[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:03

@ Roos: Amsterdam is weer even dichterbij :j . Misschien moet ik dat dan maar gewoon doen! Koop ik voor de tussentijd wel iets euh.. simpels ofzo ;) . Leuk als je er zondag bent!
@ Mootje: leuk dat het goed gaat! :D

Ik ga mezelf even bannen, drukke dag en ben er maandag ook niet i.v.m. opleiding!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:21

@sann, ik was afgelopen week in zundert en Marloes had een leuke (wel erg grote) 8 jarige, prachtig paard..misschien???
arme hond..mag hij nog blij zijn dat waarschijnlijk vero maar wat liep te spelen.. mijn hond (bordercollie) loopt altijd te drijven en jagen bij de paarden, hij heeft al eens een trap gehad van mijn merrie, gebroken bekken als resultaat, en ook niks van geleerd..
@annetje, heet jouw paard ook echt Vies? of noem je hem zo vanwege dat hij wit is en daar extra schoonmaakwerk mee hebt?

@noor, hoe was je cake? ah ik lees het al, hij was lekker..en heerlijk dat je zo dicht bij ooteman zit..emmers en hypoweert zitten op 1.15 minuten rijden..in aken zijn alleen nog maar chique winkels met vooral veel landmode accesoires te verkrijgen, en als er al echte paardenartikelen zijn dan zijn ze mega duur.

@sim, welke film heb je gekeken? ik kijk de laatste tijd alleen maar serie's van 20.30-21.30 en dan ga ik naar bed en kijk daar nog misschien 20 minuten en val dan in slaap...vroeg op hoor!! en dan meteen bokt..pff ik moet altijd even wakker worden

@snoekiej, grappig zo'n silent disco, ideaal voor de buren..haha..en succes gewenst voor zondag..

@muts_marijke, een keuring is toch meestal maar voor 1 jaar? even in de gaten houden, stel je voor dat je volgend jaar misschien iets gebeurt zit je met de problemen..

@EB..wat ga jij dit jaar starten? ben het even kwijt..

@roos, donkerblauwe? heb ik nog nooit gezien eerlijk gezegd..foto! en werk ze!

@mootje...ben toch wel benieuwd waar jij je telefoon had zitten met de nieuwjaarsduik...in je muts? ik heb cooper ook het hele jaar door met gaten..kan de hoefsmid het ook niet vergeten..haha

@texelse..schop schop..ik help wel even mee..haha

zometeen weer een vertegenwoordiger, ik heb de hele week al vertegenwoordigers op de stoep..je kunt merken dat het seizoen weer gaat beginnen..maar dan lekker rijden met de pony, en vanavond met cooper dressuuren

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:34

Goedemorgen!
Ik hoef pas om 1u op school te zijn, helaas wel tot half 5. Maar dan kan ik nu nog even lekker thuis wat bezig. Nu ik niet kan rijden, heb ik ook gelijk geen excuus meer om niets/minder voor voor school te doen :o Je hebt dan gelijk best veel tijd over.....

Snoek: Ik ben benieuwd of die mentale training je geholpen heeft!
Evie: Dressuurwedstrijden opgeven!!!! ;)
Madelene: Succes met de vertegenwoordigers
Annetje: Succes met je springles
Noor: Succes met je drukke dag

Lielle

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:38

Sannn, Rob heeft volgens mij ook wel wat te koop staan, als je meer wil weten, PB maar.
ik zie dat Eef fijn gereden heeft, en andere Eef Borex wil verkopen. Ik vind het een erg leuk paard, daar vind je vast wel iemand voor. Stukje over ijzers gelezn, Raimaer loopt nog op blote voeten, Ukkie staat wel op ijzers. En ik zet er in Ede wel wat schroeven in, niet echt nodig, maar als het toch kan, waarom niet.

Maddie, veel plezier met Cooper, pony en vertegenwoordiger :))

Snoek, ik vond Cambridge ook erg leuk, die silent disco klinkt wel grappig :j

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:46

Goeiemorgen!!

Shanouk, zou mooi zijn als die die cursus nu echt kan toepassen! Ik las het al op fb over die disco, lijkt me heel apart!
Sim, gelukkig mag je weer uitslapen morgen.
Evelien, Borex is echt leuk, ik zou het wel weten zo van de foto's en video maar als het niet klikt heeft het inderdaad geen zin :(:)
Mootje, hip hoor!!! Je bent zo verslaafd aan een internet telefoon :P
Eef, lekker gereden, wanneer weer starten?
Corien, moet je dan wachten op je lading ofzo?
Roos, ik vind blauwe laarzen echt gaaf! Misschien kom ik wel wat tegen op Equitana.
Annetje, werkstuk afgekregen?
Noor, lekker dat Jer weer gaten heeft, toch fijner gevoel altijd!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:53

Ik heb al vanaf mijn 16de blauwe laarzen (wordt volgende week 38 :o ). Ze zijn alleen erg krap geworden om mijn kuiten en ik heb denk ik geen bloedtoevoer meer naar mijn voeten. Wil daar ook nog voor kijken of een rits iets meer ruimte kan geven.

Evelien, verstandige maar niet zo leuke beslissing om borex te verkopen.

Maddie succes met je vertegenwoordiger.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:09

Morgen :wave:

Wat een kletsjes alweer :D

Roos: Blauwe laarzen vind ik ook wel erg gaaf :D
Evelien: Had Borex al op SH gezien.. Ben gelukkig niet de enige die hier paardjes kijkt zonder iets te willen kopen ;)
Mootje: Pas maar op, internet op je telefoon is heel verslavend :))
Shanouk: Leuke foto! Lijkt me ook erg grappig :D

Zat net dit te lezen: [ITP] Het verhaal van Pacha, gered uit de brand! *SCHOKKEND!* :oo

Eten was gister gezellig. Zijn bij http://www.kaatmossel.nl wezen eten, maar ondanks dat ik niks lust wat uit het water komt ( :o ) heb ik ook lekker gegeten :D Wel nog een mossel geproefd, misschien helpt het en word het ooit nog eens wat met me, maar vond er bijzonder weinig aan.. :o Straks richting Nijmegen waar ik met een vriendinnetje verder ga richting Deventer. Nieuw paardje en huis bewonderen en 's avonds daar even eten :)

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:45

Goedenmorgen,

Wat een rot weer, regen....
Ik ga nu bijlezen, ben wel weer ff bezig.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:46

Wat een vreselijk topic Vief, arm paard!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:47

Klinkt als een gezellig avondje Vief :).
Jeetje wat een topic trouwens..

Ik ben weer bij Randstad aan het werk. Voel me ook weer een stuk fitter. Vanavond ook weer even lekker rijden.
Maar niet meer naar de stad. Gewoon maar een avondje thuis ;).

Evelien: Ik had Borex ook op sporthorses zien staan. Ik was even aan het kijken, ook of we Bobo erop gaan zetten enzo. Jammer dat het niet klikt.. Maar dan is het denk ik wel makkelijker om een paard te verkopen. Ik zou Bobo zo graag willen houden.. Helaas is dat gewoon niet mogelijk. Moet hem toch maar een keer op internet zetten..

Blauwe laarzen lijken mij ook wel erg mooi. Al kunnen mijn zwarten voorlopig nog wel mee, dus geen nieuwe voor mij ;).

Noor: Succes met je drukke dag.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 11:49

Goeeeeeedemorgen :D

Geen idee waarom ik zo vrolijk ben want er ligt hier weer sneeuw, iig is de bak weer zacht genoeg dus ruby gaat voor het eerst naar buiten heb maar besloten met Toc want dat is een zacht gekookt eitje en hebben we iig nog geen bi-atch fight in de bak tussen ruby en beat :Y)

Snoekkiej: werkt zo'n mentale trainingscursus goed? ik heb zelf erg veel last van wedstrijd spanning en als ik het onder controle kan houden rijdt ik dikke punten en als me dat niet lukt, rij ik gewoon 180 en dat is toch wel zonde :+
EB: gewoon lekker op wedstrijd gaan joh! Kan Bam zijn dressuurskills eens tonen in de ring!
Elin: de vragen waar jij nog mee zit kan je echt goed uit het bok van alice halen!
Mootje: heb je ook een inet abbo er bij anders gaat het als nog niet echt op hahah :Y) ik ben zelf helemaal verslaafd aan mijn blackberry die is ook nooit ver weg van waar ik ben :7

Ik las iets over dat Noor haar paarden al weer op ijzers gaat zetten, ik doe dat over een week ofzo denk ik voor putten. In de winter staan ze bij mij altijd zonder, kan dan toch bijna niet rijden.

Evelien: toch jammer dat je niet zo'n klik hebt met borex, vind het echt een knapperd :j
Vief: ooo bah ik hou ook niet van vis en mossels en consorte bah :o en wat een vreselijk topic zeg!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:02

Ahh wat een arm paard zeg. Schrok me rot toen ik die foto's zag.
Ga je ook naar Putten de 12e Evony? Leuk, denk dat ik wel ff ga kijken. Moeten veel bekenden rijden.
Gezellig avond gehad dus Vief!
Ik zal die foto's zo eens op fb bekijken Snoekiej. :)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 12:03

Goeiemorgen!
Ik heb gisteravond nog een boek uitgelezen die heel spannend was. Sliep dus alsnog om pas om half 2 :Z
Heb nu werkgroep van 11 tot 5, en daarna les met Vorstin :)
En ik ben ook heel benieuwd of de cursus werkt! We zullen het zien zondag. Ik ga er iig heen zonder het idee 'ik hoop dat ik een winstpunt rijd', maar gewoon proberen lekker te rijden en tijdens de proef zelf niet stil te vallen.

EB, wie weet helpt dat ook wel idd! Klinkt zowiezo wel interessant
Leuk dat je een nieuwe telefoon hebt besteld Mootje! Ik moet ook nog steeds zo'n ding met inet
Veel plezier met je les Annetje!
Texelse, ik heb nog steeds niet met mijn nieuwe zadel gereden, erg he :o Heb niet meer gesprongen, omdat ik bang ben dat ze dan nog minder gaat lopen. Maar volgende week wil ik wel een keertje cavaletti lopen, dus dan ga ik heb inwijden :D Werk ze!
Jij ook werk ze Noor!
Haha Vief, ik lust ook niks uit de zee! Wel goed dat je het geproefd hebt :P
Evony, ik heb nog geen wedstrijd gereden, dus weet nog niet of het echt werkt. Heb er iig wel van geleerd.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:10

Snoekkie: Veel succes iig alvast en dat is ook de juiste instelling die je nu hebt! Al vind ik het voor mezelf altijd lastig de juiste instelling te vinden hahah.
Sann: Het is wel de bedoeling idd dat Beat mee gaat naar putten, alleen door dit weer is ze nog niet echt in conditie dus hou het mooi bij het laagste van het laagste en lekker relaxt rond komen!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:12

mijn god..ik keek alleen maar de 1ste foto van dat arme paard...mijn maag zit nog in de knoop.. %)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:14

Madelene; daar had ik niet eens foto's voor nodig! Vond het zo'n erg verhaal

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:14

Foto's heb ik niet bekeken, daar kan ik niet zo goed tegen.

Snoek snap dat je nog niet gesprongen hebt, zo ik ook wat huiverig voor zijn. Dat boek uit lezen komt me bekend voor,is niet goed voor de nachtrust ;)

Ik lust geen schelpdieren, maar vis vind ik wel erg lekker.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:28

Jeetje, wat een heftig topic zeg. Vreselijke foto's. Alleen het commentaar dat het paard geen pijn heeft gehad (onderaan de OP) snap ik niet helemaal >;)

@ Texelse: succes met soppen. :P

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:35

Goedemorgen :wave: .
Die lipica's vind ik echt geweldig, heb zelf zwarte epsoms, heb ze niet hoeven inlopen en ze zien er nog steeds goed uit na 1 jaar mishandeling :+. Mijn moeder heeft nu donkerbruine besteld, die wil ik eigenlijk ook nog wel.
Mootje: 4 maanden op zijn ijzers :oo !
Evelien: Ik vind het ook een erg aansprekend paard, die verkoop je vast snel.
Anthea: fijn dat je maar zo kort naar school hoeft.
Vief: Als je een keer een zwart ,effen of met licht patroon, rijjasje hebt met een smalle taille wil je mij dan pb-en :o ? Ben zelf helemaal niet zo van de jasjes/setjes maar van die adverntenties's van jou wordt ik spontaan koopziek :Y)
Evony: Leuk dat Ruby voor het eerst naar buiten mag.
Snoekiej: Succes met de les met Vorstin vanmiddag.
Foto's heb ik in eerste instantie niet gekeken, toen toch maar wel en het lijkt net een plaatje uit een hoorofilm :\ .

Voorlopig ga ik niet echt starten, had eigenlijk voor zondag een springwedstrijd bijgeschreven maar die ging niet door, heb nu zondag crosstraining in BN afgesproken, volgend weekend is moeders in Parijs, daarna oefencross in BN en dan begint het crosseizoen weer, dus miscchien een keertje tussendoor.

Ik heb een vrije dag van school en ga zo met mijn moeder naar het strand, Bam weer even ont-dressuren }> .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 12:52

pfff heb al weer een pauze ingelast. Ging eerst even de beestjes buiten zetten, en de boxen doen, schiet het net even in mijn rug toen ik de kruiwagen wilde legen. Nou ben ik daar wel redelijk mee bekend, en zoals het nu voelt is het niet dramatisch, maar ik ben gaan soppen zonder roze smarties, en dat was niet handig, dus nu een vervroegde lunch met "een broodje snoepjes", en dan vanmiddag weer verder.

Wat een nare brand zeg, dat dat beestje er zo uit vandaan gekomen is, en het gehaald heeft!!!

@kim: was die overval bij jullie in de buurt? Als ik al eens door Oosterwolde heen rij, dan kan ik me toch niet voorstellen dat dat bij de croissanterie een gigabuit te halen is.

Nou laarzenjagers: allemaal succes. Er is toch wel heel veel keus gekomen hoor de laatste jaren. Vroeguh, (echt heel lang geleden), hadden we alleen rubberen, en mijn kuiten waren zo vierkant dat ik niets anders aan kon dan gewone groene regenlaarzen. Nou ja, verder dan het strand kwam ik toch niet met de pony, dus een ramp was het niet, maar het reed natuurlijk niet lekker. En nu is het de gewoonste zaak van de wereld om ze op maat te laten maken als je maat toevallig niet standaard aanwezig is.
Maar roze.... nou nee.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:16

@ marijke.. dat is geen leuk nieuws.
@_noor.. die gaat nieuwe laarzen laten aanmeten/passen
@eef_bam.. gelukkig hebben jullie een binnenbank erbij en heb je toch nog lekker kunnen dressuren :D
@elin_.. als ik echt een grote bijleesactie heb doe ik het net als marijke en volgens mij ook vele andere het in 2 schermen anders onthoud ik wel alles maar niet de namen die erbij horen
@sann.. hoe heet dat boek van alice?
@mootje.. ik hoor van vele dat het een fijne mobiel is. nee mobiels en water werken volgens mij niet echt goed samen. mijne viel laatst met peesjes schoonmaken zo onder de kraan, gelukkig er meteen onderuit en uit gezet en uit elkaar gehaald. Hij doet het tot nu toe nog wel
@evelien.. jammer maar als jullie geen klik hebben schiet het inderdaad niet op. Ik vind borex echt een heel leuk paardje.
@viefdepief.. ik kijk ook vaak via marktplaats ofzo naar paarden. ook echt niet op zoek naar een nieuw maar vind wel leuk om te kijken wat er te koop staat enz.
jeetje wat een verhaal in jou link
@texelse.. sterkte met je rug

zo ook weer een keer een giga bijleesactie gehouden..

gister met bay naar de dressuur les geweest en het ging echt super goed :D
krijg steeds meer zin om wedstrijden op te geven. en hopelijk ook dit jaar een keer een crosstraining en misschien zelfs een oefencross/bb mee te rijden :D

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:33

Ik was op pagina 400 blijven hangen ofzo dus was weer lekker veel om bij te lezen.

@ BV En Weule: Nog gefeliciteerd met het veulen !
@ over het terrein in Lunteren. Het is daar net het wilde westen. Er staan paarden, die kunnen wel vervelend zijn, voor de hindernis staan. Maar er zijn ook koeien en schapen. In de buitenste ring geen last van.
@ Lau: Mooi zadel !!!
@ Noor: Zo die heeft een aardig buikje !!!

Ik sta dagelijks om 06.15 op, want dan moet ik naar school. En met wedstrijden is het nog wel eens vroeger, vaak zorg ik er wel voor dat ik hem al heb gevlochten dan kan hij zo mee.
Ook zie ik allemaal boeken voorbij komen die ik niet ken, maar dat heeft te maken denk ik met leeftijd verschil. Ik lees best veel als ik tenminste een boek heb. Ik ben nu echte mannen eten geen kaas aan het lezen.

@ Evony: Dat was wel schrikken zeg, gelukkig bleef het paard zelf rustig want anders was er misschien wel meer geweest dan nu. Leuke foto's en mooi paardje, wat voor laarzen zijn dat dan weer ???? :o?
@ Mootje: Die is in de wolken :)

Ik zet Urban altijd vast, aan 2 kanten zelf. Soms op concour staat hij tussendoor wel eens op de trailer en dan staat hij wel los.

@ Margreet: Die titel _O- Misschien net iets te :P
@ madelene: Mooie foto !!!

Die roze dekje en peesjes, doet pijn aan je ogen. Ik houd zelf meer van wat donkere kleuren, donkerblauw en grijs. Ik heb ook wel rood, voor de cross maar vind dat toch minder erg dan dat roze.

@Mirthe: Vos vond echt geen mooie kleur, wel gave foto zo van de voorkant.
@ Sannn: Ik heb dat meisje ook wel eens gezien, ik vind het verschrikkelijk. Ik vind bijvoorbeeld donkerblauwe rijlaarzen nog wel mooi.
@ Shanouk; Die foto, geweldig _O- voortaan iets minder charmant kijken hoor, ander schrik je alle mannen af
@ Vief: Dat topic, wat verschrikkelijk, vooral die foto's.

Zo dat waren heel wat pagina's.
Dinsdag op woensdag was vriendin van mij hier, vet gezellig. we waren heel nuchter O:) niet echt dus Gisteravond op de manege gereden, ging niet helemaal fijn. Er zaten wel wat goede stukjes tussen maar weer er onrustig was hij in ze hoofd. Dus ben benieuwd wat het zaterdag gaat worden, sinds lange tijd weer dressuur wedstrijd. vanavond weer lekker springles.
Urban staat al weer rondom op ijzers, hij heeft tijdje met blote voeten gestaan maar dit ging niet goed, gevolg snel slijten van de hoeven dus kwam op de straal te staan - onzuiver / kreupel. Toen heeft hij voor ijzers gekregen en dat ging wel goed maar achter was ook van na.. Dus toen hij nieuwe nodig had kreeg hij weer rondom en met stiftgaten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:34

Maddie, geen nieuwjaarsduik maar mijn verjaardagsduik :o Corien, TG, Lau en ik waren met de paarden naar het strand en mijn paard raakte in paniek van 2cm hoge golven, wat ik niet kon uitzitten... Ik was helemaal kopje onder gegaan :+
Mendy, Fijn dat paard zo goed liep gisteren!
EB, Is je moeder druk aan 't leren voor haar theorie?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 13:38

ja zo kan het ook he verjaardagsduik, koppie onder brr wat koud

morgen weer even met oliver rijden we gaan de eerste week maar eens lekker dressuren en daarna weer langzaam oppakken..
vind het eigenlijk allemaal behoorlijk eng maar ik hoop zo dat het goed komt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 14:03

Het is natuurlijk helemaal je eigen keus Mendy maar waarom geef je hem niet wat meer rust zodat dat wondje goed kan genezen?