[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rovinia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 07:47

Dit is de vertaalde tekst aan het eind van de film, die man is dus gehandicapt!

This guy is doing a fairly good job for not having strength and control of his legs. Anyone want to know what this competition is?? it's a PARAEQUESTRIAN competition, with this class being limited to riders needing a WALKER OR OTHER DEVICE. HE IS HANDICAPPED!!!! I hope all of you can ride like this if you lose the use of your legs.

He's doing a fairly nice job of not grabbing his horse in the face, and his horse is taking good care of him!

know what you are commenting on.

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:05

Goeiemorgen :wave:

Pff gehandicapt? Als je die stilstaande beelden ziet, dat hij gewoon een meter boven zijn paard vliegt, dan vraag je je wel af hoe die blijft zitten.

Het ziet er mega grappig uit, maar alsnog vind ik het niet kunnen tov het paard :n

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:23

dat klopt

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:23

Oh wacht vergeet wat

Goedemorgen

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:42

Goede morgen,

Nou ja oke gehandicapt knap dat hij rijd maar netjes is niet echt netjes maar goed.. :o

Ga zo me spullen pakken en richting stal :) en dan op naar bathmen :D

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:46

ga je parcours lopen??

het is toch vrijdag?
of is er vandaag paarden ofzo

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 08:48

Nope wij gaan vandaag al, en blijven bij een logeer adres slapen, ik moet morgen al om 10 uur dressuuren dus dat word anders nacht werk en nu kunnen de paardjes lekker op stal/land :)
Dus vanmiddag gaan we al verkennen :)

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:00

Waar gaan jullie nu uiteindelijk logeren Corien? :)

Dat laatste verklaart wel wat! Vind het wel erg knap dat je zulke hindernissen durft te springen als je geen gevoel in je benen hebt, maar blijf het sneu voor het paard vinden..

Edit:// spelfout O:)
Laatst bijgewerkt door viefdepief op 23-10-09 09:28, in het totaal 1 keer bewerkt

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:09

Goedemorgen,

Snoekiej: Wat ongelofelijk balen zeg.

Ik heb het filmpje ook gezien en vindt het niet grappig voor het paard. Dacht dat er bij de gehandicapten geen onderdeel springen was. Leuk paard. Ik had allang niet meer gesprongen als paard zijnde!

Ik ga zo mijn paarden ophalen van hun logeeradres. Zij zouden er tot woensdag blijven maar ben niet tevreden over wat er wordt verstaan onder volledige verzorging. Ik ga straks gewoon met trailer heen en na het rijden gaan zij mee en deel ik het mee.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:21

Hij zal wellast hebben van spasmen, maar dan nog hij kan wel been geven. Dus totaal geen gevoel in zijn benen heeft hij neit.
Daarnaast zijn er ook manieren om de benen vast te zetten, en ik weet dat die worden gebruikt en zijn ook gewoon toegestaan in de gehandicapten sport.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 09:42

Goedemorgen!

Zelfs als dit een gehandicapte sporter betreft, vind ik het nog niet kunnen tegenover het paard. Gewoon schandalig dat ze dit toestaan. Zoals PB hierboven zegt zijn er middelen om de benen vast te zetten en zijn die ook toegestaan. Als ze die gebruikt hadden hoefde het beestje niet zo af te zien wegens het gestuiter van die man op zijn rug. Vind het overigens wel knap dat hij blijft zitten. En wat eens super braaf paard!

Shanouk: wat ongelofelijk balen zeg van Vorstin! Hopelijk geneest het allemaal goed en kun je over een half jaartje weer lekker terug crossen.

Caroline: jammer dat het niet bevalt op het logeeradres!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:10

peanutbutter schreef:
Hij zal wellast hebben van spasmen, maar dan nog hij kan wel been geven. Dus totaal geen gevoel in zijn benen heeft hij neit.
Daarnaast zijn er ook manieren om de benen vast te zetten, en ik weet dat die worden gebruikt en zijn ook gewoon toegestaan in de gehandicapten sport.

Dat dacht ik dus ook PB!!
En dan krijgt het paard een paar flinke meppers, die ik onterecht vind :\ .

Een goede morgen deze morgen!! *D
Ik ga richting Hypoplaza :wave: mijn laarzen zijn overleden.. krijg best koude voeten nu met deze laarzen (zool ligt er voor de helft af := ) en ook even nieuwe (spring)schoenen voor Wolin halen. En dan straks eventjes rijden :) .
Vanavond gezellig met vriendinnetje uit eten, krijg dan gelijk de foto's van Thailand!! (ja die heb ik nog steeds niet!! :oo ) Dus als ik ze heb, zal ik er hier een paar plaatsen :D .
Voor volgende week gelijk even een nieuw etentje gepland, met aansluitend de nieuwe Pixarfilm 'Up' :D .

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:26

Ik hou er niet van als er wordt "vergeten" te voeren, op te strooien en los te gooien. 3 simpele afspraken en heb er thuis net zo veel werk aan. Paarden waren blij weer thuis te staan. Liepen rustig de wei in en staan nu van extra hooi te knabbelen :D FF ontstressen....

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:35

Ik snap dat je ze weer naar huis gehaald hebt! Dat zijn geen afspraken zo ...

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:40

Goedemorgen (kan nog net)!
Shanouk, wat balen zeg! Jij nu ook al :(:)

Ik moet mezelf eigenlijk even bannen van bokt, wat ik ook al bijna de hele week gedaan heb. Ik heb zoveel huiswerk := Niet echt het gevoel van vakantie dus. Gelukkig wel elke dag even wat met paardje kunnen doen, ook alweer 2 keer gereden deze week! Gaat weer de goede kant op, ben wel blij om. Rijd nu op mijn aangepaste springzadel met speciaal sjabrakje. Binnenkort maar eens afspraak maken voor het nieuwe dressuurzadel.
Nou, ik ga maar weer eens verder met mijn schoolwerk...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:45

Moggel!!

Shanouk: jeetje zeg :(:)
6 maanden is wel erg lang zeg.

Lotte: mn paard gaat ook verhuizen van stal omdat ik 2 maanden naar Florida ga. Hopelijk heeft ie het daar naar zn zin.

We hebben vanavond dressuur bij ons op de club en ik heb de hele avond bestuur. Hopelijk kan ik tussendoor nog even rijden want ik moet morgen zelf meedoen en dan zondag naar Bathmen. Ga morgen vast de cross lopen. Ben benieuwd wat Billy ervan heeft gemaakt!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 11:58

caroline78 schreef:
Ik hou er niet van als er wordt "vergeten" te voeren, op te strooien en los te gooien. 3 simpele afspraken en heb er thuis net zo veel werk aan. Paarden waren blij weer thuis te staan. Liepen rustig de wei in en staan nu van extra hooi te knabbelen :D FF ontstressen....

Pfffff dat slaat inderdaad nergens op en wel hele belangrijke afspraken waar je op rekent en je paarden afhankelijk van zijn.

Fijn dat ze weer thuis staan :) .

@TG: Ik hoop dat hij daar goed kan aarden :) .

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 12:20

:wave: goeiemiddag

Caroline: Dat is erg vervelend dat ze hun afspraken niet nakomen :\.

Ik heb vanmorgen 2 paarden getraind. Sofietje was lekker ontspannen tijdens het buitenritje. Kon mooi wat dressuurwerk meenemen, maar uiteraard mocht ze ook even lekker de benen strekken in een bouwland O:).
Het andere paardje liep ook fijn. Heel ander type paard dan Sofie. Morgen ga ik haar weer even rijden en gaan we even een sprongetje doen :)

Verder druk met de studie bezig geweest. Vanmiddag lekker een ontspan middagje met vriendinnen in Walibi. Zal zo even spullen bij elkaar pakken en dan gaan we die kant op geloof ik.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 13:45

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 14:07

caroline78 schreef:

Pfff, das idd niet bepaald wat je verstaat onder VOLLEDIGE verzorging. En ook al was het niet volledig, mensen horen te doen waar na naar worden betaald. Ik geef je groot gelijk dat je ze weg hebt ghaald :j Ik ben dan ook errug blij dat ik ze thuis heb. Kost veel tijd en werk, maar je kan doen wat je wilt (op tijd voeren, op tijd naar buiten, ook met slecht weer naar buiten etc )

@ kim: lekker is dat he, die gekneusde bouwlanden :D Hier heb je er een aantal om het huis die nog niet geploegd zijn. Ideaal :D

@ suusie: ik heb geen flauw idee. Heb zo'n kastje nog nooit gezien!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 18:20

Hoi iedereen,
Vandaag is de tandarts geweest, en Vorstin is weer helemaal bijgewerkt. Ze had wat haken, maar die zijn nu weg. Op stal heb ik het verhaal aan iedereen verteld, en kon het natuurlijk niet droog houden. Vorstin was ook behoorlijk druk vandaag, ik heb gisteren natuurlijk maar een kwartiertje gereden en verder niets gedaan. We hebben haar zowiezo al wat terug gezet in het voer, en gaan dat verder afbouwen. Zit ook een beetje naar een WoW zadel te kijken, maar die zijn helaas wel onwijs duur. Het is het zeker waard, maar voordat ik dat bij elkaar heb..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:38

:(:) voor Shanouk!

Ik ben super trots op mijn Wolles *D Ze ging vandaag echt heel goed. Ze vindt het buiten nog behoorlijk spannend, maar vandaag 1,5 uur gereden zonder omdraaien en vervelend doen :) Zelfs de enge hond achter de schutting die altijd heel stil naar de schutting rent om dan heel hard te gaan blaffen zorgde dit keer maar voor een mini hartaanval bij Woll. Nog wel 1x afgestapt, maar dat kwam omdat er een enorme blauwe Volvo truck op het zandpad stond. Deze had allemaal ijzeren rijplaten als lading die er door een grote vork-truck vanaf werden gehaald. Veel herrie en gesis. Ik was al afgestapt omdat die wagen zelf ook al op die ijzeren platen stond. Woll vindt dat een beetje spannend en het is met de modder ook erg glad en we hadden maar 2 meter tussen de bomen en de truck. Gingen die idioten gewoon door met die platen eraf halen :\ Woll stond echt met hele grote ogen te kijken, maar uiteindelijk durfde ze wel langs tussen de truck, over de rijplaten heen met aan de andere kant die heftruck die de platen 5 meter verder op de grond gooide :=

Daarna zat ik er net weer op en toen kwam er een tractor met borstels aan. Die de weg aan het schoonvegen was. Enorme wolk stof eromheen en het maakte ook best wat herrie. Konden niet echt een kant op. Dus Woll stond weer met zulke :wow: oogjes te kijken. Maar bleef heel stoer in de berm staan. Mannetje die op de tractor zat knikte al bewonderenswaardig naar me. Ook hij vond Woll erg stoer 8-)

Nu is het wachten op het eten.. Best wel een goeie trek, maar lees net op eetlijst dat het eten pas om 20.00 uur klaar is..:\

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 18:46

Yes,,

Ga naar Bathmen!!

we zaten te twijfelen omdat we niet zo ver(1 uur en 30 minuten) wouden rijden voor jan L*l. maar hebben de DA gebeld die daar gaan staan keuren en daarvoor onze eigen DA en die zeiden allemaal dat het wel goed was(na gesprek van vragen enzo)
zijn er helemaal klaar voor!

Ik hou daar ook niet van Caroline

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-09 18:56

viefdepief schreef:
:(:) voor Shanouk!

Ik ben super trots op mijn Wolles *D Ze ging vandaag echt heel goed. Ze vindt het buiten nog behoorlijk spannend, maar vandaag 1,5 uur gereden zonder omdraaien en vervelend doen :) Zelfs de enge hond achter de schutting die altijd heel stil naar de schutting rent om dan heel hard te gaan blaffen zorgde dit keer maar voor een mini hartaanval bij Woll. Nog wel 1x afgestapt, maar dat kwam omdat er een enorme blauwe Volvo truck op het zandpad stond. Deze had allemaal ijzeren rijplaten als lading die er door een grote vork-truck vanaf werden gehaald. Veel herrie en gesis. Ik was al afgestapt omdat die wagen zelf ook al op die ijzeren platen stond. Woll vindt dat een beetje spannend en het is met de modder ook erg glad en we hadden maar 2 meter tussen de bomen en de truck. Gingen die idioten gewoon door met die platen eraf halen :\ Woll stond echt met hele grote ogen te kijken, maar uiteindelijk durfde ze wel langs tussen de truck, over de rijplaten heen met aan de andere kant die heftruck die de platen 5 meter verder op de grond gooide :=

Daarna zat ik er net weer op en toen kwam er een tractor met borstels aan. Die de weg aan het schoonvegen was. Enorme wolk stof eromheen en het maakte ook best wat herrie. Konden niet echt een kant op. Dus Woll stond weer met zulke :wow: oogjes te kijken. Maar bleef heel stoer in de berm staan. Mannetje die op de tractor zat knikte al bewonderenswaardig naar me. Ook hij vond Woll erg stoer 8-)

Nu is het wachten op het eten.. Best wel een goeie trek, maar lees net op eetlijst dat het eten pas om 20.00 uur klaar is..:\

Super Vief! Stoer hoor van Wol! Dat verhaal van die hond achter de schutting ken ik. Als ik met Vorstin de weg op ging, zat er in 1 tuin altijd een hond achter de heg (dus Vorstin kon hem niet zien), en die kwam dan keihard aanrennen en sprong tegen de heg op. Stom beest!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-09 19:09

@ vief: Woll leert het dus wel? Super man :D Maar je kunt wel echt mega mooi buiten rijden daar, jammer dat het voor mij te ver is.
En jullie koken altijd met het hele huis?

@ maritboogie: wat is er met je paardje dan, dat je misschien niet zou gaan?