[SGW] [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_lautje_

Re: [hk] SGW deel 17: Zon of regen, SGW'ers kom je overal tegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:50

Ik over helemaal niks bij. Alleen zouten als het heel warm is. Merk er nooit iets van. Daarnaast is doseren bij paarden heel moeilijk en komt hey merendeel van dingen als muscle built (wat vooral ruwe celstof is) er met plassen weer uit.

Wat wel helpt bij merries is moody mare en mudgard voor paarden met mok.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:55

Bianca, tegenwoordig krijg je alleen het zetten van een spiraal vergoed in het ziekenhuis bij een medische indicatie, of je moet een schappelijke verzekeraar hebben!
Roos, dat heb ik dus ook!
Texelse, waarom bestel je het niet via internet voor hubbie? Of hebben ze geen pakketpost op Texel :P

Afgelopen weekend zijn er twee babies geboren op 't werk! Nr. 1 één dag voor de geplande keizersnede (ivm endiometrose) en de ander is ruim 3 weken te vroeg en weegt dus ook maar 5 pond.

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:56

Pfff, zit ik een heel verhaal te typen: weg bericht :Y) . Nou, dan alleen maar even :wave: .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:10

hahaha Leliaardje, dat heb ik ook al een paar keer gehad. Grrrrrrrrrr :( :D
Mootje, ja bestellen kan wel, en de bezorging hier gaat net zo als in de rest van het land, maar passen is toch wel prettig. Die paar dingen waarvan ik ;) denk dat hij ze nog nodig heeft bestel ik wel even. Als ik ze gewoon in de kast leg, ben ik niet verbaasd als hij niet eens ziet dat het nieuw is. :D
Roos: ik ben ook alleen lid van de knhs omdat ik jurylid ben, verder niet meer actief ofzo, dus als je als jurylid geregistreerd staat ben je volgens mij automatisch lid van de knhs. Ik was geen lid, maar toen ik slaagde voor de jury-opleiding kreeg ik mijn jurynummer en dat is ook het knhs-lidmaatschapsnummer.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:15

Maar je hoeft geen contributie of zo te betalen Margriet. Met die nieuwe eis voor stijljury heb je weinig mogelijkheid om er een jaar tussenuit te gaan. Ik dacht 3 keer per jaar jureren of een bijscholing. Bijscholing is er niet voor de eventing en er zijn niet genoeg wedstrijden om alle juryleden 3 keer per jaar te laten jureren ;)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:29

nee hoor Roos, ik betaal geen contributie.
Voor het nieuwe rijstijljureren dat binnenkort ingaat (1 april zeg ik uit mijn hoofd??) vind ik de actie en planning van de knhs niet zo strak... 3 theorie-avonden en 3 praktijkavonden. In Luttenberg, Asten, Voorthuizen en Ermelo. Luttenberg is voor mij vanaf den helder 189 km, Asten 232 en Voorthuizen 150. En dan dus 2 avonden. Afgelopen vrijdag lag de brief in de bus en voor 13 januari moet je doorgeven welke avonden je bezoekt. De eerste avond is al begin februari. Alsof niemand iets anders te doen heeft dan te wachten tot je een bijscholing mag bezoeken, en in het noorden wonen zeker geen mensen cq juryleden..... volgens mij is het voor de zeeuwen ook een drama.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:41

Men, jullie zijn echt weer niet bij te houden. Vanavond dan toch echt even proberen om 10 pagina's ofzo bij te lezen!!

Gister wedstrijd gehad. Ging redelijk, niet beste proef maar zeker niet slechtste. In de1e proef 177 punten en 1e. En 2e proef 166 punten en ook eerste. Dan is er goed slecht gereden maar ook wel erg laag gejureerd. Dus helaas geen winst, maar toch meteen 2x eerste en dat voor de eerste x paarden :D

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:58

Goedemiddag!

Welkom nieuwelingen ;)
Er zijn aardig wat ruiters op CC geweest. Gefeliciteerd met de prijzen/wp! *D
@sanurie waar had je wedstrijd? dat zijn wel rare uitslagen om eerste mee te worden! maar toch gefeliciteerd :D
@danielle ik heb ook goede ervaringen met magnesium. Paardje maakt zich nog wel druk, maar het is handelbaarder en in zijn lichaam/spieren minder gespannen. Ik kan kijken welk merk ik heb (een of ander duits merk geloof ik..bij agaradi besteld). wil je het voor beide paardjes gaan gebruiken?

Er zijn wel wisselende ervaring over spiraaltje wel of niet! :j haha ik was de pil ook zat.. dus gewoon mee gestopt en daarna flink afgevallen zonder er wat voor gedaan te hebben _/-\o_ Dus nu wil ik er eigenlijk niet meer aan.. ben wel blij met mijn figuur zo ;) dus ik ben ook op zoek naar een andere oplossing! Het scheelt dat ik momenteel niet aan de man ben, dus er zit geen haast achter! :P

Vief, respect dat je het gaat doen! (al vertelde mijn mams dat het wel mee viel.. het is niet een prettige behandeling maar minder erg dan je verwacht.. het kan zijn dat ik dit al eerder tegen je gezegd heb :+)

Gisteren door mijn instructrice gevraagd of ik een beetje haar vaste groom wil worden voor het SGW seizoen. Ze start in Chaam nog in de M en daarna enkele wedstrijden Z en dan hopelijk over naar 1*. Zin in :j
Alleen nu nog beslissen of ik haar ook nog mijn paardje laat starten. Ik hoop zelf halverwege het SGW seizoen te kunnen starten, dus het zou wel handig zijn als mijn paardje een beetje is ingereden. ff thuis overleggen met de financien en eigenaar, mams! ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:59

Hoi hoi allemaal

@ Danielle wij gaan wel naar die avond, maar meer voor de gezelligheid. :+ Gaan ook eerst met een groep crossers uit eten :Y)
@ Joki gefeliciteerd met je winstpunt! Netjes hoor!!!
@ Noor fijn dat je weer aan het werk bent en dat de plintjes eraan gaan.
@ Vief jammer van die halve informatie. Schiet je ook niks mee op. Wel fijn dat je in de afspraak van vanmiddag dingen kunt overleggen. Over de pil... vreselijk ding. Voelde me meteen zoooooveel beter toen ik gestopt was. Veel blijer, simpeler en gewoon echt beter. Wil straks zeker niet weer aan de pil.
Maar jemig wat is dat spiraaltje duur! En dat je dat eerst zelf moet kopen, ik dacht dat ze het zo hadden liggen bij de HA. :o
@ Lielle wat balen dat het weer in je rug is geschoten. Gaat het verder wel goed met je, zie je zo weinig hier :)
@ Weule gezellig daar bij huize B... en in de file voor de plee... hadden wij vanacht ook... het eten was verder wel lekker maar zorgde zeker voor een goeie doorstroom :j
@ Texelse wat een geweldige uitspraak hahahahahaha. Shoppen voor mannen met mannen is niet leuk O:)
@ Danielle wij voeren ook magnesium bij 1 paard. Werkt goed.
@ Sanne wat een rare punten om 1e mee te worden. Toch gefeliciteerd!

Hier al druk geweest, vanmorgen bij de verloskundige was alles goed. Hartje weer even gehoord maar hij/zij verstopte zich al zo snel dat het niet meer te horen was (zal wel net zo'n pesthumeur hebben smorgens als zijn/haar mama ;) )
Daarna naar de orthodontist en 6 februari mag mijn beugel er zeker uit!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Daarna boodschappen gehaald, gegeten en de hoefsmid is er nu.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:04

fijn dat alles weer helemaal oke was bij de vk MM!!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:06

Mooi dat je beugel eruit mag Marijke en de beeb helemaal oke was!!

Ik ben ook gewoon aan de pil en daar houd ik het nog maar even bij. Misschien dat ik ooit wel aan spiraaltje ga beginnen. Het is wel gemakkelijker natuurlijk. Nadeel vind ik alleen dat het er ook weer uit moet als je aan kinders wil beginnen. Erin lijkt mij erg, maar eruit net zo :Y)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:06

Toch elke keer weer spannend Texelse. Hoe is het met jou dochter? Wordt ze al dikker??

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:14

Valt mee Marijke, niet echt zichtbaar voor iemand die van niets weet. Maar daar gaat ook alles helemaal goed, dus dat is heel fijn.

Lautje, spiraaltje er in was geen probleem, spiraaltje er uit ook niet, maar die paar uur dat het er zat wel..... Maar er zijn genoeg mensen die probleemloos zo'n ding jaren hebben.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:32

Dat is jammer Anthea. Volgende keer dus maar weer normale tijd inrijden.
Renske gefeliciteerd met je prijs.
Henny arme pup.
Nou wel mooi een wp dus Danielle!
Pffff nou dan slik ik de pil wel. Respect voor jou Vief!
Lielle beterschap met je rug.
Texelse domme uitspraak?? :D Ik vindt hem erg grappig! :D
MM mooi dat alles goed was bij de verloskundige!

Nou hier weer C&A gereden. Voor het eerst met A gesprongen. Deed ze echt super!

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:37

@gr roos: wie staat er bij mij op stal dan? Moet zeggen dat ik van de nieuwe bijna niemand ken. Wel een heel fojne stal!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:42

Ze staat er al een jaar of 4, dus niet echt nieuw ;) , maar ze staat denk ik aan de andere kant in de winter

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:47

Wat een tegenvaller Lielle :(:)
MM: Fijn dat alles goed was en leuk dat je een datum hebt waarop je beugel eruit mag :D
Roos: Dat lijkt me op 22-jarige leeftijd wat drastisch.. ;)

Wel grappig hoeveel reacties er op volgden (gelukkig ook positief!) :) Moet er over een halfuurtje zijn, dus dan weet ik meer..
Rijden weer een halfuurtje gedaan. Niet te veel van mezelf gevraagd en toen ging het wel. Daarna nog voetjes, staart en hoofd gewassen en toen peerde Woll hem nog toen ik haar even zonder halster had staan om haar hoofd af te drogen en even een paar meter verderop wat wilde pakken. Even een sprintje dus achter dat mormel aan en toen moest ik wel weer heel hard hoesten, zolang ik me niet echt inspan gaat het wel, maar de rest wil nog niet zo ;) Ze staat nu wel weer blinkend op stal *D

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:51

MM, ik heb het erg druk, vandaar dat ik er weinig ben. Een van de redenen hiervoor staat inmiddels op de trainingssite, net als de data voor het voorjaar O:)
https://sites.google.com/site/sgwtrainingrobjanssen
En mijn rug werkt ook niet helemaal mee, lang zitten is niet goed.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 15:58

Lielle, waarom probeer je niet eens Quantum Touch. In jouw regio zitten er best wel een aantal. Pijnloos, probleemloos en mijn ervaring is dat het mensen best wel helpt (zelfs in de Sixtijnse kapel!).

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:05

lielle, wat een pech! sterkte met je rug :(:)
Vief, haha wat een donderstraal :')

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:06

Lielle schreef:
MM, ik heb het erg druk, vandaar dat ik er weinig ben. Een van de redenen hiervoor staat inmiddels op de trainingssite, net als de data voor het voorjaar O:)
https://sites.google.com/site/sgwtrainingrobjanssen
En mijn rug werkt ook niet helemaal mee, lang zitten is niet goed.

Balen van je rug Lielle :(:) . En ik moest vreselijk lachen om je puzzel. Arme jij :D . Ik heb je gewaarschuwd!!

Leuk dat er weer trainingen komen. Ik moet nog even gaan kijken wat gaat lukken.
Ik zie dat je je mails tot 10 januari 14.00 uur hebt bijgewerkt. Dat is echt knap _/-\o_ :') .

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:25

Nou ik stond na 5 min al weer buiten.
Als ik het op een ander moment wilde dan kon ik een nieuwe afspraak maken en deden we het dan. Vond wel gek dat zij het achterhaald vond dat het op een bepaald moment van de cyclus ingebracht moest worden. Staat ook duidelijk op de website van het product dat als je het daarbuiten doet dat je een week niet beschermd bent, mag ze er dan ook wel even bij vermelden.. Maar goed volgende week donderdag gaat het gebeuren. Kan ik er nog even naar uitkijken maar niet heus :=

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:28

en heb je dus voor niets tegen deze afspraak op gezien.....

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:32

Evony schreef:
daNiielle_ schreef:
Hebben jullie ervaring met magnesium voeren?

Dat het weinig helpt :Y

Ik heb er juist hele goede ervaringen mee! Ga na deze pot wel weer een keer stoppen, kijken of het veel scheelt. De vorige keer werd hij meteen een stuk drukker.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 16:38

texelse schreef:
en heb je dus voor niets tegen deze afspraak op gezien.....

Jup... Maar het voelt gewoon fijner om het te doen in de periode die wordt aangeraden op de website van Mirena. Twijfelde nog even om het wel direct te laten doen, maar weet gewoon dat ik me er dan druk over ga maken omdat het niet het juiste moment is. Ook al maakt het volgens mijn huisarts niks uit.. Vertrouw die mensen ook gewoon niet blindelings.. :o