[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sannnn

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:48

Bij mij helpt vaseline ook niet. Heb het ook nog geprobeerd met sokken etc. Maar helaas helpt het niets. Het ziet er hier nu wel goed uit, sneeuwen is gestopt! Zal zo eens naar dorp met auto om wat boodschappen te doen, als de wegen dan goed begaanbaar zijn ga ik denk ik maar gelijk met de trailer. Dan maar niet naar les vanavond, heb ik iig gereden. :) Neem wel emmertje zout mee, strooi ik mijn eigen paadje wel. :P

Succes met huiswerken Mistid!
Succes op school Rowo.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:52

Mistid: succes nog op school en met je huiswerk! Fijn dat er goed gestrooid is in de andere gemeente, wel lastig dat ze dat in de eigen gemeente niet doen. In de gemeente waar mijn middelbare school lag schuiven ze de sneeuw van de rijbaan altijd op het fietspad: heel handig! Kon je met je fietsje op de zeer drukke rijbaan gaan rijden. Hardstikke gevaarlijk. Gelukkig heb ik daar al lang geen last meer van.
rowo: ook succes op school!
Lielle: NL is inderdaad niet te vergelijken met Oosterijk of Zwitserland. Ben daar ooit geweest in de herfst toen de eerste sneeuw begon te vallen en je de sneeuwgrens mooi zag zakken. Waar hier heel NL van ontwricht kijken ze daar echt niet op.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:05

Ze kijken er daar niet van op omdat ze erop ingesteld zijn en dus oa omdat ze winterbanden hebben :)*
Maar hoezo is het niet te vergelijken? Is sneeuw in NL minder glad dan in Oostenrijk? Je hebt hier juist van die malloten die niet aan sneeuw en ijs gewend zijn met de auto, daar heb je daar iig een stuk minder last van.
Ik ben vorig jaar erg blij geweest met mijn winterbanden op de slecht gestrooide wegen. Als je idd alleen maar snelweg blaast, is het een beetje anders maar met de wegen rond de stal heb ik ze toch hard nodig gehad.
Ik zie ons nog staan glibberen in Oostenrijk op een stukje weg waar we wilden parkeren. De rest reed er fluitend langs. Winterbanden hebben echt meer grip en zijn echt veiliger dan zomerbanden, mits je dus niet harder gaat rijden.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 13:09

Lielle, ik ben het helemaal met je eens hoor! Hier zijn we gewoon niet gewend aan sneeuw. In de wintersportgebieden moet je wel aan de winterbanden. Is ook een heel ander landschap als hier.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:12

Lielle tuurlijk heb je meer grip maar ze hadden laats een onderzoek in Nl gedaan met die winterbanden en het maakt geen fluit uit hier dan ;)
Ach somige mensen zijn en blijven maloten met rijden van een auto vrachtwagen, ect :(
Evelien lekker k*t dan :(

Jack gestapt in de bak.. buiten was het 1 en al sneeuw, had geen zin dat hij zijn benen gaat breken..
Heb net ook wat pasta gegeten, wel aflaten koelen, moet zegen smaakte heerlijk :9

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:25

Corien: fijn dat je weer wat meer mag gaan eten!

Zojuist de paarden weer binnengehaald. Mama liep met kleintje en W en ik met Vivre toen Vivre besloot te gaan dreigen (mepte niet maar gooide even haar kont in de lucht) richting die andere twee terwijl ik passeerde. Weltsieger en kleintje schoten dus naar voren en mama kon niets anders doen dan loslaten. Die twee maakten er een heel circus van rennend door de bak en de wei. Ik kon Vivre gelukkig wel houden en heb die dus snel op stal gezet. Toen één voor één alles dichtzet zodat ze nog maar een klein stukje hadden. W liet zich niet door mama vangen, maar gelukkig wel door mij en kleintje liet zich toen ook snel pakken. Gelukkig staan ze allebei zonder ijzers en zijn ze niet onderuit gegaan of gegleden. Wel had W grote klompen sneeuw met zand opgebouwd onder zijn hoeven, maar die vielen er op het harde weer uit. Mama was op haar kont gevallen toen ze naar voren schoten dus die was goed nat. Verder had ze niets. Het liep weer met een sisser af.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:28

Sussie geluk bij een klein ongelukje! paarden ;)
Vind de kou niet erg maar die sneeuw :(
Ja ik ben zelf besloten wat te eten hou het gewoon niet meer uit.. moet zeggen voor de stoel gang is niet eten ook niet best :=

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:33

flink buikpijn nu Corien?

Vivre is gewoon echt een merrie. Meestal gilt ze alleen en gebeurd er verder niets. Nu gooide ze haar kont in de lucht en gilde ze erna. Zal wel aan het weer liggen. Ze waren allemaal een beetje jolig. Kleintje en W hebben ook veel respect voor Vivre dus die maakten dat ze wegkwamen toen Vivre dat zei. Het was alleen niet zo handig dat mama ertussen stond en ze vasthad.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:40

Nee geen buikpijn hoor :) ja af en toe van de trek/honger.. ;)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:58

Ow gelukkig! Als je weinig kunt eten een aantal dagen raak je een beetje verstopt en dat geeft na een tijdje best buikpijn.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 15:59

Goedemiddag!
Hier ligt helemaal geen sneeuw, hopelijk blijft dat ook zo. Gister ben ik nog even naar de manege geweest om te rijden en dat ging wel fijn :)

Sussie: Dat was wel even schrikken, gelukkig is het allemaal goed afgelopen.
Kim: Mooie foto's van Sofie!
Mirthe: Oei, dat klinkt niet zo fijn van je rug.
Mootje en Sim: Geweldig die topics :D
Rowo: Veel plezier op school

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:06

Ben weer thuis! Ik blijf morgen nog lekker een dagje thuis, het is wel goed met ze en ik ben nog steeds niet fit.

Winterbanden zijn inderdaad erg fijn, je voelt echt duidelijk verschil.
Corien: dat smaakte vast goed! :D
Sussie: gelukkig dat het goed ging. Je moet er niet aan denken dat het mis gaat als het zo glad is.

Ik ben net even snel langs Floris en Tas gereden en heb gelijk wat foto's gemaakt:

Bouwval gezocht Chaam :+
Afbeelding

Stallen zijn bijna klaar.
Afbeelding

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:08

De stallen zien er al een stuk beter uit als het huis. Daar is nog heel veel werk aan!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:10

Woonden jullie daar al voorheen Eef? Of hebben jullie het zo gekocht. Hoeveel stallen komen daar?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:14

Sussie: Klopt, we hopen in April klaar te zijn maar dan moet alles meezitten. Ze zijn nu nog niet eens klaar met slopen. :P

Laura: Nee, we hebben het 2 jaar geleden gekocht en hebben nu sinds een maandje de vergunningen. Mijn ouders wonen tot april nog ergens anders.
Er komen 4 stallen, meer mag niet ivm woonbestemming. Misschien willen we nog een buitenstal in de wei zetten als de gemeente een beetje meewerkt. :z

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 16:23

Sussie, Dat was schrikken zeg! Gelukkig is alles goed gegaan, behalve de natte broek van je moeder!
Anthea, Fijn dat er geen sneeuw bij jou ligt!
Eef, Wordt de hele boerderij afgebroken? Gaan jullie de bakstenen en muurankers hergebruiken?

Ik heb geen zin meer -O-

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:32

Nee niet helemaal, alleen de buitenmuren blijven staan. Vloer en dak gaan er ook vanaf :D Wat er nu nog staat is de originele boederij, de rest was later aangebouwd.
We willen wel zo veel mogelijk de orginele dingen behouden, anders is het net nieuwbouw. Muurankers en draagbalken komen ook gedeeltelijk in het zicht.

Sterkte met de laatste loodjes ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:37

Komt er een rietendak op? Is het een oude boerderij? Veel succes ermee. Wij weten er alles van hoeveel werk het is dat verbouwen van een beorderij. Wij zijn na 16 jaar nog niet klaar. Maar goed vaders doet alles zelf.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 16:46

Lau, Eef haar vader kennende gaat hij niet alles zelf doen :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:49

Volgens mij komt er uiteindelijk geen riet op, daar hebben ze wel over nagedacht. Er komen wel andere pannen op en nieuwe daklatten. Er liggen nu van die lelijke sneldekkers op.
Het is wel een redelijk oude boederij, een jaar of 100.

Haha nee, mijn vader gaat niet alles zelf doen. Denk dat ze zelfs helemaal niets zelf doen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 16:55

Er wordt voor dit weekend beter weer verwacht *\o/*
Er wordt in een ander topic een vraag gesteld waar ik (en sommige anderen hier) erg graag het antwoord van wil weten O:)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 16:57

vertel mootje ben nieuwsgierig...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:11

Ben neiuwschierig :D

Kan begrijpen dat hij niet alles zelf doet Eef. Lastige bij ons is dat we een rijksmonument hebben van 350jaar. Zit je nogal strak in de regels. Daarnaast hieldt mijn vader van klussen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:13

Ik ook :D

Pfff dat is helemaal een project Laura! Het is vast een prachtig pand, dus dan is het de moeite waard. Ga je vanavond nog naar Hulten?

Beter weer? Geen sneeuw? Mooi!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 17:17

Ik ben weer terug van school, wat een drama de terugweg. Onderweg ook nog tanken, ik kon nieteens mijn portemonnee pakken zulke koude handen had ik _O- . En dan moest ik nog 7km naar huis. Heb meteen de waterkoker en frituurpan ( :o ) aangezet en ben nu enigzinds opgewarmd. Zo maar eens bezig met pws enzo.

Ik ben nu ook wel heeeeel benieuwd ;)

Laura, meende dat je eens foto's had geplaatst van je huis, of iig de omgeving, dat zag er super uit!
De stallen zien er al mooi uit Evelien!
Mijn vader heeft ons huis ook helemaal verbouwd en we zijn nog (lang) niet klaar. De belangrijkste vertrekken echter wel :)