl wieringerwerf en Lisse. Misschien is een weekendje Texel voor volgend jaar wel leuk. :)
@ Noor hahaha Noor denkt al aan stappen met Texel Culinair. Ik zou Zeus ook wel in zo'n stal kunnen zetten. Die zou het prachtig vinden. Geert zn ouwe directeur zou iedereen opvreten die er langs zou lopen :D
@ Mootje dat klinkt niet lekker!
@ Shanoek ... niet alleen een naar bericht gelukkig. Wel heel dubbel. Dat Tildren infuus ben ik heeel erg enthausiast over!! Waarom heb je dat niet direct gedaan als hun verwachten dat het zou kunnen helpen? Wel een ''fijn idee'' dat ze niet uit eigenwijzigheid geen cross wil lopen maar waarschijnlijk wel last had?

Ik heb gewerkt van 3 tot 6. Geert had lekker gekookt. En ga zo nog even naar de verjaardag van het dochtertje van mijn vriendinnetje. :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:03

Snoekiej: Een beetje een dubbele uitslag dus. Ik heb een stalgenootje die ervaring heeft met KS en Tildren-infuzen, als je daar interesse kan ik je wel met haar in contact brengen?
Mm: Ik ga graag op je aanbod in hoor, ik regel wel vervoer! Bam halen we zaterdag voor Oudkarspel op, maar daarna heb ik nog 3 maanden vrij, dus tijd zat ;) .

Ik denk dat de meeste paarden wel kunnen wennen aan zo'n open box, maar de dag voor een cross naast allemaal vreemde paarden lijkt me verre van ideaal voor de rust van het paard.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:05

hahahaha Eef_bam ik heb werkelijk geen idee waar jij vandaan komt?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:08

Klein gehucht, net boven Rotterdam.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:15

das dan best een eindje!!!

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:17

alle bladzijde heel snel door gelezen was alleen maar opzoek naar een berichtje van Shanouk,

Shanouk kan me voorstellen dat je met mixed feelings zit, hopelijk is het onder ''controle'' te krijgen en wordt het niet erger en kan je nog een lange tijd genieten van je knapperd!

Verder las ik wat over foute standen bij de knhs, praat me er niet over ^)
een dik oog van sann :(:)
Evelien haar CO is binnen!
Lau heeft een startkaart aangevraagd (wanneer is je eerste cross ;) ) en heeft rare ''kopers'' voor trakkie gehad.
Karen gaat springen met schimpie
Benthe heeft een hand als een bokshandschoen :(:)

en de rest ben ik vergeten, sorry :o

Hier alles goed, vandaag de hele dag gewerkt (een afwas ter grootte van texel zowat weg gewerkt, jeetje mineetje. Leuk zeg 3 evenementen en 2 cateringen in 1 weekend en dan de afwas voor sarah laten staan ^) )
Behoorlijk wat uurtjes mee bezig geweest, toen thuis nog Beat en Ruby gereden, ging goed gelukkig :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:24

Hoi,

Een hele boel bijgelezen maar geen puf om overal op te reageren.
@ Snoekiej klinkt als idd een dubbele uitslag. Mijn oude merrie heeft ook gedoe met haar SI gewrichten. Bij ons werd dat genoemd ontsteking in de SI gewrichten. Omdat dit ruim 7 jaar geleden was en dat Tildren infuus nog niet hiervoor beschikbaar was of nog niet bestond is mijn merrie afgekeurd. Er was toen ook nog niks bekend over behandelingen en genezingskansen. Bij ons zal het afwachten zijn hoe het zal gaan onder het zadel. 7 jaar de tijd gehad om te genezen :o . Gelukkig is er nu wat aan te doen. Je kan in elk geval doorgaan zoals je bezig was.

Net terug van werk. Moest tot 1700 werken en het was druk. Daarna een etentje met de collega's bij de wok maar ik ben eerder weggegaan. Ben helemaal gaar :+

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 20:43

Speciaal voor Marijke

http://www.vakantiehuis-texel-krim.nl/slide-show/slides/b%20schapenboet%20op%20Texel.JPG
Dit is een boet!! staat altijd midden in het land, met de "kont" naar de wind. Wordt gebruikt als opslag voor "schapenattributen".

http://www.texelvakantiehuisje.com/Foto%27s/web_04.jpg
Dit is een tuunwal. Een soort dijkje gemaakt van zoden, als afscheiding tussen twee stukken land, waarachter de schapen luwte kunnen vinden.

http://waddenbieb.waddenzeeschool.nl/typo3temp/GB/849632dcec.png
en dit is een kolk!

en dan weten alle texelgangers nu wat ze onderweg tegen kunnen komen!

hmmmmm, als ik de foto's nog eens goed bekijk dan is de kolk ook echt op de route van de cross, en de tuunwal daar in ieder geval niet ver vandaan.