[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:16

Had die ruiter ook niet minder ervaring op echt evenementen van dit kaliber? Ik begrijp ook wel dat ze voor zo'n wedstrijd liever mensen en paarden meepakken die iets vaker al zo'n wedstrijden hebben gereden, die de druk er omheen kennen en waar ze op kunnen vertrouwen dat die echt hun best gaan doen. En die ook klikken als team!
Het klopt inderdaad, die uitspraak "dan hebben we geen coach meer nodig". Die kwam van D*emeersman.

Nu, het is zuur natuurlijk als hij voldoet aan de criteria maar goed, ze kunnen ook niet iedereen meepakken. V*an P*aeschen komt nog niet zo lang op dat niveau kijken, als hij echt goed is zal hij zijn kans wel nog krijgen. L*ansink draait al zolang mee, wie weet gaat die binnen paar jaar uitbollen. Of heeft 1 van de anderen geen geschikt paard. Of gaat hij zelf alsnog uitblinken.

Daaphh

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 09:47

Ik weet niet zo goed wat ik met casje moet aanvangen.. Mee naar Deurle nemen om dressuur en springen te rijden of toch thuis laten.. Hij staat wel ingeschreven..
Voor theux heb ik hem maar niet ingeschreven want heb hem nu al 2weken niet gereden...

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 09:48

Hoe is het nu met zijn voetje nu? Beter na die gips?

Twas eens de moeite he in le pin! Jammer dat het springen gisteren nie zo goed was.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 09:54

Met de gips aan loopt hij correct wat een goed teken is! Dus moet morgen over terugbellen om te vragen wt de DA vindt.

Ja de cross was echt wel super gaaf!! Ben eerst voor de start rond gegaan en toen vond ik het nog wel meevallen qua hindernissen alleen was het echt loodzwaar qua conditie. Maar eens toen ze bezig waren waren de hindernissen toch ook geen makkelijke opgeven! Inderdaad jammer van het springen maar er werden echt heel veel balken gesprongen, heb iemand zien buitengaan met 44strafpubtzn!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 10:51

Hmm als hij nu nog in de gips staat, zou ik hem niet meenemen. Denk dat je tot vandaag kan afmelden en geld terug kan krijgen. Dressuur tot daar aan toe, maar ik zou er nog niet mee springen.

Ik heb gelukkig thuis gans de cross en jumping via gratis livestream kunnen volgen :D Leek toch wel een zware cross, veel combinaties ook. 1 zware val gezien op een trakhener dacht ik van een Fransman. Die bleef toch even liggen, cross werd ook even stilgelegd toen.
Jammer van balkje van Karin, 'gelukkig' geen invloed op eventuele medaille, anders was het wel extra zuur.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 11:57

ja anders weer een zure vierde plaats.

Cross is twee keer stil gelegd, keer om hindernis aan het derde water te herstellen en keer voor ruiter maar da was dacht ik niet trackener mr burgley ditch, da was zo heel erg plat op zijn buik gevallen, denk dat die zijn adem kwijt was.
Ik vond de cross goed gebouwd, tgebeurde overal wel wat bijna. Wel ook veel op het derde water, daar waren de paarden al moe en de gene die nie meer friss genoeg waren maakten daar fouten. Gelukkig anders geen zware accidenten in de cross.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:14

Ik heb wel 1 keer gezien dat ze bij de 3de water met het zwarte zeil rond een paard gingen staan. Dat was van een (Zweedse ?) vrouw. Paard bleef in hat water liggen, ze moesten hem omrollen dan pas kon hij opstaan. Weet niet precies of die info klopt, maar dat zei een omstander. Zowel paard als ruiter zijn daarna gewoon weggewandeld. Paard was nog super fris!

Wel zuur voor die Britse ruiter die zijn paard gestorven is maar toch nog op jet podium moest..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:22

Hè balen, ik heb de hele dag gezocht naar uitzendingen of live stream van de cross maar kon niks vinden :( Is de doodsoorzaak van dat paard al bekend? Die was wel goed door de veterinaire keuringen gekomen als ik me niet vergis.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:29

Op during race? ofos iets was de jumping te volgen. Cross weet ik niet want toen was ik natuurlijk daar :D

Ik kan inderdaad tot vandaag uitschrijven voor deurle!! Bedankt voor de tip, dit wist ik helemaal niet!! Gaat hij mooi nog wat thuis blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 13:34

Was ook graag gaan kijken maar wist niet wie ik mee kon nemen, alleen is maar alleen en de kaartjes waren ontzettend snel uitverkocht...

Chio Aken ga ik volgend jaar wel weer naartoe :j

Zijn er nog crossen (eender wanneer in het jaar) die de moeite zijn om als toeschouwer naartoe te gaan?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-14 13:35

Ik denk dat in Waregem het ook de moeite is. Weet er niet meer zoveel van want liep toen op krukken en heb meer de grond gezien dan de hindernissen, maar het was wel mooi.

Arville vind ik ook de moeite, Helvoirt (nl) was ook mooi. Weet niet of je echt de internationale wilt of nationnal. Tongeren vind ik ook een mooie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-14 15:32

Nationale zijn ook al leuk, internationaal uiteraard ook. Is een keer wat anders en van kijken kan je ook al veel leren :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 09:56

Ik heb fijne uren voor Deulre! "Gelukkig" gaat casje niet mee want anders was het wel weer heel vroeg!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:11

Ik ben ook blij met mijn uren! Wel wat vroeg, maar tussendoor nergens haasten. 20 minuutjes tussen springen en cross vind ik ook ideaal!

Jumping gaat wel heel slecht op de WEG. Doet dan bij mij toch beetje de vraag rijzen of de selectie wel zo goed was...? Paard van Jos L op het laatste moment mank, gisteren Jos V gevallen, vandaag Pieter D. Had ze toch graag wat beter zien doen. Hopelijk kan Gregory een goed individueel resultaat halen!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:30

Is piete de;vos ook gevallen???

Ik ben errug laat! maar wel blij met de tijd er tussen. Op het voorprogramma stond er alles aan één sluitend. gelukkig is de dressuur toch apart te rijden.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:37

ja, net gelezen in het topic dat hier op bokt loopt over het WEG springen. Gisteren zijn er wel heel veel gevallen, kan jammer genoeg niet live volgen, ben aan het werk :+

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 10:43

Triestig :+. Con.stant zal wss in zijn vuistje lachen

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 11:00

Tja, je weet natuurlijk wat hij zou gedaan hebben, maar ik vermoedde wel al dat het geen al te sterk team zou zijn. Vrij weinig ervaring zowel van ruiters als paarden op dit niveau. Een Vigo of Cumano zit er dit jaar niet in.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-14 11:26

Ja devos gevallen op de laatste hindernis. Paard ging door de knieën... Tzal gene vette worden dit jaar denk ik.
Maar gisteren vlogen de balken gelijk regendruppels en waren er ook wel veel vallen..

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 22:18

Super dagje Deurle! 3e pl met Koko in de B en 2e pl met Fiona! Voor de B een pittige cross, alles aan de maat en op sommige stukken helaas hele slechte grond, heel zwaar, vooral tegen dat ik Fiona moest rijden.
Maar enorm tevreden, goeie dressuurproeven. 5e Fi en 6e Koko en dan beiden foutloos springen en crossen en ook nog binnen tijd...
En enorm enorm mooie prijzen, nog nooit gezien!! Heb voor beiden een ganse mand gevuld met bier, wijn, koffie, snoep, conserven... Noem maar op. Ik probeer morgen eens foto te posten.
Ze hebben een prachtige cross gebouw vind ik, jumpingterrein perfect, alleen jammer dat het de laatste tijd zo slecht weer was waardoor de cross zeker morgen na zoveel ritten zeker zwaar genoeg zal zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 10:04

Ik vond het ook een leuke cross! B stond zeker aan de maat.. Ondergrond was vooral op dat stukje bij die koeien echt heel vettig.. Vraag me af hoe dat vandaag gaat zijn. Hier was het wel een mindere cross. Vooral veel ruiterfouten.
Dressuur was wel goed maar blits was den beztje gestresst. 1 omdat eerst Icarus aan het inrijden was en daarna weg was en 2 omdat er een hond net opsprong toen we binnenreden. En blits is echt als de dood voor honden.
Jumping was een mooi parcours ook zeker aan de maat en niet zo makkelijke lijnen vond ik. Hij vond de witte doeken aan de zijkant niet zo leuk en draaide zich 2 keer om. 1 keer heb ik hem ip de volte getrokken waardoor een weigering en die balk pakte hem ook mee. En de 2de keer heb ik hem niet op de volte gezet en dan geen weigeringen maar wel tijd. Dus 10 voor de jumping.
Cross deed hij echt weer super!! Stonden een paar dikke hindernissen in. Maar hij pakte echt super aan. Alleen het eerste water dat smallere. Op de verkening zei ik, ik pak hem in draf en in de cross deed in het in galop. Beter bij men eerste plan gehouden..
Wel een hele leuke cross vond ik.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:54

Ik zag het amaai mooie prijzen! Proficiat! Grond lag idd erg zwaar. Canch was toch wel moe op get. einde gewoon van op de grond, putten En zuigende grond. Kvind de B ook pittig genoeg! Allez paar goed aan de maat.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:56

Kan het seizoen tevreden afsluiten :D! Ik reed terug negentig dus andere dressuurproef weer. En stress voor uitgesloten te zijn in jumping :+. Stond uiteindelijk gedeeld eersten adressering :D! Voor de derde keer dit seizoen, me verrrrrrry happy :D! Kdacht eerst dak tweede was, ik heel blij en dan zag ik gedeeld eerste haha :D!

Mr voor jumping veeeel stress phoe :o! In het inrijden twee keer gestopt. Parcours gelukkig genoeg gereden en uiteindelijk een balkje. Cross stond goed gebouwd met toch paar stevige sprongetjes vond ik. Kwas goed vertrokken, nr hindernis drie toe, da was zo langs de tent en tweede water mr wel nog ver er van eigenlijk. Kweet niet wat het was, maar ze sprong heel op zij, glipte weg, dus volte gereden, mij weer goed gezet en dan over drie. Kdacht da ze dat als weigering gingen rekenen mr ze hebben da toch nie gedaan. Twas nog redelijk veel vr de hindernis en twas idd nie voor de hindernis da ze weg liep. Mr toch, achter Heusden haha ;). Op hindernis vier moest ik ook nog ferm rijden! Was thans ne stomme groene oplopende bak. Dan op het eerste water, toch ook weer een stopje als vorig jaar. Tweede keer er wel over. Wad idd zo sprongske die in het water lag. Dan de volgende beetje verder was zo wit kerkje uit de bocht en plots in die bocht stond ze stil, te staren naar zo ne berg die mee zwart Plastiek ovetrokken was :+. Zucht, dusja tempo kwijt, heb ferm mogen duwen dan voor de huis die juist uit de bocht was. En dan op het einde van de cross bijna was er nog een water, waar ik vorig jaar gevallen ben dus haha stress. Maar zowaar, het ging feilloos :D! Echt suuuuper blij! Twas terug boompje inspringen zo als in heusden, ze leert dus toch bij ;).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 10:04

Proficiat PP! En die 4 vond ik een serieuze bloembak hoor! Koko kwam achter de bocht en zag hem in de verte staan en was echt verrast. Heb eens mijn klok moeten openzetten en dan ging hij vlot door :+
Heb je de trakhener gesprongen? Koko deed hem zonder verpinken, was echt blij met hem.

Geen Merendree meer of iets van LRV? Seizoen effectief gedaan voor jou?

Ik ben nog steeds vol spanning op de deelnemerslijst voor Theux aan het wachten :D
En ik vermoed Daaphn ook :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 11:41

Dit was de laatste voor mij. Ik vond die bak niet zo moeilijk eigenlijk, wel aan de maat maar kmocht idd genoeg aan rijden :+.

Denk dat er geen deelnemers lijst zal komen vr Theux, tzullen direkt de startlijsten zijn.

Tis daar trouwens veel vermooit in deurl.e met die nieuwe stallen en piste! Echt heel mooi!

Heb trouwens nog nooit zo een nuttig dressuur protocol terug gekregen. Allez nuttig. In elk vakje stond er iets, ook de possitieve dingen stonden er in. Die arme schrijver die bij die jury zat zal veel werk gehad hebben :=.