[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:13

Shanouk: Zo'n silent disci is dat te vergelijken met een dovendisco? Alhoewel dat gaat geloof ik weer met trillingen in bepaalde ritme's. Lijkt mij wel heel bizar om dan idd je earplugs uit te doen en iedereen uit zijn dak te zien gaan zonder muziek erbij :Y)

Evie: Komend crossseizoen gaat Bam du helemaal knallen met ook nog een top dressuurproef erbij! Misschien toch weer een keer starten!

Sim succes morgenochtend vroeg. Heb medelijden met je dat het zo vroeg gaat zijn.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:18

@Sanurie
We hadden het iig over roze dekjes en vossn :+ ik werd op iets aangesprokken (vorige pagina) en kreeg een tip :) En verder nog heeeuel wat gepraat dussseh succes met bijlezen :P

@Marijke
Ja ik heb nu ook 2 schermen :) is veel makkelijker !

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:19

Weltrusten allemaal!!

Werkt he Elin. :D

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:21

Ik heb a.s zondag dressuurwedstrijd. Heb er zin in :) Ga gewoon proberen lekker te rijden, niet druk maken om de proeven en de punten. Dit is trouwens mijn eerste poging sinds de cursus mentale training. Ga mijn map nog maar ff doorlezen :+

@ Elin, ik sluit me aan bij Sim
@ EB, fijn dat Bam zo goed ging! Toch maar weer een wedstrijdje opgeven?
@ Sim, slaap ze!
@ MM, ik doe idd ook vaak met 2 schermen, is toch het makkelijkst
@ Lautje, ik denk het niet. Hier krijg je gewoon een koptelefoon, waar muziek op afgespeeld wordt, op 2 verschillende kanalen. Er zaten ook 2 dj's, een voor elk kanaal. Zodra je die koptelefoon afzet hoor je geen muziek meer. Je kan met een knopje op de oortelefoon schakelen van kanaal en het volume instellen. Dovendisco klinkt ook wel heel interessant trouwens! Ben benieuwd hoe dat precies werkt. Hier een fototje van hoe het er ongeveer uitziet: http://a6.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 4672_n.jpg (let niet op de charmante blikken :P)

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:26

Leuk Shanouk! Succes alvast zondag. Ik heb ook wel eens zo'n silent disco gedaan volgens mij, dan hoor je alleen de muziek en zie je iedereen staan dansen met kop telefoon op toch? Ik vond het best grappig!
Eef jij zou toch nog dressuur gaan rijden van de winter? :D
Trusten Sim!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:27

Elin: Als je eventing rijd moet je ook veel dressuur doen, maar als je alleen springt moet dat toch net zo goed, dresuur is toch de basis van alles.
MM: Dat is een grap die ik altijd tegen mijn moeder maak :Y) , Bam is 100% dresuurgefokt en daar hebben we hem oorspronkelijk ook voor gekocht, maar dat is toch allemaal wat anders gelopen :+ .
Snoekiej: Leuk dat je weer dressuur gaat starten met Vorstin zondag, waar ga je starten?
Lau en Snoek: Dat zegt mijn moeder ook elke keer, maar ik heb echt 0,0 behoefte om dressuur te starten, wordt dan zelf onwijs gespannen en onzeker om de een of andere reden :?
Sann: Shhh :x (je krijgt nog pb trouwens)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:31

@Snoekej : Succes! en (niet gemeen bedoelt!) maar nu snap ik het wel... Ik snap het nu en als we nu daarover nog door gaan heb ik het gevoel (ik hea! kan zijn dat het niet zo bedoelt is) dat het er nog meer ''ingedrukt'' moet worden, maar neem aan dat dat niet de bedoeling is ?
@Eef : Oke ja ik dacht al :) Maar als je crosst ,moet je dan tussen de sprongen door ook wat dresuurmatig doen? Iig toch niet rond rijden? ze mogen toch gewoon zegmaar naar de voglende hindernis kijken? of zit ik verkeerd? Sorry ik probeer me echt in te lezen ,maar zit nog met wat vragen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-11 00:35

Klopt Sannn! Ik vond het ook echt supergrappig :D
EB, misschien ook eens wat hulp zoeken bij wedstrijdspanning? Klinkt hetzelfde als wat ik heb, en die cursus heeft echt geholpen. Ik ben ook altijd heel gespannen met wedstrijd, en Vorstin voelt dat schijnbaar aan, want die loopt dan echt ook voor geen meter meer. Ik ga ook heel erg zitten afwachten ipv gewoon rijden zoals ik altijd doe. Ben dan ook echt het 'gevoel' van hoe het normaal gaat en hoe ik haar los krijg kwijt. Maar die cursus heeft me al behoorlijk geholpen. Ik moet in Alphen starten trouwens :) Ben er nog nooit geweest, maar schijnt wel fijn starten te zijn. Alleen parkeren is heel krap.

En nu ga ik toch maar slapen, morgen weer een lang dagje!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:35

Misschien is het handig Elin als je dat boek van Alice Naber Lozeman koopt, die heeft een handig boek geschreven voor als je wat meer over de eventing wilt weten. :)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:41

Oke! ga ik direct opzoeken :D Thx!

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 00:47

Elin: Dat boek wat Sann noemt is echt een aanrader, heb hem zelf ook gekocht toen ik begon met crossen.
Maar om antwoord te geven op je vraag: tussen de hindernissen hoef je in de cross inderdaad je paard niet rond te rijden maar mag hij gewoon voor zich uit kijken, omdat je dan niet in normale maar in rengalop rijd en zelf in verlichte zit, zit. ( rengalop heeft een andere takt dan normale galop, die je in het springen gebruikt waarbij je tussendoor dus wel probeert je paard enigszins rond te rijden): http://nl.wikipedia.org/wiki/Rengalop

Snoekiej: Misschien is zo'n soort cursus inderdaad wel wat, mijn moeder had voor mij ook het abouthorses filmpje "wedstrijdvoorbereiding dressuur" besteld met veel aandacht voor het mentale aspect.
Alphen ken ik zelf ook niet maar heb gehoord dat het daar wel fijn starten is.

Evelien: ik zag trouwens dat Borex nu ook op sporthorses staat, ik dacht dat hij niet meer wegging, of heb ik dat verkeerd begrepen?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 01:04

Jeetje wat gaan jullie snel! :D

Ik heb even vluchtig bijgelezen.

Corine heeft een zadel besteld, leuk joh!
Bam wordt een echt dressuurpaard. :Y)
Hetje is een stoere vent en houdt niet van roze
Snoek heeft dit weekend weer een dressuurwedstrijd, spannend hoor!
Eef: Borex gaat wel weg, heb een paar dagen geleden toch maar besloten om hem op Sporthorses te zetten en dan zien we wel hoe vaart het loopt.

Voor een kindje vind ik roze laarzen wel erg leuk, zelf zou ik ze nog niet aantrekken al kreeg ik geld toe.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 01:20

Evelien: Ok, je kan hem inderdaad altijd erop zetten, wie weet komt er wel en heel goed bod.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 06:13

Goeiemorgen! Rise and shine everyone! :D

Je hoeft geen medelijden met mij te hebben hoor Lau. Morgen kan ik weer uitslapen, net als de afgelopen 4 dagen. :D
Spannend Shanouk! Ben benieuwd of je nu baat gaat hebben van je mentale training!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 07:45

Goede morgen!!

Zag een kleine bi-atch fight :D
Snoek leuk weer dressuren :)
Sim werkse!!
Eef jammer dat je hem te koop zet leuk paard!!!
Sann jij ook je paard te koop..
Evie hij gaat het leren :D (zadel duurt 4 tot 5 weken)

Las wat over roze laarzen: nee Dankje al krijg ik geld toe idd zou ik ze niet aan trekken :o

Zo ben weer aan het wachten (echt een hekel aan)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 08:52

Ik vind die roze laarzen wel leuk, zeker bij zo'n jong meisje. Zou er zelf ook wel mee rijden als ik er geld voor kreeg :D

Ik moet ook op laarzen jacht en wil weer donkerblauwe, mijn oudjes zijn nog best goed, maar daar ben ik qua kuitomvang uitgegroeid.
Mootje, jij hebt toch lipica's, hoe bevallen die?

Noor misschien kom ik zondag even bij je kijken, moet even kijken hoe het hier allemaal loopt.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:24

Jeetje Sim vroeg ben jij weer!
EB fijn dat hij net een dressuurpaard leek! :D

Nou ik zal weer naar het werk! Het is hier trouwens wit.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:30

Oo Margriet, toch niet weer wit!! Hier is het gisteravond heeeeel hard gaan regenen, en is alles nu seiknat, en het is nog mistig ook. Het is mooi geweest, ik wil weer voorjaar!!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:30

Goedemorgen!
Ik word hip :o Ik heb een htc internettelefoon besteld. Oude telefoon had mijn verjaarsduik toch niet zonder 'kleerscheuren' overleefd!

Ik negeer mensen die alleen maar praten over zichzelf en nergens anders op reageren :D
Roos, mijn Lipica's bevallen prima! Evelien en Sussie hebben ook lipica's ;)
Corien, Jij ook al zo'n mooi zadel :oo Nu nog een paar weken wachten!
EB, Bam is gewoon een dressuurpaard hoor := O:)
Eef, Spannend of er leuke mensen op Borex afkomen. Het kan dan wel een fijn paard zijn, maar als jij er geen klik mee hebt werkt dat natuurlijk niet.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:40

Snoek de silent disco is inderdaad gaaf! Elk jaar hebben ze die ook op lowlands en eigenlijk is het nog bijna leuker om naar de mensen te kijken, dan om mee te doen! :))

Eef_B mag je bij jullie in de binnenbak niet springen? Jammer dat je les niet doorging.

Boek van Alice heb ik ook al een tijdje, maar ik kom er maar niet aan toe om écht te lezen. Vraag me wel af of hij echt de moeite waart is.

Lees dat Mootje lipica laarzen heeft. Als ik ooit geld over heb om mooie leren laarzen aan te schaffen, dan wil ik ook lipica's. Ik vind dat tot nu toe de mooiste laarzen die ik gezien heb. Ze zeggen ook dat sommige modellen daarvan niet ingelopen hoeven te worden en je er zo mee wegrijdt.

Even snel eten nu, dan nog een werkstuk in elkaar gooien (en dat allemaal in een half uurtje := ) en dan komt om half 10 Anne mij lesgeven! Ik ben benieuwd! Straks nog even wat balken en staanders neergooien als ik op stal ben en dan kunnen we aan de slag.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:52

Goedemoggel!!
Ik zag dat Elin even op de 'regels' is gewezen, denk dat het kwartje inmiddels wel is gevallen ;)
@ Annet: veel succes met springles, hopelijk bevalt het!
@ Sim: werkse vandaag, vroege vogel :)
@ Mootje: nieuwe telefoon is altijd leuk! Welk model Lipica heb jij? Ik zag dat er een dealer in Amstelveen zit, daar kun je dan toch ook aan laten meten? Punt is de levertijd > 14 weken is en ik nu al eigenlijk al niets heb om wedstrijden mee te rijden. Moet er dus nog wel een tussenoplossing komen! Hoe is het LJ? <3
@ Snoek: alvast veel succes voor zondag! Ik heb alleen spanning met springen, dan vind ik het weer te dik staan :+ Gaat langzaamaan beter, ook een kwestie van veel doen (voor mij dan). Hopelijk gaat je cursus vruchten afwerpen! Leuke foto van de Silent Disco! :D
@ Eef: wel jammer van Borex, ik vind het een zeer aansprekend paard! Voorlopig niks nieuws meer voor mij ;)
@ Evie: alweer dressuur gepland staan? Anders worden jullie nooit 3 x Z! ;)

Jer krijgt vanmiddag nieuwe schoenen. Ruime week eerder dan nodig, maar we moeten natuurlijk al stiftgaten hebben voor zaterdag. Nudine wordt meteen even bekapt, staat ze er netjes bij en hoeft ze niet als het veulen er net is. :) Vanavond lekker rijden.

Oh ja, en de cake is lekker :9

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 09:59

Die van mij staat het hele jaar rond op gaten, want in de winter doet hij 4 maanden met zijn nike's. Ede draai ik normaal gesproken geen stiften in... Zit nog in dubio, want dit paard is een stuk minder safe dan Luke. Uhm, ik heb de cambridge zipper voor dressuur en de doncaster voor het springen!
Met LJ gaat het erg goed :D Vanochtend wordt zijn nieuwe huis opgeleverd. Ik ga vanmiddag even kijken!
Anne, Veel succes met je les zometeen :)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:00

Noor, er zit er ook nog 1 in amsterdam, maar dat is alleen op afspraak. Ik wil eigenlijk volgende week even heen.
14 weken levertijd is voor mij nog geen probleem.

Snoek, ik ben wel benieuwd of je cursus vruchten afgeworpen heeft.

Zo ga weer gauw aan het werk.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:02

Annetje: Ik vind Lipica kwalitatief alleen niet zo heel goed. Cavallo is echt een super fijn merk, de (spring)laarzen hoef je niet in te lopen en ze blijven echt mooi.
Mo: dat is een mooie telefoon!

Borex is ook een super fijn paard en met een goede ruiter komt hij er ook wel. Hij verdient ook gewoon een ruiter die er voor de volle 100% voor gaat, dat doet hijzelf namelijk ook. Het ligt niet aan het paard maar aan mij. :D

De hoofdprijs zal ik er niet voor krijgen, helemaal nu niet. Gelukkig hoef ik er niet van te leven. Beter iets minder geld en snel weg dan wat meer geld en nog 6 maanden stalling betalen voor een paard waar je niet verder mee wilt.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 24-02-11 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-11 10:02

@snoekiej: lijkt me een bijzondere gewaarwording zo'n silent disco. Btw, hoe bevalt je nieuwe zadel??
@eef-bam: zo hebben wij hier een paard gekocht waarvan we dachten dat dat een leuke voor de dressuur zou zijn, en dat blijkt een giga crosser te zijn, maar de dresuur, ach, die plannen hebben aardig bijgesteld.., hoewel het nu wel al beter gaat.

net las ik in de krant dat in de "stad" waar Kim woont een overval geweest is..... Verwacht je daar toch helemaal niet.

Zo, ik heb weeeeeer geen zin. En ga mezelf nu een schop geven. Als ik niet aan de gang ga, dan ben ik zeker niet klaar voor de pasen, en dan staan wel de eerste gasten weer voor de deur.
Dus die 40 pagina's met spannende teksten bewaar ik nog even.