[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:25

Haha, Eierland klinkt te boers :D
Mooi dat het nu goed gaat!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:26

Gelukkig gaat het goed Texelse :D Hopelijk drinkt ze snel.

Waar komt de naam vandaan?

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:31

Goeiemorgen

@ Texelse van harte gefeliciteerd! Wat een mooierd!!!!!!! Hopelijk komt de nageboorte er gauw af.
@ Mootje das ook niet leuk om de hele dag alleen te zitten. Maar betweters zijn zo :r
@ Weule ik ben ook onwijs blij dat hij niet de grote weg op was gegaan. Dan had hij het hoe dan ook nooit overleeft! Leuk dat je een gezellig afscheid hebt gehad. Geert had ook de trekker meegenomen stonden inderdaad bij de waterbak.
@ iedereen de bodem is erg goed op het moment in Neede :D :D :D :D Vertelde Geert gister nadat hij aan het bouwen was geweest!
Wij hebben altijd gezegd dat we een huis willen (kunnen) kopen op 1 loon. Dan is het andere loon voor boodschappen enz en dan is het ook nog ''leuk'' leven. Wil niet bij alles moeten denken oh nee dat kan niet want ik moet mn hypotheek kunnen betalen.

Vanmorgen kwam er een klein zwart apekopje boven op bed! Kwispelend en vragend wanneer wij dachten een keer uit bed te komen! Shief voelt zich goed dus. Zo straks weer der pijnstillers en spierverslappers gegeven en mevr zit weer lekker op der roze wolk :z

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:31

Egg Land's is onze "stalnaam". Heeeeel creatief, de polder waar we wonen heet Eierland, en Charlotte is vernoemd naar onze enige kleindochter Lotte. Merrietje is chique genoeg voor zo'n mooie naam.
@Mootje; jij had 'm al door!! :D ;)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:43

marijke hopelijk blijft de bodem ook goed, ben echt heel erg benieuwd naar jullie cross :D
texelse leuke stalnaam! En charlotte is inderdaad een mooie chique naam voor het veulen

ik doe een poging tot het schrijven van een verslag. Lukt echt voor geen meter en ben ook te snel afgeleid door alles en iedereen

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 11:45

Super van het veulen Texelse! :)
Klinkt goed van Neede Marijke. Heb je 1 dezer dagen tijd om foto's te maken? ;)
Succes Bianca!

Net even wat dingen doorgenomen, nu zo lekker warm broodje klaarmaken en dan even naar het dorp en What rijden. Proefjes even keer oefenen voor zaterdag. Voor vanavond bank avondje met wijntje ingepland.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:11

De beschuiten worden gehaald, met de roze muisjes!! Charlotte drinkt nu ook. Moeders vindt dat nog niet echt leuk, maar als de spanning van het uier af is, wordt dat wel beter (sprak zij uit ervaring :+ )

Verdere posts heb ik geloof ik een beetje gemist, of in ieder geval niet opgeslagen op mijn eigen harde schijf. Sorry, vanaf nu zal ik minder a-sociaal posten. Volgt straks nog wel een mooie droogfoto. ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:21

Ik ben ook heel benieuwd hoe alles wordt, wat Geert zo verteld klinkt het heel gaaf. :)
Volgens mij gaat een meisje uit Neede een dezer dagen galop trainen op de lange zandpaden in de Bollert en zou zij foto's maken :) Komt dus vast goed.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:34

En ik ben gestrand op Rotterdam centraal. Iemand is bij Dort voor de trein gesprongen en er rijdt niks meer... Kan nog 1,5uur duren.

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:36

Kl0te Laura! Hopelijk rijd alles snel weer.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:44

Balen Lau... Goed excuus om even de stad in te gaan O:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:51

Gefeliciteerd Texelse! Fijn dat het nu goed gaat.

Zoals een aantal van jullie op Facebook hebben gelezen, ze hebben vannacht zeer waarschijnlijk geprobeerd te paarden bij ons te stelen.
De draden zijn doorgeknipt, op het enige stukje land waar nog geen houten omheining staat zijn de palen eruit gehaald en het draad doorgeknipt. Daarna hebben ze rijplaten die om het terrein lagen over de sloot gelegd.

Verder is er niets te halen, schuur stond open en ze hebben het Devoucoux zadel van mijn moeder laten liggen en de zitmaaier, die er via de grote schuifdeur uit kan staat er ook nog.
Ze kwamen dus echt voor de paarden...

Tas, Sjors en Wendel gaan vanavond naar een stal in de buurt. Als het terrein verder af is en beveiligd dan gaan ze pas weer terug.
Ongelovelijk..... :(

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 12:53

dat er mensen zijn die niet met hun fikken van andermans rotzooi af kunnen blijven maakt mij altijd zoooooo verschrikkelijk KWAAD!!!! -:(- }:) -:(- }:)

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:00

Anders ik wel! Van mijn beesten moeten ze helemaal afblijven.
Zelf kun je makkelijk over die sloot heen stappen, daar ga je niet die loodzware platen voor verslepen.

Snap alleen niet wat ze ermee moesten, zonder papier zijn die beesten niets waard en de slachtprijs id ook niet echt bepaald hoog. Vreemd...

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:07

pffff scrhikken zeg Evelien!!! zou het echt niet om het 'tuingereedschap' zijn gegaan???? een paard stelen doe je niet zomaar en ongestoord...

@ texelse, gelukkig lijkt alles nu goed met het veulen, altijd spannend die eerste uren. Wij geven ze standaard met 20 minuten fles met 300 ml biest (melken de merrie) voor de eerste voeding/krachten en om de druk van het uier te halen.

@ laura: NS ook altijd...., niet altijd motiverend als student zijnde...

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:10

Vervelende gevoel Evelien! Bah, je moet er niet aan denken!

Texelse, fijn dat het allemaal goed gaat en wat een leuke naam!

Lautje, het centrum van Rotterdam roept je, lekker de stad in dus.

MM, fijn dat het beter gaat met je hondje!

Hier twee groeplessen gegeven en de rest van de dag vrij! Ga lekker naar stal, want we hebben hier ineens onwijs mooi weer gekregen!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:13

jemg eef! Dat is niet echt fijn, mis je verder niks dan?

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:16

Jeroen, de zitmaaier hadden ze 'zo' mee kunnen nemen via de schuur. Schuifdeur open en klaar. Dan hadden ze zo weg kunnen rijden en hadden ze geen platen etc hoeven verslepen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:19

Dan komen ze namelijk buiten het terrein uit, dat is ook de enige manier waarop je de maaier mee kunt nemen.
Voor de rest ligt er helemaal niets.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:31

Echt heftig eef!
Shoppen lau!
Ben alweer vrij, straks lekker met beat mee rijden.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 13:51

jemig EEF dat lijkt me echt heel erg schrikken...

TEXELSE @ fijn dat het nu wel de goede kant op gaat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:42

Gatsie Eef! Daar moet je toch niet aan denken? Bah!
Ik vraag me ook af waarom ze zoiets doen? Wat ik wel heb gehoord is dat ze gebruikt worden om zakjes drugs naar binnen te proppen en dan over de grens ermee. Maar ook dat vind ik vreemd. Dan jat je toch een goedkoper shetlander die makkelijker mee te nemen is? En de grenzen naar Duitsland en Belgie zijn allemaal open, dus dan heb je daar geen paard voor nodig.

Toch voor de handel dan? Vreemd hoor.
Heb je geen sporen of iets meer terug kunnen vinden?

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:44

Kort bijgelezen in me pauze. Zo naar werk 2.

Evelien dat is niks..bleh moet er niet aan denken dat ze.snachts hier lopen te spoken

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:45

@weule: dat is een goede tip voor de volgende keer, die hopelijk niet meer komt....

probeer nog een droogfoto te plaatsen, krijg ik een melding dat ik teveel pixels heb, ja, leuk, maar dan??? ga even puzzelen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-11 14:48

Pff, ik ben ook weer thuis hoor :+
Op de heenweg had mijn brommer weer een lekker band, dus ik moest met de bus naar het station. Daardoor trein gemist, dus moest de volgende hebben. Overstappen op Schiphol duurde weer ff. Was gelukkig maar 10 minuutjes te laat. Op de terugweg nét de rechtstreekse trein naar huis gemist, dus weer een kwartier wachten en overstappen op Schiphol. Overstappen duurde ook weer een kwartier. Toen in Leiden op de bus wachten. Degene die een stuk van huis stopt was er na 10 minuten, maar degene die praktisch voor mijn huis stopt zou 2 min later komen. Dus ik ging vast voor de halte staan, en verzonk weer in mijn boek. Opeens hoor ik een paar minuten later een geluid, en zie de bus net voor me wegrijden. Heb dus door mijn boek niet opgemerkt dat de bus voor mijn neus was gestopt :+ Toen weer een kwartier moeten wachten, en uiteindelijk de bus genomen die een heel eind van huis stopt. Gelukkig kwam mijn broertje me toen wel op mijn brommer halen (die mijn vader al gemaakt had).

Jemig Eef, dat is schrikken! Gatver, wat een eng idee!
Texelse, fijn dat het allemaal goed gaat met Charlotte :)
Ik hoorde het ook al op het station Lau. Had zelf ook vertraging.