[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:48

Pattypaard schreef:
Oh leuk Laetitia98!! Welk startnummer heb je?
Morgen wordt ook onze 2e officiële keer B! Wij mogen als 1e starten.
Succes en veel plezier!

Super leuk! Ik heb start nummer 88

Pittige dubbel 12? Stress! :') :')

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:13

Die dubbel vind ik best pittig.. Eerste is een picknick tafel en de Tweede staat heel schuin, dus je moet die tafel schuin aanrijden om een rechte lijn te maken, ik ben heel benieuwd haha

Ik heb trouwens nr 86

Cookie2222

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:18

Succes allemaal!

Ik ga zondag naar Markelo! Gaan er meer? :D

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 22:26

Hoeveel afstand zit er in de dubbel? Als de afstand 3 galopsprongen of meer is, zoals bv. in Geffen hindernis 10A en B, dan kan je een gebroken lijn rijden en ze allebei recht aanrijden.

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:11

Wij gaan ook naar Markelo! B paarden. Ben benieuwd naar of het een erg anders is dan andere jaren zoiezo een andere waterbak. Heb er zin in zo blij dat het wel door gaat

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:14

vraagje weet iemand of we morgen (zaterdag) nog wel mogen verkennen? begreep dat ze wat strenger zijn geworden ivm corona

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 23:37

De nieuwe waterbak is toch pas in gebruik in 2021?

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 00:09

Cioccolato schreef:
De nieuwe waterbak is toch pas in gebruik in 2021?

oo dan heb ik het verkeerd begrepen, dacht dat die al klaar was

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 09:36

Iedereen veel cross plezier dit weekend!

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:19

Afbeelding

Hier bij een foto van het lijntje wat hierboven bedoeld werd. Staat op drie galop sprongen. Is goed sturen en best pittig al zeg ik het zelf.

Eerst de picknick tafel en dan dat ronde houte ding.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:42

Noompje86 schreef:
vraagje weet iemand of we morgen (zaterdag) nog wel mogen verkennen? begreep dat ze wat strenger zijn geworden ivm corona

Op startlijst staat nog steeds vanaf 2u verkennen open met max 4 personen. Dus ik ga straks even verkennen :D

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 12:47

Cookie2222 schreef:
Noompje86 schreef:

Op startlijst staat nog steeds vanaf 2u verkennen open met max 4 personen. Dus ik ga straks even verkennen :D

Top! Wij straks ook. Als ik het niet vergeet zal ik wat foto's maken

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 13:05

Dat lijntje is prima te doen joh!

De nieuwe waterbak zit toch in snorrewjnd! Super gaaf! Hele verbetering.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 15:03

Ik keek ook even moeilijk bij dat lijntje.
Hoorde van veel mensen dat ze het meer een L lijn vonden.

Maar.. bij ons ging die echt super goed!! Nog nooit zo 'scheef is recht' gesprongen maar we deden het beide echt goed *\o/* Pakte heel fijn aan!

Met losrijden gleed iemand haar paard achter weg en viel vervolgens op haar been om. Was even schrikken maar lijkt niks ernstigs te zijn, ze heeft (gelukkig) nog kunnen rijden.

Springparcours ging bij ons beter. Wel een balkje maar krijg iedere keer meer controle en ze laat zich iedere keer iets meer rijden. Ook in de cross kan ik echt rijden ipv meeliften. Wel een gekke sprong bij de greppel gehad. Om de greppel an sich maar de hiniscontroleur had een hond bij die los liep, aan de linkerkant van de greppel terwijl hij zelf rechts stond. Die zag ze tijdens de sprong :+
En bij 3, waar de jury de auto in/na de bocht die je moest maken had geparkeerd waren we het even kwijt. Baby reageerde op de auto met open deur waar wat in bewoog en toen kwam ik niet snel genoeg op de lijn die ik wou en kreeg ik de afstand niet snel genoeg goed gezien waardoor ik niet goed mee kwam op de sprong. Zonde! Want ik had OdD meegenomem als groom zodat hij fotos kon maken van de deelnemers en voor ons daar neer gezet. Zal je altijd zien he :P.
Maar echt super tevreden met hoe we samen vooruit gaan!

Hoe is het bij jullie gegaan?

Noompje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:22

Snorrewind heeft op hun eigen Facebook de foto's van de hindernissen. Net gelopen, het is een mooie cross wel veel bochten en wat nattig op sommige plekken maar prima te doen. Veel succes en plezier morgen!

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 16:33

Helaas heb ik die lijn nooit gehaald.

Springen ging top en los springen cross ook. Maar helaas lag ik er bij hindernis 3 naast. Was best een hoge brede hindernis dus misschien twijfelde ik teveel maar voor mijn gevoel goed ritme en afstand maar goed niks aan te doen.

Super balen!

Mijn paard ging daarna wel even feestje bouwen in de uiterwaarden van de Waal en hebben er met twee quads en tal mensen gevangen. Was heel beheerst allemaal maar ze was een end weg :+

Baal echt enorm. Niet bezeerd gelukkig viel wel tegen hindernis aan maar baal gwn :roll: := ze weigert eigenlijk nooit zelfs niet als ik echt mislukt rij maar misschien vond ze m zelf hoog en kreeg ze niet extra dubbele support vanuit mij geen idee. Gwn poedersuiker O:)

Was voor ons de laatste van dit seiz wat het nog stommer maakt maar ga wel weer lekker lessen dus komt volgend seiz vast wel goed. _O-

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:29

Wij hebben zojuist de cross gelopen voor de L paarden. Vind de bodem wel echt erg slecht op sommige punten. Eerste deel op het veld bij de start is prima. En het andere veld ook bij de finish. Maar deel bij de bultjes op en af super glad met om de hoek gelijk een hindernis, wat er nou niet bepaald eentje is om vanuit draf aan te rijden. Bij de waterbak ook heel glad/diep zand en dan het stuk Richting de 2e wei vind ik echt heel tricky qua gladheid. Twijfel zelf of het wel fair is om te starten.. het wordt voorlopig nog niet droog en ik gleed zelf al om de haverklap uit..het leek net een schaatsbaan op sommige punten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:39

Dan heb je je antwoord toch al?

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 17:48

Ben benieuwd naar de mening van rest van lopers vandaag..

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:11

Is dat kleigrond?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 18:19

Klinkt niet als een lekkere bodem.

Jammer van je val, dat is altijd zuur!

Fijn patty!

_Natasja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 19:09

Vandaag dressuur en springen in Buurmalsen gereden. Daar was de bodem echt dikke prima (vond ik althans, maar kom wel uit de Betuwe dus misschien slechter gewend. :+ )

Dressuur proef ging wel oké, was niet helemaal tevreden.

Springen helaas een balkje op 7B
Maar wel blij dat ik daarin steeds meer controle kan houden.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Blij ei :+

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 20:19

Het terrein in Buurmalsen was zeker prima te doen. Kreeg net bericht van het secretariaat: “Morgenochtend wordt het terrein beoordeeld. Als het vannacht droog blijft gaat het goed, als het de hele nacht regent zal het waars niet door kunnen gaan. Houdt startlijsten in de gaten!“

Duimen dat het een beetje opdroogt..

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-20 22:44

Ik was één van de laatste in de B cross in Ophemert vandaag. Was nog redelijk goed te doen, alleen inderdaad de bocht voor 8 was erg slecht waardoor we niet lekker bij 8 kwamen, best een dikke hindernis maar het kwam goed. Daar moet een lading zand ofzo overheen anders is het daar morgen niet te doen! Dat paadje na 10 was glad. Wel foutloos rondgekomen gelukkig. Opvallend was dat maar 2 deelnemers geen tijdfouten hadden! 12 goed te doen, bijna nog 12 van de BB erachteraan meegenomen omdat ik alweer de verplichte doorgang in het vizier had!

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-20 14:39

Fijn vosje en pattypaard!

Natasja jammer van je balkje succes in de cross!

Wat balen Laetitia! Op naar de volgende!

Hier weer thuis uit Markelo. Ging heel lekker, springen helaas 1 pechbalkje en cross pakte ze weer fantastisch aan, en daarmee foutloos! :D uiteindelijk 6e plaats/prijs *\o/*
Nu op naar diepenheim