[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:23

Hoort er inderdaad bij :) Hij ging vanuit een flinke galop vol op de rem, klein hupsje opzij en ik ben plat op mijn buik geland. Ben echter absoluut NIET blij met zijn apengedrag op vlak van weigeren. Hij gaat heel vlot erheen en dan bam, alles toe. Wanneer hij toch sprong ook nooit een deftige afstand kunnen rijden. Ofwel veel te dicht en dan een gigantische sprong, ofwel van te ruim afzetten. 't Was geen cadeau vandaag.

Orp is volgens Google 55 minuten van hier, een goeie 82 km. Inderdaad interessant om weten!

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:40

Mijn dekje was trouwens van dat merk dat je zei!
Ik ben er content van

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 22:42

Thx! Eens kijken dan of ik eentje ergens eens in het "echt" kan bekijken, ze lijken me vaak heel fijn te vallen onder allerhande type zadels. Fijner dan wat er nu onder ligt in ieder geval.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 08:07

pp: normaal wordt hij begin september gespeend. Wie waren de 7 jarige?

daaph: super mooie foto's van de cross :o zal hem op mijn agenda schrijven voor volgend jaar :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 09:25

Ik ben terug van Valencia! Heerlijke stad, lekker weer en lekker eten. Zal straks eens uitgebreid bijlezen :)

Iskander heeft een goede 2 weken rust gekregen en liep gisteren weer lekker verder alsof ik de dag ervoor gereden had, heerlijk dier! Zondag jumping 9-1m met Col en Iskander, doel is gewoon een rustig vertrouwensrondje aangezien ze beide nietveel gewerkt hebben de voorbije 2 weken.

Verder nog op 3/9 mijn Z1 debuut dressuur met Colo en ga ik Deurle meerijden met Iskander (60cm). Dat zal voornamelijk vanuit draf worden vermoed ik maar het is een leuke afwisseling voor hem.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:16

Zo ik heb bijgelezen en een poging gedaan om het te onthouden :P

Hanne: Proficiat! Ik vind ook dat hij meer paard is geworden, en de aanleuning is al een pak stabieler.

Varekaj: Jammer van je val maar dat hoort erbij. Dit weekend tornooi? Misschien kunnen we in Deurle voor elkaar foto's maken?

Daaph: proficiat met de 3de plaats! Terug op de goede weg :)

Antonius: goed gereden! Die parcoursen zijn inderdaad niet meer zo evident. Maar ze moeten natuurlijk ergens een onderscheid kunnen maken in zo'n grote reeksen.

Prietpraat: heb jij nog nieuws over Canch?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:32

het zou kunnen dat ik me weer op geef om te schrijven in deurle op zaterdag mss zie ik jullie dan ook allemaal eens :)

ik denk ook te weten wie het bijna nieuwe vriendje is florence :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:41

Fijne vakantie gehad zo te horen, zag inderdaad mooie foto's langskomen hier en daar op FB :D Ben er nog niet geweest, misschien op de to do lijst zetten voor de toekomst.

De val staat zelfs op film maar die ga ik niet openbaar maken _O- Dit weekend inderdaad tornooi. Aangezien ik onze commandant nergens op de startlijsten zie vermoed ik dat ik zoals gewoonlijk viertal M mag meerijden (13u45) en om 14u44 mijn eigen B2-proefje.
Als het tijdstechnisch haalbaar is wil ik zeker proberen om in Deurle foto's te maken :j

Voorlopig heb ik Aspiranten springen op wedstrijd uitgesteld. Ik wil eerst terug thuis normaal en vlot kunnen rondsturen zonder trammelant van zijn kant en onnozelheid als wegspringen/weigeren op een dom, banaal kruisje. Ik hou dan ook mijn hart vast voor Deurle en Zwijnaarde. Nieuwe omgeving, nieuwe hindernissen, ze zijn amper 60cm hoog maar meneer kennende zal ik er mijn handen aan vol hebben om hem zelfs daar overheen te sturen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 14:38

Fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad Florence! En direct al terug plannen met de paarden, ideaal!

Ik zou gewoon starten hoor Varekaj... er zal altijd wel iets mis gaan waardoor je niet 100% tevreden bent. Maar als je jezelf niet gaat uitdagen voor op wedstrijd te springen gaat het op de cross zeker niet lukken. Zie het als een trainigsrondje en niet als een wedstrijd. Dat hij op lrv gaat springen kan alleen maar voordelen hebben voor Deurle zn Zwijnaarde.

De week voor orp had ik met blits ook gesprongen, trok op gene vette en dirk is en zelfs opgekropen. ik dacht ook komt niet goed en uiteindelijk is het wel nog redelijk goed gekomen. Gewoon mes tussen de tanden en km maken op wedstrijd!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:05

't Is dat, gewoon doen dat springen! Deze winter gaat stal soms op oefenjumping. Als ze gaan, ga ik sowieso mee. Altijd een goeie oefening voor Luxor, ook al lopen we nog geen rondjes zoals de pro's. ;)

@MF: We zullen het over dezelfde persoon hebben wss. :P Gewoon van dingen die ik zie passeren op fb hehe. :P

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:10

En dankje Florence! :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 17:14

Ik ben eens gaan kijken maar kan hem precies toch noet vinden op haar fb... dus voor mij blijft het een vraagteken. Maar de kans dat ik hem ken is wss vrij minim

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:10

Ik ga er effectief wel mee starten in het springen dit jaar nog. Heb toch wel aantal leuke winterwedstrijden die niet te ver zijn. Ik ben alleen van het principe dat een fijn rondje thuis de basisvoorwaarde is voor ik inschrijf. Tot vorige week was een parcours 80 geen enkel probleem en oefenen tot 1m begon ook vlot te lopen. Dat hij dan nu ineens faliekant de rem erop gooit bij 60, dat pik ik niet. Kijken mag, een keer wat gekkigheid mag ook. Maar ik wil geen gezever met in de teugels drammen, vol gas ergens op af stormen en dan remmen of wat dan ook. Maandag had ik amper wat te zeggen, kon geen enkele afstand rijden, niks controle. Als ik dat nu toelaat levert dat bij hem sowieso problemen op later. Hij pakt dat dan ook mee in dressuurmatig werk, bij buitenritten...
Eerst even de spelregels weer duidelijk plaatsen en dan kunnen we voort.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:11

Denk ook niet dat je hem zal kennen. Is meer een springruiter denk ik :-p ik heb hem als klein manneke nog met zijn pony's weten rijden toen ik vroeger enkel jumping reed :-) als het over deze persoon gaat :-)

Ik zou ook rijden. Kilometers zijn kilometers. Integendeel als ze op Hun ritme zitten van het parcours gaat het vaak veel vlotter.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:38

Wie in Deurle mee doet mag gerust dan zijn start nr geven dan probeer ik er te zijn om foto's te maken . Op zondag ben ik er zo wie zo omdat we dan zelf meedoen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 18:53

Maar als je tot maandag al goed kon rondrijden, was ik toch al op parcours geweest. Binnen is weer helemaal aanpassen. Ik zeg, hup de lrv op.

Ik ga niet naar Deurle denk ik... beetje ver

Dirk heeft voor de 4de keer ( 1ste x los door de piste) op de volle broer van Icarus gezeten.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:38

Ik heb misschien de dingen iets te graag onder controle :P Toch thuis in training dan.
Binnen of buiten geeft eigenlijk nooit verschil met dressuur, zou dat bij springen anders zijn?

Deurle is voor jou de andere kant van het land, inderdaad ver als je zelf niet rijdt of meegaat als groom.

Is Dirk zo groot of Icarus zo klein?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-17 21:51

Laat het los zou Sarah zeggen :) als ik jou was gewoon km maken op wedstrijd. Thuis gaat het nooit ao gaan als op wedstrijd.
Als je ne jonge hebt kunt gz ook niet wachten tot hem goed loopt voor ge op wedstrijd gaat.

Op de foto is Junior, de volle broer van Icarus. Hij is kort vooral. En daardoor lijkt hij niet zo groot. Denk dat hij even groot is Icarus is. Mss beetje kleiner

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:34

De oefencrossen blijven op de agenda staan hoor :D Was er tot maandag echt van overtuigd dat hij het fantastisch zou vinden om te doen, op een paar uitzonderingen na misschien maar sowieso een positieve ervaring. Hij heeft de crossles bij G*iel immers heel goed opgepakt en hindernisjes gesprongen waar hij de vorige keren nog niet bij in de buurt wou komen. Het is dan ook een fikse teleurstelling dat hij nu ronduit weigert op iets waar hij tot voor kort liefst zo enthousiast mogelijk overheen wou.

Icaro is ook een korte. Heeft voor- en nadelen, maar krijg meestal wel de opmerking dat hij groter toont dan hij is. Vanuit deze hoek op foto lijkt het een pony met Dirk door de korte beugellengte :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 00:13

Misschien dat het een vertekend beeld geeft omdat hij niet volledig op de foto blijft. Nu junior is klein en omdat hij zo kort/rond is toont hij nog kleiner. Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 07:47

Hij lijkt op de mijne... Zelfde aftekening aan de voeten ook. Hier toont hij idd iets groter :)

Mag niet vergeten checken wanneer de smid laatst geweest is. De rivetten van de nagels beginnen los te komen, er mist 1 nagel aan een voorhoef en het klinkt alsof de ijzers zelf binnenkort ook gaan lossen. Pfft.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 09:49

varekaj, ik doe altijd meteen opnieuw een afspraak maken bij de hoefsmid, wel zo makkelijk.
en zou het een keertje niet nodig zijn en we kunnen een week verschuiven is dat geen probleem.
oei en jammer dat je weer een pasje terug gaat. maar komt zeker weer goed.
zou het niet kunnen dat hij je weer een beetje aan het uittesten is? en wie weet straks in deurle pakt hij super aan.

daaph, leuk hoor, en altijd spannend zo'n groen paard. en je weet zelf ook wel dat junior nog doorgroeit, niet druk om maken.

florence, lijkt me ook een mooie stad ja Valencia. hebben ze daar niet ook veel flamenco avonden?
dacht me zoiets te herinneren.

zo, ik heb waregem ingeschreven. met dank aan Kimberly voor het regelen van de stalling, en vanochtend een B&B in kluisbergen geboekt.
dus nu is mijn voorlopig schema als alles gezond en heel blijft:
2/3 september marchin
16 september varsseveld
30/1 oktober Waregem.
En dan wacht ik nog even met merksplas hoe het allemaal gaat.

Ik had gisteren terreintraining van J.an v.an Be.ek in de Moeren, samen met iemand anders.
En die vertelde over de wedstrijd in Duitsland in Hamm.
Op dezelfde dag als Varsseveld, en nou ben ik toch wel geïnteresseerd , want scheelt mij wel heel wat kilometers.
Dus daar ga ik eens achteraan.
Iemand wel eens in Duitsland gestart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:17

Hij is absoluut weer aan het uittesten, maar algemeen genomen levert het weinig problemen op.

Met de smid bekijk ik het steeds per 7 weken. Hij moet van redelijk ver komen, dus ik probeer altijd minstens 2 paarden te hebben om te doen (of alle 5) en hij bekijkt dan of hij ergens een dag al deze kant op moet. Door dat zo te combineren scheelt het mij een pak aan verplaatsing kosten.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 11:17

Mila en Hanne zijn aandachtige onderzoekers :+

Madelene: ik heb er nog geen ervaring mee maar heb wel al gehoord dit mogelijk is :)

Daaph: Hij kan nog veel groeien hoor! Ga jij hem op termijn rijden?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-17 11:34

Ja, Icarus was ook maar een kleintje torn we hem zadelmak maakte.

Nee ik ga hem niet rijden, ik heb volgend jaar mijn eigen jonkie.

Dan zien we elkaar in Marchin Madelene!