[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sussie85

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:40

Noor: hier is het noodweer al losgebarsten. Het regent echt enorm hard en het flitst en donderd behoorlijk. We zagen het al aan komen dus paarden even snel binnengehaald daarnet.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:42

Hier is het bewolkt met een briesje. Het ziet er niet naar uit dat binnenkort het noodweer uitbarst. Mazzel dat je moeder wil en kan helpen!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:43

Brrrrrrrrrrr, ik ben nooit zo'n held hoor met onweer.

* gaat zichzelf nu een ban geven, wil ook nog wat vrij van de week en anders ga ik het allemaal niet redden *

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:44

onze paarden staan gewoon buiten. Die staan zomers dag en nacht buiten, ook als het slecht weer is. Het is hier nu nog droog, afgelopen 2 nachten is er totaal wel 45 mm regen gevallen!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:44

Volgens buienradar trekken de buien net langs ons heen
Het is bij ons wel een beetje bewolkt, maar dat is wel even lekker

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:48

Goede morgen!

Zo avontuur amsterdam was kort.. om 4 uur waren we er en we zijn om 19.00 de trein weer in gestapt.. twas gewoon "eng" druk.. en konden niks meer zien.. dus maar naar huis gegaan

Wie had dat rood-wit-blauw jurkje nou hier?? Zag er gister nog 1 naast me staan een meisje met donker haar.. dacht eerst dat het noor was :o

ROWO balen van je val beterschap!!! :(:)
Jantien ben benieuwd naar je zadel!

Rrr als die ziekenhuis verslagen :=
Heb zelf allen met me blindedarm ontsteking in een ziekenhuis gelegen het LUMC en toen lag ik op een kinder kamer in me 1tje had 1 playstadion, 1 xbox en 1 qbox :D was wel leuk :) lag er 2 dagen...
Rest sorry heb niet echt goed bijgelezen :o
Ik ga snel even naar een vriendin.. moet even der proefjes lezen..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 10:49

Hier redelijk bewolkt, maar toch nog zonnig en warm. Wij hebben hier maar weinig gehad aan regen en onweer. Zaterdagavond hadden pa en ma de paarden buiten gedaan, maar toch rond 12 uur s nachts maar weer binnen, we zitten met het veulen helaas.
Gelukkig hebben ze vannacht wel buiten gestaan, dat scheelt weer.

Van mij mag er wel ff heel wat regen gaan vallen!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:12

Toch wel erg jammer dat Nederland gister verloren heeft! Ik heb echt een hevig teleurgelstelde, verdrietige en boze man thuis zitten :o Dat gaat nog wel en paar dagen duren voordat hij weer kan lachen ;( Mijn jurkje heeft dus duidelijk geen geluk gebracht :( Verder gelukkig wel een hle gezellige middag/avond gehad!!

Jeetje Rowo wat een val :(:) Hopelijk knap je snel weer wat op! En had je geen telefoon bij je tijdens het rijden dat je helemaal naar huis bent gelopen?? Ik ga echt niet meer zonder telefoon op het paard zitten. Ik ben bijna altijd alleen thuis en dan is het toch wel prettig dat je kan bellen als lopen niet meer lukt :o

Fijn Jantine dat je zadel er is!!

Hier is het nog zonnig maar het onweert wel, hoorde net dat het inhet dorp heel hard regende (is hier maar 2 kilometer vandaan.....)

Ik ga zo ook mar even op buienradar kijken, moet eigenlijk de merrie enhet veulen nog naar Wamel brengen, maar als er echt overal noodweer is ga ik echt niet met dat kleine ding in de trailer op pad, dan ga ik morgenochtend wel heel vroeg. Heb de merrie gister hengstig gespoten dus morgen ben ik ook nog wel op tijd!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:15

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:15

Billy, Kan een puppy hem niet opvrolijken :))

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:18

billy1 schreef:
Jeetje Rowo wat een val :(:) Hopelijk knap je snel weer wat op! En had je geen telefoon bij je tijdens het rijden dat je helemaal naar huis bent gelopen?? Ik ga echt niet meer zonder telefoon op het paard zitten. Ik ben bijna altijd alleen thuis en dan is het toch wel prettig dat je kan bellen als lopen niet meer lukt :o

De bak ligt naast ons huis, bij het keuken en woonkamer raam. Ik rijd nooit als er niemand thuis is :n Maar omdat het om 7 uur s ochtends gebeurde zat pa op de wc ( :+ ) en ma lag nog in bed. Ik ben dus gevallen, Avi kwam bij me, liep weer weg, ik er achteraan, gepakt en toen naar het slaapkamer raam gelopen. Tussen de bak en het huis zit denk kleine 15m. In mijn profiel zie je wel een foto van hoe dicht het bij mekaar ligt.
Telefoon had ik niet bij me, want het was s ochtends vroeg en dacht: Ach er belt me toch niemand.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:22

Mootje schreef:

Van een leuke, lieve, schattige puppy wordt iedereen vrolijk ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:26

Mootje schreef:

_O-

Als het om voetbal gaat kun je heel veel kerels nergens mee opvrolijken volgens mij.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:27

Idd. Een puppy is zacht een knuffelig en heeft veel aandacht nodig wat hem weer afleid van voetbal :D

Pff wat een weer. Was net bezig met Challenge toen het los barstte. Wou voor het eerst gaan hangen/zitten, maar toch maar even uitgesteld. Had hem al lekker gelongeerd en had de box van Stuart al vrij gemaakt (zit geen plafond in en kan hij goed vast gebonden worden), maar helaas.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:29

Balen PB! Hier regent het inmiddels ook :j

Ik denk trouwens dat ik mijn stoute schoenen aantrek en mij inschrijf voor de Springtour van Maassluis :D Eerst nog even overleggen met de instructeur vanavond!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:30

Hier schijnt de zon weer :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 11:35

Goeiemorgen!
@Mandy: :oo Dat is wel even flink schrikken geweest zeg!!! En ook erg pijnlijk!!!! Ribben kun je heel erg lang nog last van hebben...
@Tientjeh: Fijn dat je zadel eindelijk binnen is! Ben benieuwd hoe hij bevalt!
@Anthea: Succes met je laatste tentamens!
@Noor: Druk weekje heb je voor de boeg zo te lezen, maar komt vast allemaal wel goed! En toch nog een winstpunt gescoord dus gisteren ;) Wel balen van je andere proef, maar ja, dressuur snap ik ook wel vaker niet :o
@Billy: Sterkte met je vriend de komende dagen :P Hopelijk is hij de nederlaag snel weer te boven!
@BVW: Leuke foto's van jou en Frits, ziet er lekker relaxed uit!
@WL: Fijn dat je een deadline in het verschiet hebt dat je ook echt klaar bent met je opleiding! Nog even doorzetten en dan ben je daar in ieder geval klaar mee! Ga je dan direct aan het werk op de nieuwe afdeling of heb je eerst nog een vakantie/vrij ertussen gepland?

Hier goede/minder goede ervaringen wat betreft ziekenhuisbezoeken. 1 ding is in ieder geval zeker; niemand gaat voor zijn/haar plezier naar het ziekenhuis ;) Ik heb met rijden wel altijd een telefoon bij me, ben er ooit eens in het weiland afgevallen achterin en kon niet meer lopen, geen telefoon bij me en heel hard roepen was ook niet echt een optie gezien de afstand :o Gelukkig kwam er iemand met zijn hondje langs het water lopen waar onze wei aan grenst en die is het even thuis gaan zeggen, toen kwamen ze me halen ;) Sindsdien eigenlijk altijd een telefoon bij me.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:13

rowo schreef:
Ik rijd met dit weer helemaal niet met beschermers :n (naja op dit moment rijd ik helemaal niet maar goed, haha). Het is al zo warm en met beschermers wordt het zo warm onder die dingen, das echt niet goed. Alleen met longeren krijgen ze vierkant wat om en met springen....

Ik ook niet.. die warmte van de beschermer bengt meer schade toe dan wanneer ze gewoon bloot lopen.. Alleen als Wo echt de pan uit springt waag ik de gok maar even niet en krijgt ze wat om. Ze krijgt echter nooit langer dan een uur wat om.

@Mootje: Ik heb toen ook Canter gemaild i.v.m. bescherming dilemma.. Wo kreeg schuurplekken van haar BR's en vond die ook veel te warm.. Toen adviseerde ze mij de N.E.W. Airowear's.. die heeft aan de achterkant zo'n carbon strook en je kan er zo door heen blazen. Die hebben ook behoorlijk lange klittenbanden waardoor die gewoon om het been gevouwen kunnen worden.

Ik was nog even mijn bed ingedoken en ben dus net weer wakker geworden :z .. Heeft hier in de tussen tijd ook geonweert en geregend, maar niet heel heftig geloof ik.. Echt bij flitsensde onweer gaan mijn paarden direct naar binnen. Als het wat rommelt blijven ze gewoon buiten...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 12:57

WL, Ik ben benieuwd wat ik terug krijg van Talitha. Ga jij serieus het land op met onweer om je paard er af te halen? Dat durf ik echt niet!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:11

het is hier nu buiten zo donker dat de buitenverlichting al aan is gegaan }:0

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:19

Rowo, wat vervelend zeg, Heel veel sterkte en maar hopen dat het snel beter gaat :(:)
balen dat je niet bij de diploma-uitreiking kon zijn! Klinkt heftig je val

ik rij met dressuur ook zonder peesjes etc.. Met springen met peesjes en met de cross ook. Maar wil nog crossbeschermers :)

tientjeh fijn dat je zadel eindelijk binnen is :D

bvw leuke foto's, ziet er goed uit ! :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:37

Mootje: je ziet en hoort de onweer toch aankomen. Dan komen wij in actie om ze binnen te halen. Als het al flink bezig is willen ze toch niet meer mee.

Bij ons is het trouwens alweer droog en zonnig!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 13:55

Bij ons is het nu ook superdonker en plenst het aardig!
Sussie, Eer dat ik door heb dat er onweer aan komt en mij naar stal begeef, is het al te laat (en dan staat mijn paard alleen overdag op het land, en even van 't laten gaat dan ook niet aangezien ik ook moet werken) :D

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:11

Jah dat heb je natuurlijk als je paard op een pensionstal staat. Die van ons staan aan de overkant van de straat, dat is toch wat makkelijker. Bij ons is er ook altijd wel iemand thuis die ze even binnen kan zetten.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 14:15

We hebben hier net echt zwaaar noodweer gehad, het was echt DOODeng! Het begon zo hard te waaien dat bomen als luciferpinnetjes omgingen. Alles waaide in het rond en 2x zo'n onwijs harde knal dat ik vrees dat er gewonden zijn.

Het zwarte cross festival is helemaal verwoest. Zelfs gewonden en brand daar... In hengelo is het NS station ingezakt en in Enschede verschillende branden.

Hier in de buurt valt het verder mee met ingestorte muren, daken, omgewaaide bomen. Hoe het met de mensen verder is weet ik niet.