[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mootje

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 10:44

Rowo, Hoe staan de voorbereidingen van het samenwonen?
Ik moet 35km naar mijn werk, waarvan de terugweg niet gestrooid word (ligt tussen twee gemeentes in). Bij mijn volgende auto neem ik alleen winterbanden als ik banden in de winter moet vervangen ivm te weinig profiel!

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:46

Mootje: je hebt ook nog all weather banden. Die zitten zo'n beetje tussen gewone 'zomer'banden en winterbanden in. Mijn vader had die altijd op onze vorige auto liggen (een VW Transporter). Je hebt dan toch een stuk meer grip. Ook als het flink regent.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:47

Wat leuk dat je gaat samenwonen Mandy :D

Ik rijd ook gewoon voorzichtig met winterbanden en dan neem ik aan dat het toch nog wat veiliger is :) Idioten die harder gaan rijden hou je toch, zelfde met kleine/grote auto's. Zomerbandjes zijn ook echt bijna op, dus dat vind ik gewoon echt geen veilig idee, daarnaast heeft deze auto een set winterbanden, dus dan is het helemaal zonde om ze er niet onder te doen :+

Ga zo met de fiets naar college, dat vind ik nog wel het engste. Mijn straat is ook een grote ijsbaan... :\

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 10:49

Sussie, Ik heb ook all-weather banden :j

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 10:49

Mijn vader adviseerde voor ons ook '4 seasons-banden'. Maar de Ibiza heeft net 4 nieuwe banden (nu maand oud). Dan zou ik dus vor winterbanden moeten kiezen. Maar goed, waarsch blijft het voorlopig zo. T is toch wel behoorlijk duur en andere dingen gaan eigenlijk voor.

En voorbereidingen voor het samenwonen heb ik eigenlijk niet. Enige wat we moeten doen is een hoekbank kopen en 1 muur behangen in de slaapkamer. Verder hoef ik alleen kleding over te verhuizeN :+

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:01

Ik ben wel bezig met winterbanden. Heb je toch net iets meer grip met sneeuw en ijs. Hard rijden durf ik niet met sneeuw. Heb nu goede gevonden voor een leuk bedrag. een complete set.

@ evelien bedankt voor de link. Zie er leuke dingen staan. Beetje jammer dat de verzendkosten hoog zijn naar Ned. Heb net een bod gedaan op een singel met buiklap..

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:11

Mijn vader's auto had er vorig jaar afgesleten zomerbanden onder zitten in de winter. Nou, dat was echt niet fijn :n Bij een bochtje over de sneeuw waar ik megazacht doorheen ging, gleed de achterkant al helemaal de andere kant op. En bij mijn moeder in de straat loopt de straat iets schuin af richting de stoep. Daar gleed de auto zo tegenaan!
Hij heeft nu iig nieuwe zomerbanden, maar ik hoop echt dat hij ook nieuwe winterbanden gaat kopen!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:13

Heb ook geen winterbanden. Rij gewoon voorzichtig. Heb gelukkig wel een redelijk veilige auto.
Hier lijkt het te dooien en ga zo zout strooien in de bak. Maar vrees dat moeders niet op concours wil vanavond... (wat ik wel kan begrijpen)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 11:17

Waar zou je dan heen vanavond, Lau?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:18

Ik wil vnvd nog wel met de trailer op pad. Alleen onze straat wordt niet gestrooid. Ik ga verder gewoon via provinciale wegen dus moet goed komen :+

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:27

Dressuurwedstrijd in Hulten.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 11:29

Lau, Dat is nog best een eindje rijden voor jou, of niet?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:32

Ik heb de auto geregeld, ga hier al wel vroeg weg, maar dan kan Jer tenminste even de benen strekken. :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:36

Ik kijk nu op de site van KNMI en nu staan er voor na het weekend weer temperaturen van 10graden aangegeven :?

@ Noor: das beter! Nu kun je dus ff naar de manege?
Laatst bijgewerkt door rowo op 30-11-10 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 11:36

Goede morgen!

Lau fijn dat je heel thuis gekomen bent!
Rowo das makelijk verhuizen :)

Klopt heb het gister op www.weer.nl gezien is een betere site dan buienradar ;)

Benthe gaat wel, slikken gaat steeds beter :) alleen gapen en niezen moet ik niet doen :') ach die anoes! idd ze kronkelt er over heen :)

Winterbanden is een fabel was laatst op het journaal ;)
Ik rij gewoon voorzichtig :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:05

Ik heb het verschil in grip met zomer- of winterbanden toch heel goed gemerkt op wintersport. Ze rijden in Oostenrijk niet voor niets allemaal met winterbanden. Onze Ford krijgt ze ook, moet nog gebeuren, de andere auto die we vooral in de stad gebruiken niet. Maar compensatie, dus harder gaan rijden, is dus wel dom.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:07

De provinciale wegen worden hier beter gestrooid als de snelweg. Zeker de provinciale weg hierachter, daar ligt de zoutopslag langs dus er wordt zorgvuldig gestrooid hier. Onze straat gebruiken ze om te draaien dus hier wordt ook voldoende gestrooid.

Rowo: dan ben je snel klaar met verhuizen! (tenminste als je niet bergen met kleding hebt ;) )
Corien: voorzichtig rijden is inderdaad het beste. Maar te voorzichtig is ook niet goed. Als je te rustig een viaduct of hoge drempel oprijdt dan glij je net zo hard weer achteruit terug (en dat gaat meestal niet in een rechte lijn). Heb dat vorig jaar veelvuldig fout zien gaan.
Snoekiej: met versleten banden op weg met dit weer is inderdaad niets.
Noor: fijn dat je een auto hebt kunnen regelen.

Ik ga vanmiddag vaseline smeren op W zijn hoeven en dan ga ik wat stappen in onze buitenbak. De bodem is namelijk helemaal niet bevroren er ligt alleen wat sneeuw op. Als stappen goed gaat proberen we misschien nog een drafje. Meneer is alleen een beetje gek vandaag: stond op zijn plek te stuiteren in de wei. Hoop dus dat hij zich met mij erop een beetje rustig houdt.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:08

Ik denk dat er heel veel afmeldingen zijn voor Hulten, ondanks dat de weg redelijk begaanbaar is.

Nou... hier zakt mijn broek van af!
Ik kom hier net aan en krijg te horen dat de zadelpasafspraken die stonden afgezegt zijn en dat ze maar een paar nieuwe heeft gepland. -:(-
Of te wel, ik sta hier nu eigenlijk voor jan l*l met mijn zieke hoofd in de winkel. Ze had hier ook zelf kunnen gaan staan ipv nieuwe afspraken plannen. :( :(

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:09

Nou Evelien, dat is lekker dan ...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:13

Dat is ook lekker dan Evelien :(

De provinciale wegen zijn hier heel goed. Dus daarom rijd ik maar om naar de manege.

@ Sussie: helpt Vaseline smeren bij jou dan? Bij mij helpt dat helemaal niet. Ook niet met vet of iets anders... helaas dus.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:20

Nou ik hoop dat het KNMI gelijk heeft met die tempraturen boven 0! Volgens mij dooit het al wel wat… Vaders heeft mij even geholpen met sneeuwvrij maken! Vero kan nu iig stukje buiten lopen. Eind van de dag/ begin van de avond hopelijk op pad naar club. Heb vanavond les, maar dat is pas om kwart voor 9.
Hoop wel dat ik weg kan anders kan ik springwedstrijd die ik net opgegeven heb wel weer afzeggen. :+
De bodem onder de sneeuw was trouwens helemaal niet bevroren terwijl die gisteren nog knoerd hard was.
Wij hebben gelukkig ook winterbanden deze winter. Vorig jaar niet, nou toen was het af en toe best glad.

Dat is niet fijn Evelien. :(
Denk niet dat het lesgeven door gaat dan Sussie, maar het was nog niet eens zo heel koud buiten vond ik.

De provinciale wegen zijn hier goed te doen. Enige wat lastig is is de weg voor ons huis, maar wij wonen bij een drukke sauna dus meestal strooien ze die gelukkig ook. Alleen bij ons op de manege strooiden ze vorig jaar helemaal niet. Daarom ging ik er op gegeven moment ook niet meer heen, levensgevaarlijk om je paard uit de trailer te halen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:27

Sann: ze hebben inderdaad net afgebeld. Voor vanmiddag voorspellen ze een hele koude wind. Nu is het inderdaad nog helemaal niet zo koud.
Rowo: ik heb het nog nooit geprobeerd met Vaseline. Maar het is het proberen waard vind ik en W heeft hoeven waar het toch al niet zo heel makkelijk in klontert.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:40

Goeiemorgen!

Zo Noor, fanatiek :D !
:') wat een topics Mo&Sim
Mooie dekjes Evelien!
Haha mooie wokkel Benthe ;) Hopen dat de behandeling van de fysio wat heeft uitgehaald
Mooie foto Heleen!
Hopen dat je planning lukt Noor!
Lief dat je vriendje de winterbanden erom heeft gedaan Vief!
Wij hebben winterbanden onder de auto, en volgens mij zitten ze altijd onder de trailer bij ons? Heb geen flauw idee wat voor banden mijn scooter heeft, heeft best veel grip.
Mijn vader zei dat je ze ook prima van marktplaats kunt kopen, met 7 mm profiel kan je nog wel 1/2 winters rijden.
Wat leuk dat je gaat samenwonen Mandy!
Nou lekker dan Evelien...
Ik moet door 2 gemeentes naar school, en mijn eigen gemeente is heel slecht gestrooid waar ik langs moet, en de andere gemeente is bijna helemaal gedaan, incl fietspaden.

Ik zit nu op school, zal vanmiddag/avond eens flink gaan huiswerken..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-10 12:45

@ Sann: dat probleem is bij onze manege ook. Strooien wordt amper gedaan. Hopelijk is het nu wel gedaan... vanaf volgende week de nieuwe eigenaar, dus hopelijk wordt het dan beter.

@ Mistid: succes met huiswerken :D

Ik ga zo richting huis. Heb gistermiddag gewerkt ipv vanmiddag. Ff een sjaal en deken scoren en vanmiddag naar school :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-10 12:47

Sta je voor niets met je goede gedrag op je werk, Eef :(:)
Lielle, NL is niet te vergelijken met Oostenrijk ;) Geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zonder winterbanden de NL'se grens over te steken :D