[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 19:36

Oh die is vuil :)) ben ik blij met mijn bonte, die blijft in de zomer raar maar waar zowat spierwit. In de winter is ie strontbruin met pisgeel.

@Hanne: klaar voor morgen?

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 20:36

Vuil varkentje die Blits haha! :D

@Varekaj: Half. :P 'k Heb gisteren gereden en erna heeft iemand anders ook met hem gereden. Vandaag irritant bij het dotten en erna was hij een ontploft bommetje in de weide. :P Dat het morgen meer mag meevallen haha. :') Nuja sowieso goeie oefening, we gaan ervoor om de eigen procenten te verbeteren. Zeker bij die ene jury. :+

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 21:44

Ok nu ben ik jaloers :p iedereen in volle voorbereiding voor wedstrijden. Ik lees lekker mee! Tijdje geleden vroegen hanne en antonius hoe ik het hier stel. Wel, heel goed eigenlijk :) paardjes jammer genoeg enkel nog maar van ver gezien. Mijn vorige huisbaas had wel een hond en daar ga ik volgende week nog eens gaan doggysitten :) voor de rest was het weer fantastisch tot vorige week. Nu al een hele week strontregen. Mijn vriend is ondertussen al twee weken terug thuis en (dit kan ik jullie niet onthouden).

Afbeelding

Mijn zus heeft hem ook nog 1/2x per week ongeveer meegenomen naar het bos. Stelt het super op zijn eigen stekje ☺ lekker aan het rondscharrelen.

In ga normaal ook naar Deurle Varekaj :) rondje 60 rondhobbelen, dat moet wel lukken gok ik zo. Wil graag nog naar Waregem en Merksplas in oktober maar daarvoor zal ik de conditie van ponybeest wat moeten afwachten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-17 22:18

Ik ben al lang blij als ik de eerste hindernis over geraak :+

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-17 20:16

Ik heb super kunnen genieten van een hele mooie cross!
Dressuur was oké, kleine foutjes maar was tevreden. 11de plaats met 46,5.

Ik had wat stress vr de jumping. Het ging de laatste tijd beter op training maar is dat ook zo op wedstrijd. Hij pakte super aan, 1 foutje van hem
En 1ntje van mij. Maar was tevreden

Cross was wel een uitdaging vond ik. Paar mooie combinaties, haag smalletje, en in het bos 3 hindernissen achter elkaar waar je ofwel veel tijd kon verliezen door te slalommen ofwel rechtdoor.
Water vond ik niet ao moeilijk, blits pakt normaal water ook top aan.

Blits nam heel de cross super aan, nergens een twijfel, altijd oren naar voor. Beetje sterk, maar beter zo dan als hem vooruit moet stampen.
Tot de voorlaatste hindernis (moeilijke, schuine AB ), rode vlag... was wel effe verschieten. Meisje was over de laatste hindernis gevallen. Stonden met 3 stil, tussen de laatste en de voorlaatste en bij mij stond nog een meisje.

Maar hij pakte die laatste 2 nog top aan! Heel blij met mijn rondje wat een 3de plek opleverde!!
*\o/*

10 uitgesloten in de cross, 10 met weigereingzn, toch veel vind ik.

Voor de mensen die volgend jaar hier naar toe kunnen komen, zeker doen! Echt een hele mooie!

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 20:44

Proficiat daaph! Fijn dat je met een goed gevoel de wedstrijd kunnen rijden hebt.
Hopelijk niks erg met de persoon die gevallen is?
Het ziet er idd een zeer mooie Wedstrijd uit. Precies wel heuvelachtig en wat een mooie zand pistes en dat water :-o

Wij zijn net terug van een dag je bk jonge paarden in gesves. Troosting van de 5 jarige en 2 de manche van de 7 jarige. Vind deze parcours toch echt al de moeite voor zo een jonge paarden :-s 5 jarige stond denk ik toch 1m20 gebouwd en 7 jarige 1m40 :-s vind het toch allemaal veel voor zo een jonge paarden
Ook heb ik weer ogen open getrokken met welke bitten ze 5 jarige paarden rijden. Leuk voor mijn vrienden tegen rijden maar denk niet dat ik ook daar zelf of mijn paarden zullen aan laten deelnemen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:20

Proficiat Daaphh! *\o/*

Met dank aan Varekaj ben ik vandaag ook op wedstrijd geweest. :) Luxor bij aankomst een stresskonijn, inrijden was niet zo heel fijn in kleine inrijpistes. 1e proef was in de buitenpiste en het ging veel beter dan verwacht! :j Ruimte en niet te veel paarden rondom is gewoon veel aangenamer voor hem. Hele fijne score van 66,40% met zeker nog veel ruimte voor verbetering!
Tweede proef was in binnenpiste, als je in de piste ging werd alles afgesloten dus hij hoorde alles van buiten en zag niets. Resultaat veel meer spanning, eens verschieten, slechter reageren op de hulpen, ... Achteraf van de jury tips gekregen en ook complimenten over zijn draf. Punten waren heel laag, maar was te verwachten van hem. :) Een doel wordt 60% halen bij hem haha! :D Nu, 't was zeker gene vette proef in vergelijking met de eerste. Filmpje van eerste staat op fb. ;)
Na tijdje werd Luxor ook rustiger op het terrein en tussen laatste proef en prijsuitreiking stond hij erg op zijn gemak hooitjes te knabbelen in de trailer. :) Hij heeft zijn tijd beetje nodig om op zijn gemak te komen haha. :P Sowieso wel mega goede ervaring voor Luxor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:38

Graag gedaan Hanne :D Ik heb nadien die ommegang nog meegereden, super fijne wandelpaden ontdekt! En gelukkig maar, mijn buren hebben in hun tuin pal aan het keukenraam een springkasteel gezet voor het verjaardagsfeestje van hun zoontje. Is dat gekrijs en gejengel me ook bespaard gebleven.

Mooi filmpje Daaphh! Ziet er inderdaad fijne en mooie cross uit. proficiat met je resultaat!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:44

Mila: was echt blij met de hulp van i.ris tijdens losrijden en voor hun compagnie, echt fijne mensen!
Moet zeggen, nu het BK stond idd wel stuk hoger dan gewone cyclus, sommige sprongen toch 2 gaten erbij, er waren hindernissen van 1.10 bij voor de 4 jaarse...
Die bitten voor de 5 jaarse schrok ik ook van, dacht zelfs dat er voor 4 en 5 jaar niets anders dan trens toegestaan was...
over zelf rijden of paard laten meedoen, ik vind die cyclus wel een mooie opleiding voor de paarden. Je ziet ze echt veranderen doorheen de wedstrijden. Maar, het is niet voor elk paard weggelegd en daar moet je als ruiter/eigenaar wel aandacht voor hebben. Als het niet 'makkelijk' gaat en je moet het paard prepareren om mee te kunnen doen, dan ben je niet goed bezig. maar ik heb nu al ondervonden hoeveel simpeler Nyona liep onder bjorn tov hoeveel 'moeite' ik moest doen. Ok, er stond nu veel meer te kijken dan in de cyclus + van huis weg op stal slapen, dus niet helemaal te vergelijken maar toch... dus een goeie ruiter maakt ook heel veel uit. Die cyclus is geen spek voor de bek van een amateur zoals ik, dat is eigenlijk alleen maar goed voor die ruiters die hun paard optimaal bij élke sprong brengen. Op die manier denk ik wel dat het een ideale leerschool is voor het paard.

In mijn 1e parcours op woensdag heb ik in een lijn 7 galopsprongen gemaakt waardoor ik wat dicht onder de oxer kwam, piste loopt daar ook net wat naar beneden, dus ze liep wat op de kop en balkje. In 2e parcours was ze heel gespannen. Normaal galoppeert ze makkelijk rond maar nu moest ik echt rijden. Was ook al veel publiek, dus rumoerig, mss daarvan? Ze viel dan wat stil in de lijn naar een oxer en met zo weinig tempo sprong ze te weinig voorwaarts en de achterste eraf. Zeker in het 1e parcours zou bjorn haar foutloos gereden hebben, was echte ruiterfout. Maar we hebben veel geleerd, ny heeft weeral veel gezien, ook 1e keer op stal op wedstrijd overnachten dus die ervaring heeft ze toch ook alweer op zak. Zij mag nu een ganse week rusten, ik rij ze terug na het weekend, nog 3 weken tot BK eventing in Deurle en daarna een week of 6 in de wei. Komend weekend Brugge, jaren geleden dat ik daar gereden heb!

Hanne: ik vind luxor echt al veel gegroeid, matuurder geworden en veel sterker! Goed bezig!

Varekaj: top dat je hebt ingeschreven voor de crossen! Deurle zal ik normaal gezien komen kijken, dat is zaterdag zeker de vrije cross?

Daaph: nogmaals proficiat met je cross, eindelijk back on track!!! Deed deugd wellicht :D

Lene: Haha Pieter is uw ventje aan het longeren :+ wanneer ben je terug, begin sept pas?

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 00:56

Haha ik mocht live meekijken heb toch af en toe es "lief uw hand lager, lief uw longe langer/korter" toegeroepen }> maar ah ze doen het niet slecht samen. En ik ben al heel blij dat hij dat wil doen en dat hij dus toch wat beweging heeft :Y). En hij is vermagert ipv verdikt (wrs ook wel wat spieren maar hey) dus mijn grootste schrik is in elk geval geen werkelijkheid geworden: een propje met een keiharde manenkam en ditto pasjes. 27 augustus ben ik terug dus twee weken voor Deurle. Is eigenlijk te kort om echt terug "op te bouwen" maar een rondje 60 als training moet wel lukken. En dan derna beetje meer terug in het werk en dan zien we wel. Had supergraag terug Ciney gereden maar die komt gewoon echt te vroeg...

Ziet er een superfijn terrein uit Daph! En proficiat met je 3de plaats!

Luxor is inderdaad mooi volwassen aan het worden Hanne :)

Ik vond jou foto's op fb ook flink hoog tov de vorige parcoursen Antonius, en dat voor vierjarige paarden. Maar zoals je zegt, een getalenteerd paard met goede chauffeur loopt zich daar niet zo snel kapot, maar het zijn vooral de net-niet paarden met net-niet ruiters die zichzelf forceren in een poging om toch maar wat te bewijzen ;( De filmpjes met Bjorn zagen er altijd heel simpel en ontspannen dus dat was zeker een goede leerschool :)

Ohja en iemand uit de drafsport zei tegen mij over mijn pony "ooh ma 5 weken rust op de wei, das ideaal, ze komen herboren terug, maar zes, zes en meer dat is te veel!". Dus misschien vijf weken congé geven :+ haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 07:47

Ik merk dat toch ook dat regelmatig weekje of 2 verlof de mijne goed doet zo tussendoor. Maar 5-6... ja mentaal zal dat ge zijn maar dan is er al afbouw van spieren begonnen en da's wel "zonde" vind ik. Kruipt toch tijd in om dat weer erbij te krijgen. Foto van Pietertje was wel schattig :))

@Antonius: Bjorn was er ook beroepsmatig mee bezig, ik wil niet weten hoeveel paarden die al opgeleid en uitgebracht heeft op dat type wedstrijden. Het is een combi van factoren maar alsnog chapeau. Nyona heeft het toch wel gedaan, ze is tot daar geraakt. Dus zeker geen net-niet paardje :)
Ik ben ook blij dat ik de stap heb gezet om in te schrijven :D
30/8 en 6/9 heb ik nog crossles in Ternat. Eigenlijk zou ik 26/8 ook graag gaan oefenen in Zwijnaarde maar weet niet goed hoe of wat.
Ik ga eerlijk zijn, als ik overal al gewoon over de 1e hindernis raak ben ik content. Het is voor ons allebei compleet nieuw. Uiteraard ga ik mijn best proberen doen, maar geen flauw benul hoe Icaro gaat reageren op dat type omgeving, volk, sfeer etc. Dus toch wel stress daarover.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 08:47

Antonius: i.ris en f.rederik zijn inderdaad hele lieve mensen die heel veel over hebben voor hun paarden en voor de sport. Het is bij haar dat ik springlessen volg.
Denk ook dat het voor professionals goede wedstrijden zijn die cyclus maar heb er toch zien rijden waarvan ik dacht wat komen die hier doen. Nu gezien ze daar mochten starten zullen ze wel niet slecht gereden hebben tijdens de cyclus maar toch stel ik er mij vragen bij.

Stiekem zat ik te dromen om mss cross in deurle of zwijnaarde mee te rijden maar als ik realistisch ben dan zal dat te vroeg zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:06

Dat gevoel komen we allemaal denk ik wel regelmatig tegen nee? Maar ik denk dat bijvoorbeeld ook vaak van mezelf "wat kom ik hier eigenlijk in godsnaam tussen hobbelen". Misschien zijn die mensen vol goede moed aan de cyclus begonnen, en verder geraakt dan ze verwacht hadden? Dan laat je zo'n kans niet liggen. Mensen die zichzelf veel hoger inschatten dan werkelijk, maar er altijd mee wegkomen dankzij een goed paard? Paarden die door anderen helemaal geprepareerd worden en klaargezet, en de eigenaar stapt enkel op voor wedstrijd? Dat weten we niet. Feit is dat ze geklasseerd zijn en mogen starten.

Over bitten dacht ik hetzelfde als Antonius, dat dat voor 4 en 5-jaarse eenvoudige bitjes waren?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:34

Proficiat Hanne!

Nee het meisje had niets. Denk dat ze bleef liggen van de shock ofso. Want ze stond naast ons en zag haar het paard verzorgen.

Ik vind in de jumping zie je sowieso meer extreme bitten. Precies we trend daar...

MF waarom zou je die niet kunnen starten?

Nog enkele foto's van Ronald

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit had ik gewonnen
Afbeelding

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:39

Merci! :o

Hij is laatste half jaar idd veel veranderd. :) Een stuk gegroeid en wat breder geworden. 'k Ben ook al tevreden hoe hij loopt in de stap en draf. Galop is het nog een slappe vod, maar dat wist ik al. We werken erop in de lessen en de trainingen. :j Hij vindt t echt nog lastig. Zeker in die krappe inrijpistes trok het op niet veel. Nuja beetje bij beetje sterker worden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 13:41

Mooie foto's!

Rij jij met een dekje van Lemieux per toeval? Hoe bevalt die qua ligging onder je zadel? ik heb een prestige versailles en merk dat mijn gewone vzh-dekjes niet echt optimaal liggen. Het ziet er vaak uit alsof mijn zadel te ver naar achter moet op het dekje om het goed te laten passen. Ben dus vaak aan het priegelen zodat de kussens achteraan niet over de rand van het dekje komen. Heb dit tot nu toe met lamicel (hier is dit het meest opvallend), met BR en met eskadron.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 13:42

Is het trouwens geen die om hem een rood lintje in zen staart te doen? Dan komen de paarden niet zo dicht. Ik heb dar t met blits een tijdje gedaan. Die stresste ook bij inrijpistes binnen. Het hielp wel

Mmm ik zal eens kijken hoe dat dekje noemt.. das van uit Engeland gekomen

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:27

De andere paarden zijn niet echt een probleem van te dicht komen enzo, vroeger wel nu niet meer. Eerder dat Luxor alles wil zien en verschiet van de domste dingen. 1 bepaald moment was hij bang van een random plaats op de muur. En ook bvb bang zijn van een hoek, er eens goed kunnen door rijden. Rondje erna is hij weer 'bang'. Er is gewoon teveel beweging/paarden rond hem.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:31

Omdat ze nog maar sinds een week of 2 teug in het werk zitten na bijna 6 maand niks doen. Het veulen moet ook nog gespeend worden. In principe zou het wel kunnen maar of het verstandig is ...

Ik heb ook nog een lintje in gedaan omdat ze erg paniekerig van andere paarden die te dicht kwamen met een lintjes Letten ze veel meer op dat ze niet zo dicht meer komen :-p

Heb vr stijn ook een lemieux cross zadeldek besteld. Hij heeft een prestige paris en veel zadeldoeken blijven niet goed liggen schuiven naar achter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 14:39

Ik had in het begin een rode strik in omdat Icaro nog hengst was, jong, en ervaring moest opdoen. Niet zozeer dat hij iets zou misdoen, wel om de rest aan te geven dat ruimte wel fijn was. Nu gebruik ik dat niet meer.
Verder vooral de ervaring dat ruiters met een rood lint veel minder kijken waar ze rijden onder het mom van "ze gaan toch wel opzij voor die strik".

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:26

Dikke proficiat Hanne en Daphne!
Ziet er een hele mooie cross uit! Wss erg ver :P?

Ook jij een dikke proficiat Antonius! Het is toch een hele ervaring geweest. Björn keek en zag dat het goed was en goed komt :).

De twee zevenjarige met wie ik mee was in lummen, lopen morgen alletwee finale. Ben eens benieuwd! In lummen liet de hengst het afweten in de finale...

Wnr ga je je veulen speenen MF?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 21:43

Nee! Niet ver, 3 kwartier rijden. Voor jullie ook niet ver denk ik. Vlak langs de E40, in Waals Brabant

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:50

Aya idd! 140 km, minder ver dan sommige andere :P.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-17 21:53

Oh meen je dat daapph? Straks eens opzoeken, dacht dat het veel verder weg was.

Baaldag hier. Icaro heeft de gas terug gevonden in het werk, maar ook de kunst van het weigeren in het springen. Voor het eerst in de 6 jaar dat ik hem rij, heb ik er naast gelegen. Behalve een landing met mijn elleboog in mijn eigen maag/darmen geen schade. En een gekneusd ego. Was zo blij dat hij bij het inrijden goed vlot en soepel was, begint hij zo weer het varken uit te hangen. Bah.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-17 22:14

Ja qua afstand valt hij echt heel goed mee! Ook heel makkelijk te bereiken. Je kan hem op de autostrade zien liggen.

Ohh wat jammer van je val, maar dat hoort bij de sport hè.

Hier hebben we de volle broer van Icarus zo goed als zadelmak.

2x gelogeerd, zaterdag erop en vandaag stap en draf. Als het ao blijft verder gaan, zijn wij blij!