[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 19:08

meningen blijven verschillen :+
En dat is maar goed ook in deze wereld!

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 20:57

Ik zou eigenlijk ook Ronostrand rijden als eerste oefencross na alle trainingen, dus baal zo bij het zien van de filmpjes/foto's :+ :o
Heb echt het gevoel... ik wil ook :')

Misschien zie ik het verkeerd , maar je rijd een oefencross in mijn ogen toch vooral op voorbereiding voor je echte cross ? Om te kijken hoe je er voor staat om een echte cross in te kunnen.
Maar wat is er dan aan als de lat heel laag is ? Dan ga je nog goed op je snufferd als je voor het echte moet.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:42

Er zijn wel meer redenen om een oefencross te rijden.. wat denk je van mensen die geen wedstrijden willen rijden maar wel een rondje willen rijden? Dus geen ervaring hebben. Naast hopelijk wat crosslessen
Dat mensen geen cross van te voren verkennen is gewoon dom. En heeft ook niks te maken van wat ik, en meerderen, aan kaarten.

Er is een groot verschil in aanbod. Vergelijk het met de oefencross in Gelselaar. Wereld van verschil en dat mag ook gewoon genoemd worden en het verschil mag er ook wezen! Met een kleine pony, een jong kind dst wil proeven aan eventjng kun je beter naar een gelselaar gaan dan naar ronostrand. Dan zou ik de stap renswoude zetten en dan pas ronostrand. Met een jong paard dat meer richting de B moet zou ik zeker Ronostrand bijvoorbeeld aanraden, Renswoude ook. Gelselaar vind ik niet zo zeer een fijne opstap, wel leuk om een rondje te hobbelen.
Om even een paar voorbeelden te noemen en mn punt toe te lichten want volgens mij snappen veel m niet :+

Het ontbrak aan gewoon nog een categorie en misschien zelfs een waarschuwing voor de echte kleintjes. Dat is het enige. Keuze van een organisatie en zeker niet fout. Maar mensen die erop zoeken etc komen het op deze manier wel te weten, maakt het wat makkelijker :j

florie71

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 21:48

Vrees dat we niet naar Dutch Open mogen....
Net kaartjes gekocht ;(
Laatst bijgewerkt door florie71 op 28-09-20 22:28, in het totaal 1 keer bewerkt

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:06

‘Toeschouwers zijn niet toegestaan bij sportactiviteiten.’

Cioccolato

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:08

Ik vrees ook voor ons dat bezoekers niet meer mogen..

Ik hoop nog wel een groom.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:14

Maatregelen gelden voor de komende 3 weken. Weet zo even niet wanneer de Dutch Open is, maar misschien dat deze vooralsnog buiten de boot valt?

Dankjewel DreamGuide! Gefeliciteerd met jullie puntje met springen :D

Oh wat grappig Sannexspikey!! Weet zo even niet meer wie jullie waren :o Zo met mezelf bezig haha. Was aan te late kant, zeg maar te laat.. door dressuurwedstrijd er voor.
Wat supertof dat jullie al zo snel zo rond kunnen rijden!! Heel fijn!

Dankje LuffB! Ik was benieuwd naar wat je nu anders deed inderdaad, klinkt logisch. Wat gaaf dat het anders aanpakken al meteen zo'n positief effect geeft! Dan weet je toch wel dat je weer op de goede weg zit :D

Ik vind het wel fijn als er bij een oefenwedstrijd wat uitdagende dingen zijn. Maar dat vind ik nu. Een half jaar geleden nog niet :P
Zoals de oefencross in Velden, echt super leuk! Maar dit was de laatste keer dat ik daar ben geweest omdat er dit jaar al geen echte uitdaging in zat, wat ook wel eens fijn is daar niet van. Maar dat is voor ons voor volgend jaar niet meer interessant.
De oefencross in Tilburg was wel écht een B cross. Was dan ook super blij dat ik daar heen geweest ben anders had ik de B in Geffen niet durven rijden toen ik daar stond hoor :o.
Dus alleen maar handig als ervaringen terug te lezen zijn voor mensen die zich op nog wat onbekend terrein begeven!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:23

Cioccolato schreef:
Er zijn wel meer redenen om een oefencross te rijden.. wat denk je van mensen die geen wedstrijden willen rijden maar wel een rondje willen rijden? Dus geen ervaring hebben. Naast hopelijk wat crosslessen
Dat mensen geen cross van te voren verkennen is gewoon dom. En heeft ook niks te maken van wat ik, en meerderen, aan kaarten.

Er is een groot verschil in aanbod. Vergelijk het met de oefencross in Gelselaar. Wereld van verschil en dat mag ook gewoon genoemd worden en het verschil mag er ook wezen! Met een kleine pony, een jong kind dst wil proeven aan eventjng kun je beter naar een gelselaar gaan dan naar ronostrand. Dan zou ik de stap renswoude zetten en dan pas ronostrand. Met een jong paard dat meer richting de B moet zou ik zeker Ronostrand bijvoorbeeld aanraden, Renswoude ook. Gelselaar vind ik niet zo zeer een fijne opstap, wel leuk om een rondje te hobbelen.
Om even een paar voorbeelden te noemen en mn punt toe te lichten want volgens mij snappen veel m niet :+

Het ontbrak aan gewoon nog een categorie en misschien zelfs een waarschuwing voor de echte kleintjes. Dat is het enige. Keuze van een organisatie en zeker niet fout. Maar mensen die erop zoeken etc komen het op deze manier wel te weten, maakt het wat makkelijker :j

Maar zoals Mistid aangaf kon je bij oefencross Ronostand opgeven voor een bepaalde hoogte. Dan weet je waar je je voor inschrijft en moet je achteraf niet ‘janken’.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:25

Nou ik geef het op hoor, als begrijpend lezen lastig is :+ _O-
Mensen die de info handig vinden en willen gebruiken, kunnen het vinden. En daar ging het mij om :D

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:25

Cioccolato schreef:
Mensen die de info handig vinden en willen gebruiken, kunnen het vinden. En daar ging het mij om :D

Heel lastig. :o

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:33

Ik snap wel wat je zegt hoor :D
Het is zeker fijn om een mening te horen hoe meerdere mensen een terrein ervaren.
Cioccolato schreef:

Het schuin gedrukte bedoel ik dus, volgens mij zijn trainingen om eerst wat ervaring in het crossen op te doen, en is stap 2 een oefencross mee pakken. Voor sommige als 'einddoel' en voor anderen als meetlat voor eventuele officiële crossen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:35

Ja, dat bedoel ik idd ook. en daarvoor ook nog spring ervaring :D

Nora_nora

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 22:46

Cioccolato schreef:

Ik begrijp je ook hoor. En ben het zeker met je eens. Vooral voor de kleintjes en de groep mensen die het leuk vind een x een cross te rijden was het pittig. En er waren zeker in het laag ook hindernissen die boven de 70 cm uitkwamen. Ik was blij dat ik op een ervaren paard reed aangezien ikzelf niet zo'n held ben. Met m'n eigen paard had ik het waarschijnlijk heel spannend gevonden. Nu was het leuk en ben ik mega trots dat ik het heb gedaan *\o/*

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 23:18

Ik merkte sowieso de afgelopen jaren dat er naar Ronostrand flink wat ‘freebies’ (mensen die eenmalig yolo meedoen) komen, ook in de officiele cross. Valt me meer op dan bij andere crossen.
Dit jaar helaas niet meegedaan maar ik hoop op een mooie L cross daar volgend jaar!! Zou mooi zijn als ze er nog een weiland of stuk bos bij kunnen betrekken ipv de camping (zag dat het dit jaar niet was maar bij meerdere klassen heb je meer ruimte nodig).

Zie wel weer ontzettend veel mooie foto’s voorbij komen zoals altijd daar!!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 05:38

Camping was er niet bij door corona.

Dus. Hopelijk geen corona meer volgend jaar..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 07:50

Nou idd hopelijk is corona volgend jaar klaar door bijvoorbeeld een vaccin. Mijn man heeft besloten dat hij dit najaar niet meer gaat crossen. Ook ivm werk, het is zo druk momenteel echt niet normaal. Hij kan het er gewoon niet bij hebben. Lessen plannen lukt al niet eens. Hij is blij als hij gewoon kan rijden. Wel leuk om mee te lezen hier. Lijkt mij ook leuk om bij de dutch open te kijken. Even afwachten maar welke kant het op gaat over 3 weken voor ik kaartjes bestel.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-20 23:01

Het feit dat er een hoogte wordt opgegeven maakt al een groot verschil, zeker als D elaag categorie rond de 60/70 aangegeven staat weet ik zelf in principe dat de organisatie het wat “serieuzer” aanpakt dan als je op 40 kan beginnen. Niet dat dat niet alsnog serieus kan zijn, maar dan heb je vaak dat die 40cmm opties iets verhoogd worden of er hogere andere hindernissen bij komen en kan je stiekem alsnog de lage springen haha.

Voor mij hangt het rijden van een les/ oefencross, ook nog wel eens van mijn doel af en kies ik soms bewust voor een bepaald terrein zodat het doel makkelijker behaald kan worden. Vol vertrouwen over de hindernissen heen zonder teveel moeilijke vraagstukken waar ik vertrouwen op kan verliezen, ga ik naar Moordrecht. Ede voor meer uitdaging, maar ook voor evt weer simpele dingen als de uitdaging iets teveel van het goede was. Ede is ook fijn voor lekker galopperen zonder teveel indrukken tussendoor en veel waterpartijen om water te trainen. Renswoude om juist veel te laten zien op een kort stuk (veel indrukken) en daardoor voor mijn paard vaak spannender/ moeilijker en meer kans op vertrouwen verlies, al bieden ze ook lage opties, blijft hij hier toch veel loeren. Dit ging wel beter toen ik hem er vaker me naar toe nam, maar nu ik dus weer vertrouwen aan het zoeken ben wacht ik nog even met naar Renswoude gaan.

Zo kan iedereen met de info in het topic doen (of laten) wat hij zelf wilt, maar ik vind het altijd fijn om aan de hand van verslagen te bepalen of iets wel of niet bij ons als combinatie past, maar ook voor waar we in een trainingen en qua minder staan.

Gaan er nog mensen naar Markelo of ophemert ?

laetitia98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 16:57

Wij starten morgen in Ophemert in de B zonder dressuur! Ben heel benieuwd en vind het stiekem wel heel spannend haha. Wordt de tweede keer officieel :o :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:03

Oh leuk Laetitia98!! Welk startnummer heb je?
Morgen wordt ook onze 2e officiële keer B! Wij mogen als 1e starten.
Succes en veel plezier!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 17:07

Wij gaan lekker zondag weer op pad! Succes allemaal

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 18:52

Zojuist parcours gelopen in Ophemert, vind die dubbel van 12 best een pittige. jullie al wezen lopen?

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:14

Oeh heb je foto's?? O:)
Ik had gelezen dat de cross lopen pas morgen vanaf 08:00 kon. Niet dat het voor mij had uitgemaakt maar goed :+

vosje2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:22

Jaaaaa, foto's! Kunnen we ons geestelijk voorbereiden, leuk! Ben benieuwd, ik was er vorig jaar ook maar toen was de cross op een heel ander stuk van het terrein.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 19:24

Jaaa leuk foto’s!! Wij starten morgen het springen en dressuur en dan zondag de Cross. Ben heel benieuwd hoe het daar is. Iemand die ervaringen wil delen? Is de start van de cross dicht bij het hoofdterrein?

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-20 20:16

Owww heb geen foto's gemaakt sorry ook niet aan gedacht