[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lielle

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:12

Ik zit in haifa(Israël) te kijken met collega's. Is wel heel gaaf!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 22:58

Lielle schreef:
Ik zit in haifa(Israël) te kijken met collega's. Is wel heel gaaf!

OOHH !!! das gaaf, ik dacht al ....heb Lielle al even niet meer gehoord.. ;)

MOOTJE @ ik kan niet zo heel goed tegen de zon.. :o ben best wel wit en verbrand dus snel, dus ben wel wat gekleurd, maar heb vandaag al onder de parasol gezeten.. ;) tis mij veel te warm allemaal.. :D :D dus daarom zon ik al niet zoveel. Ben altijd met veel te veel andere dingen bezig.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-10 23:59

Had de octopus toch gelijk..... Ik ben ws de enige die "ole" zegt?
Laatst bijgewerkt door Sim op 12-07-10 00:02, in het totaal 1 keer bewerkt

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 00:02

@Simmie: Gefeliciteerd met je prijzen en fijne rondjes in het springen! En zo'n mini-meeting is altijd gezellig ;)
@Damelza: Voor de zekerheid zou ik ook kijken of je hem maandagavond kunt laten enten in plaats van dinsdag.
@Lielle: Dan is het wel gezellig om met een stel collega's te kijken. Ik heb er niks van gezien, zat op het paard :o
@Noor: Voor je gevoel heb je dus in ieder geval lekker kunnen rijden. Weet je al wat je punten waren?? En leuk dat je nu voor een weekje in het huis van de stalbaas zit ;)
@Bianca: Je bent dus weer een beetje bijgekomen in Scheveningen zo te lezen!
@Caro: Fijn van je eerste parcours! Wel balen van je tweede parcours, ook niet erg handig dat die andere ruiter erin komt terwijl jij er bij langs rijdt.

Vanavond dus beide paarden nog even gereden. Jipje was flink fris en met vanalles bezig, behalve met mij :o toen hem maar flink aan het werk gezet en uiteindelijk wou hij wel weer fijn lopen. Anoes was wat loperig, maar liep uiteindelijk wel lekker ;)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 06:53

Moggel!
Toch jammer van Oranje (ja Sim ;)), maar ik vond het een spannende wedstrijd, de mannen hebben zich in ieder geval niet van de mat laten spelen!

@JN: Ja, ben nog even terug geweest naar het cc. De punten van de eerste proef hingen op een lijst. 189! Nou zeg, zo slecht had ik ook weer niet gereden. Maar van de 25 waren er 18 met punten tussen de 180 en 199, ik denk dat dat ook iets zegt over de jury? Maar goed, ik ben toen weer naar huis gegaan. Kur op muziek was nog niet af en zat toch niet in de prijzen dus zijn gegaan.
Tegen 7 uur werd ik gebeld (dus toen was de uitreiking pas ipv om 5 uur) door iemand van mijn vereniging. In de tweede proef had ik nog prijs én een wp: 204 :D Toch niet voor niets gereden in die warmte ;)
@ Bianca: klinkt als een lekker weekend.

Ik ga gauw alle beesten voeren en de paarden ook buiten zetten. Vanmiddag schijnt het weer erg slecht te worden hier, dus dan kunnen ze nog een paar uur naar buiten!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 07:46

Ik meld me even snel, want ben net terug van een aantal dagen ziekenhuis :\ Ik ben nl vrijdag nogal ongelukkig en erg hard van Avi gevallen.. Heb een gebroken rib en een gedeeltelijke klaplong en moest daarom 2 dagen blijven. Nu weer thuis, maar t is allemaal erg pijnlijk en ik kan niks tot weinig helaas.. Ik zal er de aankomende weken wel vaker weer zijn hier, want mag niet werken, rijden of niets -O- (en dat lukt overigens ook niet ivm de pijn).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:10

Jeetje Rowo, Dat klinkt niet fijn! Hopelijk herstel je snel :(:)
Noor, Jammer van de punten in de eerste proef. Wel leuk dat je toch nog een puntje had!
JN, Fijn dat je toch nog lekker gereden hebt!

Alweer een werkdag :O De smiley zegt genoeg denk ik!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:23

rowo schreef:
Ik meld me even snel, want ben net terug van een aantal dagen ziekenhuis :\ Ik ben nl vrijdag nogal ongelukkig en erg hard van Avi gevallen.. Heb een gebroken rib en een gedeeltelijke klaplong en moest daarom 2 dagen blijven. Nu weer thuis, maar t is allemaal erg pijnlijk en ik kan niks tot weinig helaas.. Ik zal er de aankomende weken wel vaker weer zijn hier, want mag niet werken, rijden of niets -O- (en dat lukt overigens ook niet ivm de pijn).

Jeetje Mandy!! Dat is wel K U T zeg!! En behoorlijk pijnlijk!! Knuffel voor jou :(:) ...

Echt balen dat Nederland verloren heeft, maarja.. ze waren ontzettend aan elkaar gewaagd, want ze hebben het Spanje ook echt niet makkelijk gemaakt... :)

Ik wilde vanmorgen eigenlijk heel vroeg naar Wolin, zodat ik even naar buiten kon met haar en haar om 8.30 op het land kon zetten vervolgens.. Maar ik ben zo gaar van mijn afgelopen diensten -O- ....
Kan m'n ogen niet open houden := ... Zo nog even mijn bedje in, kijken of ik er nog wat slaap uit kan halen.

Vandaag nog even aan m'n diff verslag zitten en mijn presentatie maken, want dan is 23 juli de eindstreep *\o/* -:) .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 12-07-10 08:36, in het totaal 3 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:23

Zo, dat is een vervelend bericht, veel sterkte Rowo

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:33

Als ik niet zo half gehandicapt was gweest ( := ) had ik ook erg gebaald van Nederland. Nu maakt het me echt niets uit. De hele spanning is weg als je thuis op de bank kijkt.

@ lotte: ook bijna de eindstreep dus!Wat ga je daarna doen? Door studeren of aan het werk?

Overigens zou ik vrijdag middag mijn diploma uitreiking hebben :+ Toen lag ik dus in het ziekenhuis... ook erg handig!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:41

Oei Rowo, dat is vervelend. Veel beterschap!
J_N: lekker dat je paardjes het weer goed deden!
Mootje: ... ken er nog 1.
Lotte: slaap lekker nog even en succes met je diff!

Vanmorgen vroeg dus de veestapel gevoerd, paarden naar buiten en gelijk de stallen opgestrooid en hooi erin. Hoef ik dat vanavond niet meer te doen :) Vanavond lekker een avondje rustig op de bank!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:42

@Rowo: Dat is wel balen dan zeg.. dat je niet je diploma in ontvangst kon nemen!! -O-

Hier inderdaad bijna klaar :j . Ik ga werken op de afdeling Cardiologie, aan deze afdeling zit ook de CCU gekoppeld (komen bijvoorbeeld ook mensen die een hartstilstand hebben gehad (op de afdeling of hier buiten)/ze zijn gereanimeerd).. ik wil hier eerst gewoon gaan werken, ervaring op doen op het gebied van het hart, qua reanimaties die er voor komen, hart-infarcten etc.. en met een paar jaar wil ik wel de Intensive Care opleiding gaan doen en/of doorstromen naar Spoedeisende Hulp :) . Ik heb dus wel een super opstap voor het doorstuderen voor IC-, spoedeisendehulp of ambulance- verpleegkundige :j .
Laatst bijgewerkt door WolinLotte op 12-07-10 08:44, in het totaal 2 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:43

@Noor: Dat is inderdaad lekker, dat je al helemaal klaar bent voor vandaag ;) .. Dat was ook mijn planning, maar ik heb me er niet aan gehouden := .... :o

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:46

Klinkt wel erg interessant Lotte. Ik had nog nooit in het ziekenhuis gelegen, maar heb een heleboel interessante dingen gezien. Ik kwam ook op spoedeisend binnen :+ Jeetje wat een artsen enzo daar zeg....

En die planning van vroeg klaar zijn had ik vrijdag. Maar ipv vroeg klaar zijn, lag ik om half 8 al in de ambu :))

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:49

Ik heb echt te lang in het ziekenhuis gelegen. Nu heb ik met name een aversie tegen de geur (en het eten) in het ziekenhuis :o
Noor, Fijn dat je al klaar bent voor vandaag!

Ik heb trouwens Canter net een email gestuurd met mijn beschermer-dilemma. Ze heeft N.E.W. en dalmar normale beschermers. Ik ben benieuwd of ze iets passends heeft!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:50

Wat zou er niet passen aan een normale maat dan Mootje?

Heb je een ziekenhuis fobie? Zo vaak in het ziekenhuis gelegen? :oo Ik vond het eten er goed te eten en verder heb ik me er wel vermaakt. Maar ja, hoefde gelukkig ook maar 2 dagen te blijven.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:55

Rowo, Ik heb zo ongeveer alle normale beschermers gepast: BR, Eskadron, Veredus, Norton.... Alles is 3cm te kort in hoogte en het elastiek is ook 3 tot 4 cm te kort. Hij heeft zulke enorme benen. Ik heb leren Kentaur beschermers waarvan ik dacht dat ze paste, maar hij krijgt achter eeltplekjes. Ik rijd nu kaal en als Canter niets heeft, ga ik maar aan de bandages ;(

Toen ik 8 was heb ik drie maanden (in tractie) in het ziekenhuis gelegen na een trap van een paard. En nog twee keer een dagopname voor een operatie (en teveel SEH bezoekjes na een trap van een paard in het gezicht).

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:56

Nou ja klaar.. zit nu op mijn werk, dus het is wel een lange dag! ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 08:56

Oeh van die beschermers is wel klote zeg... Heb je al eens strijklappen van de achterbenen voor de voorbenen geprobeerd?

Jou ziekenhuis bezoekjes klinken wel erg pijnlijk zeg -O-

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:04

Wel vreemd eigenlijk dat je niks kunt vinden Mootje. Bandages ben ik alles behalve fan van moet ik eerlijk zeggen. Daar wordt het zo warm onder... Kun je niet nog een paar van die crossbeschermers bestellen en daarmee rijden?
Ik heb Jer alleen achter beschermers om tijdens het crossen hoor. Verder nooit.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:05

Ik rijd met dit weer helemaal niet met beschermers :n (naja op dit moment rijd ik helemaal niet maar goed, haha). Het is al zo warm en met beschermers wordt het zo warm onder die dingen, das echt niet goed. Alleen met longeren krijgen ze vierkant wat om en met springen....

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:05

Rowo, wat kl0te! Beterschap! Gebroken rib is behoorlijk pijnlijk! Hoe is het gebeurt eigenlijk? Schrok Avi?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:06

Ik heb gisteren op een Engelse site van die luchtdoorlatende (zwart-blauwe) crossbeschermers gezien. Misschien is dat wel iets! Dit zijn ze: http://www.premierequine.co.uk/acatalog ... Boots.html

Mijn springinstructeur zei vanaf dag 1 dat ik hem beter met bandages kon rijden. Met de dressuur rijd ik inmiddels kaal, maar met springen vind ik dit geen goed plan!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:07

Simmie schreef:
Rowo, wat kl0te! Beterschap! Gebroken rib is behoorlijk pijnlijk! Hoe is het gebeurt eigenlijk? Schrok Avi?

Ik was aan het galopperen toen ze weer eens van het been viel. Ze was erg traag voor het been en wou niet weer aan galopperen dus schopte 3x. Bij de 3e keer begon ze onwijs te bokken... das op zich niet zo erg, maar ze rende de bult naast de bak op. Ze struikelde iets, ik kwam uit evenwicht, ze bokte nog een keer en toen lag ik al. Ben heel hard op mijn rug gevallen. Naast mijn gebroken rib en ingeklapte long heb ik een woest grote schaafplek op mijn rug (links) en heeft mijn rechterheup een blauwe plek die bijna zwart is :+ Ik wou er eerst nog weer op kruipen maar ik kreeg geen lucht meer...

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-10 09:09

Rowo, Dat klinkt inderdaad erg heftig!